PROGRAM KINOTEKE Siječanj 2021.

ČETVRTAK / 07.01.

IN MEMORIAM ŠPIRO GUBERINA: BUŽA

Buža, 1988.
19:30 sati



Buža, 1988. Vanča Kljaković, 70 min. HR
Scenarij:
Živko Jeličić
Uloge: Špiro Guberina, Ivica Vidović, Dara Vukić, Zoja Mihelac
   Vito (Špiro Guberina) i Pere (Ivica Vidović) dva su susjeda koji se stalno, zbog svakojakih tužbi i protutužbi, povlače po sudu. Kad mladi majstor, prilikom pokušaja postavljanja utičnice za struju, nehotice probije zid koji odjeljuje njihove spavaće sobe i napravi u njemu bužu, među susjedima počinje novi mali rat...
   “Ispovjedaonica, gorko-slatka priča o ljudskim karakterima, mediteranskom mentalitetu gdje susjed o susjedu zna više nego o samom sebi; o likovima koji se vole, mrze, podbadaju, potkupljuju, ali koji ne mogu jedni bez drugih. Oni su jači na riječima nego na djelima, pa njihove slabosti izazvaju zarazan smijeh, smijeh kojim i samima sebi želimo oprostiti slične mane...“ (HNK Split)
https://www.jutarnji.hr/kultura/film-i-televizija/zauvijek-je-otisla-jos-jedna-legenda-hrvatskog-glumista-u-88-godini-preminuo-spiro-guberina-15033598
https://arteist.hr/in-memoriam-spiro-guberina/

PETAK / 08.01.

OTAC

Otac, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Otac, 2020. Srdan Golubović, 120 min. FR/DE/HR/SI/BA
Scenarij:
Srdan Golubović, Ognjen Sviličić
Uloge: Goran Bogdan, Boris Isaković, Milica Janevski, Nada Šargin
   Kada mu zbog siromaštva oduzmu djecu, a supruga doživi psihički slom, Nikola (sjajna uloga Gorana Bogdana) uzima stvari u svoje ruke. Otkrivši da su lokalne službe vjerojatno korumpirane, odluči prijeći Srbiju pješice i iznijeti svoj slučaj osobno ministarstvu u Beogradu. Putem susreće različite tipove ljudi i doživljava preobražaj iz marginalca i gubitnika u junaka našeg doba.
   Najnoviji film Srdana Golubovića (Krugovi – ZFF 2013., Sundance – Posebna nagrada žirija) osvojio je publiku u regiji i šire, pa je tako nagradu publike primio na ovogodišnjem Berlinskom festivalu (u programu Panorama), a onda i u Puli, postavši prvi film u povijesti Pulskog filmskog festivala kojem je publika dala prosječnu ocjenu 5,00.
   Koliko očajna mora biti jedna majka koja je spremna zapaliti sebe i svoju djecu? Početna scena filma „Otac“ prikazanog u sekciji "Panorama" ovogodišnjeg filmskog festivala u Berlinu otvara priču o ocu jedne obitelji koja bi, da se radi o holivudskoj produkciji, možda mogla završiti sretno. Ali riječ je o filmu koji je inspiriran stvarnim događajem u današnjoj Srbiji u kojoj je realnost sve samo ne Hollywood. Stvarni otac u stvarnoj priči je Đorđe Joksimović iz okolice Kragujevca kojemu su nadležne lokalne institucije oduzele djecu uz obrazloženje da se o njima ne može adekvatno brinuti jer za to nema materijalnih uvjeta. Joksimovićev život se razbio poput prozorskog stakla na koji je bačen kamen i pred njim su ostale samo krhotine: izgubio je posao u tvornici, majka njegove djece je završila na psihijatriji i rečeno mu je da će njegova djeca ubuduće živjeti u hraniteljskoj obitelji . Očajan, ali odlučan boriti se za njih, zaputio se pješke u Beograd obratiti se za pomoć direktno državnom Ministarstvu za rad.Redatelj Srdan Golubović ga je pred Ministarstvom upoznao i poželio njegovu priču ispričati na filmskom platnu.„Kad sam saznao tu njegovu priču i kad sam otišao razgovarati sa njim, prva mi je asocijacija bila 'Pariz, Texas' i shvatio sam da ima nešto stvarno sinematično u njegovoj priči. A onda sam, razgovarajući s njim, saznao da on nije krenuo u tu šetnju kao neki racionalni akt protesta nego da je nekom svojom intuicijom krenuo da pokaže sebi i drugima da može.“ (Dunja Dragojević-Kersten, www.dw.com)
   „Otac“, dobitnik dvaju priznanja na ovogodišnjem, 70. Berlinaleu, Nagrade ekumenskog žirija i Nagrade publike, društveno je realistična drama dardenovskog prosedea koja se s vremenom pretače u film ceste, pa se tako kritika tranzicije, nasilne deindustrijalizacije i neiskorjenjive korupcije utiskuje u hipnotičan narativ nezaustavljivog kretanja i individualne borbe. Prije svega, dojmljiva je to psihološka minijatura, „film jednog čovjeka“, jer sporedni se likovi ukazuju tek kao kontrastna podloga za izoštravanje situacije onog glavnog. Film koji je skoro pa nijem plijeni svojom neverbalnošću; gluma Gorana Bogdana ponajprije je fizička, otud i naglašeno mimička i gestovna karakterizacija njegova lika. (Vanja Kulaš, lupiga.com)
   Nadahnut istinitom pričom, "Otac" je ponajbolji Golubovićev film, još jedan trijumf srpske/regionalne kinematografije nakon "Tereta" s kojim dijeli "road movie" koncept putovanja po razvalinama ovih krajeva. To je podjednako umjetnički i populistički komad razorne drame da se dopadne festivalskom žiriju i da ga publika može prihvatiti kao osobnog favorita. (Marko Njegić, SD)

https://www.imdb.com/title/tt9048802/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 09.01.

