PROGRAM KINOTEKE Travanj 2022.

PETAK / 01.04.

EGO PROTIV EGA

Competencia oficial, 2021.
17:30 sati



Competencia oficial, 2021. Mariano Cohn i Gastón Duprat, 114 min. ES/AR
Scenarij:
Mariano Cohn, Gastón Duprat i Andrés Duprat
Uloge: Penelope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez
   U želji da ostavi trag, milijarder odluči snimiti film. No to ne može sam, pa zaposli dobitnicu Zlatne palme u Canessu, redateljicu Lolu Cuevas. Zvijezde tog filma su Hollywoodski miljenik Félix Rivero i radikalni kazališni glumac Iván Torres. Obojica su neizmjerno talentirani i toga svjesni, možda ih upravo to sprječava da surađuju. Kako se snimanje filma približava Lola im zadaje serije sve maštovitijih izazova u nadi da će ih to naučiti poniznosti i mirnoj suradnji. (Unatoč tome što se oboje pojavljuju u mnogim filmovima Pedra Almodovara, ovo je prvi put da će Cruz i Banderas dijeliti mjesto na ekranu istovremeno. Svjetska premijera održana je na filmskom festivalu u Veneciji.)
   Drska, smiješa, pomalo preopterećena showbiz komedija. (Guy Lodge / Variety)
   Kontrolirani tempo, vizualni punchlines i insajdersko poznavanje filmskog stvaralaštva čine ovo zabavnim. (Sophie Monks Kaufman / The Playlist)
   “Ego protiv ega” ispunjava prvi zadatak komedije: zabavan je! (Nathaniel Rogers / The Film Experience)
  “Ego protiv ega” je komedija bez prefiksa “romantična”. Naprotiv, pristaje joj prefiks “metafilmska” i “satirična” s obzirom na to da se suptilno izruguje glumi, glumcima i svijetu pretencioznih art-filmova i snobovskim filmsko-festivalskim krugovima. (Marko Njegić, SD)
   Pénelope Cruz uživa igrajući ulogu s druge strane kamere, možda čak nesputano istresajući frustracije nastale u toku rada u različitim kontekstima, od španjolske kinematografije do Hollywooda. (Marko Stojiljković / film-na-dan.blogspot.com/)

https://www.imdb.com/title/tt11700260/?ref_=nv_sr_srsg_0

IDEMO, IDEMO

C'mon C'mon, 2021.
20:00 sati



C'mon C'mon, 2021. Mike Mills, 109 min. US
Scenarij:
Mike Mills
Uloge: Joaquin Phoenix, Gaby Hoffmann, Scoot McNairy, Molly Webster, Woody Norman
   Johnny je sredovječni radio dokumentarist koji sa svojim kolegama putuje S.A.D.-om i intervjuira adolescente, odnosno, marljivo sakuplja zrna mudrosti mlađe žitelji čije životne opservacije odrasli nerijetko zanemaruju ili ne primjećuju. Došavši u Detroit on se odluči javiti sestri Viv s kojom nije bio u kontaktu još otkako im je preminula majka. Viv ga kroz razgovor zamoli da neko vrijeme pripazi na svojeg devetogodišnjeg nećaka Jessea dok je ona na putu u Oaklandu. Johnny isprva nije siguran kako izaći na kraj sa živahnim i zaigranim dječakom, a kad od sestre sazna kako će morati s njim ostati dulje negoli je planirano, on ga povede sa sobom na put na kojem polako započnu razvijati dublji i emotivniji odnos.
   S naturalizmom u izvođenju, vrhunskim scenarijem i briljantnom režijom, "C'mon C'mon" je film vrijedan pažnje i poštovanja. (Marko Jovanović, lupiga.com)
   O ujacima i nećacima, djeci i odraslima, ovo je topla preporuka za ljubitelje kvalitetnih ‘indie‘ filmova i Phoenixa koji je ovdje sušta suprotnost Jokeru. (Marko Njegić, SD)
   Mike Mills je jedan od onih autora koji ne snimaju ni približno često koliko bi mi pasionirani filmofili to željeli, no svako čekanje na njegov novi film u konačnici se višestruko isplati. (Ivica Perinović, ezadar.net)
   Jedan od najboljih nezavisnih filmova godine. (www.fathipster.net)
   Ovo je film o slušanju - stvarno slušanju - onoga što drugi ljudi imaju za reći. (Wendy Ide / Observer UK)
   Dirljiva priča o značenju obitelji, roditeljstva i uspomenama koje čuvamo zauvijek. (Rene Sanchez / Cine Sin Fronteras)
   „C'mon C'mon“ je još jedan vrhunski rad u karijeri Mikea Millsa. Način na koji može natjerati publiku da brine o likovima u razmaku od dva sata vještina je s kojom se mnogi drugi filmaši bore. (Matthew Toomey / ABC Radio Brisbane)

https://www.imdb.com/title/tt10986222/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 02.04.

IDEMO, IDEMO

C'mon C'mon, 2021.
17:30 sati



C'mon C'mon, 2021. Mike Mills, 109 min. US
Scenarij:
Mike Mills
Uloge: Joaquin Phoenix, Gaby Hoffmann, Scoot McNairy, Molly Webster, Woody Norman
   Johnny je sredovječni radio dokumentarist koji sa svojim kolegama putuje S.A.D.-om i intervjuira adolescente, odnosno, marljivo sakuplja zrna mudrosti mlađe žitelji čije životne opservacije odrasli nerijetko zanemaruju ili ne primjećuju. Došavši u Detroit on se odluči javiti sestri Viv s kojom nije bio u kontaktu još otkako im je preminula majka. Viv ga kroz razgovor zamoli da neko vrijeme pripazi na svojeg devetogodišnjeg nećaka Jessea dok je ona na putu u Oaklandu. Johnny isprva nije siguran kako izaći na kraj sa živahnim i zaigranim dječakom, a kad od sestre sazna kako će morati s njim ostati dulje negoli je planirano, on ga povede sa sobom na put na kojem polako započnu razvijati dublji i emotivniji odnos.
   S naturalizmom u izvođenju, vrhunskim scenarijem i briljantnom režijom, "C'mon C'mon" je film vrijedan pažnje i poštovanja. (Marko Jovanović, lupiga.com)
   O ujacima i nećacima, djeci i odraslima, ovo je topla preporuka za ljubitelje kvalitetnih ‘indie‘ filmova i Phoenixa koji je ovdje sušta suprotnost Jokeru. (Marko Njegić, SD)
   Mike Mills je jedan od onih autora koji ne snimaju ni približno često koliko bi mi pasionirani filmofili to željeli, no svako čekanje na njegov novi film u konačnici se višestruko isplati. (Ivica Perinović, ezadar.net)
   Jedan od najboljih nezavisnih filmova godine. (www.fathipster.net)
   Ovo je film o slušanju - stvarno slušanju - onoga što drugi ljudi imaju za reći. (Wendy Ide / Observer UK)
   Dirljiva priča o značenju obitelji, roditeljstva i uspomenama koje čuvamo zauvijek. (Rene Sanchez / Cine Sin Fronteras)
   „C'mon C'mon“ je još jedan vrhunski rad u karijeri Mikea Millsa. Način na koji može natjerati publiku da brine o likovima u razmaku od dva sata vještina je s kojom se mnogi drugi filmaši bore. (Matthew Toomey / ABC Radio Brisbane)

https://www.imdb.com/title/tt10986222/?ref_=nv_sr_srsg_0

EGO PROTIV EGA

Competencia oficial, 2021.
20:00 sati



Competencia oficial, 2021. Mariano Cohn i Gastón Duprat, 114 min. ES/AR
Scenarij:
Mariano Cohn, Gastón Duprat i Andrés Duprat
Uloge: Penelope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez
   U želji da ostavi trag, milijarder odluči snimiti film. No to ne može sam, pa zaposli dobitnicu Zlatne palme u Canessu, redateljicu Lolu Cuevas. Zvijezde tog filma su Hollywoodski miljenik Félix Rivero i radikalni kazališni glumac Iván Torres. Obojica su neizmjerno talentirani i toga svjesni, možda ih upravo to sprječava da surađuju. Kako se snimanje filma približava Lola im zadaje serije sve maštovitijih izazova u nadi da će ih to naučiti poniznosti i mirnoj suradnji. (Unatoč tome što se oboje pojavljuju u mnogim filmovima Pedra Almodovara, ovo je prvi put da će Cruz i Banderas dijeliti mjesto na ekranu istovremeno. Svjetska premijera održana je na filmskom festivalu u Veneciji.)
   Drska, smiješa, pomalo preopterećena showbiz komedija. (Guy Lodge / Variety)
   Kontrolirani tempo, vizualni punchlines i insajdersko poznavanje filmskog stvaralaštva čine ovo zabavnim. (Sophie Monks Kaufman / The Playlist)
   “Ego protiv ega” ispunjava prvi zadatak komedije: zabavan je! (Nathaniel Rogers / The Film Experience)
  “Ego protiv ega” je komedija bez prefiksa “romantična”. Naprotiv, pristaje joj prefiks “metafilmska” i “satirična” s obzirom na to da se suptilno izruguje glumi, glumcima i svijetu pretencioznih art-filmova i snobovskim filmsko-festivalskim krugovima. (Marko Njegić, SD)
   Pénelope Cruz uživa igrajući ulogu s druge strane kamere, možda čak nesputano istresajući frustracije nastale u toku rada u različitim kontekstima, od španjolske kinematografije do Hollywooda. (Marko Stojiljković / film-na-dan.blogspot.com/)

https://www.imdb.com/title/tt11700260/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 05.04.

IDEMO, IDEMO

C'mon C'mon, 2021.
17:30 sati



C'mon C'mon, 2021. Mike Mills, 109 min. US
Scenarij:
Mike Mills
Uloge: Joaquin Phoenix, Gaby Hoffmann, Scoot McNairy, Molly Webster, Woody Norman
   Johnny je sredovječni radio dokumentarist koji sa svojim kolegama putuje S.A.D.-om i intervjuira adolescente, odnosno, marljivo sakuplja zrna mudrosti mlađe žitelji čije životne opservacije odrasli nerijetko zanemaruju ili ne primjećuju. Došavši u Detroit on se odluči javiti sestri Viv s kojom nije bio u kontaktu još otkako im je preminula majka. Viv ga kroz razgovor zamoli da neko vrijeme pripazi na svojeg devetogodišnjeg nećaka Jessea dok je ona na putu u Oaklandu. Johnny isprva nije siguran kako izaći na kraj sa živahnim i zaigranim dječakom, a kad od sestre sazna kako će morati s njim ostati dulje negoli je planirano, on ga povede sa sobom na put na kojem polako započnu razvijati dublji i emotivniji odnos.
   S naturalizmom u izvođenju, vrhunskim scenarijem i briljantnom režijom, "C'mon C'mon" je film vrijedan pažnje i poštovanja. (Marko Jovanović, lupiga.com)
   O ujacima i nećacima, djeci i odraslima, ovo je topla preporuka za ljubitelje kvalitetnih ‘indie‘ filmova i Phoenixa koji je ovdje sušta suprotnost Jokeru. (Marko Njegić, SD)
   Mike Mills je jedan od onih autora koji ne snimaju ni približno često koliko bi mi pasionirani filmofili to željeli, no svako čekanje na njegov novi film u konačnici se višestruko isplati. (Ivica Perinović, ezadar.net)
   Jedan od najboljih nezavisnih filmova godine. (www.fathipster.net)
   Ovo je film o slušanju - stvarno slušanju - onoga što drugi ljudi imaju za reći. (Wendy Ide / Observer UK)
   Dirljiva priča o značenju obitelji, roditeljstva i uspomenama koje čuvamo zauvijek. (Rene Sanchez / Cine Sin Fronteras)
   „C'mon C'mon“ je još jedan vrhunski rad u karijeri Mikea Millsa. Način na koji može natjerati publiku da brine o likovima u razmaku od dva sata vještina je s kojom se mnogi drugi filmaši bore. (Matthew Toomey / ABC Radio Brisbane)

https://www.imdb.com/title/tt10986222/?ref_=nv_sr_srsg_0

IN MEMORIAM WILLIAM HURT: TJELESNA STRAST

Body Heat, 1981.
20:00 sati



Body Heat, 1981. Lawrence Kasdan, 113 min. US
Scenarij
: Lawrence Kasdan
Uloge: William Hurt, Kathleen Turner, Richard Crenna, Ted Danson, J. A. Preston, Mickey Rourke, Kim Zimmer
   Ned: Can I buy you a drink?
   Matty: I told you. I've got a husband.
   Ned: I'll buy him one too.
   Matty: He's out of town.
   Ned: My favorite kind. We'll drink to him.
   Matty: Only comes up on weekends.
   Ned: I'm liking him better all the time.

