Split spot festival 2017.
Događanja u Centru Zlazna vrata u sklopu Split spot festivala 2017.
Ulaz je besplatan.
U subotu, 20. svibnja, splitsku kulturnu scenu obogatit će film, koncert i izložba.
U 20 sati u Kinoteci Zlatna Vrata imat ćemo priliku vidjeti i čuti nešto doista originalno.
U Split napokon stiže projekt Spiritual Market – koncertna promocija jazz albuma uz pripadajući art film o putovanju Marka Pola.
Riječ je o predstavljanju jazz albuma Vedrana Ružića, nagrađenog Porinom za najbolji jazz album, i pripadajućeg art filma Johna Karduma i Ire Tomić, koji koegzistiraju istovremeno - film i live bend svirka.
Projekt je inspiriran putovanjima Marka Pola do dalekog istoka koja su prikazana kroz jazz glazbu i art film. Nakon albuma, nastaje prateći film, čija posebnost leži upravo u činjenici da je nastao na temelju glazbe, a ne obratno, te ga autori nazivaju prvim hrvatskim jazz filmom.
Film je apstraktni prikaz putovanja Marka Pola, put koji autori prolaze još jednom u današnjem vremenu, te tako nailaze na granice, rat za naftu, medijsku propagandu, uništenje okoliša, klimatske promjene i siromaštvo koje neobično podsjeća na trenutno stanje u Hrvatskoj, pa je tako i sam Marko Polo u ovom filmu u vremenski distorziranoj ulozi imigranta i izbjeglice. Ovaj eksperimentalni film je poput jazza nastajao često improvizirano i u hodu, naglasak je stavljen na motive, koji su se naknadno spajali u zaokruženu priču.
Idejni začetnik projekta je glazbenik i slikar Vedran Ružić. Na albumu u izdanju Croatia Recordsa uz Ružića na kontrabasu sudjeluju Adriano Bernobic (bubnjevi), Pavle Miljenovic (gitara) i Mario Bocic (tenor sax), dok su film u trajanju cijelog albuma režirali i zajedno s Vedranom osmislili Ira Tomic i John Kardum.
Nakon filma, u izložbenim prostorijama Centra Zlatna Vrata, u 21 sat otvaramo izložbu fotografija „Iz ruke“ Žare Batinovića.
Radi se o fotografijama sa snimanja spotova koje je režirao poznati splitski redatelj Žare Batinović. Autori fotografija su nepoznati, mahom Žarini prijatelji ili asistenti na snimanju.
Žare Batinović, rođen, živi i radi u Splitu.
Po struci mađioničar, al' po zanimanju ipak režiser, najpoznatiji je po glazbenim spotovima koje počinje snimati 90-ih za Daleku obalu, Nenu Belana, a kasnije i Gibonnija, Olivera, TBF, Bajagu, Gorana Baru i Majke, Parni valjak i mnoge druge. Do danas je snimio preko 150 spotova.
Svi Žarini spotovi nastali su s lakoćom i bez puno razmišljanja, zato i jesu tako jedinstveni. Na izložbi će se vidjeti samo djelić duha vremena kada su se stvari radile drugačije i s puno više mota.
Žarina riječ:
"Nigdi na svitu nema ovakvih momenata u kojima san ja odrasta. Kamera Bolex. Na navijanje. Max duzina kadra oko 23 sekunde. Vječna štoperica u ruci kojom bi mirija dužinu snimljenog kadra radi štednje filma. Štedilo se na svemu i prema svemu se odnosilo kao prema blagu. Po spotu san ima od 10 do 40 min filmske vrpce. Gotovo sva snimanja su napravljena sa 2 čovika u ekipi. Snimatelj Boris Poljak i ja. Nema nikoga više. Ni pomoćnika. Ni šminke. Ni kostima. Ni starlete. Danas kad ovo gledan san jebeno ponosan al još više zbunjen. Ponosan šta san iz ovoga ostavio u nasljeđe vrhunske spotove. Spotove koji su mnogima nešto značili u nekom trenutku njihovih života... Gotovo da nema sedmice a da mi neko ne uleti sa zahvaljivanjem radi tog i tog spota. Tu je moja pobjeda i moj cilj, da doprem do onoga ispred ekrana. I izgleda da jesam. A zbunjen jer nikako ne mogu povezat kako san išta uspija snimit u uvjetima u kojima san radija a kamoli snimit onoliku količinu kvalitetnih spotova. Spotova koji danas izgledaju jos moćnije nego onda kad su nastajali. Žao mi je ako budem nekog razočara jer nije dobija oni holivudski „making of“. Ja osobno nebi ni jednu od ovih situacija minja za sve holivude i bolivude."