PROGRAM KINOTEKE Travanj 2023.

Da li ste videli ovu ženu?, 2022. Dušan Zorić, Matija Gluščević, 79 min. RS/HR
Scenarij: Dušan Zorić, Matija Gluščević
Uloge: Ksenija Marinković, Isidora Simijonović, Boris Isaković, Alex Elektra, Ivana Vuković, Vlasta Velisavljević, Goran Bogdan, Jasna Đuričić, Radoje Čupić
U vrelini ljetnih dana, Draginja pronalazi tijelo mrtve žene koja podsjeća na nju. U vrelini ljetnih dana, Draginja unajmljuje lažnog muža kako bi se pokazala pred prijateljima. U hladnoći zimske noći, Draginja luta ulicama grada u potrazi za izgubljenim pamćenjem. Kroz tri različita života, jedna sredovječna žena pokušava iskoči iz svoje kože.
Rezultat je nadrealistična psihodrama fokusirana na temu identiteta, prezicnije, na temu ženskog multiverzuma koji se želi osloboditi. To raslojavanje, tri metamorfoze jedne žene (sve u izvedbi Ksenije Marinković) koja luta Beogradom i njegovim opskurnim zakutcima u potrazi za načinom da iskoči iz vlastite kože. Filmska forma je slijedi, i sama se preoblikujući. (Human Rights Festival 2022)
Ksenija Marinković se već i ovako proslavila ulogama u tom tipu „obične” žene koji ona može okrenuti i na komični i na dramski registar. Ovdje, pak, njena vještina, emocionalne dubine u koje može zaći i sposobnost transformacije, potpuno dolaze do izražaja i nose ovaj film koji upravo poentira na glumičinoj auri „običnosti”. (Marko Stojiljković / lupiga.com)
https://www.imdb.com/title/tt14108038/?ref_=fn_al_tt_1

A Man Called Otto, 2022. Marc Forster, 126 min. US
Scenarij: David Magee prema romanu „En man som heter Ove“ Fredrika Backmana (prema istom romanu realiziran je 2015. film i u Švedskoj)
Uloge: Tom Hanks, Mariana Treviño, Rachel Keller, Manuel Garcia-Rulfo
Prema humorističnom i dirljivom bestseleru New York Timesa, film prati priču o Ottu Andersonu, mrzovoljnom udovcu čija je jedina radost kritiziranje i osuđivanje njegovih ogorčenih susjeda. Kada se živahna mlada obitelj doseli u susjednu kuću, Otto upoznaje brzopletu trudnicu Marisol, što dovodi do neočekivanog prijateljstva koje će njegov svijet okrenuti naglavačke.
Možda bi ga trebalo gledati u originalu, no i ovaj je Otto prihvatljiv najviše radi Toma Hanksa i likova njegovih susjeda. (Anastazija Vržina, www.perun.hr)
„Čovjek zvan Otto“ nas unosi u maleno zatvoreno susjedstvo i usamljen svijet jednog od njegovih stanovnika. Riječ je o takozvanom character studyju, odnosno priči koja prvenstveno istražuje stavove, navike, razmišljanja i općenito unutrašnji život određenog lika... Sve u svemu, „Čovjek zvan Otto“ priča je o promjeni, dobroti, ljubaznosti, ljubavi, zajednici i prijateljstvu. (www. svijetfilma.eu)
Sa savršenim Tomom Hanksom u glavnoj ulozi, gotovo je zajamčeno da će vas „Čovjek zvan Otto“ nasmijati i rasplakati. (rotten tomatoes / audience reviews)
https://www.imdb.com/title/tt7405458/?ref_=fn_al_tt_1

All the Beauty and the Bloodshed, 2022. Laura Poitras, 122 min. US
Film je nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg dokumentarnog filma. "Sva ljepota i krvoproliće" premijerno je prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu prošle jeseni i odmah je dobio pohvale kritike, usput osvojivši Zlatnog Lava, glavnu nagradu festivala.
Epska, emocionalna i slojevita priča o Nan Goldin, umjetnici i aktivistkinji međunarodnog ugleda, ispričana je kroz njezine projekcije, intimne intervjue, revolucionarne fotografije. Prikazuju se i rijetke snimke njezine osobne borbe protiv obitelji Sackler, koju drži odgovornom za opijatsku krizu. Goldin je osnovala aktivističku grupu P.A.I.N. (Prescription Addiction Intervention Now) s ciljem prisiljavanja muzeja na odbijanje novca Sacklerovih kako bi sačuvali svoj ugled. Po uzoru na Act Up organizirali su prosvjede kako bi skrenuli pažnju na toksičnu filantropiju te obitelji čija je tvrtka Purdue Pharma svojim popularnim lijekom OxyContinom raspirila epidemiju uzimanja opijata. Osim toga, grupa se zalagala za destigmatizaciju ovisnosti i smanjenje štete.
Izuzetan pogled na borbu fotografkinje protiv ovisnosti i institucije odgovorne za njezinu bol, prikazanu kroz njen oštri objektiv. (rotten tomatoes / konsenzus kritičara)
Zapravo dva dokumentarca u jednom, iako su neraskidivo povezani ne samo zbog osobe u središtu, već i zbog života Nan Goldin, koliko se otvorila (kroz vizualne distorzije, ali ponekad samo zbog potpune, brutalne istine u fotografiji) i koliko je predana bila i jest, kao osoba koja će biti glavna pokretačka snaga u borbi protiv Sacklerovih. Ali prije svega, to je izvrstan film o zajednici – onoj u kojoj je Goldin bila mlada umjetnica, kao umjetnički organizator 1989. godine s izložbom AUDS, a potom u proteklih nekoliko godina protiv Sacklerovih. (Quinoa1984/www.imdb.com)
https://www.imdb.com/title/tt21374850/?ref_=fn_al_tt_1

All That Jazz, 1979. Bob Fosse, 123 min.
Scenarij: Robert Alan Aurthur, Bob Fosse
Uloge: Roy Scheider, Jessica Lange, Leland Palmer, Ann Reinking, Cliff Gorman, Ben Vereen, Erzsébet Földi, David Margulies, Michael Tolan
Nadareni ali i autodestruktivni koreograf Joe Gideon iscrpljuje sebe i svoje plesače pripremajući plesnu predstavu. Srčani bolesnik, a ne želi usporiti tempo rada pa bi predstava mogla postati njegov labuđi pjev, a priviđa mu se i anđeo smrti.
Poluautobiografska priča temeljena na Fosseovom životu, te njegovoj karijeri plesača, koreografa i redatelja. Film je inspiriran Fosseovim maničnim naporom da montira film „Lenny“, dok je istovremeno postavljao brodvejski mjuzikl „Chicago“ 1975. Godine. Film je osvojio Zlatnu palmu u Cannesu 1980. godine. Na 52. dodjeli Oscara bio je nominiran za devet Oscara, osvojivši četiri: najbolju originalnu glazbu, scenografiju, kostimografiju i montažu.
Redatelj Bob Fosse i glavna zvijezda Roy Scheider su na kreativnom vrhuncu u ovoj blistavoj, samosvjesnoj drami o redatelju-koreografu opsjednutom smrću. (rotten tomatoes / konsenzus kritičara)
Egomanijačan, prekrasno koreografiran, uvjerljiv film. (Variety)
Najbolji film koji sam ikad vidio. (Stanley Kubrick)
Uvjerljiva prekretnica u evoluciji hollywoodskog filma: drhtav, pulsirajući, dinamičan i ekscesivan film. (Bruce McCabe / Boston Globe)
To je film u kojem se riskira, uzbudljiva vožnja toboganom koja zaslužuje posebno poglavlje u filmskoj umjetnosti. (Leonard Klady / Winnipeg Free Press)
Jedan od najvećih američkih filmova ikada snimljenih. (Grant Watson / Fiction Machine)
A Tour de force autoportret briljantnog pisca-redatelja-koreografa Boba Fossea, neprimjetno utjelovljen u ulozi karijere Roya Scheidera. (David Lamble / Bay Area Reporter)
https://www.imdb.com/title/tt0078754/?ref_=nv_sr_srsg_0

Vera, 2023. Nedeljko Kovačić, 130 min. RS
Scenarij: Nedeljko Kovačić, Kristina Djuković
Uloge: Jovana Stoiljković, Petar Zekavica, Nikola Kojo, Bojan Žirović, Aleksandar Srećković – Kubura, Viktor Savić, Anita Mančić, Tihomir Stanić, Vuk Kostić, Nebojša Dugalić
Film “Vera” je inspiriran istinitom pričom o Veri Pešić, špijunki iz vremena Drugog svjetskog rata, koju su neki nazivali “srpska Mata Hari”.
U labirintu špijunskih igara na Balkanu, od Beča do Carigrada, Vera Pešić opstaje među jugoslavenskim, njemačkim i britanskim špijunima s dvostrukim i trostrukim agendama, sama, bez ideologije, ali odlučna da se bori i preživi.
Čak i ako postoje istaknuti ženski likovi na filmskom platnu, obično smo navikli da su to žene u sferi umjetnosti ili, ako je ratni period, onda su one bolničarke ili su poznate po svom humanitarnom radu. Užasno su rijetke žene koje su na neki način i akcijske junakinje, a pritom su tako i živjele. “Vera” kao film naravno nije samo špijunski triler, već je to i melodrama, romansirana biografija, ali bez obzira na žanrovsko određenje, to je film koji u svakom pogledu prikazuje jednu rijetku i jedinstvenu ličnost. Mi smo se potrudili na neki način obraniti njen lik, jer nije da je Vera u potpunosti pozitivac na platnu.... Svakako, ona definitivno jeste slojevita ličnost. (scenaristica Kristina Đuković)
Jovana Stojiljković je iskoristila rijetku priliku za glumicu u okvirima regionalne kinematografije da praktički sama "nosi" film i potvrdila se kao najveća mlada zvijezda srpske kinematografije. (Marko Njegić, SD)
Glavna glumica Jovana Stojiljković je obavila posao kakav se i traži od ljudi koji prihvaćaju glumu kao ljubav, poziv, pa tek onda kao posao. Njena gluma objašnjava zašto se u Sloveniji glumica zove igralka, ona se igra, ali uvijek s empatijom i nikad osuđujuće. (Zoran Tučkar, www.ravnododna.com)
Heroina ili antiheroina? Ovisi iz kog ugla se gleda. Nije sve u životu crno ili bijelo. Što se mene tiče, ona je heroina. Mislim da je važno što smo napravili film o jednoj takvoj ženi, koja je bila svakakva, ali prije svega jako hrabra. (glavna glumica Jovana Stojiljković)
https://www.imdb.com/title/tt12802546/?ref_=nm_flmg_t_3_act

LA Confidential, 1997. Curtis Hanson, 138 min. US
Scenarij: Brian Helgeland & Curtis Hanson (po romanu Jamesa Ellroya iz 1990., trećoj knjizi iz njegove serije „L.A. Quartet“)
Uloge: Kevin Spacey, Russell Crowe, Guy Pearce, James Cromwell, Kim Basinger, Danny DeVito, David Strathairn, Ron Rifkin, Paul Guilfoyle, Paolo Seganti, Brenda Bakke
Radnja smještena u početak 50-tih godina u Los Angelesu. Grad andjela, poput ostatka zemlje, uživa blagodati naglog poratnog prosperiteta i probuđene svijesti o tome kako ostatku svijeta može prodati uljepšanu sliku samog sebe. Ali, ispod te blistave površine krije se mračno naličje seksualnih perverzija, droge, nemorala i uznemirujuće povezanosti holivudskih veličina sa organiziranim zločinom. Izmedju te dvije krajnosti - blistavog lica i mračnog naličja - nalazi se losandjeleska policija čija su tri pripadnika junaci filma. U početku se trojica policajaca ne poznaju, čak i ne podnose, ali će ih pokolj u jednoj losandjeleskoj zalogajnici natjerati na međusobnu suradnju u rasvjetljavanju mračnog misterija.
Film je premijerno prikazan na filmskom festivalu u Cannesu 1997. Prema Hansonovom tumačenju, Warner nije želio da se prikaže u Cannesu jer su smatrali da tamo postoji "...anti-studijska pristranost... Zašto onda otići i vratiti se kući kao gubitnik?" Hanson je pak želio debitirati s filmom na međunarodnoj pozornici visokog profila. On i drugi producenti zaobišli su studio i poslali kopiju izravno izbornoj komisiji festivala, kojoj se svidio. Ostalo je povijest...
Na specijaliziranoj filmsko-kritičarskoj web stranici Rotten Tomatoes, „LA Confidential“ ima od 99% pozitivnih kritika i prosječnu ocjenu 9/10, pri čemu su 162 od 163 recenzije pozitivne. Konsenzus kritičara stranice glasi: "Napet tempo, briljantni scenarij i gluma vrijedna Oscara, dobitno se kombiniraju da bi proizveli pametnu, uzbudljivu vožnju.“ Ugledni časopis TIME rangirao je „LA Povjerljivo“ najboljim filmom 1997.
Film noir, i tako i jest, ali je više od toga: neuobičajeno za kriminalistički film, bavi se psihologijom likova... Sadrži sve elemente policijske akcije, ali u oštro odrezanom, ekonomičnijem stilu; akcija ne postoji sama za sebe, već služi kao poornica vrhunskoj glumi. (Roger Ebert, Chicago Sun Times)
Odmah sam shvatio da je to umjetničko djelo na vlastitoj razini. Bilo je nevjerojatno vidjeti fizičku inkarnaciju likova. (pisac romana James Elroy, nakon premijere u Cannesu)
Pravi pravcati biser sedme umjetnosti. Rakošan, zanimljiv i intrigantan film noir u punom smislu te riječi. L.A. Povjerljivo je film koji naprosto ne smijete propustiti a autori mogu samo žaliti što su u trci za Oscarom imali suparnika u „Titanicu“. I zadovoljili se sa samo dva oscara: adaptirani scenarij (Brian Helgeland i Curtis Hanson) prema romanu Jamesa Elroya te sporedna ženska uloga (Kim Basinger). Evociranje atmosfere Hollywooda pedesetih u mreži policijske korupcije, lakih dama i žutog tiska te okruženog glamourom koji će godinama kasnije postati svrhom postojanja tvornice snova. Sve to sa lakoćom i pedantno predstavlja redatelj Curtis Hanson do kraja vas držeći prikovanim za stolicu. U glumačkoj podjeli naprosto ne znate koga biste izdvojili: markantnog Kevina Spaceya i Russella Crowea; pravo otkriće u liku Guya Pearcea; uvijek dobrog, pače ovdje izvrsnog Danny DeVita kao predstavnika onog što danas zovemo neukusnim (mala riječ) žutim tiskom; već spomenuta Kim Basinger te hladnokrvni David Strathairn. I naprosto je nevjerojatno da akademija nije to prepoznala i barem nekog nominirala u kategoriji muških uloga. Premalo nagrada za ovako veliki film, ali ako mu je to ikakva satisfakcija kritika diljem svijeta aklamacijom ga je podržala dajući mu bezbroj nagrada. Komplimente više nitko ni ne uspijeva nabrojiti. Jednostavno, „L.A. Povjerljivo“ je impresivan film! (Vladimir Županović)
Kao rijetko koji holivudski film u posljednje vrijeme, L.A. povjerljivo zaslužuje epitet "povijesni" u najpozitivnijem smislu riječi... Također, kao rijetko koji holivudski A-film približio se savršenstvu i treba ga najtoplije preporučiti kako publici tako i kritici. (Dragan Antulov, purger.com)
Glumačka podjela pravljena bez kompromisa pokazala je rezultate: rijetko je vidjeti krimić s tako mnogo slojevitih, dobro napisanih i zaživjelih karaktera, koji, da stvar bude složenija, kroz film doživljavaju transformacije, mijenjaju uzajamne odnose i skidaju krinke. Filigranski dramaturški, redateljski i glumački rad složen je do zadnje ciglice. Slično važi i za kriminalistički zaplet. Pametan, slojevit, pun iznenađenje i lišen većih logičkih gafova, „L.A. Confidential“ apsolutno žanrovski funkcionira. (Jurica Pavičić, SD/1998.)
https://www.imdb.com/title/tt0119488/?ref_=fn_al_tt_1

The Super Mario Bros. Movie, 2023. Aaron Horvath, Michael Jelenic, 92 min. US/JP
Iz Nintenda i Illuminationa stiže novi animirani film inspiriran svijetom iz popularne igrice, „Super Mario Bros.“ S obzirom koliko veliku bazu obožavatelja Super Mario ima, usudili bi se reći i najveću u svijetu video igara budući da su generacije odrastale uz njega, „Super Mario Bros.“ Bi mogao biti jedan od najvećih hitova 2023. godine.
S dugogodišnjim umjetničkim partnerom Aaronom Horvathom, film je režirao Michael Jelenic. Talentirani filmaš rođen je i odrastao u San Pedru, kalifornijskom gradu poznatom po brojnoj hrvatskoj koloniji. „Ponosan sam na svoje hrvatske korijene. Otac Albert je iz Ždrelca na Pašmanu, a majka Miranda je rođena u Americi, ali je podrijetlom iz Kukljice na susjednom otoku Ugljanu. Upoznali su se, naravno, na hrvatskom pikniku u San Pedru.“ – kazao je Michael Jelenic, koji već petnaestak godina oduševljava gledatelje sjajnim animiranim filmovima i serijama.
https://www.imdb.com/title/tt6718170/?ref_=nv_sr_srsg_2

All the Beauty and the Bloodshed, 2022. Laura Poitras, 122 min. US
Film je nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg dokumentarnog filma. "Sva ljepota i krvoproliće" premijerno je prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu prošle jeseni i odmah je dobio pohvale kritike, usput osvojivši Zlatnog Lava, glavnu nagradu festivala.
Epska, emocionalna i slojevita priča o Nan Goldin, umjetnici i aktivistkinji međunarodnog ugleda, ispričana je kroz njezine projekcije, intimne intervjue, revolucionarne fotografije. Prikazuju se i rijetke snimke njezine osobne borbe protiv obitelji Sackler, koju drži odgovornom za opijatsku krizu. Goldin je osnovala aktivističku grupu P.A.I.N. (Prescription Addiction Intervention Now) s ciljem prisiljavanja muzeja na odbijanje novca Sacklerovih kako bi sačuvali svoj ugled. Po uzoru na Act Up organizirali su prosvjede kako bi skrenuli pažnju na toksičnu filantropiju te obitelji čija je tvrtka Purdue Pharma svojim popularnim lijekom OxyContinom raspirila epidemiju uzimanja opijata. Osim toga, grupa se zalagala za destigmatizaciju ovisnosti i smanjenje štete.
Izuzetan pogled na borbu fotografkinje protiv ovisnosti i institucije odgovorne za njezinu bol, prikazanu kroz njen oštri objektiv. (rotten tomatoes / konsenzus kritičara)
Zapravo dva dokumentarca u jednom, iako su neraskidivo povezani ne samo zbog osobe u središtu, već i zbog života Nan Goldin, koliko se otvorila (kroz vizualne distorzije, ali ponekad samo zbog potpune, brutalne istine u fotografiji) i koliko je predana bila i jest, kao osoba koja će biti glavna pokretačka snaga u borbi protiv Sacklerovih. Ali prije svega, to je izvrstan film o zajednici – onoj u kojoj je Goldin bila mlada umjetnica, kao umjetnički organizator 1989. godine s izložbom AUDS, a potom u proteklih nekoliko godina protiv Sacklerovih. (Quinoa1984/www.imdb.com)
https://www.imdb.com/title/tt21374850/?ref_=fn_al_tt_1

A Man Called Otto, 2022. Marc Forster, 126 min. US
Scenarij: David Magee prema romanu „En man som heter Ove“ Fredrika Backmana (prema istom romanu realiziran je 2015. film i u Švedskoj)
Uloge: Tom Hanks, Mariana Treviño, Rachel Keller, Manuel Garcia-Rulfo
Prema humorističnom i dirljivom bestseleru New York Timesa, film prati priču o Ottu Andersonu, mrzovoljnom udovcu čija je jedina radost kritiziranje i osuđivanje njegovih ogorčenih susjeda. Kada se živahna mlada obitelj doseli u susjednu kuću, Otto upoznaje brzopletu trudnicu Marisol, što dovodi do neočekivanog prijateljstva koje će njegov svijet okrenuti naglavačke.
Možda bi ga trebalo gledati u originalu, no i ovaj je Otto prihvatljiv najviše radi Toma Hanksa i likova njegovih susjeda. (Anastazija Vržina, www.perun.hr)
„Čovjek zvan Otto“ nas unosi u maleno zatvoreno susjedstvo i usamljen svijet jednog od njegovih stanovnika. Riječ je o takozvanom character studyju, odnosno priči koja prvenstveno istražuje stavove, navike, razmišljanja i općenito unutrašnji život određenog lika... Sve u svemu, „Čovjek zvan Otto“ priča je o promjeni, dobroti, ljubaznosti, ljubavi, zajednici i prijateljstvu. (www. svijetfilma.eu)
Sa savršenim Tomom Hanksom u glavnoj ulozi, gotovo je zajamčeno da će vas „Čovjek zvan Otto“ nasmijati i rasplakati. (rotten tomatoes / audience reviews)
https://www.imdb.com/title/tt7405458/?ref_=fn_al_tt_1

Hush, 1998. Jonathan Darby, 96 min. US
Scenarij: Jonathan Darby
Uloge: Jessica Lange, Gwyneth Paltrow, Johnathon Schaech
Mada u narodu puno više kruže vicevi o ozloglašenim punicama a ne o svekrvama Hollywood je odlučio dati prednost ovim drugima. A nju tumači Jessica Lange kao bolesno posesivna udovica Martha koja plete mrežu oko nevjeste Helen želeći na svaki način udaljiti sina Jacksona od nje....
Sumorni američki jug i obiteljski odnosi nebrojeno je puta bio predmet mnogih ekranizacija, no ovaj put redatelj Jonathan Darby, istovremeno autor priče i ko-scenarist, koristio je elemente popularnih i izvrsnih thrillera devedesetih (Oglas donosi smrt, Ruka koja njiše kolijevku...) do ikonografije i odnosa klasika pedesetih. Razrađujući priču od psihološkog thrillera ka praktički horror završnici Darby prepušta uzde glumcima i konvencionalnim završecima. Johnathon Schaech, mada nedovoljno iskorišten svakako je glumac na kojeg treba obratiti pažnju, dok Jessici Lange, ma koliko se trudila, naprosto ne leži uloga negativke. (Vladimir Županović)
Lange je jednostavno nevjerojatna glumica i toliko se zabavlja u ovoj ulozi, da jednoličnu priču čini vrijednom gledanja. (Gary Wolcott / Tri-City Herald)
Ovo je očito film Jessice Lange. Njezina psihotična svekrva jedan je od najuznemirujućih likova koje sam susreo u bilo kojem filmu. (perfectbond / imdb)
https://www.imdb.com/title/tt0118744/?ref_=nv_sr_srsg_0

Crimes of the Future, 2022. David Cronenberg, 107 min. CA/UK/GR
Scenarij: David Cronenberg
Uloge: Viggo Mortensen, Lea Seydoux, Kristen Stewart
Prikazan u službenoj konkurenciji filmskog festivala u Cannesu, “Zločini budućnosti” novo je kreativno djelo proizašlo iz uma Davida Cronenberga, redatelja niza kultnih ostvarenja kao što su “Muha”, “Videodrome”, “Sudar”, “Povijest nasilja”, “Ruska obećanja” i mnogi drugi. Prvi je ovo Cronenbergov film nakon osmogodišnje pauze. (1970. godine je snimio film sa istim nazivom, ali su priča i koncept različiti).
Kako se ljudska bića prilagođavaju sintetičkom okolišu, njihova tijela prolaze nove transformacije i mutacije. Sa svojom partnericom Caprice, Saul Tenser, inače poznati umjetnik, javnosti pokazuje metamorfoze svojih organa kroz vlastite avangardne izvedbe. Timlin, istražiteljica iz Nacionalnog registra za organe, kao opsjednuta prati svaki njegov korak sve dok ne otkrije misterioznu skupinu ljudi. Njihova je misija iskoristiti Saulovu popularnost kako bi razoktrila novu fazu ljudske evolucije.
Dobrodošao natrag u body horror, Davide Cronenberg. Nedostajao si nam. I naravno, možeš povesti Vigga Mortensena. (Luke Y. Thompson / CineGods.com)
Transhumanizam, ovladavanje tehnologije čovjekom i čovjekova ovisnost o potonjoj, gubitak čovječnosti, zamjena organskog sintetičkim, odmicanje od prirode, narušavanje te invazija integriteta tijela, mračna i perverzna erotičnost...jesu li to ti zločini koje, prema Cronenbergu, donosi budućnost? Gleda li redatelj na te pojave kao na prokletstvo, možda samo puku neminovnost...? Je li ovaj film upozorenje ili Cronenbergovo proročanstvo? (Lana Ribarić, JL)
Uz glumački par u glavnim ulogama izvrstan posao odrađuje i Kristen Stewart u netipičnoj roli sramežljivice koja pada na Tenserovu neodoljivu privlačnost te dokazuje da je svakim novim filmom sve bolja glumica. (Ivan Laić / ravnododna.com)
Intrigantni “Zločini budućnosti” sumiraju redateljev biomehanički opus od sedamdesetih naovamo, s naglaskom na onaj tjelesno-hororski, radeći puni krug. (Marko Njegić, SD)
Suštinski, ako ne i klasični Cronenberg koji se vraća poznatim temama s tipično uznemirujućim štihom. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Ozbiljan, elegantan i dovoljno provokativan da ga se može smatrati umjetničkim, ali i provokativnim eksploatacijskim filmom. Nema previše filmaša koji mogu spojiti to dvoje, ali Cronenbergu to još uvijek polazi za rukom. (Todd McCarthy / Deadline Hollywood)
Fusnota uz glavni dio Cronenbergova rada – razigran korak unatrag, a ne evolucijski korak naprijed. (Mark Kermode / Observer UK)
Još uvijek je sjajno vidjeti Cronenberga starijeg, koji napreduje i ponovno šokira mase. (Linda Marric / The Jewish Chronicle)
https://www.imdb.com/title/tt14549466/?ref_=nv_sr_srsg_0

SVE U ISTO VRIJEME (OSCAR 2023. UMJESTO "BATMANA")
Everything Everywhere All At Once, 2022. Dan Kwan & Daniel Scheinert, 139 min. US
Scenarij: Dan Kwan & Daniel Scheinert
Uloge: Michelle Yeoh, Stephanie Hsu, Ke Huy Quan, James Hong, Jamie Lee Curtis
11 NOMINACIJA ZA OSCARA / OD TOGA 7 POTVRĐENIH, UKLJUČUJUĆI I NAGRADU ZA NAJBOLJI FILM. Do sada je na različitim festivalima prikupio gotovo 400 nominacija i više od 370 nagrada, a istovremeno je stekao naklonost i kritike i publike. Michelle Yeoh prva je Azijatkinja nominirana za Oscara za najbolju glumicu. Michelle je na dodjeli Zlatnih globusa dobila nagradu za najbolju glumicu u filmu zahvaljujući ovoj ulozi.
Naša jedina nada za spas je prigrliti ljubav i ljepotu koje nas okružuju... ali, samo ako smo dovoljno prisutni da to vidimo.
Dok je provjerava porezna uprava, starija kineska imigrantkinja je uvučena u nezamislivu avanturu u kojoj sama pokušava spasiti svijet istražujući paralelne univerzume u kojima se sreće sa životnim putanjama koje je mogla voditi. Međutim, ubrzo shvaća opasnost multiverzuma te mora spasiti ono najvažnije što ima - svoju obitelj.
Vrtlog žanrovske anarhije! (A. O. Scott / New York Times)
„Everything Everywhere All at Once“ je sve što želite od filma i još mnogo toga. (Eric Marchen / Rogers TV)
Nedvojbeno najkreativnije kaotično iskustvo koje sam ikada vidio ili ću ga vjerojatno ikada vidjeti. (Jeffrey Lyles / Lyles' Movie Files)
Čudo koje mijenja žanrove s fenomenalnim izvedbama cijele glumačke postave. (Kristen Maldonado / Pop Culture Planet)
Uzbudljiv, smiješan i dirljiv. (Tom Shone / Times (UK)
Iako su užurbane akcijske sekvence veliki dio zabave, oni zapravo nisu bit. Film je gorko-slatka domaća drama, bračna komedija, priča o imigrantskoj težnji i povrijeđenom baladom o ljubavi majke i kćer. (A. O. Scott / New York Times)
Apsurdno, divlje i prekrasno, i vjerojatno će vas rasplakati. (Alissa Wilkinson / Vox)
Redateljski tandem i njihova zvijezda Michelle Yeoh ovu vizionarsku, apsurdnu komediju pretvaraju u vulkan kreativnih ideja. Dakle, ovo ne liči ni na što što ste ikada vidjeli! (Peter Travers / ABC News)
https://www.imdb.com/title/tt6710474/?ref_=nv_sr_srsg_2
NAPOMENA: nažalost, u posljednji trenutak prisiljeni smo, zbog tehničkih poteškoća, otkazati najavljenu projekciju Burtonovog "Batmana". Isprika gledateljima - umjesto njega prikazujemo ovogodišnjeg (točnije, prošlogodišnjeg) Oscarovca, čudesnu pustolovinu "Sve u isto vrijeme".

A Man Called Otto, 2022. Marc Forster, 126 min. US
Scenarij: David Magee prema romanu „En man som heter Ove“ Fredrika Backmana (prema istom romanu realiziran je 2015. film i u Švedskoj)
Uloge: Tom Hanks, Mariana Treviño, Rachel Keller, Manuel Garcia-Rulfo
Prema humorističnom i dirljivom bestseleru New York Timesa, film prati priču o Ottu Andersonu, mrzovoljnom udovcu čija je jedina radost kritiziranje i osuđivanje njegovih ogorčenih susjeda. Kada se živahna mlada obitelj doseli u susjednu kuću, Otto upoznaje brzopletu trudnicu Marisol, što dovodi do neočekivanog prijateljstva koje će njegov svijet okrenuti naglavačke.
Možda bi ga trebalo gledati u originalu, no i ovaj je Otto prihvatljiv najviše radi Toma Hanksa i likova njegovih susjeda. (Anastazija Vržina, www.perun.hr)
„Čovjek zvan Otto“ nas unosi u maleno zatvoreno susjedstvo i usamljen svijet jednog od njegovih stanovnika. Riječ je o takozvanom character studyju, odnosno priči koja prvenstveno istražuje stavove, navike, razmišljanja i općenito unutrašnji život određenog lika... Sve u svemu, „Čovjek zvan Otto“ priča je o promjeni, dobroti, ljubaznosti, ljubavi, zajednici i prijateljstvu. (www. svijetfilma.eu)
Sa savršenim Tomom Hanksom u glavnoj ulozi, gotovo je zajamčeno da će vas „Čovjek zvan Otto“ nasmijati i rasplakati. (rotten tomatoes / audience reviews)
https://www.imdb.com/title/tt7405458/?ref_=fn_al_tt_1

En los márgenes, 2022. Juan Diego Botto, 105 min. ES/BE
Scenarij: Penelope Cruz, Luis Tosar, Christian Checa
Uloge: Juan Diego Botto, Olga Rodriguez
Jedna od najvećih španjolskih glumica svih vremena i dobitnica Oscara, Penelope, još jednom briljira na velikom platnu u filmu “Na rubu”, priči o obitelji, ljubavi i solidarnosti.
Grad je Madrid, ali ovo se može odvijati u bilo kojem gradu na svijetu. U pozadini priče o neminovnoj deložaciji, započelo je odbrojavanje u životima troje likova čije se priče međusobno isprepliću tijekom krucijalnih dvadeset i četiri sata koji će promijeniti njihove živote zauvijek.
Drama “Na rubu” istražuje utjecaj stresa gospodarske situacije na osobne, međuljudske odnose te kako nam prijateljstvo i solidarnost može pomoći da prebrodimo najteže životne trenutke. Ovo je priča o uzbudljivoj utrci protiv vremena koja se odvija na periferiji velikog grada.
Vaša primarna obaveza kada snimate film je da ne budete dosadni. (redatelj Juan Diego Botto)
Snažan, dinamičan film u kojem redatelj, u maniri trilera, kombinira društvenu svijest s pritiskom na pojedinca u zadanim, svakako nepovoljnim situacijama. (Wendy Ide / Screen Daily)
Neki to vide kao ljudsko pravo, drugi kao privilegiju. Ali bez obzira na sve, ako netko želi težiti sreći i stabilnoj egzistenciji, stanovanje je presudan čimbenik za postizanje tih ciljeva. Debi Juana Diega Bote prikazuje one članove društva kojima su ta prava uskraćena. Usred španjolske stambene krize i recesije, suočavaju se s deložacijom, neizvjesnom budućnošću i bez pomoći. Osim vlastitog otpora. (Susanne Gottlieb / cineuropa.org)
Važno je reći – a to nam i ovaj film poručuje - da za promjenu svijeta nisu dovoljne pojedinačne dobre namjere, već da moramo svi otvoriti oči za potrebe onih koji su pored nas, spojiti socijalnu osjetljivost i brigu za najbliže. (José María Areste / decine21)
https://www.imdb.com/title/tt12306964/?ref_=nv_sr_srsg_0

Cvrčak i mravica, 2022. Luka Rukavina, 82 min. HR
Scenarij: Luka Rukavina, Rona Žulj
Glasovi: Tara Thaller, Marko Petrić, Filip Vidović, Jadranka Krajina, Katarina Madirazza Strahinić, Dušan Bućan, Mladen Vasary, Luka Petrušić, Domagoj Janković, Ivan Đurić, Hrvoje Kečkeš
Cvrčak Ket voli svirati sa svojim bendom i zabavljati bezbrižne kukce iz okolice. Na Cvrčelli zabava nikad ne prestaje, a zima je tek izmišljotina uštogljenih mrava i teoretičara zavjere. U blizini živi mravica Antoneta, u društvu posvećenom graditeljstvu, disciplini i radu. Glazba je strogo zabranjena. Kad se Ket i Antoneta sretnu, među njima se brzo razvija bliskost. Može li Antoneta spasiti cvrčke od zime prije nego što je prekasno?
Prvi hrvatski dugometražni animirani film (pripreman 10-tak godina) napravljen u tehnici 3D animacije - ‘Cvrčak i mravica’ - u kinima je tijekom prva 3 tjedna prikazivanja pogledalo više od 40 tisuća gledatelja. Film je dobio preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja za gledanje u sklopu nastavnog programa za osnovne škole, a dostupan je i metodički priručnik za nastavnike.
https://www.imdb.com/title/tt4581522/?ref_=nm_flmg_t_1_wr

Vera, 2023. Nedeljko Kovačić, 130 min. RS
Scenarij: Nedeljko Kovačić, Kristina Djuković
Uloge: Jovana Stoiljković, Petar Zekavica, Nikola Kojo, Bojan Žirović, Aleksandar Srećković – Kubura, Viktor Savić, Anita Mančić, Tihomir Stanić, Vuk Kostić, Nebojša Dugalić
Film “Vera” je inspiriran istinitom pričom o Veri Pešić, špijunki iz vremena Drugog svjetskog rata, koju su neki nazivali “srpska Mata Hari”.
U labirintu špijunskih igara na Balkanu, od Beča do Carigrada, Vera Pešić opstaje među jugoslavenskim, njemačkim i britanskim špijunima s dvostrukim i trostrukim agendama, sama, bez ideologije, ali odlučna da se bori i preživi.
Čak i ako postoje istaknuti ženski likovi na filmskom platnu, obično smo navikli da su to žene u sferi umjetnosti ili, ako je ratni period, onda su one bolničarke ili su poznate po svom humanitarnom radu. Užasno su rijetke žene koje su na neki način i akcijske junakinje, a pritom su tako i živjele. “Vera” kao film naravno nije samo špijunski triler, već je to i melodrama, romansirana biografija, ali bez obzira na žanrovsko određenje, to je film koji u svakom pogledu prikazuje jednu rijetku i jedinstvenu ličnost. Mi smo se potrudili na neki način obraniti njen lik, jer nije da je Vera u potpunosti pozitivac na platnu.... Svakako, ona definitivno jeste slojevita ličnost. (scenaristica Kristina Đuković)
Jovana Stojiljković je iskoristila rijetku priliku za glumicu u okvirima regionalne kinematografije da praktički sama "nosi" film i potvrdila se kao najveća mlada zvijezda srpske kinematografije. (Marko Njegić, SD)
Glavna glumica Jovana Stojiljković je obavila posao kakav se i traži od ljudi koji prihvaćaju glumu kao ljubav, poziv, pa tek onda kao posao. Njena gluma objašnjava zašto se u Sloveniji glumica zove igralka, ona se igra, ali uvijek s empatijom i nikad osuđujuće. (Zoran Tučkar, www.ravnododna.com)
Heroina ili antiheroina? Ovisi iz kog ugla se gleda. Nije sve u životu crno ili bijelo. Što se mene tiče, ona je heroina. Mislim da je važno što smo napravili film o jednoj takvoj ženi, koja je bila svakakva, ali prije svega jako hrabra. (glavna glumica Jovana Stojiljković)
https://www.imdb.com/title/tt12802546/?ref_=nm_flmg_t_3_act

The Super Mario Bros. Movie, 2023. Aaron Horvath, Michael Jelenic, 92 min. US/JP
Iz Nintenda i Illuminationa stiže novi animirani film inspiriran svijetom iz popularne igrice, „Super Mario Bros.“ S obzirom koliko veliku bazu obožavatelja Super Mario ima, usudili bi se reći i najveću u svijetu video igara budući da su generacije odrastale uz njega, „Super Mario Bros.“ Bi mogao biti jedan od najvećih hitova 2023. godine.
S dugogodišnjim umjetničkim partnerom Aaronom Horvathom, film je režirao Michael Jelenic. Talentirani filmaš rođen je i odrastao u San Pedru, kalifornijskom gradu poznatom po brojnoj hrvatskoj koloniji. „Ponosan sam na svoje hrvatske korijene. Otac Albert je iz Ždrelca na Pašmanu, a majka Miranda je rođena u Americi, ali je podrijetlom iz Kukljice na susjednom otoku Ugljanu. Upoznali su se, naravno, na hrvatskom pikniku u San Pedru.“ – kazao je Michael Jelenic, koji već petnaestak godina oduševljava gledatelje sjajnim animiranim filmovima i serijama.
https://www.imdb.com/title/tt6718170/?ref_=nv_sr_srsg_2

En los márgenes, 2022. Juan Diego Botto, 105 min. ES/BE
Scenarij: Penelope Cruz, Luis Tosar, Christian Checa
Uloge: Juan Diego Botto, Olga Rodriguez
Jedna od najvećih španjolskih glumica svih vremena i dobitnica Oscara, Penelope, još jednom briljira na velikom platnu u filmu “Na rubu”, priči o obitelji, ljubavi i solidarnosti.
Grad je Madrid, ali ovo se može odvijati u bilo kojem gradu na svijetu. U pozadini priče o neminovnoj deložaciji, započelo je odbrojavanje u životima troje likova čije se priče međusobno isprepliću tijekom krucijalnih dvadeset i četiri sata koji će promijeniti njihove živote zauvijek.
Drama “Na rubu” istražuje utjecaj stresa gospodarske situacije na osobne, međuljudske odnose te kako nam prijateljstvo i solidarnost može pomoći da prebrodimo najteže životne trenutke. Ovo je priča o uzbudljivoj utrci protiv vremena koja se odvija na periferiji velikog grada.
Vaša primarna obaveza kada snimate film je da ne budete dosadni. (redatelj Juan Diego Botto)
Snažan, dinamičan film u kojem redatelj, u maniri trilera, kombinira društvenu svijest s pritiskom na pojedinca u zadanim, svakako nepovoljnim situacijama. (Wendy Ide / Screen Daily)
Neki to vide kao ljudsko pravo, drugi kao privilegiju. Ali bez obzira na sve, ako netko želi težiti sreći i stabilnoj egzistenciji, stanovanje je presudan čimbenik za postizanje tih ciljeva. Debi Juana Diega Bote prikazuje one članove društva kojima su ta prava uskraćena. Usred španjolske stambene krize i recesije, suočavaju se s deložacijom, neizvjesnom budućnošću i bez pomoći. Osim vlastitog otpora. (Susanne Gottlieb / cineuropa.org)
Važno je reći – a to nam i ovaj film poručuje - da za promjenu svijeta nisu dovoljne pojedinačne dobre namjere, već da moramo svi otvoriti oči za potrebe onih koji su pored nas, spojiti socijalnu osjetljivost i brigu za najbliže. (José María Areste / decine21)
https://www.imdb.com/title/tt12306964/?ref_=nv_sr_srsg_0

En los márgenes, 2022. Juan Diego Botto, 105 min. ES/BE
Scenarij: Penelope Cruz, Luis Tosar, Christian Checa
Uloge: Juan Diego Botto, Olga Rodriguez
Jedna od najvećih španjolskih glumica svih vremena i dobitnica Oscara, Penelope, još jednom briljira na velikom platnu u filmu “Na rubu”, priči o obitelji, ljubavi i solidarnosti.
Grad je Madrid, ali ovo se može odvijati u bilo kojem gradu na svijetu. U pozadini priče o neminovnoj deložaciji, započelo je odbrojavanje u životima troje likova čije se priče međusobno isprepliću tijekom krucijalnih dvadeset i četiri sata koji će promijeniti njihove živote zauvijek.
Drama “Na rubu” istražuje utjecaj stresa gospodarske situacije na osobne, međuljudske odnose te kako nam prijateljstvo i solidarnost može pomoći da prebrodimo najteže životne trenutke. Ovo je priča o uzbudljivoj utrci protiv vremena koja se odvija na periferiji velikog grada.
Vaša primarna obaveza kada snimate film je da ne budete dosadni. (redatelj Juan Diego Botto)
Snažan, dinamičan film u kojem redatelj, u maniri trilera, kombinira društvenu svijest s pritiskom na pojedinca u zadanim, svakako nepovoljnim situacijama. (Wendy Ide / Screen Daily)
Neki to vide kao ljudsko pravo, drugi kao privilegiju. Ali bez obzira na sve, ako netko želi težiti sreći i stabilnoj egzistenciji, stanovanje je presudan čimbenik za postizanje tih ciljeva. Debi Juana Diega Bote prikazuje one članove društva kojima su ta prava uskraćena. Usred španjolske stambene krize i recesije, suočavaju se s deložacijom, neizvjesnom budućnošću i bez pomoći. Osim vlastitog otpora. (Susanne Gottlieb / cineuropa.org)
Važno je reći – a to nam i ovaj film poručuje - da za promjenu svijeta nisu dovoljne pojedinačne dobre namjere, već da moramo svi otvoriti oči za potrebe onih koji su pored nas, spojiti socijalnu osjetljivost i brigu za najbliže. (José María Areste / decine21)
https://www.imdb.com/title/tt12306964/?ref_=nv_sr_srsg_0

Tootsie, 1982. Sydney Pollack, 116 min. US
Scenarij: Larry Gelbart, Don McGuire
Uloge: Dustin Hoffman, Jessica Lange, Teri Garr, Dabney Coleman, Charles Durning, Geena Davis, Sidney Polack, Bill Murray
Michael Dorsey cijenjen je glumac, no nitko ga u New Yorku ne želi angažirati jer je perfekcionist i s njim je teško raditi. Kada njegova prijateljica Sandy ne prođe na audiciji za TV sapunicu, Michael mijenja identitet te glumeći ženu uspije zadovoljiti producente. Sad kao Dorothy Michaels dobiva sporednu ulogu u sapunici „Southwest General“ i postaje instant zvijezda. Postaje vrlo blizak atraktivnoj Julie u koju se smrtno zaljubljuje. To ga frustrira i predstavlja mu velik problem no nimalo nalik onome koji će se dogoditi kada se Julijin otac zaljubi u njegov alter ego…
To nije samo najbolja komedija 1982. godine; to je popularna umjetnost na putu da postane kulturni artefakt. (Richard Schickel / TIME)
Kultna romantična komedija Sydneya Pollacka zbija šale na račun stereotipa i seksualnosti. Iako nije osvojila Oscara za najbolji film, „Tootsie“ se okitila statusom ponajbolje komedije 1982. godine uz još 11 nominacija za tu prestižnu nagradu (samo je Jessica Lange potvrdila nominaciju za sporednu žensku ulogu osvojivši svog prvog Oscara). Najveće zasluge za takav uspjeh pripadaju izvrsnom spoju ljudi ispred i iza kamere koje imamo prilike vidjeti na vrhuncu njihovih karijera. (filmski.net)
Kad “Tootsie“ skine maskaru sapunice, Pollack otkriva ozbiljnije teme filma - muško-ženske odnose, (homo)seksualnost, spolne i rodne identitete koji će biti krivo shvaćeni. U tom kontekstu Pollack promatra i seksizam, tj. odnos prema nježnijem spolu, dajući odgovor na pitanje kako je to bilo “biti žena u osamdesetima“ i odašiljući jasnu feminističku poruku. (Marko Njegić, SD)
„Tootsie“ je vrsta filma s velikim F kakav su snimali 1940-ih, kada se nisu bojali pomiješati apsurd s ozbiljnošću, društveni komentar s farsom, i malo iskrene nježnosti uz dobar humor. Film također uspijeva iznijeti neka bezbrižna, ali dobronamjerna zapažanja o seksizmu. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
„Tootsie“ je toliko spretan, samouvjeren, raskošan i zaokružen film da izgleda jednako dobro i danas kao i kad je postao hit božićne sezone 1982. godine. Nije da nije ostario, ali lijepo je ostario. (Michael Sragow / criterion)
https://www.imdb.com/title/tt0084805/?ref_=nv_sr_srsg_0

Holy Spider / Ankabut-e moqaddas, 2021. Ali Abbasi, 118 min. DE/DK/FR/SE/IT/HKJ
Scenarij: Ali Abbasi & Afshin Kamran Bahrami
Uloge: Mehdi Bajestani, Zar Amir Ebrahimi, Arash Ashtiani, Forouzan Jamshidnejad, Alice Rahimi
Novinarka Rahimi odlazi u iranski sveti grad Mašhad kako bi istražila ubojstva serijskog ubojice koji je uvjeren da djeluje u božje ime i da čisti ulice od grešnika ubijajući seksualne radnice. Broj žrtava raste, a Rahimi je sve bliže ubojici. Ipak, prilika za zadovoljenje pravde sve je dalje jer mnogi Pauka smatraju junakom.
Radnja se temelji na istinitoj priči o serijskom ubojici Saeedu Hanaeiju koji je ubio 16 žena. Ovaj napeti krimić priznatog redatelja i scenarista Alija Abbasija hrabra je osuda društva u kojem je okrutno uzimanje pravde u svoje ruke dio svakodnevice. „Sveti pauk“ osvojio je nagradu za najbolju glumicu (Zar Amir Ebrahimi) ove godine u Cannesu. (film je danski kandidat za Oscara, i našao se među pet nominiranih)
Moja namjera nije bila napraviti film o serijskom ubojici. Htio sam snimiti film o društvu serijskih ubojica. Riječ je o duboko ukorijenjenoj mizoginiji unutar iranskog društva, koje nije specifično religijsko ili političko već kulturno... Umjesto snimanja još jednog filma o različitim načinima na koje muškarac može ubiti i osakatiti žene, želio sam naglasiti složenost problema i uloge na različitim stranama, posebno u ime žrtava. (redatelj Ali Abbasi)
Crtajući pesimističnu sliku konzervativnog i patrijarhalnog iranskog društva, film je efektno podijeljen na dvije priče, sagledane iz novinarkine i ubojičine perspektive prije nego što se njihove linije isprepletu poput krajeva marame za davljenje. (Marko Njegić, SD)
„Holy Spider“ se odriče suptilnosti u korist dramatizacije inspirirane užasnim, stvarnim događajima. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Film je iranska društvena povijest koja na prvu izgleda kao film o serijskom ubojici... i jedno i drugo je točno. (Danny Leigh / Financial Times)
https://www.imdb.com/title/tt18550140/?ref_=fn_al_tt_1

Frantic, 1988. Roman Polański, 120 min. FR/US
Scenarij: Roman Polanski, Gérard Brach
Uloge: Emmanuelle Seigner, Harrison Ford, Betty Buckley, David Huddleston, Dominique Pinon, Jacques Ciron, Jimmie Ray Weeks, John Mahoney
Tijekom boravka u Parizu, na simpoziju, doktor Richard Walker i njegova supruga Sondra odsjedaju u hotelu u kojem ona misteriozno nestaje. Policijska istraga ne daje rezultate pa se doktor odlučuje na vlastitu potragu krećući se zbunjujućom mrežom stranog jezika, lokaliteta, opuštenih policajaca, birokrata koji ispunjavaju trostruke obrasce i prkosne, tajanstvene skitnice koja zna više nego što ona govori.
Napeti, konkretni triler u duhu ranijih radova Polanskog. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Gledati uvodne sekvence „Frantica“ znači podsjetiti se na talent Polanskog. On je jedan od rijetkih modernih majstora trilera i film noira. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
"Ludilo" je idealan spoj Europe i Hollywooda, američki film na francuski način i francuski film na američki način, možda i najizrazitiji takav u redateljevu opusu. (Marko Njegić / SD)
Zanimljivo i učinkovito spaja nevjerojatnu avanturu trilera s napornim realizmom svakodnevnog života. (Peter Canavese / Reviews)
https://www.imdb.com/title/tt0095174/?ref_=fn_al_tt_1

Dnevnik Pauline P., 2022. Neven Hitrec, 95 min. HR
Scenarij: Dora Delbianco, Ivan Turković-Krnjak (prema popularnoj dječjoj knjizi Sanje Polak)
Uloge: Katja Matković, Aria Dunda, Tom Rushaidat, Borko Perić, Judita Franković Brdar, Igor Kovač
„Dnevnik Pauline P.“ je priča o djevojčici Paulini P., snažnoj, emotivnoj i duhovitoj protagonistici ovoga filma i svojega života, gdje unutar školske godine pratimo njezine avanture u razredu i kod kuće, te sve probleme koje ona uspješno savladava. Film se temelji na Paulininom dnevniku, a ona iz kritičke perspektive i uz komične situacije, govori o svojim problemima u prijateljstvu, ljubavi i obitelji. Sama radnja filma smještena je u stvarni svijet, s pokojim dodirom „čarolije“.
Film je dobio preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja za gledanje u sklopu nastave medijske kulture u osnovnim školama.
https://www.imdb.com/title/tt27190968/?ref_=nm_flmg_t_1_dr

Tori et Lokita, 2022. Jean-Pierre Dardenne i Luc Dardenne, 88 min. BE/FR
Scenarij: Jean-Pierre Dardenne i Luc Dardenne
Uloge: Pablo Schils, Joely Mbundu, Alban Ulkaj
Novi film glasovite braće Dardenne, premijerno prikazan u službenoj konkurenciji festivala u Cannesu gdje je osvojio posebnu nagradu povodom 75. godišnjice festivala.
Priča filma prati dječaka Torija i tinejdžericu Lokitu koji su napustili svoje rodne države Kamerun i Benin kako bi započeli s novim životom u Belgiji. Njih se dvoje pokušavaju snaći na sve moguće načine kako bi pronašli posao na crnom tržištu i poslali novac natrag svojim obiteljima. Tijekom zajedničkog putovanja, njihovo prijateljstvo stvara neraskidivu međusobnu povezanost koja im pomaže preživjeti. U nadi da će dobiti papire za ostanak u zemlji, ubrzo otkrivaju da postoji niz prepreka koje im stoje na putu. Zajedno se moraju boriti za svoje prijateljstvo i živote dok se svijet oko njih polagano započinje urušavati. Ipak, vjerujući u bolje sutra i bolji život, njihova borba zadivljujući je dokaz snage ljudskog duha te hrabrosti njihovog odnosa.
Još jedan humanistički dragulj iz radionice braće Dardenne - „Tori i Lokita“ stavlja svoje likove u srcedrapajuće okolnosti, a pritom inzistira na njihovom iznimnom dostojanstvu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Kad god [Jean-Pierre i Luc Dardenne] usmjere svoju kameru na (obojenu) afričku populaciju, to je vrlo važno jer ono što oni govore jest "ovo su Francuzi i mi ih uključujemo u naš narativni kanon." (Tim Cogshell / FilmWeek)
Prilično razorno, ali tako dobro napravljeno. (Christy Lemire / FilmWeek)
Još jedan precizan portret nesigurnosti koju potlačeni ljudi doživljavaju pokušavajući napredovati u životu... Dardenneovo nepokolebljivo ispitivanje života svojih likova prije svega je dirljivo. (Gary M. Kramer / /Salon.com)
https://www.imdb.com/title/tt18317064/?ref_=nv_sr_srsg_0

The Super Mario Bros. Movie, 2023. Aaron Horvath, Michael Jelenic, 92 min. US/JP
Iz Nintenda i Illuminationa stiže novi animirani film inspiriran svijetom iz popularne igrice, „Super Mario Bros.“ S obzirom koliko veliku bazu obožavatelja Super Mario ima, usudili bi se reći i najveću u svijetu video igara budući da su generacije odrastale uz njega, „Super Mario Bros.“ Bi mogao biti jedan od najvećih hitova 2023. godine.
S dugogodišnjim umjetničkim partnerom Aaronom Horvathom, film je režirao Michael Jelenic. Talentirani filmaš rođen je i odrastao u San Pedru, kalifornijskom gradu poznatom po brojnoj hrvatskoj koloniji. „Ponosan sam na svoje hrvatske korijene. Otac Albert je iz Ždrelca na Pašmanu, a majka Miranda je rođena u Americi, ali je podrijetlom iz Kukljice na susjednom otoku Ugljanu. Upoznali su se, naravno, na hrvatskom pikniku u San Pedru.“ – kazao je Michael Jelenic, koji već petnaestak godina oduševljava gledatelje sjajnim animiranim filmovima i serijama.
https://www.imdb.com/title/tt6718170/?ref_=nv_sr_srsg_2

All the Beauty and the Bloodshed, 2022. Laura Poitras, 122 min. US
Film je nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg dokumentarnog filma. "Sva ljepota i krvoproliće" premijerno je prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu prošle jeseni i odmah je dobio pohvale kritike, usput osvojivši Zlatnog Lava, glavnu nagradu festivala.
Epska, emocionalna i slojevita priča o Nan Goldin, umjetnici i aktivistkinji međunarodnog ugleda, ispričana je kroz njezine projekcije, intimne intervjue, revolucionarne fotografije. Prikazuju se i rijetke snimke njezine osobne borbe protiv obitelji Sackler, koju drži odgovornom za opijatsku krizu. Goldin je osnovala aktivističku grupu P.A.I.N. (Prescription Addiction Intervention Now) s ciljem prisiljavanja muzeja na odbijanje novca Sacklerovih kako bi sačuvali svoj ugled. Po uzoru na Act Up organizirali su prosvjede kako bi skrenuli pažnju na toksičnu filantropiju te obitelji čija je tvrtka Purdue Pharma svojim popularnim lijekom OxyContinom raspirila epidemiju uzimanja opijata. Osim toga, grupa se zalagala za destigmatizaciju ovisnosti i smanjenje štete.
Izuzetan pogled na borbu fotografkinje protiv ovisnosti i institucije odgovorne za njezinu bol, prikazanu kroz njen oštri objektiv. (rotten tomatoes / konsenzus kritičara)
Zapravo dva dokumentarca u jednom, iako su neraskidivo povezani ne samo zbog osobe u središtu, već i zbog života Nan Goldin, koliko se otvorila (kroz vizualne distorzije, ali ponekad samo zbog potpune, brutalne istine u fotografiji) i koliko je predana bila i jest, kao osoba koja će biti glavna pokretačka snaga u borbi protiv Sacklerovih. Ali prije svega, to je izvrstan film o zajednici – onoj u kojoj je Goldin bila mlada umjetnica, kao umjetnički organizator 1989. godine s izložbom AUDS, a potom u proteklih nekoliko godina protiv Sacklerovih. (Quinoa1984/www.imdb.com)
https://www.imdb.com/title/tt21374850/?ref_=fn_al_tt_1

Cvrčak i mravica, 2022. Luka Rukavina, 82 min. HR
Scenarij: Luka Rukavina, Rona Žulj
Glasovi: Tara Thaller, Marko Petrić, Filip Vidović, Jadranka Krajina, Katarina Madirazza Strahinić, Dušan Bućan, Mladen Vasary, Luka Petrušić, Domagoj Janković, Ivan Đurić, Hrvoje Kečkeš
Cvrčak Ket voli svirati sa svojim bendom i zabavljati bezbrižne kukce iz okolice. Na Cvrčelli zabava nikad ne prestaje, a zima je tek izmišljotina uštogljenih mrava i teoretičara zavjere. U blizini živi mravica Antoneta, u društvu posvećenom graditeljstvu, disciplini i radu. Glazba je strogo zabranjena. Kad se Ket i Antoneta sretnu, među njima se brzo razvija bliskost. Može li Antoneta spasiti cvrčke od zime prije nego što je prekasno?
Prvi hrvatski dugometražni animirani film (pripreman 10-tak godina) napravljen u tehnici 3D animacije - ‘Cvrčak i mravica’ - u kinima je tijekom prva 3 tjedna prikazivanja pogledalo više od 40 tisuća gledatelja. Film je dobio preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja za gledanje u sklopu nastavnog programa za osnovne škole, a dostupan je i metodički priručnik za nastavnike.
https://www.imdb.com/title/tt4581522/?ref_=nm_flmg_t_1_wr

Tori et Lokita, 2022. Jean-Pierre Dardenne i Luc Dardenne, 88 min. BE/FR
Scenarij: Jean-Pierre Dardenne i Luc Dardenne
Uloge: Pablo Schils, Joely Mbundu, Alban Ulkaj
Novi film glasovite braće Dardenne, premijerno prikazan u službenoj konkurenciji festivala u Cannesu gdje je osvojio posebnu nagradu povodom 75. godišnjice festivala.
Priča filma prati dječaka Torija i tinejdžericu Lokitu koji su napustili svoje rodne države Kamerun i Benin kako bi započeli s novim životom u Belgiji. Njih se dvoje pokušavaju snaći na sve moguće načine kako bi pronašli posao na crnom tržištu i poslali novac natrag svojim obiteljima. Tijekom zajedničkog putovanja, njihovo prijateljstvo stvara neraskidivu međusobnu povezanost koja im pomaže preživjeti. U nadi da će dobiti papire za ostanak u zemlji, ubrzo otkrivaju da postoji niz prepreka koje im stoje na putu. Zajedno se moraju boriti za svoje prijateljstvo i živote dok se svijet oko njih polagano započinje urušavati. Ipak, vjerujući u bolje sutra i bolji život, njihova borba zadivljujući je dokaz snage ljudskog duha te hrabrosti njihovog odnosa.
Još jedan humanistički dragulj iz radionice braće Dardenne - „Tori i Lokita“ stavlja svoje likove u srcedrapajuće okolnosti, a pritom inzistira na njihovom iznimnom dostojanstvu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Kad god [Jean-Pierre i Luc Dardenne] usmjere svoju kameru na (obojenu) afričku populaciju, to je vrlo važno jer ono što oni govore jest "ovo su Francuzi i mi ih uključujemo u naš narativni kanon." (Tim Cogshell / FilmWeek)
Prilično razorno, ali tako dobro napravljeno. (Christy Lemire / FilmWeek)
Još jedan precizan portret nesigurnosti koju potlačeni ljudi doživljavaju pokušavajući napredovati u životu... Dardenneovo nepokolebljivo ispitivanje života svojih likova prije svega je dirljivo. (Gary M. Kramer / /Salon.com)
https://www.imdb.com/title/tt18317064/?ref_=nv_sr_srsg_0

Vera, 2023. Nedeljko Kovačić, 130 min. RS
Scenarij: Nedeljko Kovačić, Kristina Djuković
Uloge: Jovana Stoiljković, Petar Zekavica, Nikola Kojo, Bojan Žirović, Aleksandar Srećković – Kubura, Viktor Savić, Anita Mančić, Tihomir Stanić, Vuk Kostić, Nebojša Dugalić
Film “Vera” je inspiriran istinitom pričom o Veri Pešić, špijunki iz vremena Drugog svjetskog rata, koju su neki nazivali “srpska Mata Hari”.
U labirintu špijunskih igara na Balkanu, od Beča do Carigrada, Vera Pešić opstaje među jugoslavenskim, njemačkim i britanskim špijunima s dvostrukim i trostrukim agendama, sama, bez ideologije, ali odlučna da se bori i preživi.
Čak i ako postoje istaknuti ženski likovi na filmskom platnu, obično smo navikli da su to žene u sferi umjetnosti ili, ako je ratni period, onda su one bolničarke ili su poznate po svom humanitarnom radu. Užasno su rijetke žene koje su na neki način i akcijske junakinje, a pritom su tako i živjele. “Vera” kao film naravno nije samo špijunski triler, već je to i melodrama, romansirana biografija, ali bez obzira na žanrovsko određenje, to je film koji u svakom pogledu prikazuje jednu rijetku i jedinstvenu ličnost. Mi smo se potrudili na neki način obraniti njen lik, jer nije da je Vera u potpunosti pozitivac na platnu.... Svakako, ona definitivno jeste slojevita ličnost. (scenaristica Kristina Đuković)
Jovana Stojiljković je iskoristila rijetku priliku za glumicu u okvirima regionalne kinematografije da praktički sama "nosi" film i potvrdila se kao najveća mlada zvijezda srpske kinematografije. (Marko Njegić, SD)
Glavna glumica Jovana Stojiljković je obavila posao kakav se i traži od ljudi koji prihvaćaju glumu kao ljubav, poziv, pa tek onda kao posao. Njena gluma objašnjava zašto se u Sloveniji glumica zove igralka, ona se igra, ali uvijek s empatijom i nikad osuđujuće. (Zoran Tučkar, www.ravnododna.com)
Heroina ili antiheroina? Ovisi iz kog ugla se gleda. Nije sve u životu crno ili bijelo. Što se mene tiče, ona je heroina. Mislim da je važno što smo napravili film o jednoj takvoj ženi, koja je bila svakakva, ali prije svega jako hrabra. (glavna glumica Jovana Stojiljković)
https://www.imdb.com/title/tt12802546/?ref_=nm_flmg_t_3_act

Night and the City, 1992. Irwin Winkler, 105 min. US
Scenarij: Richard Price prema istoimenom Geralda Kersha
Uloge: Robert De Niro, Jessica Lange, Cliff Gorman, Alan King, Jack Warden
Remake istoimenog noira iz pedesetih (žanrovski klasik „Night and the City”, 1950. Jules Dassin), o odvjetniku koji čini sve ne bi li uspio kao boksački promotor. U izvorniku je pak riječ o hrvanju - ne o boksu.
Harry Fabian je ne odveć uspješni odvjetnik čija specijalnost su tužbe i nagodbe. Ljubaka sa konobaricom Helen Nasseros, ženom vlasnika omiljenog mu kafića na Manhattanu. Nakon izgubljene parnice od lokalnog mafijaša/boksačkog promotora Harry sprema osvetu. Namjerava ga poraziti na njegovom teritoriju iako ne zna ništa o boksu.
Odglumljen je živopisno i osvježavajuće, oslobođen svih ćudljivih klišeja na kojima bi se mogla očekivati takva priča. Ali također je opterećen ambicioznom režijom. (Janet Maslin)
Malo je takvih užitaka poput gledanja Roberta De Nira. Ovaj nastup jedan je od njegovih najboljih u karijeri. (Desson Howe / Washington Post)
https://www.imdb.com/title/tt0105001/?ref_=nv_sr_srsg_3

Tori et Lokita, 2022. Jean-Pierre Dardenne i Luc Dardenne, 88 min. BE/FR
Scenarij: Jean-Pierre Dardenne i Luc Dardenne
Uloge: Pablo Schils, Joely Mbundu, Alban Ulkaj
Novi film glasovite braće Dardenne, premijerno prikazan u službenoj konkurenciji festivala u Cannesu gdje je osvojio posebnu nagradu povodom 75. godišnjice festivala.
Priča filma prati dječaka Torija i tinejdžericu Lokitu koji su napustili svoje rodne države Kamerun i Benin kako bi započeli s novim životom u Belgiji. Njih se dvoje pokušavaju snaći na sve moguće načine kako bi pronašli posao na crnom tržištu i poslali novac natrag svojim obiteljima. Tijekom zajedničkog putovanja, njihovo prijateljstvo stvara neraskidivu međusobnu povezanost koja im pomaže preživjeti. U nadi da će dobiti papire za ostanak u zemlji, ubrzo otkrivaju da postoji niz prepreka koje im stoje na putu. Zajedno se moraju boriti za svoje prijateljstvo i živote dok se svijet oko njih polagano započinje urušavati. Ipak, vjerujući u bolje sutra i bolji život, njihova borba zadivljujući je dokaz snage ljudskog duha te hrabrosti njihovog odnosa.
Još jedan humanistički dragulj iz radionice braće Dardenne - „Tori i Lokita“ stavlja svoje likove u srcedrapajuće okolnosti, a pritom inzistira na njihovom iznimnom dostojanstvu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Kad god [Jean-Pierre i Luc Dardenne] usmjere svoju kameru na (obojenu) afričku populaciju, to je vrlo važno jer ono što oni govore jest "ovo su Francuzi i mi ih uključujemo u naš narativni kanon." (Tim Cogshell / FilmWeek)
Prilično razorno, ali tako dobro napravljeno. (Christy Lemire / FilmWeek)
Još jedan precizan portret nesigurnosti koju potlačeni ljudi doživljavaju pokušavajući napredovati u životu... Dardenneovo nepokolebljivo ispitivanje života svojih likova prije svega je dirljivo. (Gary M. Kramer / /Salon.com)
https://www.imdb.com/title/tt18317064/?ref_=nv_sr_srsg_0

Eyes Wide Shut, 1999. Stanley Kubrick, 159 min. UK/US
Scenarij: Stanley Kubrick & Frederic Raphael (po pripovjetci „Traumnovelle“ Arthura Schnitzlera)
Uloge: Tom Cruise, Nicole Kidman, Madison Eginton, Sydney Pollack, Todd Field, Sky Dumont, Julienne Davis, Marie Richardson, Vinessa Shaw, Rade Šerbedžija, Abigail Good, Leon Vitali, Fay Masterson, Leelee Sobieski
Radnja filma se temelji na pripovjetci Arthura Schnitzlera, uglednog austrijskog liječnika i književnika koji je početkom 20. stoljeća prijateljevao s Freudom, te poslije stekao slavu secirajući dekadentni seksualni moral umirućeg Habsburskog imperija i Srednje Evrope uopće.
Kubrick nije imao previše milosti prema publici s ovih prostora. Prvo godinama nije dopuštao distribuciju svojih filmova u istočne zemlje zato jer mu nije bilo zakonom dopušteno ubirati postotak dobiti. Potom je zabranio prodaju svojih filmova zaraćenim Balkancima („Gdje Barbari ratuju, nema mjesta za umjetnost“, cit. S. Kubrick). Uzme li se u obzir da je između „Eyes Wide Shut“ i posljednjeg filma „Full Metal Jacket“ prošlo desetljeće i pol, ispada da cijele generacija filmofila Kubricka nisu vidjele u kinima.
Kubrick je u svom scenariju radnju prenio iz Beča s početka dvadesetog stoljeća u New York 1990-ih. U fokusu je uspješni liječnik koji je šokiran kada mu supruga otkrije da je razmišljala o (vanbračnoj) ljubavnoj vezi godinu dana ranije. Potom se sam upušta u cjelonoćnu avanturu, tijekom koje se infiltrira u maskiranu orgiju neimenovanog tajnog društva.
Kubrickova intenzivna studija ljudske psihe rezultirala je impresivnim kinematografskim djelom. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Remek-djelo, provokativno zamišljeno, predivno snimljeno i majstorski izvedeno... Kubrickove briljantno koreografirane scene u jednom kadru stvaraju gotovo hipnotičku atmosferu pomiješane želje i straha. (Michael Wilmington / Chicago Tribune)
Filmski prikaz seksualne izopačenosti i amoralnost bi lako moglo dospjeti u carstvo kampa u rukama manjeg talentiranog filmaša, ali Kubrick prikazuje iskonsko zlo na način koji ga nekako čini i novim i duboko zastrašujućim. (Nathan Rabin / The AV Clubat)
Erotski triler nakon prvog gledanja, ali zapravo složena priča o braku i seksualnosti. (Combustible Celluloid)
Može se reći da je veliki majstor, svidio se nama njegov mizantropski pogled na svijet ili ne, s ovim filmom napravio jednu od najveličanstvenijih oporuka u povijesti filma. (Dragan Antulov / purger.com)
„Eyes Wide Shut“ savršeno je utjelovljenje kapitalističkih božićnih tendencija, u kojima novac govori, a klasa zamjenjuje sve. (Jason Shawhan / Nashville Scene)
„Eyes Wide Shut“ doima se kao vrhunac karijere provedene pričajući priče svih boja; istovremeno je zastrašujuć, seksi i uzbudljiv te istražuje svijet koji je različit od svega što bi moglo postojati izvan uma Stanleyja Kubricka. (Craig Schroeder / Battleship Pretension)
https://www.imdb.com/title/tt0120663/?ref_=nv_sr_srsg_0

Dnevnik Pauline P., 2022. Neven Hitrec, 95 min. HR
Scenarij: Dora Delbianco, Ivan Turković-Krnjak (prema popularnoj dječjoj knjizi Sanje Polak)
Uloge: Katja Matković, Aria Dunda, Tom Rushaidat, Borko Perić, Judita Franković Brdar, Igor Kovač
„Dnevnik Pauline P.“ je priča o djevojčici Paulini P., snažnoj, emotivnoj i duhovitoj protagonistici ovoga filma i svojega života, gdje unutar školske godine pratimo njezine avanture u razredu i kod kuće, te sve probleme koje ona uspješno savladava. Film se temelji na Paulininom dnevniku, a ona iz kritičke perspektive i uz komične situacije, govori o svojim problemima u prijateljstvu, ljubavi i obitelji. Sama radnja filma smještena je u stvarni svijet, s pokojim dodirom „čarolije“.
Film je dobio preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja za gledanje u sklopu nastave medijske kulture u osnovnim školama.
https://www.imdb.com/title/tt27190968/?ref_=nm_flmg_t_1_dr

Metronom, 2022. Alexandru Belc, 93 min. RO/FR
Scenarij: Alexandru Belc
Uloge: Mara Bugarin, Serban Lazarovici, Vlad Ivanov
Bukurešt ranih 1970-ih, na vrhuncu komunizma. Ana je potištena. Njezin momak Sorin i njegova obitelj dobili su dopuštenje za odlazak u inozemstvo, čime je prekinuta njihova srednjoškolska romansa. Anina najbolja prijateljica preklinje našu junakinju da prestane tugovati i dođe na tulum iste večeri. Na tulum dolazi i Sorin. Iako joj majka to zabranjuje, Ana se iskrada i pridružuje prijateljima. Piju, puše, plešu uz glazbu koja dopire s valova Radija Slobodna Europa. Voditelju radijske emisije Metronom razdragana mladež sastavlja pismo u kojem navode tko je tko od zapadnjačkih glazbenih zvijezda 1970-ih kojima se oni dive. Sorin se dobrovoljno javlja da pismo prokrijumčari iz zemlje. U stan iznenada provaljuju pripadnici Securitate, Ceaușescuove tajne službe, a zabavna noć, za Anu i njezine prijatelje, pretvara se u noćnu moru.
Uz jednu totalitarnu državu koja trenutno vodi rat, kao i neke druge zemlje i vođe (i to ne samo u blizini Rusije) koji koketiraju s totalitarizmom, „Metronom“ Alexandrua Belca pravi je podsjetnik na to što život pod takvim režimom podrazumijeva, posebno za mlađu generaciju koja želi, na gnušanje moćnika, slobodu izražavanja i kretanja. Vremenski smještena prije točno pola stoljeća, na propast osuđena ljubavna priča Ane i Sorina pozadina je prodorna pogleda na zlokobne taktike takvih režima i način na koji potonji, u svojim građanima, guše svaku ideju napretka. Upravo je zastrašujuće gledati kako časnik Securitate (briljantni Vlad Ivanov) polako, ali sigurno lomi prkosnu Anu, dok se hrabra tinejdžerica, beznadno zaljubljena i odana svojim prijateljima, pretvara u vosak u rukama muškarca bez grižnje savjesti. (Discovery Press)
Belcove pažljive kompozicije plijene uskim okvirom i mekanim svjetlom, besprijekorno vizualno tako dočaravajući doba kojim se film bavi. Polagani ritam, čak i u naizgled blaženim scenama djece koja plešu i dobro se zabavljaju, posjeduje kvalitetu slutnje koja signalizira ono što se sprema. Prikaz Ane i njezinih roditelja zajedno, ali razdvojenih unutar kadra, autorski je signal taktike državnog aparata da separira ljude. Belc koristi sve što mu je na raspolaganju kada je riječ o vizualnom jeziku, uključujući vrhunsku scenografiju Bogdana Ionescua, ne bi li uspostavio atmosferu potlačenosti čak i u trenucima kada se film čini kao ništa više od priče o prekinutoj romansi. (Discovery Press)
Polagani, elegantni, bogato zamišljeni dugometražni prvijenac Alexandrua Belca puno je više od rumunjskog „Romea i Julije“. (Jessica Kiang / Variety)
Čudesan film koji slavi tinejdžerski duh, čak i usprkos nepravdi na najvišoj razini. (Rachel Ho / Exclaim!)
Belcu nam ne treba pokazati mnogo nasilja da bi ukazao na to kako sama prijetnja nasiljem može postati učinkovito oruđe ugnjetavanja. (Amber Wilkinson / Eye for Film)
Uz nevjerojatno zadivljujuće umijeće i empatično emocionalno putovanje, film je više nego vrijedan truda i učvršćuje se kao jedan od najboljih filmova godine. (Carson Timar / Clapper)
https://www.imdb.com/title/tt12253164/?ref_=nv_sr_srsg_0

Dellamorte Dellamore, 1994. Michele Soavi, 105 min. IT/FR/DE
Scenarij: Gianni Romoli prema grafičkom romanu / stripu Tiziana Sclavija
Uloge: Rupert Everett, François Hadji-Lazaro, Anna Falchi
Priča o ljubavi i smrti, ispričana van holivudskih klišea, sa puno crnog humora i drugačije atmosfere.
Zovem se Francesco Dellamorte...
Neobično ime, zar ne?
Frane od Smrti...
Sveti Frane od Smrti...
Puno puta sam htio promijeniti ime u Andre Dellamorte, ljepše bi zvučalo...
Nešto uzrokuje da mrtvi ustaju iz svojih grobova kao zombiji, a čuvaru groblja Francescu Dellamorteu dosadi ih sve ubiti po drugi put. Jednog dana, Francesco se zaljubi u lijepu ženu čiji je muž nedavno umro - ali njihovu aferu tragično prekinu zombiji, poslavši Francesca u vrtoglavicu ludila i očaja...
Ova svojevrsna “ekranizacija” je pravi pogodak! Sadrži gotovo sve elemente koje bi jedna Dylan Dog ekranizacija trebala imati – Ruperta Everetta prema kojem je Dylan i nastao što se izgleda tiče, uvrnutu priču (možda mrvicu nejasnu), crni humor, monstere (odnosno zombije), sex (nezaboravna scena sexa sa predivnom Annom Falchi), nasilje, atmosferu…i sve to na talijanski način. (Ivica Pustički / filmovisruba.com)
Ovo je pravi mali izlet u vode misterija, strave, ljubavne drame te na opću radost Romerovim idolopoklonicima - zombija i kanibalizma uz poveću dozu ubojitog sarkazma. U glavnoj ulozi je osoba po kojoj je Dylan Dog dobio svoj grafički izgled – Rupert Everett. Nemojte onaj pojam ljubavna drama miješati sa filmom tipa „Return of the living dead“, ne; Dellamorte nije parodija već crna komedija sa mnogim vrlo ozbiljnim sekvencama. (www.stripovi.com)
Elegantno ekscentrična ludost - razigrana, zbunjujuća i paradoksalna u jednakoj mjeri. (Antona Bitela / London Film Critics Circle)
Frustrirati će gledatelje koji traže narativnu koheziju ili koherentnost, ali ova nadrealna vrsta humora i horora trebala bi zadovoljiti ljubitelje B-filmova raspoložene za šalu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Nekonvencionalan, ali postaje repetitivan jer Everett koristi plitke metafore za fašizam. (Stephen Holden /The New York Times)
Film pati od neujednačenog tona, ali da ga iskupljuje njegova neuobičajena vizualna mašta. (Bob Stephens / The San Francisco Examinera)
Soavijeva režija i humor, film čine drugačijim i nezaboravnim. (Joshua Siebalt / Dread Centrala)
https://www.imdb.com/title/tt0109592/?ref_=nv_sr_srsg_0
Projekcija se održava u sklopu Comicatora, splitskog festivala strip kulture, čije će se drugo izdanje održati od 27. do 30. travnja.
https://www.comicator.hr/
https://slobodnadalmacija.hr/kultura/ostalo/u-split-stizu-istrazitelj-nocnih-mora-dylan-dog-i-ljudi-koji-potpisuju-nove-epizode-strip-serijala-kultnog-statusa-1276445

The Super Mario Bros. Movie, 2023. Aaron Horvath, Michael Jelenic, 92 min. US/JP
Iz Nintenda i Illuminationa stiže novi animirani film inspiriran svijetom iz popularne igrice, „Super Mario Bros.“ S obzirom koliko veliku bazu obožavatelja Super Mario ima, usudili bi se reći i najveću u svijetu video igara budući da su generacije odrastale uz njega, „Super Mario Bros.“ Bi mogao biti jedan od najvećih hitova 2023. godine.
S dugogodišnjim umjetničkim partnerom Aaronom Horvathom, film je režirao Michael Jelenic. Talentirani filmaš rođen je i odrastao u San Pedru, kalifornijskom gradu poznatom po brojnoj hrvatskoj koloniji. „Ponosan sam na svoje hrvatske korijene. Otac Albert je iz Ždrelca na Pašmanu, a majka Miranda je rođena u Americi, ali je podrijetlom iz Kukljice na susjednom otoku Ugljanu. Upoznali su se, naravno, na hrvatskom pikniku u San Pedru.“ – kazao je Michael Jelenic, koji već petnaestak godina oduševljava gledatelje sjajnim animiranim filmovima i serijama.
https://www.imdb.com/title/tt6718170/?ref_=nv_sr_srsg_2

Dylan Dog: Dead Of Night, 2010. Kevin Munroe, 108 min. US
Scenarij: Thomas Dean Donnelly i Thomas Dean Donnelly prema grafičkom romanu / stripu Tiziana Sclavija
Uloge: Brandon Routh, Sam Huntington, Anita Briem, Peter Stormare, Taye Diggs
Dylan Dog prvotno je bio čuvar granice između ljudi i čudovišta koja žive oko nas. Povukavši se iz tog svijeta, Dog je sada privatni istražitelj koji se u New Orleansu bavi istraživanjem najbanalnijih slučajeva, poput muževa koji varaju žene. Nakon što je napadnut njegov pomoćnik Marcus, vraća se svom intrigantnom zanimanju - detektiv za natprirodno.
Kako to obično biva, od trenutka kada je najavljeno da će Ameri ekranizirati Dylan Doga, zadrti fanovi su iskazali svoje negodovanje, a kada su na vidjelo izašle informacije da se radnja za potrebe filma seli iz Londona u New Orleans, te da se u filmu neće pojaviti jedan od najpoznatijih likova serijala (pored samog Doga), Groucho, te da će Doga odigrati upravo Routh, njihovom nezadovoljstvu nije bilo kraja te su mnogi od njih već unaprijed otpisali taj projekt sa jednom utješnom spoznajom. A ta spoznaja je da za njih već postoji Dylan Dog film, i to gotovo savršeni Dylan Dog film – talijanski crnohumorni horrorac „Dellamorte Dellamore“ Michelea Soavia.
https://www.imdb.com/title/tt1013860/?ref_=fn_al_tt_1
Projekcija se održava u sklopu Comicatora, splitskog festivala strip kulture, čije će se drugo izdanje održati od 27. do 30. travnja.
https://www.comicator.hr/
https://slobodnadalmacija.hr/kultura/ostalo/u-split-stizu-istrazitelj-nocnih-mora-dylan-dog-i-ljudi-koji-potpisuju-nove-epizode-strip-serijala-kultnog-statusa-1276445
ARHIVA programa Kinoteke
O kinoteci
Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.
Članarina i ulaznice
Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.
Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.
Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.
Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).
Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.
Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.