   Ned Racine odvjetnik je u gradiću na Floridi, sklon lakoj zaradi i provodu sa ženama. Dugog vrućeg ljeta upozna zanosnu i zavodljivu Matty Walker, suprugu znatno starijeg bogataša Edmunda Walkera. Ned i Matty smjesta se prepuste seksualnoj strasti, a ubrzo shvate da na putu njihove sreće stoji samo njezin muž.
   Riječ je o iznimno sofisticiranom i vrlo erotiziranom neonoiru rafinirana vizualnog stila i izvrsnih glumaèkih izvedbi dvoje glavnih glumaca - Williama Hurta, koji se u to doba nalazio na početku zvjezdane karijere jednog od najuglednijih hollywoodskih glumaca, te Kathleen Turner kojoj je to bio doista senzacionalan filmski debi.
   Redateljski prvijenac Lawrencea Kasdana, dotad istaknutog scenarista, zanimljiv je primjer obnove film noira, uz naglašavanje seksualne napetosti eksplicitnim prikazom prirode međuovisnosti i manipulacije meðu likovima. (HFL)
   Teško da ima vrućeg, ako ne i boljeg, (modernog) "noira" od "Tjelesne strasti", redateljskog prvijenca scenarista Lawrencea Kasdanakoji je udario temelje suvremenog (neo)"noira" i erotskog trilera, zarolao karijeru ovog filmaša, ali i budućih zvijezda sjajne kemije – Kathleen Turner i Williama Hurta. (Marko Njegić, SD)
   Atmosferičan film, s odlično napisanim likovima i dijalozima, čiji zaplet – riječima samoga autora – ima gustoću romana i teksturu sna. Film je ostvario veliki uspjeh među publikom i kritikom, a Williama Hurta i Kathleen Turner prometnuo je u međunarodne zvijezde. (Tuškanac)
   „Tjelesna strast“ je zanosna, otmjena melodrama u kojoj seks i kriminal koračaju ruku pod ruku putem do tragedije, baš kao u stara vremena. (Variety)
   Da, „Body Heat“ Lawrencea Kasdana svjestan je filmova koji su ga nadahnuli (posebice „Double Indemnity“ Billyja Wildera). Ali ima moć koja nadilazi izvore. (Roger Ebert)

https://www.imdb.com/title/tt0082089/?ref_=ttqt_qt_tt

   William Hurt (1950. - 2022.) nije trebao brojne nominacije i nagrade filmskih akademija i festivala da bi mu se kimnulo na iznimnu karakternost uloga. Slovio je za glumca intelektualca, onog koji razumije i bez problema interpretira Shakespearea, ali se istodobno ne libi ukazati u Cronenbergovim trilerima, Marvelovim “Infinity sagama” ili dapače u suludim i pomalo nepravedno zaboravljenim crnim krimi komedijama poput “I Love You To Death” kada bi briljirao u manjim rolama po kojima je savršeno odgovarao onoj staroj maksimi kako nema malih uloga samo malih glumaca. U tom kontekstu Hurtov talent je bio bolno primjetljiv. I golem.
   William Hurt osvojio je 1985. Oscara za ulogu u filmu „Poljubac žene pauka“ iz 1985.

SRIJEDA / 06.04.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NIGDJE POSEBNO

Nowhere Special, 2020.
17:30 sati



Nowhere Special, 2020. Uberto Pasolini, 96 min. UK/IT/RU
Scenarij:
Uberto Pasolini
Uloge: James Norton, Daniel Lamont, Eileen O’Higgins, Valerie O’Connor, Valene Kane, Keith McErlean, Sean Sloan
   35-godišnji John je čistač prozora koji odgaja 4-godišnjeg sina Michaela nakon što ih je dječakova majka napustila. Kad dobije lošu zdravstvenu prognozu, John će dati sve od sebe da za dječaka pronađe odgovarajuću obitelj. Razdiran sumnjama u ispravnost svojih prosudbi i bijesom zbog nepravednosti vlastite sudbine, morat će donijeti najveću odluku u svom životu. (Film je inspiriran stvarnim događajima)
   Sama osnovna premisa je gotovo pa dovoljna da suza krene iz oka, no uspio je Pasolini donekle izbjeći upadanje u zamku snimanja pretjerano sentimentalnog, manipulativnog filma čiji je jedini cilj rasplakati gledatelja. I to ponajviše stoga jer su oba lika odlična. (gambee82.blogspot.com)
    Očite će se paralele vući s produkcijama na slične teme poput filomova Mikea Leigha i braće Dardenne, ali u ovome ima i nečeg izrazito talijanskog neorealističkog. (Linda Marric / The Jewish Chronicle)
   James Norton [je] šarmantan koliko i impresivan. (Philipp Engel / Cinemanía)
   Imam poprilično „utakmica u nogama“, nagledao sam se filmova za dva života, ali odavno nije neki film na mene izazvao takav emocionalni udar kao ovaj. (Vladimir Županović)
   Pasolini se opire jednostavnom izlaganju i umjesto toga dopušta publici da postupno shvati što se događa. „Nigdje posebno“ potaknut je iskonskom emocijom dinamičnih i dirljivih predstava dijete-roditelj iz obje (sjajne) glavne uloge. (Christopher Machell / Cinevue)
   Manje je više u ovom filmu, i zaista je poseban. (Gordon/imdb)
   Prekrasan zbog skladnog i elegantnog klasicizma kojim režira i snima čovjeka i dijete; srceparajuće zbog priče. Ali više od same priče upečatljiv je način na koji nam je Pasolini priča. (Corriere della Sera)

PULA FILM FESTIVAL 2021: najbolji film po glasovima publike; najbolji film (međunarodna konkurencija)
https://www.imdb.com/title/tt11286640/?ref_=nv_sr_srsg_0

ZEMLJA

Zemlya, 1930.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS
U suradnji s Veleposlanstvom Ukrajine u Zagrebu
Zemlya, 1930. Aleksandr Dovženko, 75 min.
Scenarij:
Aleksandr Dovženko
Uloge: Stepan Škurat, Semjon Svašenko, Julija Solnceva, Jelena Maksimova, Nikolaj Nademskij
   Radnja se događa na ukrajinskom selu za vrijeme procesa kolektivizacije te prikazuje kako njegovi žitelji, na poticaj lokalnih komsomolaca, odlučuju osnovati kolhoz, a što izaziva otpor bogatih kulaka koji ne prezaju ni od ubojstva.
   Zadnji Dovženkov nijemi film bavi se problemom agrarne reforme i kolektivizacije, kroz priču o vođi pobunjenih seljaka kojega je ubio okrutni zemljoposjednik. Najpoznatiji je film Dovženkove ukrajinske trilogije koji sjajnom fotografijom odaje počast ukrajinskoj prirodi i životu seljaka. Na Svjetskoj izložbi u Bruxellesu 1958. izabrana je na 10. mjesto liste najboljih filmova svih vremena
   Vrhunac Dovženkova stvaralaštva, “Zemlja” u potpunosti otkriva onu temeljnu dijalektičku potku njegove poetike - trajnu strukturnu napetost, odnosno uvijek otvoren spoj epičnosti cjeline i lirizma pojedinih kadrova, pažljivo komponiranih statičnih i razrađeno koreografiranih dinamičnih kadrova, sadržaja i motiva temeljenih na osjećaju ukrajinskoga nacionalnog identiteta i prikaza dinamičnih društvenih preobrazbi transnacionalne ideološke provenijencije. (Bruno Kragić)
   Film slavi suživot i isprepletanje čovjeka i prirode, ističući njihovu povezanost ne samo kroz njezinu nužnost za čovjeka (prirodna dobra kao izvor opstanka), nego i kroz ciklus rađanja i smrti istovjetan kod čovjeka i prirode. Kritika je primijetila kako se, za razliku od Ejzenštejna u “Starom i novom” (1929), gdje čovjek sebi podvrgava prirodu, kod Dovženka čovjek s prirodom stapa. (D. Radić, HFL)
   Remek-djelo svjetske kinematografije. (Dovženkov biograf Marco Carynnyk)
   Zapanjujuće lijepa, “Zemlja” nije nalik ničemu drugom što se može vidjeti u filmovima. (J. Hoberman / Village Voice)
   Nepogrešiv, neizbježan, gotovo katarzičan osjećaj filmaša koji se potpuno i bezrezervno predaje svom djelu. (Adam Bingham / www.sensesofcinema.com)

https://www.imdb.com/title/tt0021571/?ref_=nv_sr_srsg_3

ČETVRTAK / 07.04.

EGO PROTIV EGA

Competencia oficial, 2021.
17:30 sati



Competencia oficial, 2021. Mariano Cohn i Gastón Duprat, 114 min. ES/AR
Scenarij:
Mariano Cohn, Gastón Duprat i Andrés Duprat
Uloge: Penelope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez
   U želji da ostavi trag, milijarder odluči snimiti film. No to ne može sam, pa zaposli dobitnicu Zlatne palme u Canessu, redateljicu Lolu Cuevas. Zvijezde tog filma su Hollywoodski miljenik Félix Rivero i radikalni kazališni glumac Iván Torres. Obojica su neizmjerno talentirani i toga svjesni, možda ih upravo to sprječava da surađuju. Kako se snimanje filma približava Lola im zadaje serije sve maštovitijih izazova u nadi da će ih to naučiti poniznosti i mirnoj suradnji. (Unatoč tome što se oboje pojavljuju u mnogim filmovima Pedra Almodovara, ovo je prvi put da će Cruz i Banderas dijeliti mjesto na ekranu istovremeno. Svjetska premijera održana je na filmskom festivalu u Veneciji.)
   Drska, smiješa, pomalo preopterećena showbiz komedija. (Guy Lodge / Variety)
   Kontrolirani tempo, vizualni punchlines i insajdersko poznavanje filmskog stvaralaštva čine ovo zabavnim. (Sophie Monks Kaufman / The Playlist)
   “Ego protiv ega” ispunjava prvi zadatak komedije: zabavan je! (Nathaniel Rogers / The Film Experience)
  “Ego protiv ega” je komedija bez prefiksa “romantična”. Naprotiv, pristaje joj prefiks “metafilmska” i “satirična” s obzirom na to da se suptilno izruguje glumi, glumcima i svijetu pretencioznih art-filmova i snobovskim filmsko-festivalskim krugovima. (Marko Njegić, SD)
   Pénelope Cruz uživa igrajući ulogu s druge strane kamere, možda čak nesputano istresajući frustracije nastale u toku rada u različitim kontekstima, od španjolske kinematografije do Hollywooda. (Marko Stojiljković / film-na-dan.blogspot.com/)

https://www.imdb.com/title/tt11700260/?ref_=nv_sr_srsg_0

ČUDO U ĆELIJI BR.7

7. Koguştaki Mücize, 2019.
20:00 sati



TURSKI CIKLUS
U suradnji s Turskim kulturnim centrom u Zagrebu.
7. Koguştaki Mücize, 2019. Mehmet Ada Oztekin, 132 min.
Scenarij:
Özge Efendioglu, Kubilay Tat (prema istoimenom južokorejskom filmu iz 2013.)
Uloge: Aras Bulut Iynemli, Nisa Sofiya Aksongur, Deniz Baysa
   Godine 1983. u egejskom gradu umire djevojčica. Preminula djevojčica kći je vojnog zapovjednika, a odgovornim za njezinu smrt smatra se Memo, osoba s intelektualnim teškoćama koji živi s bakom i ima sedmogodišnju kćer. Koliko god Memo govorio da je nevin, nitko mu ne vjeruje. Dok njegovi bližnji traže pravdu za Mema koji je osuđen na smrt, on i njegova kćer imaju jednu želju, biti ponovno skupa.
   Uzbudljiva, dirljiva priča koja se vrti oko teme pravde, turski je kandidat za Oscara te godine i najgledaniji film u turskim kinima u 2019. s više od 5,3 milijuna gledatelja (štoviše, postao je jedan od najpopularnijih filmova na Netflixu). Remake je istoimenog, nevjerojatno popularnog južnokorejskog filma iz 2013.
   Uspjeh turske verzije nadmašio je korejski, čak i ako su priče manje-više iste. Razlog je to što je redatelj Öztekin radije predstavio priču s fokusom na tragediju. Dok, korejsko "Čudo u ćeliji br. 7" spaja radnju s elementima komedije i publici nudi tragikomičnu produkciju, "7. Koguştaki Mucize" je pripremljena kao drama koja je uspjela emocionalno utjecati na publiku fokusirajući se na tragičnu stranu priče. Ova važna promjena perspektive u prezentaciji priče dodala je kvalitet filmu i gotovo ga učinila autentičnom pričom, a ne remakeom. (Irem Yaşar / www.dailysabah.com)
https://www.imdb.com/title/tt10431500/?ref_=nm_knf_t1

PETAK / 08.04.

EGO PROTIV EGA

Competencia oficial, 2021.
17:30 sati



Competencia oficial, 2021. Mariano Cohn i Gastón Duprat, 114 min. ES/AR
Scenarij:
Mariano Cohn, Gastón Duprat i Andrés Duprat
Uloge: Penelope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez
   U želji da ostavi trag, milijarder odluči snimiti film. No to ne može sam, pa zaposli dobitnicu Zlatne palme u Canessu, redateljicu Lolu Cuevas. Zvijezde tog filma su Hollywoodski miljenik Félix Rivero i radikalni kazališni glumac Iván Torres. Obojica su neizmjerno talentirani i toga svjesni, možda ih upravo to sprječava da surađuju. Kako se snimanje filma približava Lola im zadaje serije sve maštovitijih izazova u nadi da će ih to naučiti poniznosti i mirnoj suradnji. (Unatoč tome što se oboje pojavljuju u mnogim filmovima Pedra Almodovara, ovo je prvi put da će Cruz i Banderas dijeliti mjesto na ekranu istovremeno. Svjetska premijera održana je na filmskom festivalu u Veneciji.)
   Drska, smiješa, pomalo preopterećena showbiz komedija. (Guy Lodge / Variety)
   Kontrolirani tempo, vizualni punchlines i insajdersko poznavanje filmskog stvaralaštva čine ovo zabavnim. (Sophie Monks Kaufman / The Playlist)
   “Ego protiv ega” ispunjava prvi zadatak komedije: zabavan je! (Nathaniel Rogers / The Film Experience)
  “Ego protiv ega” je komedija bez prefiksa “romantična”. Naprotiv, pristaje joj prefiks “metafilmska” i “satirična” s obzirom na to da se suptilno izruguje glumi, glumcima i svijetu pretencioznih art-filmova i snobovskim filmsko-festivalskim krugovima. (Marko Njegić, SD)
   Pénelope Cruz uživa igrajući ulogu s druge strane kamere, možda čak nesputano istresajući frustracije nastale u toku rada u različitim kontekstima, od španjolske kinematografije do Hollywooda. (Marko Stojiljković / film-na-dan.blogspot.com/)

https://www.imdb.com/title/tt11700260/?ref_=nv_sr_srsg_0

ŠARLATAN

Charlatan, 2020.
20:00 sati



Charlatan, 2020. Agnieszka Holland, 118 min. PL/CZ/IRL/SK
Scenarij:
Marek Epstein
Uloge: Ivan Trojan, Josef Trojan, Juraj Loj, Jaroslava Pokorná, Jirí Cerný
   Biografska priča o životu Jana Mikolášeka, uglednog češkog iscjelitelja, koji je godinama dijagnosticirao bolesti i liječio ljude služeći se svojom intuicijom i poznavanjem biljaka.
   “Šarlatan” pripovijeda o Mikolášekovom usponu i padu. O njegovom moralnom padu i njegovoj stalnoj borbi s tamom u sebi. To je priča o misteriju čovjeka, o misteriju njegovog posebnog dara, o nagradi koju je bio spreman platiti za to; priča o paradoksu snage i slabosti, ljubavi i mržnje. Ispričati ovu priču epskim dometom – deseci godina, tri različita režima, dva svjetska rata … pokušala sam sam prikazati ljudsku dušu ne ulazeći u dubinu psihološke analize, kroz ponašanje izraziti nutrinu. (redateljica Agnieszka Holland)
   Biografska drama naglašenog povijesnog konteksta za režiju koje je ugledna Agnieszka Holland nominirana za Europsku filmsku nagradu izuzetno je zanimljiva, intrigantna i provokativna priča o nadriliječniku koji je u nekadašnjoj Čehoslovačkoj podrivao socijalistički moral. (Tuškanac)
   Bilo bi dobro da "Šarlatana" ne pogleda hrvatski ministar zdravstva, odmah bi odustao od nabave svih tih skupih magnetskih rezonanci i PET uređaja. I to je - moram priznati - ideološki sloj filma koji mi je teško sažvakati. Komunistima se štošta može prigovoriti, no vjera u znanstvenu medicinu i trud da se istrijebi vračanje i bapsko nadriliječništvo bila bi posljednja od stvari koje bi im zamjerao. To pogotovo vrijedi danas, u svijetu fake newsa, nevjerice u znanost, pokreta protiv cijepljenja i teorija zavjere vezanih uz farmaceutsku industriju. (Jurica Pavičić, JL)
   Poljska redateljica Agnieszka Holland snimila je još jedan fascinantan, ali nepovezan biografski film o malo poznatoj ličnosti čija priča pomaže otkriti dušu Europe 20. Stoljeća. (David Ehrlich / indieWire)
   Trijezan, lucidan, dobro intoniran i neizbježno pomalo hladan. (Antonio Trashorras / Fotogramas)

https://www.imdb.com/title/tt6028620/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 09.04.

ŠARLATAN

Charlatan, 2020.
17:30 sati



Charlatan, 2020. Agnieszka Holland, 118 min. PL/CZ/IRL/SK
Scenarij:
Marek Epstein
Uloge: Ivan Trojan, Josef Trojan, Juraj Loj, Jaroslava Pokorná, Jirí Cerný
   Biografska priča o životu Jana Mikolášeka, uglednog češkog iscjelitelja, koji je godinama dijagnosticirao bolesti i liječio ljude služeći se svojom intuicijom i poznavanjem biljaka.
   “Šarlatan” pripovijeda o Mikolášekovom usponu i padu. O njegovom moralnom padu i njegovoj stalnoj borbi s tamom u sebi. To je priča o misteriju čovjeka, o misteriju njegovog posebnog dara, o nagradi koju je bio spreman platiti za to; priča o paradoksu snage i slabosti, ljubavi i mržnje. Ispričati ovu priču epskim dometom – deseci godina, tri različita režima, dva svjetska rata … pokušala sam sam prikazati ljudsku dušu ne ulazeći u dubinu psihološke analize, kroz ponašanje izraziti nutrinu. (redateljica Agnieszka Holland)
   Biografska drama naglašenog povijesnog konteksta za režiju koje je ugledna Agnieszka Holland nominirana za Europsku filmsku nagradu izuzetno je zanimljiva, intrigantna i provokativna priča o nadriliječniku koji je u nekadašnjoj Čehoslovačkoj podrivao socijalistički moral. (Tuškanac)
   Bilo bi dobro da "Šarlatana" ne pogleda hrvatski ministar zdravstva, odmah bi odustao od nabave svih tih skupih magnetskih rezonanci i PET uređaja. I to je - moram priznati - ideološki sloj filma koji mi je teško sažvakati. Komunistima se štošta može prigovoriti, no vjera u znanstvenu medicinu i trud da se istrijebi vračanje i bapsko nadriliječništvo bila bi posljednja od stvari koje bi im zamjerao. To pogotovo vrijedi danas, u svijetu fake newsa, nevjerice u znanost, pokreta protiv cijepljenja i teorija zavjere vezanih uz farmaceutsku industriju. (Jurica Pavičić, JL)
   Poljska redateljica Agnieszka Holland snimila je još jedan fascinantan, ali nepovezan biografski film o malo poznatoj ličnosti čija priča pomaže otkriti dušu Europe 20. Stoljeća. (David Ehrlich / indieWire)
   Trijezan, lucidan, dobro intoniran i neizbježno pomalo hladan. (Antonio Trashorras / Fotogramas)

https://www.imdb.com/title/tt6028620/?ref_=nv_sr_srsg_0

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NIGDJE POSEBNO

Nowhere Special, 2020.
20:00 sati



Nowhere Special, 2020. Uberto Pasolini, 96 min. UK/IT/RU
Scenarij:
Uberto Pasolini
Uloge: James Norton, Daniel Lamont, Eileen O’Higgins, Valerie O’Connor, Valene Kane, Keith McErlean, Sean Sloan
   35-godišnji John je čistač prozora koji odgaja 4-godišnjeg sina Michaela nakon što ih je dječakova majka napustila. Kad dobije lošu zdravstvenu prognozu, John će dati sve od sebe da za dječaka pronađe odgovarajuću obitelj. Razdiran sumnjama u ispravnost svojih prosudbi i bijesom zbog nepravednosti vlastite sudbine, morat će donijeti najveću odluku u svom životu. (Film je inspiriran stvarnim događajima)
   Sama osnovna premisa je gotovo pa dovoljna da suza krene iz oka, no uspio je Pasolini donekle izbjeći upadanje u zamku snimanja pretjerano sentimentalnog, manipulativnog filma čiji je jedini cilj rasplakati gledatelja. I to ponajviše stoga jer su oba lika odlična. (gambee82.blogspot.com)
    Očite će se paralele vući s produkcijama na slične teme poput filomova Mikea Leigha i braće Dardenne, ali u ovome ima i nečeg izrazito talijanskog neorealističkog. (Linda Marric / The Jewish Chronicle)
   James Norton [je] šarmantan koliko i impresivan. (Philipp Engel / Cinemanía)
   Imam poprilično „utakmica u nogama“, nagledao sam se filmova za dva života, ali odavno nije neki film na mene izazvao takav emocionalni udar kao ovaj. (Vladimir Županović)
   Pasolini se opire jednostavnom izlaganju i umjesto toga dopušta publici da postupno shvati što se događa. „Nigdje posebno“ potaknut je iskonskom emocijom dinamičnih i dirljivih predstava dijete-roditelj iz obje (sjajne) glavne uloge. (Christopher Machell / Cinevue)
   Manje je više u ovom filmu, i zaista je poseban. (Gordon/imdb)
   Prekrasan zbog skladnog i elegantnog klasicizma kojim režira i snima čovjeka i dijete; srceparajuće zbog priče. Ali više od same priče upečatljiv je način na koji nam je Pasolini priča. (Corriere della Sera)

PULA FILM FESTIVAL 2021: najbolji film po glasovima publike; najbolji film (međunarodna konkurencija)
https://www.imdb.com/title/tt11286640/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 12.04.

ŠARLATAN

Charlatan, 2020.
17:30 sati



Charlatan, 2020. Agnieszka Holland, 118 min. PL/CZ/IRL/SK
Scenarij:
Marek Epstein
Uloge: Ivan Trojan, Josef Trojan, Juraj Loj, Jaroslava Pokorná, Jirí Cerný
   Biografska priča o životu Jana Mikolášeka, uglednog češkog iscjelitelja, koji je godinama dijagnosticirao bolesti i liječio ljude služeći se svojom intuicijom i poznavanjem biljaka.
   “Šarlatan” pripovijeda o Mikolášekovom usponu i padu. O njegovom moralnom padu i njegovoj stalnoj borbi s tamom u sebi. To je priča o misteriju čovjeka, o misteriju njegovog posebnog dara, o nagradi koju je bio spreman platiti za to; priča o paradoksu snage i slabosti, ljubavi i mržnje. Ispričati ovu priču epskim dometom – deseci godina, tri različita režima, dva svjetska rata … pokušala sam sam prikazati ljudsku dušu ne ulazeći u dubinu psihološke analize, kroz ponašanje izraziti nutrinu. (redateljica Agnieszka Holland)
   Biografska drama naglašenog povijesnog konteksta za režiju koje je ugledna Agnieszka Holland nominirana za Europsku filmsku nagradu izuzetno je zanimljiva, intrigantna i provokativna priča o nadriliječniku koji je u nekadašnjoj Čehoslovačkoj podrivao socijalistički moral. (Tuškanac)
   Bilo bi dobro da "Šarlatana" ne pogleda hrvatski ministar zdravstva, odmah bi odustao od nabave svih tih skupih magnetskih rezonanci i PET uređaja. I to je - moram priznati - ideološki sloj filma koji mi je teško sažvakati. Komunistima se štošta može prigovoriti, no vjera u znanstvenu medicinu i trud da se istrijebi vračanje i bapsko nadriliječništvo bila bi posljednja od stvari koje bi im zamjerao. To pogotovo vrijedi danas, u svijetu fake newsa, nevjerice u znanost, pokreta protiv cijepljenja i teorija zavjere vezanih uz farmaceutsku industriju. (Jurica Pavičić, JL)
   Poljska redateljica Agnieszka Holland snimila je još jedan fascinantan, ali nepovezan biografski film o malo poznatoj ličnosti čija priča pomaže otkriti dušu Europe 20. Stoljeća. (David Ehrlich / indieWire)
   Trijezan, lucidan, dobro intoniran i neizbježno pomalo hladan. (Antonio Trashorras / Fotogramas)

https://www.imdb.com/title/tt6028620/?ref_=nv_sr_srsg_0

The Big Chill, 1983. Lawrence Kasdan, 105 min. US
Scenarij:
Lawrence Kasdan i Barbara Benedek (Scenarij su napisali kao poluautobiografsku priču inspiriranu vlastitim optimističnim političkim aktivizmom tijekom studiranja na sveučilištu 1960-ih, a potom i razočaranjem u društvo 1970-ih.)
Uloge: Tom Berenger, Glenn Close, Jeff Goldblum, William Hurt, Kevin Kline, Mary Kay Place, Meg Tilly, JoBeth Williams, Don Galloway
   Sarah: I feel I was at my best when I was with you people.
   Sam: I know what you mean, Sarah. When I lost touch with this group, I lost my idea of what I should be.   

   Nakon što Alex Marshall počini samoubojstvo, njegovi kolege, bivši studenti Sveucilišta u Michiganu i bliski prijatelji, prisustvuju sprovodu na plantaži Tidalholm u Južnoj Karolini. Alex, nekad mladić koji je najviše obećavao i za čiji su uspjeh u životu mnogi od njih bili spremni staviti ruku u vatru, ali koji se u stvarnom svijetu odraslih nije snašao ni upola kao njegovi prijatelji. Ponuđenu priliku za povratak u mladost njih će osmero objeručke prihvatiti, koristeći je kako bi probudili stara prijateljstva, prisjetili se svojih nekadašnjih strahova i nada te probali ponovno pronaći izgubljene ideale.
   Nominirana za tri Oscara (najbolji film, najbolji originalni scenarij i Glenn Close za najbolju sporednu glumicu), drama je ovo koja prikazuje rijetko naznačene nijanse ljudskih očekivanja i razočaranja, zbog čega gledatelje uvijek iznova lakoćom privlači pred ekrane. I danas je utjecajan svojim moćnim ispitivanjem razočarane skupine koja je iz slobodne ljubavi prerasla u stav 'Pohlepa je dobra'.
   Debitant Lawrence Kasdan riskirao je angažirajuci redom anonimne glumce, no oni su se tako dobro iskazali da su gotovo svi ušli u elitu američkog glumišta. Sam odabir stvorio je jednu od najboljih glumačkih postava proteklih pola stoljeća. Gledajući ih, čini se kao da su svi zauvijek prijatelji. I to je najveći trijumf glume.
   Generacijsko remek-djelo, kojeg je, pored sjajnog glumačkog ansambla i nadahnutog scenarija, nezaboravnim učinila i zvučna kulisa. (www.popdepresija.com)
   Vraćajuci se svojim životima, ohrabreni ponovnim susretom, i iscjeljujućom moći koju ima prijateljstvo, rastaju se vedri i umjereno optimistični, pjevajući ‘Joy To The World’ grupe Three Dog Night. A mi kroz ovaj susret starih prijatelja koji se dugo nisu vidjeli dobivamo priliku podsjetiti se vlastitih raskrsnica, bivših i sadašnjih prijateljstava, iznevjerenih ili ispunjenih očekivanja i da se prisjetimo pjesama koje su oblikovale našu mladost, te glazbeni i životni ukus. (Svetlana Ðolovic)
   To je dobar film. Pametno vodi priču o bezazlenoj mladosti šezdesetih koja je ušla u doba konzumerizma, roditeljstva, strasti, ambicija, pijanstva, preljuba i kajanja. Ali… ne vodi nikamo. U početku sam mislio da je to slabost filma, no postoji mogućnost da je to poruka filma. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)

https://www.imdb.com/title/tt0085244/?ref_=fn_al_tt_1

   William Hurt (1950. - 2022.) nije trebao brojne nominacije i nagrade filmskih akademija i festivala da bi mu se kimnulo na iznimnu karakternost uloga. Slovio je za glumca intelektualca, onog koji razumije i bez problema interpretira Shakespearea, ali se istodobno ne libi ukazati u Cronenbergovim trilerima, Marvelovim “Infinity sagama” ili dapače u suludim i pomalo nepravedno zaboravljenim crnim krimi komedijama poput “I Love You To Death” kada bi briljirao u manjim rolama po kojima je savršeno odgovarao onoj staroj maksimi kako nema malih uloga samo malih glumaca. U tom kontekstu Hurtov talent je bio bolno primjetljiv. I golem.
   William Hurt osvojio je 1985. Oscara za ulogu u filmu „Poljubac žene pauka“ iz 1985.

SRIJEDA / 13.04.

IDEMO, IDEMO

C'mon C'mon, 2021.
17:30 sati



C'mon C'mon, 2021. Mike Mills, 109 min. US
Scenarij:
Mike Mills
Uloge: Joaquin Phoenix, Gaby Hoffmann, Scoot McNairy, Molly Webster, Woody Norman
   Johnny je sredovječni radio dokumentarist koji sa svojim kolegama putuje S.A.D.-om i intervjuira adolescente, odnosno, marljivo sakuplja zrna mudrosti mlađe žitelji čije životne opservacije odrasli nerijetko zanemaruju ili ne primjećuju. Došavši u Detroit on se odluči javiti sestri Viv s kojom nije bio u kontaktu još otkako im je preminula majka. Viv ga kroz razgovor zamoli da neko vrijeme pripazi na svojeg devetogodišnjeg nećaka Jessea dok je ona na putu u Oaklandu. Johnny isprva nije siguran kako izaći na kraj sa živahnim i zaigranim dječakom, a kad od sestre sazna kako će morati s njim ostati dulje negoli je planirano, on ga povede sa sobom na put na kojem polako započnu razvijati dublji i emotivniji odnos.
   S naturalizmom u izvođenju, vrhunskim scenarijem i briljantnom režijom, "C'mon C'mon" je film vrijedan pažnje i poštovanja. (Marko Jovanović, lupiga.com)
   O ujacima i nećacima, djeci i odraslima, ovo je topla preporuka za ljubitelje kvalitetnih ‘indie‘ filmova i Phoenixa koji je ovdje sušta suprotnost Jokeru. (Marko Njegić, SD)
   Mike Mills je jedan od onih autora koji ne snimaju ni približno često koliko bi mi pasionirani filmofili to željeli, no svako čekanje na njegov novi film u konačnici se višestruko isplati. (Ivica Perinović, ezadar.net)
   Jedan od najboljih nezavisnih filmova godine. (www.fathipster.net)
   Ovo je film o slušanju - stvarno slušanju - onoga što drugi ljudi imaju za reći. (Wendy Ide / Observer UK)
   Dirljiva priča o značenju obitelji, roditeljstva i uspomenama koje čuvamo zauvijek. (Rene Sanchez / Cine Sin Fronteras)
   „C'mon C'mon“ je još jedan vrhunski rad u karijeri Mikea Millsa. Način na koji može natjerati publiku da brine o likovima u razmaku od dva sata vještina je s kojom se mnogi drugi filmaši bore. (Matthew Toomey / ABC Radio Brisbane)

https://www.imdb.com/title/tt10986222/?ref_=nv_sr_srsg_0

SJENE ZABORAVLJENIH PREDAKA

Tini zabutykh predkiv, 1964.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS
U suradnji s Veleposlanstvom Ukrajine u Zagrebu
Tini zabutykh predkiv, 1964. Sergej Paradžanov, 97 min. SSSR
Scenarij:
Ivan Čendej, Sergej Paradžanov
Uloge: Ivan Mikolaičuk, Larisa Kadočnikova
   Jedan od najznačajnijih ostvarenja tadašnje sovjetske kinematografije. Predstavlja adaptaciju istoimene priče ukrajinskog pisca Mihaila Kocjubinskoga. Radnja je smještena u karpatske planine na zapadu Ukrajine, odnosno u zabačeno područje koje naseljavaju  Hutsuli. Protagonist  je Ivan, mladi Hutsul koji će se iz ljubavi oženiti za Maričku, kćer čovjeka koji je ubio njegovog oca, ali će nakon Maričkine tragične smrti neuspješno pokušati naći utjehu u drugoj ženi po imenu Palagna. (jedan od rijetkih filmova na ukrajinskom jeziku koji su se proizvodili u filmskom studiju Dovženko u Ukrajini, jer su čak i 1965. postojale velike predrasude prema Ukrajincima).
   Prvi film kojim je Sergej Paradžanov iskazao osobenu umjetničku viziju, remek-djelo „Sjene zaboravljenih predaka“ (1964) priča je o tragičnoj ljubavi između karpatskih Romea i Julije, Ivana i Mariške. Iznimne vizualne ljepote, originalne i ekspresivne upotrebe bogatog kolorita, spektakularnih pokreta kamere, disjunktivne montaže, impresivne kostimografije i zvučne kulise, film je zbog jedinstvenog prikaza folklornog i mitološkog ozračja te rituala i simbola lokalne ukrajinske etnokulture Hutsula u karpatskom gorju, unatoč optužbama za formalizam i ukrajinski nacionalizam od strane sovjetskih vlasti, autoru priskrbio status jednog od najinovativnijih filmaša suvremenog filma... (HFS)
   Nakon Staljinove smrti krajem 50-ih i tijekom prve polovice 60-ih godina u sovjetskom su političkom i kulturnom životu zapuhali nešto topliji i liberalniji vjetrovi, da bi predsjednik Nikita Hruščov otvorenim napadom na apstraktnu i tzv. „odnarođenu umjetnost“ naglo zaustavio započetu liberalizaciju društva. Zahvaljujući tomu romantična drama „Sjene zaboravljenih predaka“ odmah je nakon premijere 1964. povučena iz distribucije i zabranjena, a Paradžanov je po kratku postupku bio optužen zbog „buržoaskog subjektivizma i misticizma“ te zbog „odstupanja od estetike socijalističkog realizma“... (Josip Grozdanić/Vijenac)

   Parajanov ga je smatrao svojim prvim "pravim" filmom, proglasivši sve ranije naslove iz svoje filmografije "smećem". U svom intervjuu s Ronom Hollowayem iz 1988., Parajanov je priznao da je, nakon što je prethodno snimio 8 filmova u Ukrajini, upravo u ovom filmu konačno uspio "pronaći svoju temu, polje svog interesa: probleme s kojima se suočava ukrajinski] narod.“
   Jedan od najneobičnijih filmova koje sam vidio, hrpa slika, glazbe i zvukova, snimljenih tako aktivnom kamerom da nam je gotovo potreban pojas. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
   Izvanredno spajanje mita, povijesti, poezije, etnografije, plesa. (Jonathan Rosenbaum / Chicago Reader)
   Estetski užitak od početka do kraja, film poput svog naslova dočarava osjećaj legende i bajke iz najjednostavnijih, dokumentarno-stvarnih sastojaka. (Colin Bennett / The Age)

http://www.imdb.com/title/tt0058642/?ref_=nv_sr_1

ČETVRTAK / 14.04.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NIGDJE POSEBNO

Nowhere Special, 2020.
17:00 sati



Nowhere Special, 2020. Uberto Pasolini, 96 min. UK/IT/RU
Scenarij:
Uberto Pasolini
Uloge: James Norton, Daniel Lamont, Eileen O’Higgins, Valerie O’Connor, Valene Kane, Keith McErlean, Sean Sloan
   35-godišnji John je čistač prozora koji odgaja 4-godišnjeg sina Michaela nakon što ih je dječakova majka napustila. Kad dobije lošu zdravstvenu prognozu, John će dati sve od sebe da za dječaka pronađe odgovarajuću obitelj. Razdiran sumnjama u ispravnost svojih prosudbi i bijesom zbog nepravednosti vlastite sudbine, morat će donijeti najveću odluku u svom životu. (Film je inspiriran stvarnim događajima)
   Sama osnovna premisa je gotovo pa dovoljna da suza krene iz oka, no uspio je Pasolini donekle izbjeći upadanje u zamku snimanja pretjerano sentimentalnog, manipulativnog filma čiji je jedini cilj rasplakati gledatelja. I to ponajviše stoga jer su oba lika odlična. (gambee82.blogspot.com)
    Očite će se paralele vući s produkcijama na slične teme poput filomova Mikea Leigha i braće Dardenne, ali u ovome ima i nečeg izrazito talijanskog neorealističkog. (Linda Marric / The Jewish Chronicle)
   James Norton [je] šarmantan koliko i impresivan. (Philipp Engel / Cinemanía)
   Imam poprilično „utakmica u nogama“, nagledao sam se filmova za dva života, ali odavno nije neki film na mene izazvao takav emocionalni udar kao ovaj. (Vladimir Županović)
   Pasolini se opire jednostavnom izlaganju i umjesto toga dopušta publici da postupno shvati što se događa. „Nigdje posebno“ potaknut je iskonskom emocijom dinamičnih i dirljivih predstava dijete-roditelj iz obje (sjajne) glavne uloge. (Christopher Machell / Cinevue)
   Manje je više u ovom filmu, i zaista je poseban. (Gordon/imdb)
   Prekrasan zbog skladnog i elegantnog klasicizma kojim režira i snima čovjeka i dijete; srceparajuće zbog priče. Ali više od same priče upečatljiv je način na koji nam je Pasolini priča. (Corriere della Sera)

PULA FILM FESTIVAL 2021: najbolji film po glasovima publike; najbolji film (međunarodna konkurencija)
https://www.imdb.com/title/tt11286640/?ref_=nv_sr_srsg_0

STABLO DIVLJE KRUŠKE

Ahlat Agaci, 2018.
19:00 sati



TURSKI CIKLUS
U suradnji s Turskim kulturnim centrom u Zagrebu.
Ahlat Agaci, 2018. Nuri Bilge Ceylan, 188 min.
Scenarij:
Nuri Bilge Ceylan
Uloge: Aydin Dogu Demirkol, Murat Cemcir, Bennu Yildirimlar
   Nekima je selo utočište gdje se sve nade s vremenom stope sa samoćom; mjesto bez granica na kojem se nade i snovi miješaju s očajem, poput paralelnih sudbina očeva i sinova. Sinan obožava književnost i oduvijek je želio biti pisac. Vrativši se u rodno selo, daje sve od sebe kako bi skupio novac za objavljivanje knjige. Njegov je otac, međutim, zapao u dugove.
   Priča filma temeljena je na istinitim događajima iz obitelji Aksu, susjeda Ceylanove obitelji u gradu Çanakkaleu, o kompleksnom i turbulentnom odnosu oca i sina iz te obitelji, pri čemu je sin Akin Aksu pristao kao suscenarist sudjelovati u realizaciji filma.
   Turski filmaš je prije svega bio i ostao majstor poetične drame s osjećajem za analitično (likovi) i osobito mistično (vizual). (Marko Njegić, SD)
   Kroz Sinanov odnos s ocem, redatelj Nuri Bilge Ceylan maestralno secira turbulentne tenzije koje opterećuju moderno tursko društvo, one duhovne, kulturne, obiteljske i generacijske. (Mario Radišić / op.bhrt.ba)
   Ceylan zapravo kroz naizgled osobnu priču glavnog lika, mladića Sinana koji je upravo završio učiteljsku školu i napisao je knjigu, ali nema novca kako bi je objavio, provlači dubokoumnu, zahtjevnu priču ne samo o životu u modernoj Turskoj, već i u svijetu uopće. (gambee82.blogspot.com)
   Ceylan se vraća svom autorskom tematskom trojstvu, porodica – umjetnost – priroda, ali i dopunjuje bogatstvo vizualne ljepote, te ponovno stvara filmsko remek-djelo zapanjujuće životne gustoće i tematske širine. (Mirza Skenderagić  / stav.ba)

https://www.imdb.com/title/tt6628102/?ref_=nm_flmg_prd_2

UTORAK / 19.04.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NIGDJE POSEBNO

Nowhere Special, 2020.
17:30 sati



Nowhere Special, 2020. Uberto Pasolini, 96 min. UK/IT/RU
Scenarij:
Uberto Pasolini
Uloge: James Norton, Daniel Lamont, Eileen O’Higgins, Valerie O’Connor, Valene Kane, Keith McErlean, Sean Sloan
   35-godišnji John je čistač prozora koji odgaja 4-godišnjeg sina Michaela nakon što ih je dječakova majka napustila. Kad dobije lošu zdravstvenu prognozu, John će dati sve od sebe da za dječaka pronađe odgovarajuću obitelj. Razdiran sumnjama u ispravnost svojih prosudbi i bijesom zbog nepravednosti vlastite sudbine, morat će donijeti najveću odluku u svom životu. (Film je inspiriran stvarnim događajima)
   Sama osnovna premisa je gotovo pa dovoljna da suza krene iz oka, no uspio je Pasolini donekle izbjeći upadanje u zamku snimanja pretjerano sentimentalnog, manipulativnog filma čiji je jedini cilj rasplakati gledatelja. I to ponajviše stoga jer su oba lika odlična. (gambee82.blogspot.com)
    Očite će se paralele vući s produkcijama na slične teme poput filomova Mikea Leigha i braće Dardenne, ali u ovome ima i nečeg izrazito talijanskog neorealističkog. (Linda Marric / The Jewish Chronicle)
   James Norton [je] šarmantan koliko i impresivan. (Philipp Engel / Cinemanía)
   Imam poprilično „utakmica u nogama“, nagledao sam se filmova za dva života, ali odavno nije neki film na mene izazvao takav emocionalni udar kao ovaj. (Vladimir Županović)
   Pasolini se opire jednostavnom izlaganju i umjesto toga dopušta publici da postupno shvati što se događa. „Nigdje posebno“ potaknut je iskonskom emocijom dinamičnih i dirljivih predstava dijete-roditelj iz obje (sjajne) glavne uloge. (Christopher Machell / Cinevue)
   Manje je više u ovom filmu, i zaista je poseban. (Gordon/imdb)
   Prekrasan zbog skladnog i elegantnog klasicizma kojim režira i snima čovjeka i dijete; srceparajuće zbog priče. Ali više od same priče upečatljiv je način na koji nam je Pasolini priča. (Corriere della Sera)

PULA FILM FESTIVAL 2021: najbolji film po glasovima publike; najbolji film (međunarodna konkurencija)
https://www.imdb.com/title/tt11286640/?ref_=nv_sr_srsg_0

DVOSTRUKI ASFALT

Two-Lane Blacktop, 1971.
20:00 sati



PODCIJENJENI NEZAVISNI AMERIČKI FILM 70-TIH
Two-Lane Blacktop, 1971. Monte Hellman, 102 min.
Scenarij:
Will Corry, Rudy Wurlitzer, Floyd Mutrux
Uloge: James Taylor, Warren Oates, Laurie Bird, Dennis Wilson
   Mehaničar i Vozač žive samo kako bi se utrkivali i održavali svoj Chevy iz 1955. godine. Krećući se istočno od Kalifornije bez posebnog plana, pokupe djevojku, koja na putu izaziva ljubomoru među njima spavajući s oba. U međuvremenu, trojac susreće nadmoćnog vozača GTO-a koji se pristaje utrkivati do New Yorka, pri čemu svaka strana stavlja na kocku najcjenjeniji posjed: svoj automobil.
   Road movie, s socijalnim podtekstom poput „Easy Ridera“ ali drugačije koncipiran. Njegovi protagonisti, Vozač i Mehaničar, (kantautor James Taylor i Dennis Wilson, bubnjar Beach Boysa) ne tragaju za slobodom, oni jesu slobodni, jedino o automobilima pričaju i razmišljaju. Zadovoljstvo im pružaju automobili i ilegalne trke na američkim (sporednim) cestama, ali trke su samo pozadina – fokus je na shvaćanju života kao kretanja, njihovo bježanje od bilo kakvog vezivanja za bilo što nepokretno. Jedino što se može ispriječiti između njih i automobila je hippie djevojka (Laurie Bird) koju su „pokupili usput“.
   Bila je to debitantska uloga za Laurie Bird. Snimila je još „Cockfightera“ (1974.), nakratko se pojavila u „Annie Hall“, i ubila u 26. godini u stanu svog mladića, Art Garfunkela, koji će joj 2 godine kasnije posvetiti album "Scissors Cut". Velikog talenta, tragične sudbine i sa samo 3 filma, Laurie Bird nazivali su ženskim James Deanom.
   Kasnih 1960-ih holivudska kinematografija doživljava značajne promjene: iznenađujući uspjeh (kontrakulturnih filmova) „Bonnie and Clyde“ i „Easy Rider“ uplašio je staru gardu. Traži se formula kako filmove povezati s publikom usred cijelog niza društvenih prevrata (generacije kontrakulture), prosvjeda za građanska prava, rata u Vijetnamu i Watergatea. S pukotinama klasičnog studijskog sustava te rastućom popularnošću europskog filma, američka se publika promijenila; visokobudžetni epovi više nisu tako uspješni, a generacija mlađih, fakultetski obrazovanih gledatelja željela je dublju političku relevantnost u filmovima. Nezadovoljnu omladinu američke kontrakulture uskoro će predstavljati Novi Hollywood. U eri koju je definirala originalnost, nova generacija filmaša 1971. godine ponudila je neke od najvažnijih (holivudskih) filmova ikada snimljenih. Tijekom kratkotrajne ere sjajne nezavisne scene, nekoliko je naslova istraživalo egzistencijalno stanja američke psihe tijekom (ovog) razdoblja političkih i društvenih prevrata. S revizionističkim preuzimanjima omiljenih žanrova, od filma ceste (Two-Lane Blacktop), filma o odrastanju (The Last Picture Show) i vesterna (McCabe & Mrs Miller), 1971. se smatra revolucionarnom godinom američke nezavisne scene. (Vladimir Županović)
   Ovaj uzbudljivi egzistencijalistički film ceste Montea Hellmana, s sjajnim scenarijem i mojom omiljenom ulogom Warrena Oatesa, sada izgleda još bolje nego 1971. godine. (Jonathan Rosenbaum / Chicago Reader)
   Radikalan, zapanjujući i jedinstveni film. (Alex Cox, redatelj)
   Richard Linklater, ugledni američki nezavisni redatelj, nabrojio je cijeli niz razloga zbog čega voli ovaj film: to je najčistiji američki film ceste ikada; izgleda poput drive-in filma koji je režirao francuski redatelj novog vala; jedina stvar koja može stati između momka i njegove opsesije automobilom je djevojka, a Laurie Bird savršeno poremeti jedinstvo između vozača, mehaničara i njihova auta; jednom je postojao bog koji je hodao zemljom po imenu Warren Oates; zato što je kao vestern. Momci su poput starih revolveraša, spremni da izvuku najbrži pištolj u gradu. I ne govore nostalgično o starim, dobrim vremenima, već o starim automobilima koje su imali; zato što je to i posljednji film šezdesetih - iako je izašao '71. - i prvi film sedamdesetih. Znate, ono sjajno doba filmova tipa "Kako su, dovraga, uopće uspjeli snimiti taj film u studiju? Hollywood danas to nikada ne bi napravio". Dakle, ovo je prvenstveno vizualno, atmosfersko iskustvo. „Two-Lane Blacktop“ je potpuno iskren film.

https://www.imdb.com/title/tt0067893/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 20.04.

ŠARLATAN

Charlatan, 2020.
17:30 sati



Charlatan, 2020. Agnieszka Holland, 118 min. PL/CZ/IRL/SK
Scenarij:
Marek Epstein
Uloge: Ivan Trojan, Josef Trojan, Juraj Loj, Jaroslava Pokorná, Jirí Cerný
   Biografska priča o životu Jana Mikolášeka, uglednog češkog iscjelitelja, koji je godinama dijagnosticirao bolesti i liječio ljude služeći se svojom intuicijom i poznavanjem biljaka.
   “Šarlatan” pripovijeda o Mikolášekovom usponu i padu. O njegovom moralnom padu i njegovoj stalnoj borbi s tamom u sebi. To je priča o misteriju čovjeka, o misteriju njegovog posebnog dara, o nagradi koju je bio spreman platiti za to; priča o paradoksu snage i slabosti, ljubavi i mržnje. Ispričati ovu priču epskim dometom – deseci godina, tri različita režima, dva svjetska rata … pokušala sam sam prikazati ljudsku dušu ne ulazeći u dubinu psihološke analize, kroz ponašanje izraziti nutrinu. (redateljica Agnieszka Holland)
   Biografska drama naglašenog povijesnog konteksta za režiju koje je ugledna Agnieszka Holland nominirana za Europsku filmsku nagradu izuzetno je zanimljiva, intrigantna i provokativna priča o nadriliječniku koji je u nekadašnjoj Čehoslovačkoj podrivao socijalistički moral. (Tuškanac)
   Bilo bi dobro da "Šarlatana" ne pogleda hrvatski ministar zdravstva, odmah bi odustao od nabave svih tih skupih magnetskih rezonanci i PET uređaja. I to je - moram priznati - ideološki sloj filma koji mi je teško sažvakati. Komunistima se štošta može prigovoriti, no vjera u znanstvenu medicinu i trud da se istrijebi vračanje i bapsko nadriliječništvo bila bi posljednja od stvari koje bi im zamjerao. To pogotovo vrijedi danas, u svijetu fake newsa, nevjerice u znanost, pokreta protiv cijepljenja i teorija zavjere vezanih uz farmaceutsku industriju. (Jurica Pavičić, JL)
   Poljska redateljica Agnieszka Holland snimila je još jedan fascinantan, ali nepovezan biografski film o malo poznatoj ličnosti čija priča pomaže otkriti dušu Europe 20. Stoljeća. (David Ehrlich / indieWire)
   Trijezan, lucidan, dobro intoniran i neizbježno pomalo hladan. (Antonio Trashorras / Fotogramas)

https://www.imdb.com/title/tt6028620/?ref_=nv_sr_srsg_0

ATLANTIS

Atlantis, 2019.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS
U suradnji s Veleposlanstvom Ukrajine u Zagrebu
Atlantis, 2019. Valentyn Vasyanovych, 108 min.
Scenarij:
Valentyn Vasyanovych
Uloge: Andriy Rymaruk, Liudmyla Bileka, Vasyl Antoniak
   U distopijskoj viziji Ukrajine u bliskoj budućnosti bivši vojnik koji pati od PTSP-a sprijatelji se s mladom volonterkom koja, u želji za obnovom mira u društvu razorenom ratom, vraća ravnotežu između kaosa i njegove malodušnosti. (ukrajinski kandidat za Oscara)
   Ovo je punokrvni festivalski art istočnoeuropske provenijencije u poetsko-realističko-egzistencijalističkom duhu Tarkovskog (Stalker) i Loznitze (Donbass), potencijalni kandidat za "best of" listu 2020. (Marko Njegić, SD)
    Mi pak ovu distopiju volimo zbog artističkog spoja rafiniranosti i grubosti, zbog uvijek dobrodošle estetike ružnoće, a ponajviše zbog iščašene, a nenametljive poetičnosti. (Vanja Kulaš / express.24sata.hr)
   Glavni junak je, taman kao i Ukrajina ovih dana, pred licem svijeta suočen s realnošću da možda gubi sve: porodicu, dom, dostojanstvo. Lišen je i samog smisla života, nakon ratnog iskustva i ,,trijumfa“. Mrvljen i mljeven posttraumatskim stresom – jedino što zna i što mu preostaje, je da postane poput utvare, jedan od sakupljača kostiju na zgarištu grobova i masovnih grobnica. Na takvom prostoru režiser Vasjanovič oslikava jedan od najljepših filmova Istočne Evrope u modernom vremenu; da na tim zgarištima bljesne iskrena ljudskost. (Stojan Stamenić / pobjeda.me)
   Fotografija bi neke gledatelje mogla podsjetiti na Wernera Herzoga, Chantal Akerman i Jima Jarmuscha, ali Vasjanovič ima svoju posebnu viziju. Ne čudi što je film osvojio glavnu nagradu u programu Horizons na Venecijanskom filmskom festivalu. (Peter Sobczynski / www.rogerebert.com)
   Prekrasno snimljen, dobro odglumljen, antiratni film koji pokazuje da u ratu nema pobjednika, samo cinizma. (Two_Journeys / imdb)
   Gledajte i uživajte - nećete naći mnogo filmova ove kvalitete. (peter-k-nets / imdb)
   Priča je smještena u 2025., godinu dana nakon završetka rata. Ali umjesto da bude umrtvljeno, turobno i depresivno, s obzirom na ekonomski depresivno, užasno zagađeno i minama posuto područje, „Atlantis“ je neobično optimističan, čak pun nade. (Leslie Felperin / The Guardian)

https://www.imdb.com/title/tt10749786/?ref_=nv_sr_srsg_6

ČETVRTAK / 21.04.

NOTRE DAME U PLAMENU

Notre Dame Brule, 2022.
17:30 sati



Notre Dame Brule, 2022. Jean-Jacques Annaud, 110 min.
Scenarij:
Jean-Jacques Annaud i Thomas Bidegain
Uloga: Samuel Labarthe, Jean-Paul Bordes, Mickaël Chirinian
   Bilo je oko 18 sati 15. travnja 2019. godine, kada se dogodilo nešto nezamislivo, pred očima brojnih ljudi i kamera koje su pristigle iz cijelog svijeta. Parišku katedralu Notre Dame je zahvatio plamen. 400 vatrogasaca borilo se s vatrom kako bi izbjegli nestanak Notre.
   Redatelj je koristio brojne video materijale koji su snimili vatrogasci i pariška policija, te iskaze članova vatrogasnih brigada, stanovnika i župljana.
   „Notre Dame u plamenu“ izgleda poput optužnice cijelom sustavu (ili njegovim nedostatcima) koji je trebao zaštititi i sačuvati od opasnosti od požara jedan od najstarijih i najljepših spomenika svijeta. Kako je moguće da krovište katedrale nije bilo opremljeno najsuvremenijim protupožarnim sustavom? Kako je moguće da nitko nikada nije osjetio potrebu za osmišljavanjem i postavljanjem unaprijed definiranog plana intervencije koji bi omogućio trenutni raspored vatrogasnih postrojbi u slučaju požara? Kako je moguće da nitko nikada nije pomislio da bi bilo dobro uložiti u opremanje katedrale modernim, pouzdanim protupožarnim sustavom? Sve polemike oko kriznog upravljanja nakon požara bile su jednostavno sterilne: sat vremena nakon što se zapalio krov, katedrala je bila osuđena na propast, vatra je izmakla kontroli. Sve je odlučeno u tih 60 minuta i ovaj će incident zauvijek ostati mrlja na kredibilitetu Francuske i njezinoj sposobnosti da zaštiti svoju umjetničku baštinu. (gcarpiceci / imdb)
https://www.imdb.com/title/tt12264966/?ref_=nv_sr_srsg_0

ŠAPNI AKO ZABORAVIM

Unutursam Fisilda, 2014.
20:00 sati



TURSKI CIKLUS
U suradnji s Turskim kulturnim centrom u Zagrebu.
Unutursam Fisilda, 2014. Cagan Irmak, 118 min.
Scenarij:
Taylan Atalay, Cagan Irmak prema priči Kamera Evrena
Uloge: Farah Zeynep Abdullah, Mehmet Günsür, Kerem Bürsin
   Ostarjela pop zvijezda Hatice vraća se u svoj roditeljski dom gdje još uvijek živi njezina starija sestra Hanife. Hatice je dijagnosticirana Alzheimerova bolest te se nada da će joj sestra pružiti ruku pomoći, no Hanife je još od njenog odlaska puna bijesa i zamjeranja. Priča njihovih života razvija se vraćanjem u Haticinu buntovnu prošlost, kada bježi od svoje obitelji tražeći sreću i slavu u svijetu glazbe. Ponovni susret dviju sestara otkriva duboke i mračne tajne koje obje već godinama čuvaju.
   Svojevrsna oda 70-im godinama, tadašnjim veselim i živopisnim kostimima i glazbi, a ujedno i dirljiva kronika ljubavi i pomirenja. (Art-kino)
   Bravo za glumu, za pametnu upotrebu klišeja, za povratak u bolju prošlost. Sentimentalan film o uspjehu i o obitelji. Ne toliko originalan ali koristan. Kao moralna lekcija, kao zavodljiv portret jednog razdoblja, kao alat za otkrivanje nove strane stare Turske. (Kirpianuscus / imdb)

https://www.imdb.com/title/tt4114744/?ref_=nm_flmg_dr_8

PETAK / 22.04.

KOŠNICA

Hive, 2021.
17:30 sati



Hive, 2021. Blerta Basholli, 84 min. RKS/CH/AL/MK
Scenarij:
Blerta Basholli
Uloge: Yllka Gashi, Çun Lajçi, Aurita Agushi
   Apsolutni pobjednik Sundance Film Festivala 2021., dobitnik nagrada za najbolji film (od žirija, te od publike u međunarodnom programu), kao i nagrade za najbolju režiju, topla je i snažna priča o upornosti žene koja, unatoč velikom pritisku okoline, uspijeva izgraditi bolji život za sebe i sumještane.
   Fahrijin je muž nestao za vrijeme rata na Kosovu. Nakon što njegove pčele prestanu proizvoditi med, glavni izvor prihoda cijele obitelji, počinju se gomilati financijski problemi. Fahrije odlučuje raditi ono što najbolje zna - ajvar - i pokreće mali poljoprivredni obrt proizvodnje domaćeg ajvara s još nekoliko žena iz sela. S povećanjem obujma posla, sve više raste i negodovanje od strane patrijarhalnog sela u kojem žive...
   Film je snimljen prema istinitoj priči.
   "Košnica" to radi bolje nego što bi bilo koje novine mogle, zalazeći u intimne detalje tuge i izdaje i ukorijenjenih kulturnih predrasuda, izvlačeći ih polako na svjetlo. I to čini tako što priča istinitu priču koja je uvjerljiva, snažna, nadahnjujuća. (Paul Byrnes / Sydney Morning Herald)
   Jedna od najutjecajnijih priča o oporavku nakon sukoba. (Robert Abele / Los Angeles Times)

https://www.imdb.com/title/tt13648212/?ref_=fn_al_tt_1

TVORNICE RADNICIMA

Tvornice radnicima, 2021.
20:00 sati



Tvornice radnicima, 2021. Srđan Kovačević, 105 min. HR
   Tvornicu ITAS u Ivancu 2005. okupirali su radnici i preuzeli upravljanje. Postali su tako jedini uspješan primjer radničkog samoupravljanja u post-socijalističkoj Europi. Deset godina kasnije, njezini se zaposlenici bore za opstanak u svijetu gdje snažne sile globalnog tržišta imaju sve razorniji utjecaj na poslovanje poduzeća – plaće se drastično smanjuju i radnici su sve nezadovoljniji organizacijom poslovanja. Redatelj Srđan Kovačević prati razvoj njihova pothvata tijekom pet godina. Ovaj film portret je zajednice koja udružuje snage kako bi zaštitila svoj rad, ali i žrtvi koje je prisiljena podnijeti na putu prema cilju. Ostaje pitanje: može li tvornica u rukama radnika preživjeti na marginama kapitalizma ili nam je potreban veći san?
   Svi oblici radničkog organiziranja danas su jako bitni, a zapravo ih sve rjeđe nalazimo u društvima koja nas okružuju. Tako da je ITAS, barem po onome što se moglo saznati iz medija kada sam ja krenuo u ideju da radim film, bio jedini takav svijetao primjer radničke okupacije tvornice. Odlučio otići u tu fabriku i bilježiti njihovu svakodnevicu. (redatelj Srđan Kovačević)
   Želio sam prikazati kolektiv na filmu, želio sam dati glas svim razinama unutar tvornice, pa tako i radnicima. I rad s njima je s druge strane bio mnogo kompleksniji i zahtjevniji. (redatelj Srđan Kovačević)
   Liburnia Film Festival 2021. Najbolji film
   Motovun Film Festival 2021. Nagrada FIPRESCI
   Filmski festival u Trstu 2022. Najbolji dokumentarni film
   Oktavijan za najbolji dugometražni dokumentarni film 2022.

https://www.imdb.com/title/tt14870972/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 23.04.

NOTRE DAME U PLAMENU

Notre Dame Brule, 2022.
17:30 sati



Notre Dame Brule, 2022. Jean-Jacques Annaud, 110 min.
Scenarij:
Jean-Jacques Annaud i Thomas Bidegain
Uloga: Samuel Labarthe, Jean-Paul Bordes, Mickaël Chirinian
   Bilo je oko 18 sati 15. travnja 2019. godine, kada se dogodilo nešto nezamislivo, pred očima brojnih ljudi i kamera koje su pristigle iz cijelog svijeta. Parišku katedralu Notre Dame je zahvatio plamen. 400 vatrogasaca borilo se s vatrom kako bi izbjegli nestanak Notre.
   Redatelj je koristio brojne video materijale koji su snimili vatrogasci i pariška policija, te iskaze članova vatrogasnih brigada, stanovnika i župljana.
   „Notre Dame u plamenu“ izgleda poput optužnice cijelom sustavu (ili njegovim nedostatcima) koji je trebao zaštititi i sačuvati od opasnosti od požara jedan od najstarijih i najljepših spomenika svijeta. Kako je moguće da krovište katedrale nije bilo opremljeno najsuvremenijim protupožarnim sustavom? Kako je moguće da nitko nikada nije osjetio potrebu za osmišljavanjem i postavljanjem unaprijed definiranog plana intervencije koji bi omogućio trenutni raspored vatrogasnih postrojbi u slučaju požara? Kako je moguće da nitko nikada nije pomislio da bi bilo dobro uložiti u opremanje katedrale modernim, pouzdanim protupožarnim sustavom? Sve polemike oko kriznog upravljanja nakon požara bile su jednostavno sterilne: sat vremena nakon što se zapalio krov, katedrala je bila osuđena na propast, vatra je izmakla kontroli. Sve je odlučeno u tih 60 minuta i ovaj će incident zauvijek ostati mrlja na kredibilitetu Francuske i njezinoj sposobnosti da zaštiti svoju umjetničku baštinu. (gcarpiceci / imdb)
https://www.imdb.com/title/tt12264966/?ref_=nv_sr_srsg_0

KOŠNICA

Hive, 2021.
20:00 sati



Hive, 2021. Blerta Basholli, 84 min. RKS/CH/AL/MK
Scenarij:
Blerta Basholli
Uloge: Yllka Gashi, Çun Lajçi, Aurita Agushi
   Apsolutni pobjednik Sundance Film Festivala 2021., dobitnik nagrada za najbolji film (od žirija, te od publike u međunarodnom programu), kao i nagrade za najbolju režiju, topla je i snažna priča o upornosti žene koja, unatoč velikom pritisku okoline, uspijeva izgraditi bolji život za sebe i sumještane.
   Fahrijin je muž nestao za vrijeme rata na Kosovu. Nakon što njegove pčele prestanu proizvoditi med, glavni izvor prihoda cijele obitelji, počinju se gomilati financijski problemi. Fahrije odlučuje raditi ono što najbolje zna - ajvar - i pokreće mali poljoprivredni obrt proizvodnje domaćeg ajvara s još nekoliko žena iz sela. S povećanjem obujma posla, sve više raste i negodovanje od strane patrijarhalnog sela u kojem žive...
   Film je snimljen prema istinitoj priči.
   "Košnica" to radi bolje nego što bi bilo koje novine mogle, zalazeći u intimne detalje tuge i izdaje i ukorijenjenih kulturnih predrasuda, izvlačeći ih polako na svjetlo. I to čini tako što priča istinitu priču koja je uvjerljiva, snažna, nadahnjujuća. (Paul Byrnes / Sydney Morning Herald)
   Jedna od najutjecajnijih priča o oporavku nakon sukoba. (Robert Abele / Los Angeles Times)

https://www.imdb.com/title/tt13648212/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 26.04.

NOTRE DAME U PLAMENU

Notre Dame Brule, 2022.
17:30 sati



Notre Dame Brule, 2022. Jean-Jacques Annaud, 110 min.
Scenarij:
Jean-Jacques Annaud i Thomas Bidegain
Uloga: Samuel Labarthe, Jean-Paul Bordes, Mickaël Chirinian
   Bilo je oko 18 sati 15. travnja 2019. godine, kada se dogodilo nešto nezamislivo, pred očima brojnih ljudi i kamera koje su pristigle iz cijelog svijeta. Parišku katedralu Notre Dame je zahvatio plamen. 400 vatrogasaca borilo se s vatrom kako bi izbjegli nestanak Notre.
   Redatelj je koristio brojne video materijale koji su snimili vatrogasci i pariška policija, te iskaze članova vatrogasnih brigada, stanovnika i župljana.
   „Notre Dame u plamenu“ izgleda poput optužnice cijelom sustavu (ili njegovim nedostatcima) koji je trebao zaštititi i sačuvati od opasnosti od požara jedan od najstarijih i najljepših spomenika svijeta. Kako je moguće da krovište katedrale nije bilo opremljeno najsuvremenijim protupožarnim sustavom? Kako je moguće da nitko nikada nije osjetio potrebu za osmišljavanjem i postavljanjem unaprijed definiranog plana intervencije koji bi omogućio trenutni raspored vatrogasnih postrojbi u slučaju požara? Kako je moguće da nitko nikada nije pomislio da bi bilo dobro uložiti u opremanje katedrale modernim, pouzdanim protupožarnim sustavom? Sve polemike oko kriznog upravljanja nakon požara bile su jednostavno sterilne: sat vremena nakon što se zapalio krov, katedrala je bila osuđena na propast, vatra je izmakla kontroli. Sve je odlučeno u tih 60 minuta i ovaj će incident zauvijek ostati mrlja na kredibilitetu Francuske i njezinoj sposobnosti da zaštiti svoju umjetničku baštinu. (gcarpiceci / imdb)
https://www.imdb.com/title/tt12264966/?ref_=nv_sr_srsg_0

POSLJEDNJA SHEILA

The Last of Sheila, 1973.
20:00 sati



PODCIJENJENI NEZAVISNI AMERIČKI FILM 70-TIH
The Last of Sheila, 1973. Herbert Ross, 120 min.
Scenarij:
Stephen Sondheim, Anthony Perkins
Uloge: Richard Benjamin, James Coburn, James Mason
   Godinu dana nakon smrti supruge Sheile, filmski producent Clinton Greene pozove šestoro poznanika na jednotjedno krstarenje Mediteranom. Svaki od gostiju dobiva karticu koja sadrži tajnu koja mora biti skrivena od ostalih. Cilj igre je otkriti tuđu tajnu, a pritom zaštititi svoju. Ispostavilo se da je jedan od gostiju s krstarenja kriv za Sheilinu smrt. Ali, Sheilin muž (zna tko je to) ne traži zakonsko rješenje, želi sadističku osvetu. Zato planira igru, vrlo kompliciranu igru.
   Reći ću vam o čemu je ovaj film. Riječ je o civilizaciji i barbarstvu. (redatelj Herbert Ross)
   Možda i najpodcjenjeniji film koji sam ikada pogledao. Skriveno remek djelo 70-ih. Odlična misterija. (Michael / horrorhr.com)
   Komplicirani triler vrhunske klase, vrsta filma koji vas umota u sebe i istovremeno upije dok se divite njegovoj inteligenciji. (Roger Ebert)
   U pitanju je možda i ponajbolji redateljski rad Herberta Rosa (Footloose, Steel Magnolias…). Napeta priča o milijarderu koji godinu dana nakon smrti supruge na svoju jahtu poziva grupu prijatelja je dovoljno maštovita, a, uz to, ispričana uz znalački gradiran ritam i žanrovsko poštovanje. (citymagazine.rs)

https://www.imdb.com/title/tt0070291/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 27.04.

KOŠNICA

Hive, 2021.
17:30 sati



Hive, 2021. Blerta Basholli, 84 min. RKS/CH/AL/MK
Scenarij:
Blerta Basholli
Uloge: Yllka Gashi, Çun Lajçi, Aurita Agushi
   Apsolutni pobjednik Sundance Film Festivala 2021., dobitnik nagrada za najbolji film (od žirija, te od publike u međunarodnom programu), kao i nagrade za najbolju režiju, topla je i snažna priča o upornosti žene koja, unatoč velikom pritisku okoline, uspijeva izgraditi bolji život za sebe i sumještane.
   Fahrijin je muž nestao za vrijeme rata na Kosovu. Nakon što njegove pčele prestanu proizvoditi med, glavni izvor prihoda cijele obitelji, počinju se gomilati financijski problemi. Fahrije odlučuje raditi ono što najbolje zna - ajvar - i pokreće mali poljoprivredni obrt proizvodnje domaćeg ajvara s još nekoliko žena iz sela. S povećanjem obujma posla, sve više raste i negodovanje od strane patrijarhalnog sela u kojem žive...
   Film je snimljen prema istinitoj priči.
   "Košnica" to radi bolje nego što bi bilo koje novine mogle, zalazeći u intimne detalje tuge i izdaje i ukorijenjenih kulturnih predrasuda, izvlačeći ih polako na svjetlo. I to čini tako što priča istinitu priču koja je uvjerljiva, snažna, nadahnjujuća. (Paul Byrnes / Sydney Morning Herald)
   Jedna od najutjecajnijih priča o oporavku nakon sukoba. (Robert Abele / Los Angeles Times)

https://www.imdb.com/title/tt13648212/?ref_=fn_al_tt_1

NA GRANICI

Evge, 2019.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS
U suradnji s Veleposlanstvom Ukrajine u Zagrebu
Evge, 2019. Nariman Aliev, 96 min.
Scenarij:
Marysia Nikitiuk, Nariman Aliev, Novruz Hikmet
Uloge: Akhtem Seitablaev, Remzi Bilyalov, Dariya Barihashvili
   Pobjednik festivala u Odesi se pričom o ocu i sinu koji svojeg starijeg sina (i brata) poginulog u ukrajinsko-ruskom sukobu želi pokopati u njegovu rodnom Krimu, bavi za domaćine bolnom političkom, nacionalnom i prije svega ljudskom i osobnom dramom. (Prikazan je u sekciji Un Certain Regard na Filmskom festivalu u Cannesu 2019. Bio je ukrajinski kandidat za Oscara)
   Nariman Aliyev ovaj film posvećuje svojim djedovima, pradjedovima i onima koji će se nakon toga roditi. Njegova slika ponovno nas tjera da govorimo o otpornosti i plemenitosti krimskih Tatara, koji gube svoju domovinu po drugi put u 70 godina. (Olexiy Tarasov / Buro 24/7)
   Igrani prvijenac mladog ukrajinskog redatelja Narimana Alieva, melankolična je balada o progonstvu i gubitku. Dramatični pokretač je međugeneracijska napetost između oca i sina oko sukobljenih stavova prema vjeri, tradiciji, identitetu i domovini. Ovaj antagonizam ima puno više smisla za svakoga tko je upoznat s tragičnom poviješću Tatara na Krimu, posebice tijekom sovjetske ere pod Staljinom, koji je cijelu etničku manjinu podvrgnuo masovnim deportacijama i pogubljenjima. Danas, kada je Krim ponovno pod ruskom okupacijom od 2014., Tatari se suočavaju s novim valom progona, zaplijenjenom im zemljom, zabranjenim političkim organizacijama. (Stephen Dalton, The Hollywood Reporter)
    Ono što filmu može naštetiti je to što pretpostavlja pozadinsko znanje… Šteta, budući da je to elokventan film s dubokim osjećajem koji, u potpunosti izostavljajući bilo kakvu glazbenu partituru, tako prenosi kompleks emocija još snažnije. (Philip Kemp / Sight and Sound)
   Manjinska priča koja odslikava svu predivnu raznolikost Ukrajine: tiče se sve malobrojnije zajednice krimskih Tatara, uhvaćene na razmeđu modernog sukoba. (Stojan Stamenić / pobjeda.me)

https://www.imdb.com/title/tt9431740/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 28.04.

DOWNTON ABBEY: NOVO DOBA

Downton Abbey: A New Era, 2022.
17:30 sati



Downton Abbey: A New Era, 2022. Simon Curtis, 125 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Laura Carmichael, Jim Carter, Brendan Coyle, Michelle Dockery, Kevin Doyle, Joanne Froggatt, Hugh Dancy, Laura Haddock, Nathalie Baye, Dominic West
   U filmskom nastavku kultne serije, događa se presedan unutar Downtona. Imanje dobiva primamljivu ponudu filmske ekipe koja želi snimati dugometražni film u sklopu zdanja.  Glumci i članovi ekipe donose novu dinamiku u odnose, a samo snimanje počinje izazivati priličnu pomutnju među vlasnicima i osobljem. Kako bi se distancirali od kaotičnog filmskog seta, dio članova obitelj Crawley odlazi u Francusku na privremen boravak u vili koja je misteriozno poklonjena Lady Violet, nakon što je davno, tijekom mladosti, provela "nekoliko dana" s muškarcem.
   Ovo je zaista nova era. Što su 20-e išle dalje, svijet se više mijenjao na mnogo načina. Sve od zabave do prijevoza bilo je stvarno drugačije do kraja 20-ih. Kao što znamo iz posljednjeg filma, Mary možda nije glava kućanstva, ali ona zapravo vodi predstavu. Idemo dalje. Pokušavamo obilježiti promjenu – činjenicu da su Crawleyjevi iz Downtona skoro u 1930-ima, što je tek početak modernog svijeta. (scenarist Julian Fellowes)
https://www.imdb.com/title/tt11703710/?ref_=nv_sr_srsg_3

ŠAMPION

20:00 sati



TURSKI CIKLUS
U suradnji s Turskim kulturnim centrom u Zagrebu.
Şampyon, 2018. Ahmet Katiksiz, 130 min.
Scenarij:
Ahmet Katiksiz, Serkan Yoruk
Uloge: Ekin Koç, Farah Zeynep Abdullah, Fikret Kuskan
   Biografska drama prati životni san Halisa Karataşa, turskog džokeja iz anadolijske provincije koji dolazi u Istambul s namjerom da postane šampion konjskih utrka. Na tom putu dolazi u kontakt s Özdemirom Atmanom, vlasnikom mušičavog pastuha zvanog Bold Pilot s kojim Halis počinje trenirati uz pomoć Atmanove kćerke Begüm, u koju se zaljubljuje i kojoj posvećuje sve svoje pobjede.
   Ekranizirana stvarnih događaja iz sredine 90-ih godina prošlog stoljeća koji su se zbili u Turskoj tijekom velikih socijalnih nemira i prevrata uzrokovanih ekonomskom krizom kad je pojava nepoznatog džokeja - koji sa pastuhom Bold Pilot osvaja sve važne domaće i svjetske konjske utrke - zasjenila sve događaje u zemlji, a uspjeh Halisa Karataşa postao uspjeh čitave nacije.
   Nikada me nisu posebno zanimale konjske utrke, ali dok sam u ovom filmu gledao Bold Pilota, nisam mogao odoljeti a da ne ustanem u kinu i ne počnem navijati. Po meni, jedan od najboljih domaćih ostvarenja snimljenih u posljednje vrijeme. (Emre Cogulu / 150Film)
   U većem dijelu film ostaje prilično uravnotežen, za razliku od mnogih turskih djela koja preuveličavaju melodramatski ton. (Adriano Zumba / cineminhazumbacana.wordpress.com)
  
Između 1996.-98., dvojac Karataş i Bold Pilot srušio je brojne rekorde: u 30 utrka imali su 21 pobjedu. „Do tada, nikada nisam vidio, jahao ili trenirao tako punokrvnog konja. Imao je nevjerojatno lagano i šampionsko držanje. Volio je gledati oko sebe kad smo se utrkivali. Sve bi pažljivo promatrao i analizirao. Njegovo je držanje bilo posebno, dolazio bi, prošetao, neko vrijeme osluškivao okolinu, a nije htio ni krenuti s treninzima prije nego što se osjeti spreman.“ (Halis Karataş o svom konju)
https://www.imdb.com/title/tt9124428/?ref_=nm_knf_t2

PETAK / 29.04.

TVORNICE RADNICIMA

Tvornice radnicima, 2021.
17:30 sati



Tvornice radnicima, 2021. Srđan Kovačević, 105 min. HR
   Tvornicu ITAS u Ivancu 2005. okupirali su radnici i preuzeli upravljanje. Postali su tako jedini uspješan primjer radničkog samoupravljanja u post-socijalističkoj Europi. Deset godina kasnije, njezini se zaposlenici bore za opstanak u svijetu gdje snažne sile globalnog tržišta imaju sve razorniji utjecaj na poslovanje poduzeća – plaće se drastično smanjuju i radnici su sve nezadovoljniji organizacijom poslovanja. Redatelj Srđan Kovačević prati razvoj njihova pothvata tijekom pet godina. Ovaj film portret je zajednice koja udružuje snage kako bi zaštitila svoj rad, ali i žrtvi koje je prisiljena podnijeti na putu prema cilju. Ostaje pitanje: može li tvornica u rukama radnika preživjeti na marginama kapitalizma ili nam je potreban veći san?
   Svi oblici radničkog organiziranja danas su jako bitni, a zapravo ih sve rjeđe nalazimo u društvima koja nas okružuju. Tako da je ITAS, barem po onome što se moglo saznati iz medija kada sam ja krenuo u ideju da radim film, bio jedini takav svijetao primjer radničke okupacije tvornice. Odlučio otići u tu fabriku i bilježiti njihovu svakodnevicu. (redatelj Srđan Kovačević)
   Želio sam prikazati kolektiv na filmu, želio sam dati glas svim razinama unutar tvornice, pa tako i radnicima. I rad s njima je s druge strane bio mnogo kompleksniji i zahtjevniji. (redatelj Srđan Kovačević)
   Liburnia Film Festival 2021. Najbolji film
   Motovun Film Festival 2021. Nagrada FIPRESCI
   Filmski festival u Trstu 2022. Najbolji dokumentarni film
   Oktavijan za najbolji dugometražni dokumentarni film 2022.

https://www.imdb.com/title/tt14870972/?ref_=nv_sr_srsg_0

DOWNTON ABBEY: NOVO DOBA

Downton Abbey: A New Era, 2022.
20:00 sati



Downton Abbey: A New Era, 2022. Simon Curtis, 125 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Laura Carmichael, Jim Carter, Brendan Coyle, Michelle Dockery, Kevin Doyle, Joanne Froggatt, Hugh Dancy, Laura Haddock, Nathalie Baye, Dominic West
   U filmskom nastavku kultne serije, događa se presedan unutar Downtona. Imanje dobiva primamljivu ponudu filmske ekipe koja želi snimati dugometražni film u sklopu zdanja.  Glumci i članovi ekipe donose novu dinamiku u odnose, a samo snimanje počinje izazivati priličnu pomutnju među vlasnicima i osobljem. Kako bi se distancirali od kaotičnog filmskog seta, dio članova obitelj Crawley odlazi u Francusku na privremen boravak u vili koja je misteriozno poklonjena Lady Violet, nakon što je davno, tijekom mladosti, provela "nekoliko dana" s muškarcem.
   Ovo je zaista nova era. Što su 20-e išle dalje, svijet se više mijenjao na mnogo načina. Sve od zabave do prijevoza bilo je stvarno drugačije do kraja 20-ih. Kao što znamo iz posljednjeg filma, Mary možda nije glava kućanstva, ali ona zapravo vodi predstavu. Idemo dalje. Pokušavamo obilježiti promjenu – činjenicu da su Crawleyjevi iz Downtona skoro u 1930-ima, što je tek početak modernog svijeta. (scenarist Julian Fellowes)
https://www.imdb.com/title/tt11703710/?ref_=nv_sr_srsg_3

SUBOTA / 30.04.

AVANTURE MALE CHIHIRO

Sen to Chihiro no Kamikakushi, 2001.
17:30 sati



SUVREMENI ANIMIRANI KLASIK:
Sen to Chihiro no Kamikakushi, 2001. Hayao Miyazaki, 125 min. JP

   Desetogodišnja Chihiro i njezini roditelji na putu su prema njihovoj novoj kući u predgrađu, kad otac odluči poći prečicom. Ta će ih prečica odvesti u neobičan onostrani svijet, istodobno fascinantan i zastrašujuć, u kojem se roditelji pretvore u svinje, a Chihiro susreće duhove.
      Stvorio sam heroinu koja je obična djevojka, netko s kim publika može suosjećati. To nije priča u kojoj likovi odrastaju, već priča u kojoj crpe nešto što već imaju u sebi. (Hayao Miyazaki)
   Blistava, očaravajuća i prekrasno nacrtana bajka koja će gledatelje ostaviti malo znatiželjnijima i fasciniranijim svijetom oko sebe. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Iako sam pogledao svega dva Miyazakijeva naslova, bila su i više nego dovoljna da čovjeka smatram genijalcem. Količina mašte tog čovjeka je apsolutno nevjerojatna, počevši od priče pa sve do niza čudnih likova koji konstantno šeću kadrom (Luka Vukasović / popcorn.hr)

https://www.imdb.com/title/tt0245429/?ref_=nv_sr_srsg_0

DOWNTON ABBEY: NOVO DOBA

Downton Abbey: A New Era, 2022.
20:00 sati



Downton Abbey: A New Era, 2022. Simon Curtis, 125 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Laura Carmichael, Jim Carter, Brendan Coyle, Michelle Dockery, Kevin Doyle, Joanne Froggatt, Hugh Dancy, Laura Haddock, Nathalie Baye, Dominic West
   U filmskom nastavku kultne serije, događa se presedan unutar Downtona. Imanje dobiva primamljivu ponudu filmske ekipe koja želi snimati dugometražni film u sklopu zdanja.  Glumci i članovi ekipe donose novu dinamiku u odnose, a samo snimanje počinje izazivati priličnu pomutnju među vlasnicima i osobljem. Kako bi se distancirali od kaotičnog filmskog seta, dio članova obitelj Crawley odlazi u Francusku na privremen boravak u vili koja je misteriozno poklonjena Lady Violet, nakon što je davno, tijekom mladosti, provela "nekoliko dana" s muškarcem.
   Ovo je zaista nova era. Što su 20-e išle dalje, svijet se više mijenjao na mnogo načina. Sve od zabave do prijevoza bilo je stvarno drugačije do kraja 20-ih. Kao što znamo iz posljednjeg filma, Mary možda nije glava kućanstva, ali ona zapravo vodi predstavu. Idemo dalje. Pokušavamo obilježiti promjenu – činjenicu da su Crawleyjevi iz Downtona skoro u 1930-ima, što je tek početak modernog svijeta. (scenarist Julian Fellowes)
https://www.imdb.com/title/tt11703710/?ref_=nv_sr_srsg_3

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn (2,65 €)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn (1,99 €) po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn (1,33 €) po osobi

Godišnja iskaznica
Cijena godišnje iskaznice za kinoteku iznosi:
200,00 kuna (26,54 €) - zaposlene osobe
150,00 kuna (19,91 €) - nezaposlene osobe, umirovljenici, studenti i đaci, uz predočenje dokaza o statusu za koji se koristi popust

Uz kupnju godišnje iskaznice ostvaruje se popust od 50% na kupnju ulaznica.

Iskaznicu može koristiti samo osoba na čije ime glasi.

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn (1,33 €) po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn (39,82 €) po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA