KALENDAR DOGAĐANJA 2017. godina
Gost - Ivica Ivanišević, novinar, književnik, publicist, autor drama i scenarija, gitarist, humorist,
Film kojeg je odabrao španjolska je crna komedija, snimana za vrijeme Francova režima. Prikazana je na venecijanskom filmskom festivalu, gdje je dobila nagradu FIPRESCI, unatoč protivljanju španjolskog ambasadora koji ga je držao direktnom kritikom sistema. Ivica Ivanišević nije jedini koji smatra da se radi o izvanrednom filmu. Pedro Almadovar ga izdvaja ga među filmovima koji su najviše utjecali na njega. Evo što kaže: „Film je toliko dopadljiv da su cenzori propustili razumjeti njegovu pravu prirodu. Shvatili su da se protivi smrtnoj kazni, koja je tada još bila na snazi u Španjolskoj, tek kada je prikazan u Veneciji i kada je dobio nagradu. Od tog trena, njegovo je prikazivanje bilo onemogućeno. Film je apsolutno remek-djelo. Kad ga danas gledamo, čini se nemoguće da je snimljen 1963. To je izvanredna argumentacija protiv smrtne kazne, maskirana u užitak komedije.“
Ivica je ovaj film prvi i jedini put vidio upravo u splitskoj Kinoteci, prije 8 godina. Ako ste ga tad pogledali, prepoznali ste ga. Ako niste – evo prilike, s uvodnom riječju našeg gosta-urednika.
SECRET ART CINEMA
"Jeste li spremni prepustiti se iznenađenju?
SECRET ARTS CINEMA VAS POZIVA 8. veljače 2017 u 20 sati NA TAJNU PROJEKCIJU I DOGAĐANJE IZNENAĐENJA!
Jedna večer - jedna projekcija: trostruka hrvatska premijera filma, na temu umjetnosti, za kojeg niti ne znate da postoji, no (vjerujte!) želite ga pogledati.
Za vas smo pripremili niz zanimljivih filmova o sjajnim arhitektima, dizajnerima, umjetnicima i zanatlijama. Njihova svjedočanstva i tajne, životni projekti, ideje, želje i strahovi, pretočeni u dugometražni film, stižu na veliko platno.
Pozvani su svi, dolazak je za ljubitelje umjetnosti obavezan, a ulaz slobodan.
VOLIM KREATIVNO!
Potražite nas na FB stranici SECRET ARTS CINEMA ili nam pišite na program@secretartscinema.com" (Secret Arts Cinema)
LADYBIRD
Film kojeg vam donosi u svoje je vrijeme bio nominiran za Oscara, osvojio je Srebrnog lava na festivalu u Veneciji, a danas ga se drži za djelo koje je uvelike utjecalo na francuski novi val.
Glumac koji se pojavljuje u glavnoj ulozi igrao je samo u tom filmu i niti jednom drugom, a inovacija koja je ovaj film učinila potpuno drugačijim od ostalih, je mobilna kamera pričvršćena za snimatelja (Steadicamova baka) koja je omogućila autorima dokumentarističko bilježenje lokacija i života. Istovremeno, omogućila im je i znatno smanjenje troškova produkcije – pošto su okoliš kroz kojeg se glavni lik kreće činili stvarni ljudi i autentični događaji, namjesto skupih kulisa i ukočenih statista.
Radi se rijetko prikazivanom filmu, kojega vrlo vjerojatno niste gledali. Dean je na njega naletio u jednom pariškom kinu kojega posebno voli, jer uvijek ima dobar program (to, kao nekakva pariška Zlatna vrata) i oborio ga je s nogu.
Događanja u Centru Zlazna vrata u sklopu Split spot festivala 2017.
Ulaz je besplatan.
U subotu, 20. svibnja, splitsku kulturnu scenu obogatit će film, koncert i izložba.
U 20 sati u Kinoteci Zlatna Vrata imat ćemo priliku vidjeti i čuti nešto doista originalno.
U Split napokon stiže projekt Spiritual Market – koncertna promocija jazz albuma uz pripadajući art film o putovanju Marka Pola.
Riječ je o predstavljanju jazz albuma Vedrana Ružića, nagrađenog Porinom za najbolji jazz album, i pripadajućeg art filma Johna Karduma i Ire Tomić, koji koegzistiraju istovremeno - film i live bend svirka.
Projekt je inspiriran putovanjima Marka Pola do dalekog istoka koja su prikazana kroz jazz glazbu i art film. Nakon albuma, nastaje prateći film, čija posebnost leži upravo u činjenici da je nastao na temelju glazbe, a ne obratno, te ga autori nazivaju prvim hrvatskim jazz filmom.
Film je apstraktni prikaz putovanja Marka Pola, put koji autori prolaze još jednom u današnjem vremenu, te tako nailaze na granice, rat za naftu, medijsku propagandu, uništenje okoliša, klimatske promjene i siromaštvo koje neobično podsjeća na trenutno stanje u Hrvatskoj, pa je tako i sam Marko Polo u ovom filmu u vremenski distorziranoj ulozi imigranta i izbjeglice. Ovaj eksperimentalni film je poput jazza nastajao često improvizirano i u hodu, naglasak je stavljen na motive, koji su se naknadno spajali u zaokruženu priču.
Idejni začetnik projekta je glazbenik i slikar Vedran Ružić. Na albumu u izdanju Croatia Recordsa uz Ružića na kontrabasu sudjeluju Adriano Bernobic (bubnjevi), Pavle Miljenovic (gitara) i Mario Bocic (tenor sax), dok su film u trajanju cijelog albuma režirali i zajedno s Vedranom osmislili Ira Tomic i John Kardum.
Nakon filma, u izložbenim prostorijama Centra Zlatna Vrata, u 21 sat otvaramo izložbu fotografija „Iz ruke“ Žare Batinovića.
Radi se o fotografijama sa snimanja spotova koje je režirao poznati splitski redatelj Žare Batinović. Autori fotografija su nepoznati, mahom Žarini prijatelji ili asistenti na snimanju.
Žare Batinović, rođen, živi i radi u Splitu.
Po struci mađioničar, al' po zanimanju ipak režiser, najpoznatiji je po glazbenim spotovima koje počinje snimati 90-ih za Daleku obalu, Nenu Belana, a kasnije i Gibonnija, Olivera, TBF, Bajagu, Gorana Baru i Majke, Parni valjak i mnoge druge. Do danas je snimio preko 150 spotova.
Svi Žarini spotovi nastali su s lakoćom i bez puno razmišljanja, zato i jesu tako jedinstveni. Na izložbi će se vidjeti samo djelić duha vremena kada su se stvari radile drugačije i s puno više mota.
Žarina riječ:
"Nigdi na svitu nema ovakvih momenata u kojima san ja odrasta. Kamera Bolex. Na navijanje. Max duzina kadra oko 23 sekunde. Vječna štoperica u ruci kojom bi mirija dužinu snimljenog kadra radi štednje filma. Štedilo se na svemu i prema svemu se odnosilo kao prema blagu. Po spotu san ima od 10 do 40 min filmske vrpce. Gotovo sva snimanja su napravljena sa 2 čovika u ekipi. Snimatelj Boris Poljak i ja. Nema nikoga više. Ni pomoćnika. Ni šminke. Ni kostima. Ni starlete. Danas kad ovo gledan san jebeno ponosan al još više zbunjen. Ponosan šta san iz ovoga ostavio u nasljeđe vrhunske spotove. Spotove koji su mnogima nešto značili u nekom trenutku njihovih života... Gotovo da nema sedmice a da mi neko ne uleti sa zahvaljivanjem radi tog i tog spota. Tu je moja pobjeda i moj cilj, da doprem do onoga ispred ekrana. I izgleda da jesam. A zbunjen jer nikako ne mogu povezat kako san išta uspija snimit u uvjetima u kojima san radija a kamoli snimit onoliku količinu kvalitetnih spotova. Spotova koji danas izgledaju jos moćnije nego onda kad su nastajali. Žao mi je ako budem nekog razočara jer nije dobija oni holivudski „making of“. Ja osobno nebi ni jednu od ovih situacija minja za sve holivude i bolivude."
Utorak, 27. lipnja 2017.
10:00 – 11:30 Predavanje: GALERIJA FIKTIVNE STVARNOSTI
Izlet krajolikom gdje stvarnost postaje umjetna, a umjetno postaje stvarnost. U ulozi vodiča pojavit će se Jan Gogola ml., redatelj, urednik scenarija i pedagog s praškog fakulteta FAMU, gdje predaje na odsjecima dokumentarnog i igranog filma. Tijekom te imaginarne šetnje prikazat će se kratki isječci iz filmova, na nekima od kojih je Gogola i surađivao, koji prikazuju fluidnu granicu između stvarnosti i fikcije.
12:00 – 13:30 Predavanje: BILJEŠKE O PREDSTAVLJANJU TRAILERA
Kako odabrati ispravan pristup i predstaviti bit filma, vaše autorske vještine i emocionalno uključiti publiku i/ili donositelje odluka prilikom gledanja trailera? Voditelji radionica Ivana Pauerová Miloševićová, Filip Remunda, Iikka Vehkalahti, i Mikael Opstrup podijelit će vlastite ideje i iskustva iz različitih perspektiva predstavljanja trailera.
21:00 Filmska projekcija: HOMO SAPIENS (94 min, režija: Nikolaus Geyrhalter, Švicarska/Njemačka/Austrija, 2016.)
Homo Sapiens je film o ograničenosti i fragilnosti ljudskog života i kraju industrijskog doba te kako će se to odraziti na pojedinca.
Projekciju će predstaviti redatelj filma.
Srijeda, 28. lipnja 2017.
10:00 – 11:30 Masterclass: NIKOLAUS GEYRHALTER
Filmovi austrijskog redatelja Nikolausa Geyrhaltera poznati su po preciznoj slikovnosti koja publici omogućava da sama stvori uvide i donese zaključke. Ritam, tempo i zvuk važne su sastavnice njegova rada koje naglašavaju cjelovitost filmskog doživljaja. U svome će masterclassu Nikolaus Geyrhalter predstaviti upravo te elemente svog rada i dočarati nam svoj jedinstven pogled na svijet.
17:00 – 18:30 Predavanje: ON VIDI, ALI GA SE NE ČUJE (NE)VIDLJIVOST DOKUMENTARNOG SNIMATELJA
Uloga snimatelja u dokumentarnoj kinematografiji, osobito u 'opservacijskom' žanru, nedovoljno je istražena, a važna tema. Osjetljiv trokut redatelj-lik-ekipa (točnije, snimatelj) odlučit će kako će se u stvarnosti odigrati neki prizor te kako će gledatelj doživjeti tu 'stvarnost'. Predavanje će održati iskusni snimatelj i direktor fotografije Philipe Bellaiche.
PARALELNI PROGRAM:
17:00 – 18:30 PRIMJER IZ PRAKSE HRVATSKE MANJINSKE DOKUMENTARNE KOPRODUKCIJE
Producent Siniša Juričić podijelit će svoja iskustva s dokumentarnih projekata na kojima je radio kao manjinski koproducent. Strategije, prednosti, prilike, kao i moguće zamke manjinskih koprodukcija s Hrvatskom.
21:00 filmska projekcija: SREĆA (75 min, režija: Thomas Balmès, Francuska/Finska, 2014.)
Peyangki je osamljeni 80-godišnji redovnik koji živi s majkom u zabačenom selu u Butanu. Uskoro će u selo doći televizija. Peyangki s ujakom odlazi na trodnevni put u glavni grad, gdje će kupiti televizor i otkriti svjetla grada. No donosi li televizija sreću?
Projekciju će predstaviti redatelj filma.
Četvrtak, 29. lipnja 2017.
15:30 – 17:00 Masterclass: THOMAS BALMÈS
Nagrađivani redatelj i producent Thomas Balmès, čiji se filmovi često bave univerzalnim temama, predstavit će svoju filmsku metodologiju s posebnim naglaskom na vlastitu opservacijsku metodu. Na primjerima filmova Sreća i Babies Thomas Balmès objasnit će kako kreirati pripovjednu strukturu uz pomoć vizualnog jezika. Masterclass će moderirati glavni voditelj radionice Ex Oriente, Iikka Vehkalahti.
19:30 Filmska projekcija: HOUSTONE, IMAMO PROBLEM! (98 min., režija: Žiga Virc, Slovenija/Hrvatska/Njemačka/Češka/Katar, 2016.)
Međunarodna hladnoratovska zavjera, deklasificirani povjerljivi dokumenti i tajni dogovor Johna F. Kennedyja i jugoslavenskog predsjednika Josipa Broza Tita samo su vrh ledene sante u dojmljivom redateljskom prvijencu Žige Virca.
Projekciju će predstaviti redatelj filma.
Petak, 30. lipnja 2017.
15:00 – 16:00 Predavanje: ULOGA JAVNIH TELEVIZIJA U DOKUMENTARNOM FILMU
… i kako im pristupiti. Producentica Simone Baumann i bivši vanjski urednik na YLE-u Iikka Vehkalahti podijelit će svoja iskustva u dinamici odnosa između nezavisnog producenta i javne televizije.
16:30 – 18:00 PRIMJER IZ PRAKSE: HOUSTONE, IMAMO PROBLEM!
Redatelj Žiga Virc i producent Siniša Juričić predstavit će praktični primjer dokumentarnog filma Houstone, imamo problem! te se koncentrirati na posebnu tehniku kombiniranja fikcije i stvarnosti kako bi se otkrile neke istine ili privukla pažnja na određene aspekte društva ili nas samih kojih možda nismo svjesni. Žiga Virc također će govoriti o izazovima snimanja doku-fikcije i procesu nastanka jednog takvog filma.
GOSTOVANJE
GOSTOVANJE
GOSTOVANJE
PROMOCIJA: IBRAHIM DURAKOVIĆ „ROB BOŽJI SIN BOSANSKI“ / promotor Stjepan Lapenda / glazba Lana Ćebo (KULTURNO DRUŠTVO BOŠNJAKA „PREPOROD)
Udruga ALUMNI EF Split ( Udruga diplomiranih studenata Ekonomskog fakulteta u Splitu) organizira projekciju dokumentarnog filma Michael Moorea "Gdje je slijedeća invazija" za članove, prijatelje i sve zainteresirane. Ulaz slobodan.
Uvodničar: Vlado Ercegović, voditelj Kinoteke