You're Not You, 2014. George C. Wolfe, 102 min. US
Scenarij:
Shana Feste i Jordan Roberts prema romanu „You're Not You“ Michelle Wildgen
Uloge: Hilary Swank, Emmy Rossum, Josh Duhamel, Stephanie Beatriz, Jason Ritter, Julian McMahon, Loretta Devine, Ernie Hudson, Ali Larter, Marcia Gay Harden
   Kate je elegantna, uspješna klasična pijanistica kojoj je upravo dijagnosticiran ALS (amiotrofična lateralna skleroza / „ALS“ ili „Lou Gherigov sindrom“ je bolest koja polagano i sigurno napreduje pritom uklanjajući funkciju po funkciju, poput kretanja, govora, disanja itd.). Bec je drska studentica i nadobudna rock-pjevačica koja se jedva snalazi u svojim kaotičnim aferama. No kad Beck prihvati posao Kateine pomoćnice, upravo kada se Katein brak s Evanom raspadne, obje žene počnu se oslanjati na svoj nekonvencionalni, katkad svadljivi i divlje iskren odnos. Dok pedantna, svojeglava Kate počinje utjecati na nemirnu, spontanu Bec - i obratno - obje se žene suočavaju s kajanjima, istražuju nove teritorije i šire svoje ideje o tome kakve žele biti.
   Ukratko, „Ti nisi ti“ je film vrijedan Vašeg vremena. Tragična priča sa jako izraženom porukom o pravom prijateljstvu i vrijednostima koje često zaboravljamo. Definitivno ga preporučujem svima koji vole pogledati ne samo odlično snimljenu dramu već film koji sa malim budžetom uspijeva nešto što veliki „blockbuster“ naslovi često ne uspijevaju, a to je zaokupiti vašu potpuno pažnju par sati. (blog.dnevnik.hr/filmrecenzije)
   Istodobno komičan i dirljiv, srdačan i otkačen... izvrstan komad o snazi prijateljstva. (Morgan Rojas, Cinemacy)
   Bolje nego što se očekivalo, ali ne baš uvjerljivo u svakom pogledu. No, barem je iskren pokušaj hvatanja  ukoštac s portretom ove bolesti. (Nicholas Bell / IONCINEMA.com)

https://www.imdb.com/title/tt1198156/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 12.01.

OKLOPNJAČA POTEMKIN

Bronenosec Potemkin, 1925.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Bronenosec Potemkin, 1925. Sergej Eisenstein, 66 min.
Scenarij:
Nina Agadzhanova, Sergei Eisenstein, Nikolai Aseyev, Sergei Tretyakov
Uloge: Aleksandr Antonov, Vladimir Barksy, Grigori Aleksandrov
   Jedna od najpoznatijih scena svjetske kinematografije su dječja kolica - s djetetom u njima - koja jure niz stepenice, dok gomila ljudi bježi u panici od vojnika koji pucaju na njih. Film je priča o pobuni posade na ruskom ratnom brodu u revoluciji 1905. godine koja je uzdrmala cijelo carstvo.
      Prema istinitom događaju koji se zbio i kao refleks rusko-japanskog rata, film je bio zamišljen kao dio povijesne freske od sedam filmova s temom revolucionarnih zbivanja do Oktobarske revolucije (u tom se smislu Ejzenštejnov „Oktobar“ može tretirati kao završni dio). Posebno, realizirana je u spomen dvadesetogodišnjice revolucije iz 1905.; radni je naslov bio „Godina 1905.“. U projekt su bila uključena sva značajnija događanja iz te godine, s radnjom u 25 do 30 gradova. Međutim, nakon snimanja nekih prizora u Bakuu, Ejzenštejn je radnju reducirao na događaj koji je u scenariju zauzimao svega jednu stranicu (od stotinjak).  
   Nastao prema istinitom događaju, snimljen za svega četrdesetak dana i montiran na dan premijere, film je stekao status jednog od ključnih djela sovjetskog revolucionarnog filma, odnosno tzv. sovjetske montažne škole, što dijelom duguje svojoj spektakularnosti. Napravljen prema uzoru na antičke tragedije, komponiran po strukturi glazbenog djela u pet stavaka koji se majstorski ritmičku izmjenjuju suptilnošću glazbene skladbe, film, prema Ejzenštejnovim shvaćanjima, nema bogatije obrađenih likova, a odlikuje ga fascinantna montaža koja se u osamdesetak minuta sastoji od nevjerojatnih 1 346 kadrova. Antologijskom se smatra scena masakra na stubama u Odesi, prizor u povijesti i teoriji filma osobito značajan po tzv. ekspandiranom vremenu. U anketi na Svjetskoj izložbi u Bruxellesu 1958. izabran je za najbolji film svih vremena, a u anketama uglednog britanskog časopisa Sight & Sound redovito se ubraja među deset najznačajnijih filmova svih vremena. (Ante Peterlić, HFS)
   "Oklopnjača Potemkin" se više ne smatra najboljim svih vremena, ali je ipak obavezna za svakoga tko se imalo zanima za filmsku povijest. (Roger Ebert/Chichago Sun Times)
   Osim "Građanina Kanea", ovaj film je vjerojatno jedan od onih o kojima se najviše pisalo. Sa razlogom se smatra remek-djelom. (Michael W. Phillips Jr. / Online Film Critics Society)
   Tehnička ostvarenja ovog filma zauzimaju središnju pozornost; njegova nevjerojatna montaža i tehnika reza još uvijek izazivaju dozu uzbuđenja. (Jeffrey M. Anderson/San Francisco Film Critics Circle)
   Ako vas zanima povijest kinematografije, ili utjecaj na politiku i medij 20. stoljeća, onda morate vidjeti ovaj film, makar će sovjetska propaganda u trajanju od preko sat vremena biti izazov za strpljenje moderne publike. (Nick Hilditch / BBC.com)
   „Krstarica Potemkin“ S. M. Ejzenštejna, djelo je koje čudesnim ritmom, dinamikom u kadru i svojom čvrstom strukturom zrači silnim revolucionarnim patosom. (Vedran Gligo)

   Filmofili će se sjetiti da je upravo kultna scena s padajućim dječjim kolicima na stepenicama u Odessi, u kojoj carski vojnici vrše masakr nad civilima, korištena u brojnim filmovima, među kojima su (jednako kultni):  „Nedodirljivi“ Briana De Palme, „Kum“ Francisa F. Coppole, „Ljubav i smrt“ Woodyja Allena… - tzv. Potemkinove stube postale su tako jedna od najutjecajnih filmskih scena i omiljena inspiracija brojnih umjetnika. Potemkin je snimljen za svega 40 dana i dovršen jutro prije premijere. Neovisno o tome (ili možda upravo zbog toga) što pokriva tek jednu „epizodu“ burnog ruskog revolucionarnog duha, radi se o filmu koji posjeduje takvu snagu i moć da je bio zabranjivan u mnogim zemljama (ironično, čak i u Sovjetskom Savezu za koji je izvorno bio i napravljen), iz straha da bi mogao potaknuti publiku na revolucionarnu akciju. Činjenica da je snimljen prema istinitom događaju samo ga čini još interesantnijim, ali plijeni pozornost čak i bez tog konteksta. Potemkin je istinsko remek-djelo koje više od ičega zaslužuje da ga se gleda na velikom platnu... (Vedrana Vlainić, www.fak.hr)
   Često birana među najbolje filmove svih vremena, „Krstarica Potemkin“ danas nema „tek“ arhivsko-arheološko-povijesnu vrijednost, nije riječ o tome da je valja pogledati „samo“ kao dio opće kulture. Posrijedi je uistinu uzbudljivo djelo očaravajuće stvaralačke energije, prekrasno ekspresivne i bogate likovnosti, inventivne i sugestivne montaže, nadahnuto zaneseno agitatorskoga duha i fascinantne inventivnosti – sve oblikovano uz iznimnu pedantnost – filmu što se i osamdeset i osam godina nakon premijere doima svježijim i iskričavijim od mnoštva bezidejno-mlitavih ili isprazno šareno-dinamičnih suvremenih ostvarenja... (Janko Heidl, www.ravnododna.com)
http://www.imdb.com/title/tt0015648/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 13.01.

POVUCI – POTEGNI

Povuci - potegni, 2020.
19:30 sati



Povuci - potegni, 2020. Neven Hitrec, 60 min. HR  
Scenarij:
Neven Hitrec
   Jedna obitelj, devetogodišnje dijete i loš obrazovni program. Dječji radni stol pozornica je tragikomične obiteljske drame. Tko će prvi puknuti pod bremenom „znanja“? Brižni roditelji ili njihovo samoživo dijete?      
   Na filmskom festivalu Jugoistočne Europe SEE u Parizu film Povuci-potegni osvojio je nagradu za najbolji dokumentarni film.                 
   Zanimalo me kako loš hrvatski obrazovni sustav utječe na obitelj, kada se umorni roditelji nakon svog radnog vremena moraju suočiti s novim radnim vremenom, onim pedagoga i nastavnika svojoj djeci. Uvjet je bio i naći inteligentno i svojeglavo dijete koje pruža stalan otpor tim naporima svladavanja gomile, ponekad vrlo apsurdnog gradiva. Tražio se pravi predstavnik svoje generacije, kome su tablet i mobitel važniji od svega.(redatelj i scenarist Neven Hitrec)
https://www.facebook.com/povucipotegnifilm/

ČETVRTAK / 14.01.

You're Not You, 2014. George C. Wolfe, 102 min. US
Scenarij:
Shana Feste i Jordan Roberts prema romanu „You're Not You“ Michelle Wildgen
Uloge: Hilary Swank, Emmy Rossum, Josh Duhamel, Stephanie Beatriz, Jason Ritter, Julian McMahon, Loretta Devine, Ernie Hudson, Ali Larter, Marcia Gay Harden
   Kate je elegantna, uspješna klasična pijanistica kojoj je upravo dijagnosticiran ALS (amiotrofična lateralna skleroza / „ALS“ ili „Lou Gherigov sindrom“ je bolest koja polagano i sigurno napreduje pritom uklanjajući funkciju po funkciju, poput kretanja, govora, disanja itd.). Bec je drska studentica i nadobudna rock-pjevačica koja se jedva snalazi u svojim kaotičnim aferama. No kad Beck prihvati posao Kateine pomoćnice, upravo kada se Katein brak s Evanom raspadne, obje žene počnu se oslanjati na svoj nekonvencionalni, katkad svadljivi i divlje iskren odnos. Dok pedantna, svojeglava Kate počinje utjecati na nemirnu, spontanu Bec - i obratno - obje se žene suočavaju s kajanjima, istražuju nove teritorije i šire svoje ideje o tome kakve žele biti.
   Ukratko, „Ti nisi ti“ je film vrijedan Vašeg vremena. Tragična priča sa jako izraženom porukom o pravom prijateljstvu i vrijednostima koje često zaboravljamo. Definitivno ga preporučujem svima koji vole pogledati ne samo odlično snimljenu dramu već film koji sa malim budžetom uspijeva nešto što veliki „blockbuster“ naslovi često ne uspijevaju, a to je zaokupiti vašu potpuno pažnju par sati. (blog.dnevnik.hr/filmrecenzije)
   Istodobno komičan i dirljiv, srdačan i otkačen... izvrstan komad o snazi prijateljstva. (Morgan Rojas, Cinemacy)
   Bolje nego što se očekivalo, ali ne baš uvjerljivo u svakom pogledu. No, barem je iskren pokušaj hvatanja  ukoštac s portretom ove bolesti. (Nicholas Bell / IONCINEMA.com)

https://www.imdb.com/title/tt1198156/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 15.01.

PREDSJEDNIK

19:30 sati



La Cordillera / The Summit, 2017. Santiago Mitre, 94 min. ARG/FR/E
Scenarij:
Mariano Llinás, Santiago Mitre
Uloge: Walter Andrade, Ricardo Darín, Dolores Fonzi
   Hernán Blanco, predsjednik Argentine, suočava se s vrlo važnom odlukom. Sudjeluje na sastanku brojnih državnih vođa koji se održava u La Cordilleri. Na tom samitu latinoameričkih predsjednika moći će riješiti vrlo komplicirani osobni problem koji će utjecati na njegov privatni i javni život.
   Zaslužuje biti viđen na velikom ekranu, naročito zbog sporedne glumačke postave. (Sergio Huidobro / Cine Premiere)
   Najbolja stvar je ransformacija iz političkog trilera u alegoriju zla. (Paula Arantzazu Ruiz / Sensacine)
   Inteligentan film za odrasle koji poziva gledatelja na razmišljanje o trenutnoj politici. (Emiliano Basile / Escribiendo Cine)

https://www.imdb.com/title/tt6047298/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 16.01.

POGREŠAN KORAK

No matarás, 2020.
19:30 sati



No matarás, 2020. David Victori, 92 min. ES
Scenarij:
David Victori, Jordi Vallejo, Clara Viola
Uloge: Mario Casas, Milena Smit, Elisabeth Larena
   Posljednjih nekoliko mjeseci Dani se potpuno posvetio brizi za teško bolesnog oca koji će na kraju preminuti. Umornog i slomljenog, sestra ga uvjerava da je sad napokon došao trenutak da si ostvari želju - ode na putovanje oko svijeta i jednostavno odmori od svega. Dani je inače jedan od onih ljudi koji nikad ne izgube živce, uvijek su pristojni i, kako se ono kaže - uvijek lijepo pozdrave.
   Već sljedeće večeri Dani će u baru sasvim slučajno upoznati Milu, djevojku koja je sve što on nije - nepredvidiva, strastvena i impulzivna. Mila će ga još te noći odvesti na divlje putovanje ulicama Barcelone - putovanje puno straha, nasilja i krvi.
   Visoki, adrealinski ritam trilera, boljeg za trenutno gledanje nego naknadno razmišljanje, ne popušta gotovo ni u jednom trenutku, podjednako iscrpljujući gledatelja kao i Danija koji do posljednjeg kadra više neće biti čovjek kakvog smo upoznali u prvome. (Marko Njegić, SD)
   Mario Casas iznenađuje još jednom neobičnom transformacijom. (Sergio F. Pinilla / Cinemanía)
   Želio sam da iskustvo publike bude vrlo aktivno. (redatelj David Victori)
   Mario Casas i David Victori vuku nas na uronjeno, senzorno i destruktivno putovanje. (Javi P. Martín / www.ecartelera.com)

https://www.imdb.com/title/tt4359330/?ref_=fn_al_tt_2

UTORAK / 19.01.

ROCCO I NJEGOVA BRAĆA

Rocco e i suoi fratelli, 1960.
18:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Rocco e i suoi fratelli, 1960. Luchino Visconti, 177 min. IT
Scenarij:
Suso Cecchi D'Amico, Pasquale Festa Campanile, Massimo Franciosa, Enrico Medioli, Luchino Visconti
Uloge: Alain Delon, Renato Salvatori, Annie Girardot, Katina Paxinou, Alessandra Panaro, Max Cartier, Rocco Vidolazzi
   Talijanska kriminalistička drama iz 1960. godine priča je o ruralnoj porodici imigranata koja se doseljava sa siromašnog juga na razvijeni sjever zemlje, te se pokušava prilagoditi tamošnjem životu.
   Četvorica braće sa Sicilije, Simone, Rocco, Ciro i Luca, dolaze zajedno s majkom Rosariom u predgrađe Milana te se pokušavaju prilagoditi novom životu, u čemu je njihov najstariji brat Vincenzo već djelomice uspio. Simone postaje uspješan boksač i započinje ljubavnu vezu s prostitutkom Nadiom, ali zbog neodgovornosti ubrzo počinje rasipati snagu i novac te ga ona ostavi. Mlađi brat Rocco također pokazuje boksačku nadarenost i sam započinje vezu s Nadiom. Ipak, zbog osjećaja odgovornosti prema bratu, prekida vezu. Dok Rocco trijumfira kao boksač, Simone, potpuno propao, ubije Nadiu.
   Snimanje filma su obilježile velike poteškoće, prije svega vezane uz "problematični" sadržaj, koji je uključivao veliku količinu nasilja, ali i za tadašnje standarde izuzetno eksplicitnu scenu silovanja; zbog toga su Viscontiju gradske vlasti Milana, pod izgovorom da ne žele "ocrniti" svoj grad, odbijale davati dozvole za snimanje na autentičnim lokacijama. Kada je film konačno dovršen, postao je metom cenzora, kako u Italiji, tako i u drugim državama, te je u nekim slučajevima bio skraćen na gotovo polovicu originalnog trajanja. Visconti je tek 1966. godine, temeljem sudske parnice, uspio omogućiti prikazivanje u originalnom obliku. Kontroverze vezane uz cenzuru su, međutim, isto tako vješto iskorištene od strane producenata te su stvorile veliko zanimanje u italijanskoj javnosti, omogućivši "Rocco e suoi fratelli"https://www.imdb.com/title/tt0054248/?ref_=nv_sr_srsg_0 da postane jedan od najvećih filmskih hitova godine i jedan od prvih primjera succes de scandale u svjetskoj kinematografiji. Prikazan je na venecijanskoj Mostri gdje je osvojio Specijalnu nagradu žirija
   Viscontijev povratak analizi suvremene socijalne zbilje očituje niz književnih utjecaja: naslovom se film referira na roman „Josip i njegova braća“ Thomasa Manna, ali i talijanskog pjesnika Rocca Scotellaroa, likovi i motivi oslanjaju se na priče G. Testorija, a odnos Rocca, Simonea i Nadije na odnos Miškina, Rogozina i Nastasje u romanu „Idiot“ F. M. Dostojevskoga, dok dramaturškom strukturom film korespondira s dramom „Pogled s mosta“ Arthura Millera. Film je podijeljen u 5 »poglavlja« koja ne prate toliko razvoj radnje koliko korespondiraju različitim načinima prilagodbe svakog brata novom društvenom okruženju; temeljni indikatori protoka vremena su preokreti u međuljudskim odnosima i promjene u društvenomn statusu, dok su varijacije prilagodbe iskazane i vizualno – varijacijama osvjetljenja, od chiaroscuro, kao simbola izgubljenosti, preko oštrih tamnih tonova do izrazito osvijetljenih prizora kao simbola nade. Visconti se oslanja i na melodramske efekte koji vrhunac dosežu u sceni Roccova trijumfa u ringu povezanoj paralelnom montažom sa scenom Nadijina ubojstva (umire grleći Simonea), što je tumačeno i kao ironična varijacija melodramskog »spasa u zadnji trenutak« i kao Viscontijevo upozoravanje na suodgovornost Rocca, inače svojevrsne figure mučenika, u Nadijinoj smrti. (B. Kragić, HFL)
   ''Rocco" ostaje najviši doseg Viscontijeva stvaralaštva, jer je oslobođen primjesa literature, jer paralelizam radnje gradi gotovo isključivo jezikom filmskog medija. (Svemir Pavić)

https://www.imdb.com/title/tt0054248/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 20.01.

POGREŠAN KORAK

No matarás, 2020.
19:30 sati



No matarás, 2020. David Victori, 92 min. ES
Scenarij:
David Victori, Jordi Vallejo, Clara Viola
Uloge: Mario Casas, Milena Smit, Elisabeth Larena
   Posljednjih nekoliko mjeseci Dani se potpuno posvetio brizi za teško bolesnog oca koji će na kraju preminuti. Umornog i slomljenog, sestra ga uvjerava da je sad napokon došao trenutak da si ostvari želju - ode na putovanje oko svijeta i jednostavno odmori od svega. Dani je inače jedan od onih ljudi koji nikad ne izgube živce, uvijek su pristojni i, kako se ono kaže - uvijek lijepo pozdrave.
   Već sljedeće večeri Dani će u baru sasvim slučajno upoznati Milu, djevojku koja je sve što on nije - nepredvidiva, strastvena i impulzivna. Mila će ga još te noći odvesti na divlje putovanje ulicama Barcelone - putovanje puno straha, nasilja i krvi.
   Visoki, adrealinski ritam trilera, boljeg za trenutno gledanje nego naknadno razmišljanje, ne popušta gotovo ni u jednom trenutku, podjednako iscrpljujući gledatelja kao i Danija koji do posljednjeg kadra više neće biti čovjek kakvog smo upoznali u prvome. (Marko Njegić, SD)
   Mario Casas iznenađuje još jednom neobičnom transformacijom. (Sergio F. Pinilla / Cinemanía)
   Želio sam da iskustvo publike bude vrlo aktivno. (redatelj David Victori)
   Mario Casas i David Victori vuku nas na uronjeno, senzorno i destruktivno putovanje. (Javi P. Martín / www.ecartelera.com)

https://www.imdb.com/title/tt4359330/?ref_=fn_al_tt_2

ČETVRTAK / 21.01.

BRAČNE NEVJERE

The Delinquent Season, 2018.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

The Delinquent Season, 2018. Mark O'Rowe, 103 min. IR
Scenarij:
Mark O'Rowe
Uloge: Cillian Murphy, Eva Birthistle, Catherine Walker, Andrew Scott
   U Dublinu dva para na prvi pogled žive u savršenstvu svojih bračnih zajednica. Međutim, kada se Chrisovo ponašanje promijeni, Yvonne potraži utjehu u Jimovom naručju te se njih dvoje uskoro nađu u vanbračnoj aferi. Nakon što se otkrije tajna koja će im promijeniti živote, svo četvero bit će prisiljeni razmisliti o svojim životima, brakovima i međusobnom prijateljstvu… Može li išta od toga na kraju biti spašeno?
   Iako nas ovaj film podsjeća na već viđeno, ne smije se olako propustiti. (Harry Guerin / RTE)
   Scenarist nudi i kazališni i književni smisao pripovijedanja, nudeći prizore koji se efektno odvijaju poput dobro izbrušenih poglavlja. (Gary Goldstein/ Los Angeles Times)
   Ova irska drama malo je novoga što bi dodala žanru nedopuštene ljubavne veze, ali je i dalje simpatično, scenaristički i emocionalno, odglumljena. (Roger Moore/Movie Nation)
   Nesumnjivo će potaknuti neke zanimljive razgovore o vjernosti, muževnosti, opsesiji i vezama. Ali, sljedeći put O'Rawe mora bolje istražiti što je to što kino čini drugačijim medijem. (Roe McDermott / Hot Press)

https://www.imdb.com/title/tt6164762/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 22.01.

POVUCI – POTEGNI

Povuci - potegni, 2020.
19:30 sati



Povuci - potegni, 2020. Neven Hitrec, 60 min. HR  
Scenarij:
Neven Hitrec
   Jedna obitelj, devetogodišnje dijete i loš obrazovni program. Dječji radni stol pozornica je tragikomične obiteljske drame. Tko će prvi puknuti pod bremenom „znanja“? Brižni roditelji ili njihovo samoživo dijete?      
   Na filmskom festivalu Jugoistočne Europe SEE u Parizu film Povuci-potegni osvojio je nagradu za najbolji dokumentarni film.                 
   Zanimalo me kako loš hrvatski obrazovni sustav utječe na obitelj, kada se umorni roditelji nakon svog radnog vremena moraju suočiti s novim radnim vremenom, onim pedagoga i nastavnika svojoj djeci. Uvjet je bio i naći inteligentno i svojeglavo dijete koje pruža stalan otpor tim naporima svladavanja gomile, ponekad vrlo apsurdnog gradiva. Tražio se pravi predstavnik svoje generacije, kome su tablet i mobitel važniji od svega.(redatelj i scenarist Neven Hitrec)
https://www.facebook.com/povucipotegnifilm/

SUBOTA / 23.01.

PREDSJEDNIK

19:30 sati



La Cordillera / The Summit, 2017. Santiago Mitre, 94 min. ARG/FR/E
Scenarij:
Mariano Llinás, Santiago Mitre
Uloge: Walter Andrade, Ricardo Darín, Dolores Fonzi
   Hernán Blanco, predsjednik Argentine, suočava se s vrlo važnom odlukom. Sudjeluje na sastanku brojnih državnih vođa koji se održava u La Cordilleri. Na tom samitu latinoameričkih predsjednika moći će riješiti vrlo komplicirani osobni problem koji će utjecati na njegov privatni i javni život.
   Zaslužuje biti viđen na velikom ekranu, naročito zbog sporedne glumačke postave. (Sergio Huidobro / Cine Premiere)
   Najbolja stvar je ransformacija iz političkog trilera u alegoriju zla. (Paula Arantzazu Ruiz / Sensacine)
   Inteligentan film za odrasle koji poziva gledatelja na razmišljanje o trenutnoj politici. (Emiliano Basile / Escribiendo Cine)

https://www.imdb.com/title/tt6047298/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 26.01.

ZORA, 1928.

Sunrise: A Song of Two Humans, 1928.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Sunrise: A Song of Two Humans, 1928. F.W. Murnau, 106 min. US
Scenarij:
Carl Mayer (prema priči Hermanna Sudermanna)
Uloge: George O'Brien, Janet Gaynor, Margaret Livingston, Bodil Rosing, J. Farrell MacDonald, Ralph Sipperly     
   Privlačna žena iz grada zavela je mlada farmera te mu predloži da utopi svoju dražesnu suprugu u jezeru prilikom puta u grad. On to i pokuša, ali emocionalno slomljen odustane. Prvi put u gradu, supružnici se njime oduševe i ponovno uspostave međusobnu bliskost. Na povratku kući zadesi ih oluja.
   Većina kritičara naglašavala je slikarske kompozicije i uporabu svjetla (utjecaj impresionista, napose C. Moneta), a neki glazbeno strukturiranje. Prema potonjem tumačenju film ima tri stavka od kojih je prvi (farmerovo zanemarivanje supruge radi ljubavnice) »molski« melodramatičan, drugi (radosna zbivanja u gradu) »durski« humoran, a treći (oluja na jezeru) »molski« tragičan; sretno bi razrješenje predstavljalo codu. Nastala na izmaku nijemog razdoblja kao jedan od njegovih najkreativnijih izdanaka, plodno spajajući evropsku umjetničku tradiciju i iznimne američke produkcijske uvjete, „Zora“ je nagrađena Oscarima za najbolji film po umjetničkom dosegu, za žensku ulogu (J. Gaynor) i fotografiju (Charles Rosher, Karl Struss). (D. Radić / HFL)
   Filmsko remek-djelo. (Mordaunt Hall / New York Times)
   Vidjeti ga danas znači biti zapanjen smjelošću vizualnog eksperimentiranja. (Roger Ebert)
   Filmska kamera - toliko dugo privezana silnom masom i naivnošću - napokon je naučila letjeti sa "Zorom“ (Todd Ludy)
   Svakoga tko više voli inteligentan i poticajan film od uobičajenog smeća, pozivam da ga pogleda i sam se uvjeri u veličinu. (Wilella Waldorf / New York Post)
   S dvije točke gledišta, „Sunrise“ je među najistaknutijim filmovima koji su ikad bljesnuli na platnu. Jedno je bogata, osjetljiva ljepota fotografije; drugo je tragična napetost priče. (Sydney Morning Herald)
   Za svoj hollywoodski debi, 1927. godine, njemački redatelj FW Murnau oživio je jednostavnu priču s prekrasnim prikazom filmske virtuoznosti, stvarajući jedno od majstorskih djela umjetničke forme. (Richard Brody/ New Yorker)
   Od „Kabineta dr. Caligarija“ i „Posljednjeg smijeha“, dva europska proizvoda kinematografske umjetnosti, ekran nije ponudio ništa što je makar i usporedivo sa „Zorom“, iz bilo kojeg ili svih kutova. (Washington Star)
   Najveće ime njemačkog ekspresionizma /uz Langa/ Friedrich Murnau, snimio je "Zoru" kao svoj posljednji njemački a prvi američki film; naime, film je prema romanu Hermanna Sudermanna i scenariju Carla Mayera bio pripreman u Njemačkoj, ali je realiziran u Americi. No, po svemu "Zora" nosi u sebi sve karakteristike autorova opusa. Kadriranja s dubinskom oštrinom, kamera u pokretu, subjektivna kamera, dvostruke ekspozicije, izražajna su sredstva što ih se Murnau ne odriče ni u ovome filmu. Dapače, ovdje su neki murnauovski postupci dovedeni do kraja. Čitav film izgrađen je na dvojnostima /tematskim i formalnim/, na oponentama življenja i životnih stavova. Centralna oponenta "selo - grad" imala je sve šanse da se filmom isprofanira: muškarac,rastrgnut između čuvarice kućnog /seoskog/ ognjišta i tigrice iz velikog svijeta, zavođen sirenskim glasovima velegrada kojima ne odolijeva. Nikad banalan, možda ponekad više doslovan u metaforičnosti, film sadrži niz antologijskih scena, majstorskih mizanscenskih rješenja i tehničkih dosjetki. Ekspozicija u kojoj se „umjetno" razdvajaju nivoi sela i grada, kadrovi grada iz jurećeg tramvaja, brižno razrađeni rekvizitariji što pripadaju različitim duhovnim sredinama, izmjene montažnog ritma, kontrasti svjetla i tame /dana i noći/, sve to doprinosi jedinstvu filma u iskazivanju osnovne dvojnosti dobro - zlo. (Svemir Pavić)

https://www.imdb.com/title/tt0018455/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 27.01.

POGREŠAN KORAK

No matarás, 2020.
19:30 sati



No matarás, 2020. David Victori, 92 min. ES
Scenarij:
David Victori, Jordi Vallejo, Clara Viola
Uloge: Mario Casas, Milena Smit, Elisabeth Larena
   Posljednjih nekoliko mjeseci Dani se potpuno posvetio brizi za teško bolesnog oca koji će na kraju preminuti. Umornog i slomljenog, sestra ga uvjerava da je sad napokon došao trenutak da si ostvari želju - ode na putovanje oko svijeta i jednostavno odmori od svega. Dani je inače jedan od onih ljudi koji nikad ne izgube živce, uvijek su pristojni i, kako se ono kaže - uvijek lijepo pozdrave.
   Već sljedeće večeri Dani će u baru sasvim slučajno upoznati Milu, djevojku koja je sve što on nije - nepredvidiva, strastvena i impulzivna. Mila će ga još te noći odvesti na divlje putovanje ulicama Barcelone - putovanje puno straha, nasilja i krvi.
   Visoki, adrealinski ritam trilera, boljeg za trenutno gledanje nego naknadno razmišljanje, ne popušta gotovo ni u jednom trenutku, podjednako iscrpljujući gledatelja kao i Danija koji do posljednjeg kadra više neće biti čovjek kakvog smo upoznali u prvome. (Marko Njegić, SD)
   Mario Casas iznenađuje još jednom neobičnom transformacijom. (Sergio F. Pinilla / Cinemanía)
   Želio sam da iskustvo publike bude vrlo aktivno. (redatelj David Victori)
   Mario Casas i David Victori vuku nas na uronjeno, senzorno i destruktivno putovanje. (Javi P. Martín / www.ecartelera.com)

https://www.imdb.com/title/tt4359330/?ref_=fn_al_tt_2

ČETVRTAK / 28.01.

BRAČNE NEVJERE

The Delinquent Season, 2018.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

The Delinquent Season, 2018. Mark O'Rowe, 103 min. IR
Scenarij:
Mark O'Rowe
Uloge: Cillian Murphy, Eva Birthistle, Catherine Walker, Andrew Scott
   U Dublinu dva para na prvi pogled žive u savršenstvu svojih bračnih zajednica. Međutim, kada se Chrisovo ponašanje promijeni, Yvonne potraži utjehu u Jimovom naručju te se njih dvoje uskoro nađu u vanbračnoj aferi. Nakon što se otkrije tajna koja će im promijeniti živote, svo četvero bit će prisiljeni razmisliti o svojim životima, brakovima i međusobnom prijateljstvu… Može li išta od toga na kraju biti spašeno?
   Iako nas ovaj film podsjeća na već viđeno, ne smije se olako propustiti. (Harry Guerin / RTE)
   Scenarist nudi i kazališni i književni smisao pripovijedanja, nudeći prizore koji se efektno odvijaju poput dobro izbrušenih poglavlja. (Gary Goldstein/ Los Angeles Times)
   Ova irska drama malo je novoga što bi dodala žanru nedopuštene ljubavne veze, ali je i dalje simpatično, scenaristički i emocionalno, odglumljena. (Roger Moore/Movie Nation)
   Nesumnjivo će potaknuti neke zanimljive razgovore o vjernosti, muževnosti, opsesiji i vezama. Ali, sljedeći put O'Rawe mora bolje istražiti što je to što kino čini drugačijim medijem. (Roe McDermott / Hot Press)

https://www.imdb.com/title/tt6164762/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 29.01.

You're Not You, 2014. George C. Wolfe, 102 min. US
Scenarij:
Shana Feste i Jordan Roberts prema romanu „You're Not You“ Michelle Wildgen
Uloge: Hilary Swank, Emmy Rossum, Josh Duhamel, Stephanie Beatriz, Jason Ritter, Julian McMahon, Loretta Devine, Ernie Hudson, Ali Larter, Marcia Gay Harden
   Kate je elegantna, uspješna klasična pijanistica kojoj je upravo dijagnosticiran ALS (amiotrofična lateralna skleroza / „ALS“ ili „Lou Gherigov sindrom“ je bolest koja polagano i sigurno napreduje pritom uklanjajući funkciju po funkciju, poput kretanja, govora, disanja itd.). Bec je drska studentica i nadobudna rock-pjevačica koja se jedva snalazi u svojim kaotičnim aferama. No kad Beck prihvati posao Kateine pomoćnice, upravo kada se Katein brak s Evanom raspadne, obje žene počnu se oslanjati na svoj nekonvencionalni, katkad svadljivi i divlje iskren odnos. Dok pedantna, svojeglava Kate počinje utjecati na nemirnu, spontanu Bec - i obratno - obje se žene suočavaju s kajanjima, istražuju nove teritorije i šire svoje ideje o tome kakve žele biti.
   Ukratko, „Ti nisi ti“ je film vrijedan Vašeg vremena. Tragična priča sa jako izraženom porukom o pravom prijateljstvu i vrijednostima koje često zaboravljamo. Definitivno ga preporučujem svima koji vole pogledati ne samo odlično snimljenu dramu već film koji sa malim budžetom uspijeva nešto što veliki „blockbuster“ naslovi često ne uspijevaju, a to je zaokupiti vašu potpuno pažnju par sati. (blog.dnevnik.hr/filmrecenzije)
   Istodobno komičan i dirljiv, srdačan i otkačen... izvrstan komad o snazi prijateljstva. (Morgan Rojas, Cinemacy)
   Bolje nego što se očekivalo, ali ne baš uvjerljivo u svakom pogledu. No, barem je iskren pokušaj hvatanja  ukoštac s portretom ove bolesti. (Nicholas Bell / IONCINEMA.com)

https://www.imdb.com/title/tt1198156/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 30.01.

WALL-E

Wall-E, 2008.
17:00 sati



Wall-E, 2008. Andrew Stanton, 98 min. US
   WALL-E (Waste Allocation Load Lifter Earth-Class) je mali robot namijenjen da skuplja smeće i čisti što je ostalo nakon što su ljudi napustili Zemlju. Nakon što 700 godina mirno obavlja svoj zadatak odjednom se stvari mijenjaju kada se pojavi EVE (Extraterrestial Vegetation Evaluator), moderni robot sa vlastitim zadatkom da istraži dali se ljudi mogu ponovno vratiti na Zemlju. EVE shvati da je WALL-E slučajno našao ključ budućnosti planeta te pohita natrag u svemir da prenese svoje otkriće ljudima (koji su željno čekali vijest da im je sada sigurno vratiti se kući). U međuvremenu, WALL-E slijedi EVE galaktikom i započinje jednu od najuzbudljivijih i najmaštovitijih komičnih avantura ikada donesenih na veliki ekran.
   Osvojen Oscar (najbolji animirani film) i 5 nominacija (originalni scenarij, glazba, pjesma, mix zvuka, montaža zvuka);  osvojen Zlatni globus (najbolji animirani film); osvojena Children’s BAFTA (najbolji film); osvojena BAFTA (najbolji animirani film).
   Film nema ekološku poruku niti sam ja ikad pokušavao nešto takvo učiniti. To se našlo upakirano u čitavu misao vodilju filma, a ta je: svemu će jako koristiti ako se postane skrban u odnosima prema drugima i svijetu općenito. (redatelj Andrew Stanton)
   On je istovremeno i crtić i film za odrasle jer nosi jednu snažnu poruku, a opet obiluje onom dječjom, neiskvarenom maštom koja nam poručuje da je sve moguće, da se sve može postići, makar to bilo nemoguće. (ASP/cijelijesvijetpozornica.wordpress.com)
WALL-E je pogodan za djecu, zbog svoje jednostavnosti u komunikaciji, zanimljivih prizora, interesantnih događanja, ali i zbog lijepih poruka o ljubavi, ekologiji i vrijednosti ljudskog rada. Isto tako WALL-E može bez problema zabaviti i starije, koristeći poznat Pixarov recept ludorija i povremeno malo kompleksnijeg humora. (Marijan Sruk/crovortex)
   Neočekivana ljubavna priča, udružena s diskretnim podsjetnikom da bismo se trebali skrbiti jedan o drugome i o našem planetu. (voanews)

https://www.imdb.com/title/tt0910970/?ref_=nv_sr_srsg_0

BRAČNE NEVJERE

The Delinquent Season, 2018.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

The Delinquent Season, 2018. Mark O'Rowe, 103 min. IR
Scenarij:
Mark O'Rowe
Uloge: Cillian Murphy, Eva Birthistle, Catherine Walker, Andrew Scott
   U Dublinu dva para na prvi pogled žive u savršenstvu svojih bračnih zajednica. Međutim, kada se Chrisovo ponašanje promijeni, Yvonne potraži utjehu u Jimovom naručju te se njih dvoje uskoro nađu u vanbračnoj aferi. Nakon što se otkrije tajna koja će im promijeniti živote, svo četvero bit će prisiljeni razmisliti o svojim životima, brakovima i međusobnom prijateljstvu… Može li išta od toga na kraju biti spašeno?
   Iako nas ovaj film podsjeća na već viđeno, ne smije se olako propustiti. (Harry Guerin / RTE)
   Scenarist nudi i kazališni i književni smisao pripovijedanja, nudeći prizore koji se efektno odvijaju poput dobro izbrušenih poglavlja. (Gary Goldstein/ Los Angeles Times)
   Ova irska drama malo je novoga što bi dodala žanru nedopuštene ljubavne veze, ali je i dalje simpatično, scenaristički i emocionalno, odglumljena. (Roger Moore/Movie Nation)
   Nesumnjivo će potaknuti neke zanimljive razgovore o vjernosti, muževnosti, opsesiji i vezama. Ali, sljedeći put O'Rawe mora bolje istražiti što je to što kino čini drugačijim medijem. (Roe McDermott / Hot Press)

https://www.imdb.com/title/tt6164762/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica (8 besplatnih projekcija, 50% popusta na ulaznice):
- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA