PROGRAM KINOTEKE Travanj 2024.

UTORAK / 02.04.

DJEČAK I ČAPLJA

Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023.
17:30 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
BAFTA 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
ZLATNI GLOBUS 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023. Hayao Miyazaki, 124 min. JP
Scenarij:
Hayao Miyazaki
   Priča prati dječaka Mahita tijekom rata na Pacifiku… Seli se na selo nakon majčine smrti, otkriva napušteni toranj u blizini svog novog doma i ulazi u fantastičan svijet sa sivom čapljom koja govori. Dok kreće na epsko putovanje s čapljom kao vodičem, Mahito mora otkriti tajne ovoga svijeta i istinu o sebi.
   „Dječak i čaplja“ najskuplji je film ikada snimljen u Japanu. Scenarij se uvelike oslanja na Miyazakijevo djetinjstvo i istražuje teme odrastanja i suočavanja sa svijetom obilježenim sukobima i gubicima.  
   Ako je ovo doista Miyazakijeva posljednja riječ, onda je vrijedan njegove ostavštine. (Clarisse Loughrey / Independent)
   Miyazaki ne dolazi s moralističkim odgovorima na pitanje kako živjeti i suočiti se s problemima, već nas ostavlja s mnoštvom pitanja i promišljanja. (Gisela Savdie / El Heraldo)
   „Dječak i čaplja“ je umjetničko djelo. (Danny Leigh / Financial Times)
   "Dječak i čaplja“ još jedno je Miyazakijevo remek-djelo, koji duboko istražuje teme što potiču na razmišljanje kroz prekrasni animirani objektiv. (konsenzus kritičara / Rotten Tomatoes)
    Miyazakijeva vjera u dječji potencijal da nadmaše prethodne generacije pod izazovnim okolnostima, prikazana je u japanskom naslovu filma, koji djeci nudi izbor između ponavljanja kaosa prošlog rata u Japanu ili traženja boljeg puta, i tako pokazuje "kontinuirani optimizam" koji služi kao "najveći testament" redateljeve mašte. (Japan Times)
   Film, otvoren za različite interpretacije, u osnovi prenosi otpornost u suočavanju sa sukobima i tugom, dok se zalaže za njegovanje smislenih prijateljstava i pouzdanih saveza, u konačnici promičući napredak i potičući "humanost i razumijevanje svijeta“. (Hollywood Reporter)
   Film je vrhunac Miyazakijeve karijere i zahtijeva višestruko gledanje kako bi se u potpunosti apsorbirao nepokolebljivi ritam pripovijesti i bogata tapiserija slika. (Caryn James / BBC)
   Vizualno dojmljiv film koji ima puno toga za reći o životu, smrti, ljubavi i stvaranju. (Sebastian Zavala Kahn / Cinencuentro)

https://www.imdb.com/title/tt6587046/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_1_nm_6_q_The%2520Boy%2520And%2520The%2520Heron

BRUCOŠ

20:00 sati



BRANDO 100
The Freshman, 1990. Andrew Bergman, 102 min. US
Scenarij:
Andrew Bergman
Uloge: Marlon Brando, Matthew Broderick, Bruno Kirby, Penelope Ann Miller, Frank Whaley
    Prvi dan u New Yorku za studenta Clarka Kellogganea ne počinje dobro: sitni kriminalac Victor prevarom mu ukrade sve stvari. Igrom slučaja, Clark ponovo sreće Victora, koji mu umjesto prisvojenih stvari nudi posao. Upoznaje ga s osebujnim Carmineom Sabatinijem, "poslovnim" čovjekom koji nudi Clarku naizgled jednostavan posao kurira - treba negdje preuzeti paket, a u tom paketu je komodo varan-gušter. lako se Clarku ne sviđa okruženje, realnost mu govori kako je riječ "o ponudi koju ne može odbiti“, a kad upozna lijepu Carmineovu unuku Tinu, život mu se nepovratno mijenja...
      "Brucoš" je komedija kakvu je danas gotovo nemoguće pronaći u američkoj kinematografiji: simpatičnih likova, inteligentnog zapleta i nenametliive režije - film Andrewa Bergmana budi nostalgiju za prošlim vremenima svakim svojim kadrom. (mojtv.hr)
   Bilo je to najzabavnije iskustvo što sam ikada imao kao filmski redatelj. Kad je Brando pristao, ponovno sam pisao scenarij i razmišljao kuda to može otići… Na jednoj razini se pitaš: ja ću režirati ovog tipa!? Ali na kraju dana kažeš, dobro, netko ga mora režirati… I bilo je stvarno zadovoljstvo raditi s njim. Bio je užasno pun poštovanja i zabavan. (redatelj Andrew Bergman)
   Potaknut šarmom Matthewa Brodericka u naslovnoj ulozi i Marlona Branda kao karikature njegove uloge iz „Kuma“, „Brucoš“ ima dobre glumačke postave, pametnu premisu i sladak humor. (konsenzus kritičara / Rotten Tomatoes)
   Bilo je puno filmova u kojima su zvijezde ponavljale svoje velike uloga - ali je li ijedna zvijezda to učinila trijumfalnije od Marlona Branda u „Brucošu“. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)

https://www.imdb.com/title/tt0099615/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Freshman

SRIJEDA / 03.04.

DEMON SLAYER

Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024.
17:30 sati



Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024. Haruo Sotozaki, 104 min. JP
Scenarij:
osoblje animacijskog studija Ufotablea
   „Demon Slayer…“ temeljen je na djelovima "Swordsmith Villagea" i "Hashira Traininga" iz manga serije „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba“ iz 2016.–20., autora Koyoharua Gotougea. Sadrži 11. epizodu Swordsmith Village poglavlja, uključujući završnicu nemilosrdne bitke između Tanjiro i Upper Four, Hantengu i trijumf Nezuko protiv sunca, sada prvi put u kinima. Slijedi 1. epizoda „Hashira Training“ poglavlja koja prati početak obuke Hashira kao pripremu za nadolazeću konačnu bitku protiv Muzan Kibutsujia.
   Montažni dio je nevjerojatan, izbor glazbe vratio je neka sjećanja, i sve u svemu, to je zadovoljavajući rad koji nas definitivno tjera da želimo više sadržaja „Demon Slayera“. (Arthur S. Poe  / Fiction Horizon)
   Avantura koja se razvija, odnosi među likovima, ljepota koja ispunjava (nekoliko) trenutaka predaha i kinematografska snaga u svakoj od njezinih borbi, pretvaraju se u fascinantnu filmsku energiju. (Martín Fernández / CruzLa Nación)
   Umjetnost u pokretu, puna krvi, suza i neodlučnosti, jer sirova ljudskost, humor i grubost čine ovu seriju tako dobrom. (Sherin Nicole / RIOTUS)
   Blistav i uzbudljiv spektakl koji publiku ostavlja gladnom za još. (Avi Offer / NYC Movie Guru)

https://www.imdb.com/title/tt30395619/?ref_=fn_al_tt_1

IMATI I NEMATI

To Have And Have Not, 1944.
20:00 sati



BACALL100
To Have And Have Not, 1944. Howard Hawks, 100 min. US
Scenarij:
Jules Furthman, William Faulkner (prema romanu Ernesta Hemingwayja)
Uloge: Humphrey Bogart, Walter Brennan, Lauren Bacall, Dolores Moran, Hoagy Carmichael
   Francuska luka Fort-de-France tijekom ljeta 1940. godine. Posljedice nacističke okupacije Francuske nisu mimoišle ni njezin karipski otok Martinique, na kojem su vlast preuzeli višijevski kolaboracionisti. No čini se da se rat ne dotiče nonšalantnog Harryja Morgana zvanog Steve, vlasnika ribarskog broda koji sa svojim šeprtljavim pomoćnikom Eddiejem svakodnevno odlazi u ribolov. Ipak, to će se promijeniti kad član francuskog Pokreta otpora Gerard zamoli Harryja da pomogne potajno dovesti na otok Paula de Bursaca, jednog od mjesnih vođa otpora, i njegovu suprugu Hellene. Harry će isprva odbiti Gerardov prijedlog, ali će se predomisliti kada istodobno odluči pomoći i privlačnoj Marie Browning zvanoj Slim, koja također ima problema s višijevskim vlastima…
   Hawks je na ekran uspio prenijeti dio obilježja Hemingwayeve proze, te je njegov Harry Morgan ipak prepoznatljiv piščev protagonist, za što zasluge pripadaju i scenaristima filma Julesu Furthmanu i glasovitom književniku Williamu Faulkneru. Posrijedi je slobodna prilagodba Hemingwayeva romana koji je Hawks držao njegovim najneuspjelijim djelom, što mu je i otvoreno kazao uz prijedlog da ga ekranizira. (HFS)
   Prepoznatljivog prodornog pogleda i izraženog, dubokog glasa, Lauren Bacall (1924. - 2014.) je u filmskoj povijesti najviše traga ostavila svojim nezaboravnim nastupima u noir filmovima. Bila je jedna od posljednjih dama iz zlatnog doba Hollywooda - žena koja je otela srce Humphreya Bogarta s 19 godina i postala dio legende.
   Lauren je oduvijek znala da želi biti glumica. Rođena kao Betty Joan Perske u Bronxu 19. rujna 1924. godine, jedino dijete židovskih imigranata iz Rumunjske. Otac William bio je agresivan i nevjeran te je napustio obitelj kad je imala 6 godina. Kasnije je prihvatila bakino prezime Bacall. Upisala je glumu te počela dobivati manje uloge, no pažnju je uglavnom privlačila svojom ljepotom, a ne talentom, što joj je osiguralo i naslovnicu Harper's Bazaara u ožujku 1943. godine. Howard Hawks, jedan od najpoznatijih redatelja, oduševio se njezinom ljepotom i odlučio od nje napraviti pravu zvijezdu. Osim što se, na Hawksovo inzistiranje, podvrgava intenzivnim glasovnim vježbama ne bi li spustila svoj prirodno nazalni ton, Bacall se na setu borila s tremom. Kako bi smanjila podrhtavanje glave, pritisnula bi bradu o prsa i pogled uperila prema gore. Ta će poza, poznata kao “Pogled”, postati njen zaštitni znak. Bogarta je Lauren prvi put primijetila 1942. kad je s majkom i tetom pogledala „Casablancu“. „Film nam je svima bio sjajan, a teta je bila luda za Bogartom. Meni je bio dobar u filmu, no nisam bila oduševljena. Ona je tvrdila da je seksi, a meni je to bilo totalno ludo i uopće nisam razumjela o čemu priča“, prisjetila se Lauren. No, godinu dana kasnije, kad je Lauren imala 19 godina, njezin mecena Hawks odlučio je kako će snimiti film s njom i Cary Grantom ili Bogartom. „Pomislila sam - Cary Grant, super, Humphrey Bogart, bljak!“ No, na kraju je izbor ipak pao na Bogarta. „Howard mi je rekao da mirno sjedim, da će se odmah vratiti i onda je ušao sa Bogartom. Upoznao nas je, nije bilo niti munja, niti gromova, samo jednostavno: 'Drago mi je, Bogart!' Lauren je na snimanju imala strašnu tremu, a upravo joj je 25 godina stariji i oženjeni kolega pomogao da je se oslobodi i savršeno odigra svoju ulogu. “Tog dana shvatila sam koliko je fantastičan. Radio je sve što je u njegovoj moći da mi olakša i da me opusti. Čak me nije ni zavodio.”
   Nakon nekoliko tjedana snimanja, Bogart, u to vrijeme u braku s glumicom Mayom Methot, započinje vezu sa svojom 25 godina mlađom partnericom. “Bogie” i Bacall postat će jedan od najpoznatijih hollywoodskih parova svih vremena.
   Preko noći pretvorila sam se iz obične nule u kombinaciju Grete Garbo, Marlene Dietrich, Mae West i Katharine Hepburn. (Lauren Bacall)
https://www.imdb.com/title/tt0037382/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 04.04.

PAMTIM SAMO SRETNE DANE

Pamtim samo sretne dane, 2023.
17:30 sati



Pamtim samo sretne dane, 2023. Nevio Marasović, 72 min. HR
Scenarij:
Gjermund Gisvold
Uloge: Radko Polič, Tena Nemet Brankov, Leon Lučev, Goran Bogdan, Nine Violić, Janko Popović Volarić, Leona Paraminski, Zlatko Burić-Kićo, Stjepan Perić,  Goran Grgić, Tara Thaller, Alma Prica, Jelena Miholjević, Tihana Lazović Trifunović, Živko Anočić, Zdenko Jelčić
   Umorni starac sjedi u restoranu i promatra goste. No kao da ih već poznaje. A dok osluškuje njihove razgovore, sve više izgleda kao da ih je negdje već čuo. Čekaonica za drugi svijet ne nudi izbor – u ulozi suca i porote, starac je prisiljen promatrati najvažnije trenutke svoga života, punog žaljenja i krivih odluka.
   Posljednji film velikog slovenskog glumca Radka Poliča nadrealistično je i melankolično ostvarenje nagrađivanog redatelja Nevija Marasovića. (ZFF)
   Polič, nažalost, nije doživio pulsku premijeru (preminuo je 15. rujna 2022.), ali Marasović mu je pokazao film prije smrti. „Dok je gledao film, u očima mu se vidjelo da mu se sviđa. Bio mu je simbolički blizak. Znao je da će mu biti zadnji“. (Nevio Marasović)
   Starac promatra svoj život i preispituje ga uz puno kajanja i žaljenja, ponovno proživljavajući ključne trenutke, sve prave i krive odluke, od gorkih do slatkih poput čokoladnog deserta iz restorana, usput potičući i gledatelja na slična razmišljanja. Polič se maksimalno poistovjetio s likom i glumi sa suzom u oku, kao da se u svakoj sceni oprašta od života, svjestan da je ovaj film njegova “čekaonica za drugi svijet”. (Marko Njegić / SD)

https://www.imdb.com/title/tt28285007/?ref_=fn_al_tt_1

SJEVERNJAČKA UTJEHA

Northern Comfort, 2023
20:00 sati



Northern Comfort, 2023. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, 97 min. IS/UK/DE
Scenarij:
Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, Halldór Laxness Halldórsson i Tobias Munthe
Uloge: Lydia Leonard, Timothy Spall, Ella Rumpf
   Veterana specijalnih postrojbi, uštogljenu poduzetnicu, influencericu s pola milijuna pratitelja i nesposobnog instruktora spojio je tečaj razbijanja straha od letenja. Posljednji izazov tečaja je let od Londona do Islanda, koji u konačnici postane užasno mučenje. Izgubljeni na Islandu, smrznuti i prestravljeni, moraju pronaći način suočiti se sa svojim strahovima i zajedno surađivati kako bi raširili svoja krila... i konačno poletjeli.
   Htio sam napraviti film kao egzistencijalnu komediju o velikim temama, poput straha, smrti i životu. (redatelj i ko-scenarist Hafsteinn Gunnar Sigurðsson)
   Radi se o našim strahovima. Strah od letenja samo je jedan od prikaza toga. Radi se o prihvaćanju da ne možemo imati punu kontrolu nad stvarima. Živimo u stresnim vremenima s mnogo stvari oko kojih moramo biti tjeskobni ili zabrinuti, ali kada dođe do toga, trebamo pokušati biti u trenutku – prepustiti se i uživati. (redatelj i ko-scenarist Hafsteinn Gunnar Sigurðsson)
   „Sjevernjačka utjeha“ nježna je zabava ispunjena dobrim nastupima poznatih lica. (Hannah Brown / Jerusalem Post)

https://www.imdb.com/title/tt18072882/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 05.04.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: ZONA INTERESA

The Zone of Interest, 2023.
20:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
OSCAR 2024. NAJBOLJI STRANI FILM
The Zone of Interest, 2023. Jonathan Glazer, 106 min. UK/PL/US
Scenarij:
Jonathan Glazer prema istoimenom romanu Martina Amisa
Uloge: Christian Friedel, Sandra Hüller, Ralph Herforth, Daniel Holzberg, Sascha Maaz, Freya Kreutzkam, Imogen Kogge
   Dobitnik velike nagrade žirija na festivalu u Cannesu!
   3 nominacije za Zlatni globus uključujući onu za najbolji film!
   6 nominacija Europske filmske Akademije uključujući one za najbolji film i režiju!
   9 nominacija za BAFTA-u uključujući one za najbolji film i režiju!
   5 nominacija za Oscara uključujući one za najbolji film i režiju!

   Zapovjednik ozloglašenog Auschwitza, Rudolf Höss te njegova supruga Hedwig žele stvoriti život iz snova za svoju obitelj u kući i prekrasnom vrtu smještenima odmah pored koncentracijskog logora…
   Moderno remek-djelo sedme umjetnosti “Zona interesa” Jonathana Glazera jedan je potpuno unikatan i poprilično originalan prikaz zla koje je ljudski um sposoban počiniti isključivo za vlastito dobro. (MCF Presss)
   Neostrašćeno ispitujući uobičajenu egzistenciju ljudi koji su sudjelovali u užasnim zločinima, „Zona interesa" nas tjera da hladno pogledamo svakodnevicu iza neoprostive brutalnosti. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Razarajuća drama holokausta koja sa zapanjujućom učinkovitošću demonstrira nepogrešivu kontrolu [redatelja] nad tonskim i vizualnim pripovijedanjem. (David Rooney / The Hollywood Reporter)
   Glazer je postigao nešto mnogo veće od pukog pretvaranja monstruoznog u svjetovno - čineći takvu ekstremnu nehumanost običnom, on nas ponovno upozorava na istinsku stravu. (Raphael Abraham / Financial Times)
   Ovo je tretman holokausta kao nijedan drugi. Ostavlja u vama osjećaj krajnjeg užasa i vaše vlastite upletenosti uz počinitelje, a ne žrtve. (David Seton / New Statesman)
   Nezaboravan na najgori način: poželjet ćete pobjeći od njega, ali ne možete. (Adam Graham / Detroit News)
   Zastrašujuća priča o prošlosti, upozoravajuća priča za sadašnjost. (Bill Goodykoontz / Arizona Republic)
   Scenarij koji Glazer stvara, i nastupi njegovih glavnih glumaca služe kao portal, izazivajući nas da se pretvorimo iz gledatelja u sudionike, boreći se s trajnom istinom da smo svi sposobni prepoznati zlo kad ga vidimo. (Ann Hornaday / Washington Post)
   To je klaustrofobično i neugodno iskustvo gledanja jer ne traži naše suosjećanje - suočava nas s našom pasivnošću. (Joey Shapiro / Chicago Reader)

https://www.imdb.com/title/tt7160372/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 06.04.

DJEČAK I ČAPLJA

Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023.
17:00 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
BAFTA 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
ZLATNI GLOBUS 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023. Hayao Miyazaki, 124 min. JP
Scenarij:
Hayao Miyazaki
   Priča prati dječaka Mahita tijekom rata na Pacifiku… Seli se na selo nakon majčine smrti, otkriva napušteni toranj u blizini svog novog doma i ulazi u fantastičan svijet sa sivom čapljom koja govori. Dok kreće na epsko putovanje s čapljom kao vodičem, Mahito mora otkriti tajne ovoga svijeta i istinu o sebi.
   „Dječak i čaplja“ najskuplji je film ikada snimljen u Japanu. Scenarij se uvelike oslanja na Miyazakijevo djetinjstvo i istražuje teme odrastanja i suočavanja sa svijetom obilježenim sukobima i gubicima.  
   Ako je ovo doista Miyazakijeva posljednja riječ, onda je vrijedan njegove ostavštine. (Clarisse Loughrey / Independent)
   Miyazaki ne dolazi s moralističkim odgovorima na pitanje kako živjeti i suočiti se s problemima, već nas ostavlja s mnoštvom pitanja i promišljanja. (Gisela Savdie / El Heraldo)
   „Dječak i čaplja“ je umjetničko djelo. (Danny Leigh / Financial Times)
   "Dječak i čaplja“ još jedno je Miyazakijevo remek-djelo, koji duboko istražuje teme što potiču na razmišljanje kroz prekrasni animirani objektiv. (konsenzus kritičara / Rotten Tomatoes)
    Miyazakijeva vjera u dječji potencijal da nadmaše prethodne generacije pod izazovnim okolnostima, prikazana je u japanskom naslovu filma, koji djeci nudi izbor između ponavljanja kaosa prošlog rata u Japanu ili traženja boljeg puta, i tako pokazuje "kontinuirani optimizam" koji služi kao "najveći testament" redateljeve mašte. (Japan Times)
   Film, otvoren za različite interpretacije, u osnovi prenosi otpornost u suočavanju sa sukobima i tugom, dok se zalaže za njegovanje smislenih prijateljstava i pouzdanih saveza, u konačnici promičući napredak i potičući "humanost i razumijevanje svijeta“. (Hollywood Reporter)
   Film je vrhunac Miyazakijeve karijere i zahtijeva višestruko gledanje kako bi se u potpunosti apsorbirao nepokolebljivi ritam pripovijesti i bogata tapiserija slika. (Caryn James / BBC)
   Vizualno dojmljiv film koji ima puno toga za reći o životu, smrti, ljubavi i stvaranju. (Sebastian Zavala Kahn / Cinencuentro)

https://www.imdb.com/title/tt6587046/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_1_nm_6_q_The%2520Boy%2520And%2520The%2520Heron

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: ANATOMIJA PADA

Anatomie d'ne chute, 2023.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
OSCAR 2024. NAJBOLJI SCENARIJ
Anatomie d’une chute, 2023. Justine Triet, 152 min. FR
Scenarij
: Justine Triet, Arthur Harari
Uloge: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado-Graner, Antoine Reinartz, Samuel Theis, Jehnny Beth, Saadia Bentaieb, Camille Rutherford, Anne Rotger, Sophie Fillières
   ZLATNA PALMA – CANNES 2023.
   EFA: NAJBOLJI EVROPSKI FILM 2023. GODINE
   5 nominacija za Oscara uključujući one za najbolji film i režiju!
   5 nominacija za BAFTA-u uključujući one za najbolji film i režiju!
   4 nominacije za Zlatni globus uključujući onu za najbolji film!

   "Anatomija pada" apsolutni je pobjednik ovogodišnjih Europskih filmskih nagrada (tzv. Europski Oscar). Sudska drama francuske redateljice Justine Triet dobila je u glasanju članova Europske filmske akademije nagradu za najbolji film, režiju, scenarij (Justine Triet, Arthur Harari), za glavnu žensku ulogu (Sandra Hüller), te nagradu za montažu (Laurent Sénéchal).
   Priča o ženi osumnjičenoj za ubojstvo supruga i njihovom djelomično slijepom sinu koji se, kao jedini svjedok događaja, nalazi usred moralne dvojbe. Samuel biva pronađen mrtav u snijegu ispred izolirane kolibe gdje je živio sa svojom suprugom Sandrom, njemačkom spisateljicom, i njihovim djelomično slijepim 11-godišnjim sinom Danijelom. Policijska istraga uskoro upućuje na sumnjivu smrt: nemoguće je ustvrditi sa sigurnošću je li Samuel počinio suicid ili je ubijen. Sandra je osumnjičena. Pa i optužena te slijedi njezino suđenje tijekom kojeg sve tajne iz njihova braka polagano počinju izlaziti na površinu. Daniel se tijekom suđenja nađe u središtu pozornosti: između suđenja i njihova života kod kuće počinju se rađati sumnje koje prijete uništenju odnosa majke i sina.
   S pravom smatran jednim od najboljih u 2023. godini, ovo je film koji će izazivati burne rasprave dugo nakon odjave. (Victoria Luxford City AM)
   Pametna, solidno osmišljena procedura usidrena u obiteljskoj drami. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Redateljica i glumica u vrhunskoj formi. Sandra Huler je briljantna, senzacionalna. (Jon Frosch / Hollywood Reporter)
  Izravan u svom stilu, ali sofisticiran u načinu na koji Triet dijeli informacije. Ponekad nepodnošljivo napet, ali suptilan i zadovoljavajući. (Steve Pond / The Wrap)
   I ispred i iza kamere „Anatomija pada“ je film koji su napravile dvije žene koje su jednostvno na vrhuncu svojih izvedbi. I niti jedna ne pokazuje znakove usporavanja. (Alexandra Heller-Nicholas / Alliance of Women Film Journalists)
   Zahvaljujući vrhunskom autoskom umijeću, ova umjetnička misterija produbljuje se svake minute svog dugog trajanja. (Whang Yee Ling / Straits Times)

   „Anatomija pada“ bio je jedan od pet filmova koje je predodabrao francuski odbor da predstavljaju zemlju u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma na 96. dodjeli Oscara. Na čuđenje mnogih, odabrana je povijesna romantična drama „Pot-au-Feu“ Trần Anh Hùnga, a insajderi su tvrdili da je redateljica Justine Triet "kažnjena" jer je, prigodom slavljeničkog govora u Cannesu, kritizirala mirovinsku reformu predsjednika Macrona.
https://www.imdb.com/title/tt17009710/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 08.04.

20 DANA U MARIUPOLJU

20 днів у Маріупол / 20 Days in Mariupol, 2023.
18:00 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM
20 днів у Маріупол / 20 Days in Mariupol, 2023. Mstyslav Chernov, 94 min. UKR

   AP-ova skupina ukrajinskih novinara, zatočenih u opkoljenom Mariupolju, bori se kako bi nastavila svoj rad na dokumentiranju strahota ruske invazije. Kao jedini međunarodni izvjestitelji koji su ostali u gradu, snimili su ono što su kasnije postale ključne slika rata: djeca koja umiru, masovne grobnice, bombardiranje rodilišta i još mnogo toga.
   Nakon gotovo desetljeća izvještavanja za Associated Press o međunarodnim sukobima, uključujući i rusko-ukrajinski rat, „Dvadeset dana u Mariupolju“ prvi je dokumentarni film Mstyslava Černova. Film se temelji na Černovljevim dnevnim vijestima i osobnim snimkama vlastite zemlje u ratu. Nudi živopisan, potresan prikaz civila zarobljenih u opsadi, kao i uvid u to kako je to izvještavati iz zone sukoba i utjecaj takvog novinarstva širom svijeta.
   Chernov i njegova mala ekipa riskirali su svoje živote kako bi snimili uništenje Mariupolja. Rezultati otkrivaju besmislenu okrutnost koja dolazi s ratom općenito, a posebno s ovim sukobom. Zašto je ovaj film neophodan trebalo bi biti jasno. (Tim MillerCape / Cod Wave Magazine)
   Ovaj film je užasan, bolan, čisti primjer objektivnosti; šokantno je grafički. To bi trebalo učiti u svakoj novinarskoj školi, gledati u svakom dnevnom boravku. (Camilla Long / Times UK)
   „20 dana u Mariupolju“ nudi iscrpljujući, ali vitalan pogled na razorni učinak rata. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Nesmiljen i zaista važan dokumentarac koji nas uvlači u žestoki napad Rusije na grad čije je ime postalo sinonim za nehumanost ovog rata. (The New York Times)
   ''20 Days in Mariupol'' je uznemirujući kolaž patnje i apsurda. Bilo da govorim o beživotnim tijelima djece i staraca, životinjski impuls preživljavanja i haračenja po napuštenim trgovinama ili ruske propagande koji se uz toliko užasa usuđuju lagati kako je sve viđeno tek obična inscenirana izmišljotina. Ako je toga i bilo, a lako i jest, nije u konačnici niti bitno. Bitno je da su oni koji donose odluke krvožedne kreature koje kao i uvijek gledaju isključivo svoje interese, a obični, mali ljudi u jednom trenu gube sve što su marljivo gradili cijele svoje živote. Za razliku od prošlogodišnje, usudit ću se reći, propagande od filma zvane ''Navalny'', ovaj dokumentarni film svakako zaslužuje pozornost i priznanja, koliko god njegovo gledanje bilo nepodnošljivo mučno. (Ivica perinović / ezadar.net)
   Vitalna je važnost ratnih dopisnika, njihove hrabrosti i domišljatosti koju moraju posjedovati da bi radili u takvim uvjetima. (Frank Scheck / The Hollywood Reporter)
   Ovo je poruka iz pakla na zemlji. Njegova fragmentirana, kaotična, neprecizna priroda je otkrivenje. (Matt Zoller Seitz / RogerEbert.com)

https://www.imdb.com/title/tt24082438/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 09.04.

20 DANA U MARIUPOLJU

20 днів у Маріупол / 20 Days in Mariupol, 2023.
17:30 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM
20 днів у Маріупол / 20 Days in Mariupol, 2023. Mstyslav Chernov, 94 min. UKR

   AP-ova skupina ukrajinskih novinara, zatočenih u opkoljenom Mariupolju, bori se kako bi nastavila svoj rad na dokumentiranju strahota ruske invazije. Kao jedini međunarodni izvjestitelji koji su ostali u gradu, snimili su ono što su kasnije postale ključne slika rata: djeca koja umiru, masovne grobnice, bombardiranje rodilišta i još mnogo toga.
   Nakon gotovo desetljeća izvještavanja za Associated Press o međunarodnim sukobima, uključujući i rusko-ukrajinski rat, „Dvadeset dana u Mariupolju“ prvi je dokumentarni film Mstyslava Černova. Film se temelji na Černovljevim dnevnim vijestima i osobnim snimkama vlastite zemlje u ratu. Nudi živopisan, potresan prikaz civila zarobljenih u opsadi, kao i uvid u to kako je to izvještavati iz zone sukoba i utjecaj takvog novinarstva širom svijeta.
   Chernov i njegova mala ekipa riskirali su svoje živote kako bi snimili uništenje Mariupolja. Rezultati otkrivaju besmislenu okrutnost koja dolazi s ratom općenito, a posebno s ovim sukobom. Zašto je ovaj film neophodan trebalo bi biti jasno. (Tim MillerCape / Cod Wave Magazine)
   Ovaj film je užasan, bolan, čisti primjer objektivnosti; šokantno je grafički. To bi trebalo učiti u svakoj novinarskoj školi, gledati u svakom dnevnom boravku. (Camilla Long / Times UK)
   „20 dana u Mariupolju“ nudi iscrpljujući, ali vitalan pogled na razorni učinak rata. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Nesmiljen i zaista važan dokumentarac koji nas uvlači u žestoki napad Rusije na grad čije je ime postalo sinonim za nehumanost ovog rata. (The New York Times)
   ''20 Days in Mariupol'' je uznemirujući kolaž patnje i apsurda. Bilo da govorim o beživotnim tijelima djece i staraca, životinjski impuls preživljavanja i haračenja po napuštenim trgovinama ili ruske propagande koji se uz toliko užasa usuđuju lagati kako je sve viđeno tek obična inscenirana izmišljotina. Ako je toga i bilo, a lako i jest, nije u konačnici niti bitno. Bitno je da su oni koji donose odluke krvožedne kreature koje kao i uvijek gledaju isključivo svoje interese, a obični, mali ljudi u jednom trenu gube sve što su marljivo gradili cijele svoje živote. Za razliku od prošlogodišnje, usudit ću se reći, propagande od filma zvane ''Navalny'', ovaj dokumentarni film svakako zaslužuje pozornost i priznanja, koliko god njegovo gledanje bilo nepodnošljivo mučno. (Ivica perinović / ezadar.net)
   Vitalna je važnost ratnih dopisnika, njihove hrabrosti i domišljatosti koju moraju posjedovati da bi radili u takvim uvjetima. (Frank Scheck / The Hollywood Reporter)
   Ovo je poruka iz pakla na zemlji. Njegova fragmentirana, kaotična, neprecizna priroda je otkrivenje. (Matt Zoller Seitz / RogerEbert.com)

https://www.imdb.com/title/tt24082438/?ref_=fn_al_tt_1

BAARÌA

Baarìa, 2009.
19:00 sati



SOLJENJE PAMETI: gošća, Višnja Kukoč
Baarìa, 2009. Giuseppe Tornatore, 163 min. IT
Scenarij:
Giuseppe Tornatore
Uloge: Francesco Scianna, Margareth Madè, Raoul Bova, Giorgio Faletti, Monica Bellucci
   “Baaria” je dobio naziv po Tornatoreovom rodnom mjestu i kroz život jedne obitelji ispisuje povijest grada od 20-ih do osamdesetih godina prošlog stoljeća.
   Film prati pastirsku obitelj Torrenuova koja teško živi i s dolaskom fašizma i s dolaskom 2. svjetskog rata. Centralna figura je mladi Peppino koji se gledajući bešćutnost velikaša-farmera i lokalne mafije zarazi idejom komunizma. Usporedo s političkim angažmanom, za oko mu počinje zapinjati prekrasna Mannina čije srce uskoro i osvaja. Kroz njihov zajednički život, borbu za pravdu i egzistenciju, Tornatore opipava puls jednog siromašnog grada, priča obične ljudske priče, predočava slike vremena.
   Bez obzira što ponekad izgleda malo prenatrpan, detaljniji pogled na vremena fašizma, rata i zloglasne talijanske mafije kroz oči običnih ljudi je osvježavajući. (Ian Freer / Empire Magazine)
   Možda imam nešto prema filmovima koji predstavljaju Siciliju prošlog stoljeća, drugačije si ne mogu objasniti: postoji nekoliko paralela s „Nuovo Cinema Paradiso“, i iako je druga polovica „Baarìe“ možda prilično teška, svidio mi se od početka do kraja. To je magija koju Tornatore uspijeva prenijeti kroz slike, sekvence pune emocija utisnute u lica likova i poetsku glazbu Ennia Morriconea: prekrasna kinematografska slika gotovo nepoznatog sela, ali sa simpatijom, koja u pedeset godina transponirana priča svoju priču i priču same Italije. (A. B. Caselli / letterbox)
  Možda postoje neki elementi koji su neuredni ili čak nedovoljno razvijeni, ali uživao sam gotovo u svakoj sekundi ovog filma. (Okkervil / www.criticker.com)
   Od čarobnog realističkog početka do opernog finala, sve u ovom zanosno fotografiranom spomenaru osunčanih uspomena i nostalgije s razglednica zaokuplja… romantično je i sentimentalno razoružavajuće. (Alan Jones / Radio Times)

https://www.imdb.com/title/tt1081935/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 10.04.

SJEVERNJAČKA UTJEHA

Northern Comfort, 2023
17:30 sati



Northern Comfort, 2023. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, 97 min. IS/UK/DE
Scenarij:
Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, Halldór Laxness Halldórsson i Tobias Munthe
Uloge: Lydia Leonard, Timothy Spall, Ella Rumpf
   Veterana specijalnih postrojbi, uštogljenu poduzetnicu, influencericu s pola milijuna pratitelja i nesposobnog instruktora spojio je tečaj razbijanja straha od letenja. Posljednji izazov tečaja je let od Londona do Islanda, koji u konačnici postane užasno mučenje. Izgubljeni na Islandu, smrznuti i prestravljeni, moraju pronaći način suočiti se sa svojim strahovima i zajedno surađivati kako bi raširili svoja krila... i konačno poletjeli.
   Htio sam napraviti film kao egzistencijalnu komediju o velikim temama, poput straha, smrti i životu. (redatelj i ko-scenarist Hafsteinn Gunnar Sigurðsson)
   Radi se o našim strahovima. Strah od letenja samo je jedan od prikaza toga. Radi se o prihvaćanju da ne možemo imati punu kontrolu nad stvarima. Živimo u stresnim vremenima s mnogo stvari oko kojih moramo biti tjeskobni ili zabrinuti, ali kada dođe do toga, trebamo pokušati biti u trenutku – prepustiti se i uživati. (redatelj i ko-scenarist Hafsteinn Gunnar Sigurðsson)
   „Sjevernjačka utjeha“ nježna je zabava ispunjena dobrim nastupima poznatih lica. (Hannah Brown / Jerusalem Post)

https://www.imdb.com/title/tt18072882/?ref_=fn_al_tt_1

OTOK LARGO

20:00 sati



BACALL100
Key Largo, 1948. John Huston, 100 min. US
Scenarij:
Richard Brooks, John Huston (prema drami Maxwella Andersona)
Uloge: Humphrey Bogart, Edward G. Robinson, Lauren Bacall, Lionel Barrymore, Claire Trevor, Thomas Gome
   Ratni veteran Frank McCloud stiže na otok Largo, najveći među koraljnim otocima smještenima pred obalom Floride. Boreći se u 2. svjetskom ratu, Frank je ostao bez najboljeg prijatelja i suborca Georgea Templea te sad, želeći odati poštovanje njegovoj obitelji, stiže u posjet Georgeovu ocu Jamesu, koji na otoku s Georgeovom udovicom Norom vodi hotel. Već pri dolasku u hotel koji vrvi gostima Frank će posumnjati da nešto nije u redu, a ubrzo će se pokazati da je hotel pun kriminalaca.
   Tražite li od filma samo zabavu slobodno preskočite „Key Largo“ jer od prvog do zadnjeg kadra ovaj će vas film držati u napetosti i suočavati sa vašim vlastitim slabostima, izgovorima i opravdanjima. Želite li, slikovito rečeno, pogledati film najsličniji ispitu savjesti onda je „Key Largo“ pravi film za vas. (Tea Agejev / frendica.online)
   Savršeno napeta atmosfera i nastupi, s iskrama koje frcaju između Bogarta i Bacall. (Ian Nathan / Empire Magazine)
   Iako je scenografija ograničena, a prizori dosta oskudni, zaplet je zanimljiv, a tome u prilog idu doista dobri kadrovi, odnosno krupni planovi. Oštri dijalozi, konstantan sukob i nadolazeća oluja, garantiraju napetost i neizvjesnost. Redatelj John Huston je uspio da opće prihvatljive društvene ideale, suoči s egoizmom i korupcijom, a da se pritom hrabrost ne ogleda u standardnom junaštvu, već spletu okolnosti, odnosno savjesti. (Elvir Ćorhodžić / filmskivrtlog.wordpress.com)
   Temeljen na drami Maxwella Andersona iz 1939., "Key Largo" poprimio je oblik briljantne kriminalističke drame ukorijenjene sjajnom glumačkom postavom i vrhunskim izvedbama. (Keith Garlington / Keith & Movies)

https://www.imdb.com/title/tt0040506/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 11.04.

BACK TO BLACK

Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024.
17:30 sati



Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024. Sam Taylor-Johnson, 122 min. UK/FR/US
Scenarij:
Matt Greenhalgh
Uloge: Marisa Abela, Jack O'Connell, Edi Marsan, Lesley Manville
   Biografska drama koja se temelji na životu britanske kantautorice Amy Winehouse. Amy je preminula u 27 godini, i time se priključila „zloglasnom klubu 27“, koju čine prerano preminuli rock velikani (Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison, Curt Cobain…).  Nakon prerane smrti 2011. nekoliko je redatelja pokušalo razviti biografske projekte, ali nitko od njih nije napredovao. Jedini film koji je prešao fazu razvoja bio je izvrsni dokumentarni film „Amy“, koji je 2016. osvojio Oscara za najbolji dokumentarac. Scenarija se naposlijetku prihvatio Matt Greenhalgh, bivši kritičar te scenarist za TV serije. Greenhalghov filmski debi kao scenarista bio je biografski film o frontmenu Joy Division Ianu Curtisu, film „Control“ iz 2007. Napisao je scenarij i za film  „Nowhere Boy“ iz 2009., o mladom Johnu Lennonu.
   Priča o ranom usponu Amy Winehouse do slave od njezinih ranih dana u Camdenu do stvaranja njezinog revolucionarnog albuma „Back to Black“ koji je Winehouse katapultirao do svjetske slave. Ispričan kroz Amyne oči i inspiriran njezinim duboko osobnim tekstovima, film istražuje i obuhvaća mnoge slojeve legendarne umjetnice i burne ljubavne priče s Blakeom Fielderom-Civilom, Amynog muža od 2007. do 2009.
   „Back to Black“ uključuje mnoge pjesme Amy Winehouse, s Abelinim vokalom kroz cijeli film. Nick Cave i Warren Ellis su napisali muziku za film.
https://www.imdb.com/title/tt21261712/?ref_=fn_al_tt_1

LUXEMBOURG, LUKSEMBURG

Luxembourg, Luxembourg, 2022.
20:00 sati



Luxembourg, Luxembourg, 2022. Antonio Lukich, 105 min. UKR
Scenarij:
Antonio Lukich
Uloge: Amil Nasirov, Ramil Nasirov, Ljudmila Sačenko, Natalija Gnjitij, Karina Čerčevič, Viktor Drapikovski
   Mnogo je lijepih mjesta za umiranje. Luksemburg nije jedno od njih. Bio on lijep ili ne, vrlo je skupo umrijeti u Luksemburgu. Kad braća blizanci čuju da je njihov dugo odsutni otac bolestan u Luksemburgu, kreću na put kako bi ga posljednji put vidjeli. Hoće li čovjek kojeg će pronaći biti opaki otac kakvog pamte.
   „Luxembourg, Luksemburg“ je humoristični i britki film o očevima i sinovima, prikazan u programu Horizonti u Veneciji i na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu. (ZFF)
   „Luksemburg, Luksemburg“ je svakako zabavan film brzog tempa i snažnog ritma u kojem se stapaju humor, drama, sjećanja, apsurdi i različite perspektive koje čine život. U tome se itekako nađe mjesta za citate različitih utjecaja od kojih je najkitnjastiji, iako ne nužno centralan za film, Martin Scorsese i njegovi gangsterski epovi iz devedesetih godina prošlog stoljeća, blago okrenuti na humor, ali ne i parodirani. (Marko Stojiljković / lupiga.com)
   Iako je film pun luckastog humora, ima osjećaj kamo ide mnogo više nego što bi [njegovi likovi] ikada mogli, možda istražujući zašto odsutnost čini srce još ljepšim, ali neizbježno ostavlja nečije srce punim. (Stephen Saito / Moveable Fest)
   Film ne samo da nam daje pravo da se smijemo tijekom razdoblja patnje i sukoba, nego čini da dijeljenje topline njegovog slatkoćudnog humora izgleda kao vitalan, oživljavajući čin otpora. (Jessica Kiang / Variety)

https://www.imdb.com/title/tt19783714/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 12.04.

BACK TO BLACK

Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024.
20:00 sati



Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024. Sam Taylor-Johnson, 122 min. UK/FR/US
Scenarij:
Matt Greenhalgh
Uloge: Marisa Abela, Jack O'Connell, Edi Marsan, Lesley Manville
   Biografska drama koja se temelji na životu britanske kantautorice Amy Winehouse. Amy je preminula u 27 godini, i time se priključila „zloglasnom klubu 27“, koju čine prerano preminuli rock velikani (Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison, Curt Cobain…).  Nakon prerane smrti 2011. nekoliko je redatelja pokušalo razviti biografske projekte, ali nitko od njih nije napredovao. Jedini film koji je prešao fazu razvoja bio je izvrsni dokumentarni film „Amy“, koji je 2016. osvojio Oscara za najbolji dokumentarac. Scenarija se naposlijetku prihvatio Matt Greenhalgh, bivši kritičar te scenarist za TV serije. Greenhalghov filmski debi kao scenarista bio je biografski film o frontmenu Joy Division Ianu Curtisu, film „Control“ iz 2007. Napisao je scenarij i za film  „Nowhere Boy“ iz 2009., o mladom Johnu Lennonu.
   Priča o ranom usponu Amy Winehouse do slave od njezinih ranih dana u Camdenu do stvaranja njezinog revolucionarnog albuma „Back to Black“ koji je Winehouse katapultirao do svjetske slave. Ispričan kroz Amyne oči i inspiriran njezinim duboko osobnim tekstovima, film istražuje i obuhvaća mnoge slojeve legendarne umjetnice i burne ljubavne priče s Blakeom Fielderom-Civilom, Amynog muža od 2007. do 2009.
   „Back to Black“ uključuje mnoge pjesme Amy Winehouse, s Abelinim vokalom kroz cijeli film. Nick Cave i Warren Ellis su napisali muziku za film.
https://www.imdb.com/title/tt21261712/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 13.04.

PAMTIM SAMO SRETNE DANE

Pamtim samo sretne dane, 2023.
17:30 sati



Pamtim samo sretne dane, 2023. Nevio Marasović, 72 min. HR
Scenarij:
Gjermund Gisvold
Uloge: Radko Polič, Tena Nemet Brankov, Leon Lučev, Goran Bogdan, Nine Violić, Janko Popović Volarić, Leona Paraminski, Zlatko Burić-Kićo, Stjepan Perić,  Goran Grgić, Tara Thaller, Alma Prica, Jelena Miholjević, Tihana Lazović Trifunović, Živko Anočić, Zdenko Jelčić
   Umorni starac sjedi u restoranu i promatra goste. No kao da ih već poznaje. A dok osluškuje njihove razgovore, sve više izgleda kao da ih je negdje već čuo. Čekaonica za drugi svijet ne nudi izbor – u ulozi suca i porote, starac je prisiljen promatrati najvažnije trenutke svoga života, punog žaljenja i krivih odluka.
   Posljednji film velikog slovenskog glumca Radka Poliča nadrealistično je i melankolično ostvarenje nagrađivanog redatelja Nevija Marasovića. (ZFF)
   Polič, nažalost, nije doživio pulsku premijeru (preminuo je 15. rujna 2022.), ali Marasović mu je pokazao film prije smrti. „Dok je gledao film, u očima mu se vidjelo da mu se sviđa. Bio mu je simbolički blizak. Znao je da će mu biti zadnji“. (Nevio Marasović)
   Starac promatra svoj život i preispituje ga uz puno kajanja i žaljenja, ponovno proživljavajući ključne trenutke, sve prave i krive odluke, od gorkih do slatkih poput čokoladnog deserta iz restorana, usput potičući i gledatelja na slična razmišljanja. Polič se maksimalno poistovjetio s likom i glumi sa suzom u oku, kao da se u svakoj sceni oprašta od života, svjestan da je ovaj film njegova “čekaonica za drugi svijet”. (Marko Njegić / SD)

https://www.imdb.com/title/tt28285007/?ref_=fn_al_tt_1

BACK TO BLACK

Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024.
19:30 sati



Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024. Sam Taylor-Johnson, 122 min. UK/FR/US
Scenarij:
Matt Greenhalgh
Uloge: Marisa Abela, Jack O'Connell, Edi Marsan, Lesley Manville
   Biografska drama koja se temelji na životu britanske kantautorice Amy Winehouse. Amy je preminula u 27 godini, i time se priključila „zloglasnom klubu 27“, koju čine prerano preminuli rock velikani (Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison, Curt Cobain…).  Nakon prerane smrti 2011. nekoliko je redatelja pokušalo razviti biografske projekte, ali nitko od njih nije napredovao. Jedini film koji je prešao fazu razvoja bio je izvrsni dokumentarni film „Amy“, koji je 2016. osvojio Oscara za najbolji dokumentarac. Scenarija se naposlijetku prihvatio Matt Greenhalgh, bivši kritičar te scenarist za TV serije. Greenhalghov filmski debi kao scenarista bio je biografski film o frontmenu Joy Division Ianu Curtisu, film „Control“ iz 2007. Napisao je scenarij i za film  „Nowhere Boy“ iz 2009., o mladom Johnu Lennonu.
   Priča o ranom usponu Amy Winehouse do slave od njezinih ranih dana u Camdenu do stvaranja njezinog revolucionarnog albuma „Back to Black“ koji je Winehouse katapultirao do svjetske slave. Ispričan kroz Amyne oči i inspiriran njezinim duboko osobnim tekstovima, film istražuje i obuhvaća mnoge slojeve legendarne umjetnice i burne ljubavne priče s Blakeom Fielderom-Civilom, Amynog muža od 2007. do 2009.
   „Back to Black“ uključuje mnoge pjesme Amy Winehouse, s Abelinim vokalom kroz cijeli film. Nick Cave i Warren Ellis su napisali muziku za film.
https://www.imdb.com/title/tt21261712/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 16.04.

BACK TO BLACK

Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024.
17:30 sati



Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024. Sam Taylor-Johnson, 122 min. UK/FR/US
Scenarij:
Matt Greenhalgh
Uloge: Marisa Abela, Jack O'Connell, Edi Marsan, Lesley Manville
   Biografska drama koja se temelji na životu britanske kantautorice Amy Winehouse. Amy je preminula u 27 godini, i time se priključila „zloglasnom klubu 27“, koju čine prerano preminuli rock velikani (Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison, Curt Cobain…).  Nakon prerane smrti 2011. nekoliko je redatelja pokušalo razviti biografske projekte, ali nitko od njih nije napredovao. Jedini film koji je prešao fazu razvoja bio je izvrsni dokumentarni film „Amy“, koji je 2016. osvojio Oscara za najbolji dokumentarac. Scenarija se naposlijetku prihvatio Matt Greenhalgh, bivši kritičar te scenarist za TV serije. Greenhalghov filmski debi kao scenarista bio je biografski film o frontmenu Joy Division Ianu Curtisu, film „Control“ iz 2007. Napisao je scenarij i za film  „Nowhere Boy“ iz 2009., o mladom Johnu Lennonu.
   Priča o ranom usponu Amy Winehouse do slave od njezinih ranih dana u Camdenu do stvaranja njezinog revolucionarnog albuma „Back to Black“ koji je Winehouse katapultirao do svjetske slave. Ispričan kroz Amyne oči i inspiriran njezinim duboko osobnim tekstovima, film istražuje i obuhvaća mnoge slojeve legendarne umjetnice i burne ljubavne priče s Blakeom Fielderom-Civilom, Amynog muža od 2007. do 2009.
   „Back to Black“ uključuje mnoge pjesme Amy Winehouse, s Abelinim vokalom kroz cijeli film. Nick Cave i Warren Ellis su napisali muziku za film.
https://www.imdb.com/title/tt21261712/?ref_=fn_al_tt_1

DON JUAN DE MARCO

Don Juan De Marco, 1994.
20:00 sati



BRANDO100
Don Juan De Marco, 1994. Jeremy Leven, 97 min. US
Scenarij:
Jeremy Leven
Uloge: Marlon Brando, Johnny Depp, Faye Dunaway, Rachel Ticotin, Bob Dishy, Géraldine Pailhas
   John Arnold DeMarco, mladić je koji za sebe vjeruje da je Don Juan, najveći ljubavnik na svijetu. Ogrnut plaštom i maskom, DeMarco se podvrgava psihijatrijskom liječenju kod dr. Jacka Micklera, kako bi ga izliječio od njegove očite zablude. Ali psihijatrijske seanse imaju neočekivani učinak na psihijatrijsko osoblje, od kojih se neki nađu nadahnuti DeMarcovom zabludom; najdublje pogođen je sam dr. Mickler, koji ponovno pokreće romansu u svom samozadovoljnom braku.
   Film se temelji na dva različita izvora; moderna priča temelji se na kratkoj priči redatelja/scenarista Jeremyja Levena „Don Juan DeMarco and the Centerfold“ (izvorni naslov filma prije nego što ga je studio promijenio nedugo prije izlaska), dok se flashbackovi koji prikazuju DeMarcovu pozadinu priče temelje na poznatiju legenda o Don Juanu, posebno kako je ispričao Lord Byron u svojoj verziji legende.
   „Don Juan DeMarco“ dokazuje da se lagana priča može pretvoriti u zabavni film ako je glumi par dobro usklađenih profesionalaca koji uživaju u svom zanatu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Uglavnom, pleše na vrlo finoj oštrici noža između šarma i apsurda. (Sheila Johnston / Independent UK)
   Gosp. Brando sada je slikovita ruševina, ali jednako je magnetičan kao nekad. (Quentin Crisp / Christopher Street)
   Ako je ikada postojao film koji je ugodniji nego što ima pravo biti na površini, onda je to ovaj. (Chris Hicks Deseret News Salt Lake City)

https://www.imdb.com/title/tt0112883/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 18.04.

PRISCILLA

Priscilla, 2023.
17:30 sati




Priscilla, 2023. Sofia Coppola, 113 min. US/IT
Scenarij:
Sofia Coppola prema memoarima „Elvis and Me“  Priscille Presley
Uloge: Caillee Spaeny, Jacob Elordi, Ari Cohen
   Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi, čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda, u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjivi, najbolji prijatelj.
   Kroz Priscilline oči, scenaristica i redateljica Sofia Coppola predstavlja nam do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita kroz odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova u ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi. „Priscilla“ je premijerno prikazana na 80. Venecijanskom filmskom festivalu.
   Sofia Coppola nježno, ali bistro gleda na često otrovnu mješavinu prve ljubavi i slave. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Srcedrapajuće putovanje u mračno srce slavnih i Sofijin najbolji film još od „Izgubljenih u prijevodu“. (Marlow Stern / Rolling Stone)
   Sofijino filmsko stvaralaštvo ima toliko odvažnosti, rizika i strogosti. Neka vas ne zavara prividna mekoća njene vizije ili nježnost njezina pogleda, Sofija jednostavno režira da bi pokazala oštrinu. (redateljica Jane Campion)
   Coppola pronalazi način da to ispriča bez senzacionalizma ili otvorenog osuđivanja. (Mark Kermode / Kermode i Mayo's Take)
   Kao Priscilla, Cailee Spaeny bez napora prelazi svoje putovanje od adolescencije razrogačenih očiju do razočarane mlade žene. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)

https://www.imdb.com/title/tt22041854/?ref_=fn_al_tt_1

PAMTIM SAMO SRETNE DANE

Pamtim samo sretne dane, 2023.
20:00 sati



Pamtim samo sretne dane, 2023. Nevio Marasović, 72 min. HR
Scenarij:
Gjermund Gisvold
Uloge: Radko Polič, Tena Nemet Brankov, Leon Lučev, Goran Bogdan, Nine Violić, Janko Popović Volarić, Leona Paraminski, Zlatko Burić-Kićo, Stjepan Perić,  Goran Grgić, Tara Thaller, Alma Prica, Jelena Miholjević, Tihana Lazović Trifunović, Živko Anočić, Zdenko Jelčić
   Umorni starac sjedi u restoranu i promatra goste. No kao da ih već poznaje. A dok osluškuje njihove razgovore, sve više izgleda kao da ih je negdje već čuo. Čekaonica za drugi svijet ne nudi izbor – u ulozi suca i porote, starac je prisiljen promatrati najvažnije trenutke svoga života, punog žaljenja i krivih odluka.
   Posljednji film velikog slovenskog glumca Radka Poliča nadrealistično je i melankolično ostvarenje nagrađivanog redatelja Nevija Marasovića. (ZFF)
   Polič, nažalost, nije doživio pulsku premijeru (preminuo je 15. rujna 2022.), ali Marasović mu je pokazao film prije smrti. „Dok je gledao film, u očima mu se vidjelo da mu se sviđa. Bio mu je simbolički blizak. Znao je da će mu biti zadnji“. (Nevio Marasović)
   Starac promatra svoj život i preispituje ga uz puno kajanja i žaljenja, ponovno proživljavajući ključne trenutke, sve prave i krive odluke, od gorkih do slatkih poput čokoladnog deserta iz restorana, usput potičući i gledatelja na slična razmišljanja. Polič se maksimalno poistovjetio s likom i glumi sa suzom u oku, kao da se u svakoj sceni oprašta od života, svjestan da je ovaj film njegova “čekaonica za drugi svijet”. (Marko Njegić / SD)

https://www.imdb.com/title/tt28285007/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 19.04.

LUXEMBOURG, LUKSEMBURG

Luxembourg, Luxembourg, 2022.
17:30 sati



Luxembourg, Luxembourg, 2022. Antonio Lukich, 105 min. UKR
Scenarij:
Antonio Lukich
Uloge: Amil Nasirov, Ramil Nasirov, Ljudmila Sačenko, Natalija Gnjitij, Karina Čerčevič, Viktor Drapikovski
   Mnogo je lijepih mjesta za umiranje. Luksemburg nije jedno od njih. Bio on lijep ili ne, vrlo je skupo umrijeti u Luksemburgu. Kad braća blizanci čuju da je njihov dugo odsutni otac bolestan u Luksemburgu, kreću na put kako bi ga posljednji put vidjeli. Hoće li čovjek kojeg će pronaći biti opaki otac kakvog pamte.
   „Luxembourg, Luksemburg“ je humoristični i britki film o očevima i sinovima, prikazan u programu Horizonti u Veneciji i na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu. (ZFF)
   „Luksemburg, Luksemburg“ je svakako zabavan film brzog tempa i snažnog ritma u kojem se stapaju humor, drama, sjećanja, apsurdi i različite perspektive koje čine život. U tome se itekako nađe mjesta za citate različitih utjecaja od kojih je najkitnjastiji, iako ne nužno centralan za film, Martin Scorsese i njegovi gangsterski epovi iz devedesetih godina prošlog stoljeća, blago okrenuti na humor, ali ne i parodirani. (Marko Stojiljković / lupiga.com)
   Iako je film pun luckastog humora, ima osjećaj kamo ide mnogo više nego što bi [njegovi likovi] ikada mogli, možda istražujući zašto odsutnost čini srce još ljepšim, ali neizbježno ostavlja nečije srce punim. (Stephen Saito / Moveable Fest)
   Film ne samo da nam daje pravo da se smijemo tijekom razdoblja patnje i sukoba, nego čini da dijeljenje topline njegovog slatkoćudnog humora izgleda kao vitalan, oživljavajući čin otpora. (Jessica Kiang / Variety)

https://www.imdb.com/title/tt19783714/?ref_=fn_al_tt_1

PRISCILLA

Priscilla, 2023.
20:00 sati




Priscilla, 2023. Sofia Coppola, 113 min. US/IT
Scenarij:
Sofia Coppola prema memoarima „Elvis and Me“  Priscille Presley
Uloge: Caillee Spaeny, Jacob Elordi, Ari Cohen
   Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi, čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda, u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjivi, najbolji prijatelj.
   Kroz Priscilline oči, scenaristica i redateljica Sofia Coppola predstavlja nam do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita kroz odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova u ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi. „Priscilla“ je premijerno prikazana na 80. Venecijanskom filmskom festivalu.
   Sofia Coppola nježno, ali bistro gleda na često otrovnu mješavinu prve ljubavi i slave. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Srcedrapajuće putovanje u mračno srce slavnih i Sofijin najbolji film još od „Izgubljenih u prijevodu“. (Marlow Stern / Rolling Stone)
   Sofijino filmsko stvaralaštvo ima toliko odvažnosti, rizika i strogosti. Neka vas ne zavara prividna mekoća njene vizije ili nježnost njezina pogleda, Sofija jednostavno režira da bi pokazala oštrinu. (redateljica Jane Campion)
   Coppola pronalazi način da to ispriča bez senzacionalizma ili otvorenog osuđivanja. (Mark Kermode / Kermode i Mayo's Take)
   Kao Priscilla, Cailee Spaeny bez napora prelazi svoje putovanje od adolescencije razrogačenih očiju do razočarane mlade žene. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)

https://www.imdb.com/title/tt22041854/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 20.04.

LUXEMBOURG, LUKSEMBURG

Luxembourg, Luxembourg, 2022.
17:30 sati



Luxembourg, Luxembourg, 2022. Antonio Lukich, 105 min. UKR
Scenarij:
Antonio Lukich
Uloge: Amil Nasirov, Ramil Nasirov, Ljudmila Sačenko, Natalija Gnjitij, Karina Čerčevič, Viktor Drapikovski
   Mnogo je lijepih mjesta za umiranje. Luksemburg nije jedno od njih. Bio on lijep ili ne, vrlo je skupo umrijeti u Luksemburgu. Kad braća blizanci čuju da je njihov dugo odsutni otac bolestan u Luksemburgu, kreću na put kako bi ga posljednji put vidjeli. Hoće li čovjek kojeg će pronaći biti opaki otac kakvog pamte.
   „Luxembourg, Luksemburg“ je humoristični i britki film o očevima i sinovima, prikazan u programu Horizonti u Veneciji i na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu. (ZFF)
   „Luksemburg, Luksemburg“ je svakako zabavan film brzog tempa i snažnog ritma u kojem se stapaju humor, drama, sjećanja, apsurdi i različite perspektive koje čine život. U tome se itekako nađe mjesta za citate različitih utjecaja od kojih je najkitnjastiji, iako ne nužno centralan za film, Martin Scorsese i njegovi gangsterski epovi iz devedesetih godina prošlog stoljeća, blago okrenuti na humor, ali ne i parodirani. (Marko Stojiljković / lupiga.com)
   Iako je film pun luckastog humora, ima osjećaj kamo ide mnogo više nego što bi [njegovi likovi] ikada mogli, možda istražujući zašto odsutnost čini srce još ljepšim, ali neizbježno ostavlja nečije srce punim. (Stephen Saito / Moveable Fest)
   Film ne samo da nam daje pravo da se smijemo tijekom razdoblja patnje i sukoba, nego čini da dijeljenje topline njegovog slatkoćudnog humora izgleda kao vitalan, oživljavajući čin otpora. (Jessica Kiang / Variety)

https://www.imdb.com/title/tt19783714/?ref_=fn_al_tt_1

BACK TO BLACK

Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024.
19:30 sati



Back to Black (Amy Winehouse biopic), 2024. Sam Taylor-Johnson, 122 min. UK/FR/US
Scenarij:
Matt Greenhalgh
Uloge: Marisa Abela, Jack O'Connell, Edi Marsan, Lesley Manville
   Biografska drama koja se temelji na životu britanske kantautorice Amy Winehouse. Amy je preminula u 27 godini, i time se priključila „zloglasnom klubu 27“, koju čine prerano preminuli rock velikani (Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison, Curt Cobain…).  Nakon prerane smrti 2011. nekoliko je redatelja pokušalo razviti biografske projekte, ali nitko od njih nije napredovao. Jedini film koji je prešao fazu razvoja bio je izvrsni dokumentarni film „Amy“, koji je 2016. osvojio Oscara za najbolji dokumentarac. Scenarija se naposlijetku prihvatio Matt Greenhalgh, bivši kritičar te scenarist za TV serije. Greenhalghov filmski debi kao scenarista bio je biografski film o frontmenu Joy Division Ianu Curtisu, film „Control“ iz 2007. Napisao je scenarij i za film  „Nowhere Boy“ iz 2009., o mladom Johnu Lennonu.
   Priča o ranom usponu Amy Winehouse do slave od njezinih ranih dana u Camdenu do stvaranja njezinog revolucionarnog albuma „Back to Black“ koji je Winehouse katapultirao do svjetske slave. Ispričan kroz Amyne oči i inspiriran njezinim duboko osobnim tekstovima, film istražuje i obuhvaća mnoge slojeve legendarne umjetnice i burne ljubavne priče s Blakeom Fielderom-Civilom, Amynog muža od 2007. do 2009.
   „Back to Black“ uključuje mnoge pjesme Amy Winehouse, s Abelinim vokalom kroz cijeli film. Nick Cave i Warren Ellis su napisali muziku za film.
https://www.imdb.com/title/tt21261712/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 23.04.

PRISCILLA

Priscilla, 2023.
17:00 sati




Priscilla, 2023. Sofia Coppola, 113 min. US/IT
Scenarij:
Sofia Coppola prema memoarima „Elvis and Me“  Priscille Presley
Uloge: Caillee Spaeny, Jacob Elordi, Ari Cohen
   Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi, čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda, u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjivi, najbolji prijatelj.
   Kroz Priscilline oči, scenaristica i redateljica Sofia Coppola predstavlja nam do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita kroz odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova u ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi. „Priscilla“ je premijerno prikazana na 80. Venecijanskom filmskom festivalu.
   Sofia Coppola nježno, ali bistro gleda na često otrovnu mješavinu prve ljubavi i slave. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Srcedrapajuće putovanje u mračno srce slavnih i Sofijin najbolji film još od „Izgubljenih u prijevodu“. (Marlow Stern / Rolling Stone)
   Sofijino filmsko stvaralaštvo ima toliko odvažnosti, rizika i strogosti. Neka vas ne zavara prividna mekoća njene vizije ili nježnost njezina pogleda, Sofija jednostavno režira da bi pokazala oštrinu. (redateljica Jane Campion)
   Coppola pronalazi način da to ispriča bez senzacionalizma ili otvorenog osuđivanja. (Mark Kermode / Kermode i Mayo's Take)
   Kao Priscilla, Cailee Spaeny bez napora prelazi svoje putovanje od adolescencije razrogačenih očiju do razočarane mlade žene. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)

https://www.imdb.com/title/tt22041854/?ref_=fn_al_tt_1

CANTEBURYSKE PRIČE

I racconti di Canterbury / The Canterbury Tales, 1972.
19:30 sati



FILM I GRAD: gost Ronald Panza
I racconti di Canterbury / The Canterbury Tales, 1972. Pier Paolo Passolini, 111 min. IT
Scenarij:
Pier Paolo Passolini prema istoimenom djelu Geoffreya Chaucera
Uloge: Hugh Griffith, Laura Betti, Ninetto Davoli, Franco Citti, Josephine Chaplin. Alan Webb, Pier Paolo Pasolini
   U srednjovjekovnoj Engleskoj tijekom 14. stoljeća skupina hodočasnika putuje u svetište u Canterburyju. Među njima je i pisac Geoffrey Chaucer, koji bilježi priče koje tijekom putovanja pripovijedaju hodočasnici. Njihove pripovijesti variraju od satiričnog preko fantastičnog i grotesknog do duhovitog sadržaja…
   Zlatni medvjed za najbolji film na Berlinskom filmskom festivalu 1972. godine.
   Izuzetno maštovit film pun vesele blasfemije, uokviren prikazom samoga autora Chaucera: od priče o plemiću koji oslijepi kada oženi puno mlađu i promiskuitetnu ženu do priče o putu u pakao koji je naseljen fratrima i demonima u jednoj od najskandaloznijih filmskih sekvencija u povijesti. (ZFF)
   Riječ je o jednom od Pasolinijevih najznačajnijih i najuspjelijih filmova, djelo u kojem eksplicitno prepričavajući Chaucerov predložak odlazi u smjeru razuzdanog ekspresionizma, i koje se može interpretirati i kao kritika krutih općeprihvaćenih pogleda na seksualnost i seksualnih normi podjednako u Chaucerovo kao i u Pasolinijevo vrijeme. (HFS)
   Za razliku od Italije iz Pasolinijeva „Dekamerona“, Engleska iz „Canterburyjskih priča“ mnogo je oštrija u odnosu prema porocima svih vrsta. (Leo Goldsmith / notcoming.com)

https://www.imdb.com/title/tt0067647/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 24.04.

DEMON SLAYER

Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024.
17:30 sati



Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024. Haruo Sotozaki, 104 min. JP
Scenarij:
osoblje animacijskog studija Ufotablea
   „Demon Slayer…“ temeljen je na djelovima "Swordsmith Villagea" i "Hashira Traininga" iz manga serije „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba“ iz 2016.–20., autora Koyoharua Gotougea. Sadrži 11. epizodu Swordsmith Village poglavlja, uključujući završnicu nemilosrdne bitke između Tanjiro i Upper Four, Hantengu i trijumf Nezuko protiv sunca, sada prvi put u kinima. Slijedi 1. epizoda „Hashira Training“ poglavlja koja prati početak obuke Hashira kao pripremu za nadolazeću konačnu bitku protiv Muzan Kibutsujia.
   Montažni dio je nevjerojatan, izbor glazbe vratio je neka sjećanja, i sve u svemu, to je zadovoljavajući rad koji nas definitivno tjera da želimo više sadržaja „Demon Slayera“. (Arthur S. Poe  / Fiction Horizon)
   Avantura koja se razvija, odnosi među likovima, ljepota koja ispunjava (nekoliko) trenutaka predaha i kinematografska snaga u svakoj od njezinih borbi, pretvaraju se u fascinantnu filmsku energiju. (Martín Fernández / CruzLa Nación)
   Umjetnost u pokretu, puna krvi, suza i neodlučnosti, jer sirova ljudskost, humor i grubost čine ovu seriju tako dobrom. (Sherin Nicole / RIOTUS)
   Blistav i uzbudljiv spektakl koji publiku ostavlja gladnom za još. (Avi Offer / NYC Movie Guru)

https://www.imdb.com/title/tt30395619/?ref_=fn_al_tt_1

MRAČNI PROLAZ

Dark Passage, 1947.
20:00 sati



BACALL100
Dark Passage, 1947. Delmer Daves, 106 min. US
Scenarij:
Delmer Daves (prema romanu Davida Goodisa)
Uloge: Humphrey Bogart, Lauren Bacall, Bruce Bennett, Agnes Moorehead, Tom D'Andre
   Sredovječni Vincent Parry, osuđenik za ubojstvo supruge, bježi iz zloglasnog zatvora San Quentin. U bijegu mu pomaže mlada Irene Jansen, koja mu ponudi sklonište u svom stanu u San Franciscu priopćivši mu da je pratila njegovo suđenje i da vjeruje u njegovu nevinost. Parry nakon nekog vremena napušta Irenin stan i uzima taksi, a taksist, koji ga je prepoznao ali mu je naklonjen, daje mu informaciju o plastičnom kirurgu koji mu može operirati lice i učiniti ga neprepoznatljivim za policijske progonitelje…
   „Mračni prolaz“ predstavlja nezaobilazan izbor za ljubitelje američkog žanrovskog filma klasičnog hollywoodskog razdoblja. (HFS)
   Kada Bogart konačno dođe pred kameru, čini se neuobičajeno suzdržan. Međutim, raspoloženje njegove izvedbe donekle je kompenzirano onim gospođice Bacall, koja stvara prilično veliki pritisak kao oštrooka djevojka koja zna što želi. (Bosley Crowther  / The New York Times)
   Ono što počinje kao triler na putu se prebacuje u opuštenu, psihološku dramu, ali se na vrijeme oporavlja. (Variety)
   Napravljen na vrhuncu ere film noira, izvrstan je primjer žanra i nudi romantiku kao dodatak. (reelsf.com)  
   Iako je odnos Bogarta i Bacall ovdje stavljen u drugi plan, vrije poput romansi u njihova prva dva filma... (Nathanael Hood / Retro set)
   Prva trećina filma ispričana je u prvom licu i samo glasom. Uzimajući u obzir da je u glavnoj ulozi čovjek koji je vjerojatno bio najveća zvijezda u to vrijeme, ovo je čudan izbor! Međutim, dobro je izveden i daje filmu nešto jedinstveno. (slig001 / letterbox)

https://www.imdb.com/title/tt0039302/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 25.04.

DJEČAK I ČAPLJA

Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023.
17:30 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
BAFTA 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
ZLATNI GLOBUS 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023. Hayao Miyazaki, 124 min. JP
Scenarij:
Hayao Miyazaki
   Priča prati dječaka Mahita tijekom rata na Pacifiku… Seli se na selo nakon majčine smrti, otkriva napušteni toranj u blizini svog novog doma i ulazi u fantastičan svijet sa sivom čapljom koja govori. Dok kreće na epsko putovanje s čapljom kao vodičem, Mahito mora otkriti tajne ovoga svijeta i istinu o sebi.
   „Dječak i čaplja“ najskuplji je film ikada snimljen u Japanu. Scenarij se uvelike oslanja na Miyazakijevo djetinjstvo i istražuje teme odrastanja i suočavanja sa svijetom obilježenim sukobima i gubicima.  
   Ako je ovo doista Miyazakijeva posljednja riječ, onda je vrijedan njegove ostavštine. (Clarisse Loughrey / Independent)
   Miyazaki ne dolazi s moralističkim odgovorima na pitanje kako živjeti i suočiti se s problemima, već nas ostavlja s mnoštvom pitanja i promišljanja. (Gisela Savdie / El Heraldo)
   „Dječak i čaplja“ je umjetničko djelo. (Danny Leigh / Financial Times)
   "Dječak i čaplja“ još jedno je Miyazakijevo remek-djelo, koji duboko istražuje teme što potiču na razmišljanje kroz prekrasni animirani objektiv. (konsenzus kritičara / Rotten Tomatoes)
    Miyazakijeva vjera u dječji potencijal da nadmaše prethodne generacije pod izazovnim okolnostima, prikazana je u japanskom naslovu filma, koji djeci nudi izbor između ponavljanja kaosa prošlog rata u Japanu ili traženja boljeg puta, i tako pokazuje "kontinuirani optimizam" koji služi kao "najveći testament" redateljeve mašte. (Japan Times)
   Film, otvoren za različite interpretacije, u osnovi prenosi otpornost u suočavanju sa sukobima i tugom, dok se zalaže za njegovanje smislenih prijateljstava i pouzdanih saveza, u konačnici promičući napredak i potičući "humanost i razumijevanje svijeta“. (Hollywood Reporter)
   Film je vrhunac Miyazakijeve karijere i zahtijeva višestruko gledanje kako bi se u potpunosti apsorbirao nepokolebljivi ritam pripovijesti i bogata tapiserija slika. (Caryn James / BBC)
   Vizualno dojmljiv film koji ima puno toga za reći o životu, smrti, ljubavi i stvaranju. (Sebastian Zavala Kahn / Cinencuentro)

https://www.imdb.com/title/tt6587046/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_1_nm_6_q_The%2520Boy%2520And%2520The%2520Heron

DEMON SLAYER

Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024.
20:00 sati



Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024. Haruo Sotozaki, 104 min. JP
Scenarij:
osoblje animacijskog studija Ufotablea
   „Demon Slayer…“ temeljen je na djelovima "Swordsmith Villagea" i "Hashira Traininga" iz manga serije „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba“ iz 2016.–20., autora Koyoharua Gotougea. Sadrži 11. epizodu Swordsmith Village poglavlja, uključujući završnicu nemilosrdne bitke između Tanjiro i Upper Four, Hantengu i trijumf Nezuko protiv sunca, sada prvi put u kinima. Slijedi 1. epizoda „Hashira Training“ poglavlja koja prati početak obuke Hashira kao pripremu za nadolazeću konačnu bitku protiv Muzan Kibutsujia.
   Montažni dio je nevjerojatan, izbor glazbe vratio je neka sjećanja, i sve u svemu, to je zadovoljavajući rad koji nas definitivno tjera da želimo više sadržaja „Demon Slayera“. (Arthur S. Poe  / Fiction Horizon)
   Avantura koja se razvija, odnosi među likovima, ljepota koja ispunjava (nekoliko) trenutaka predaha i kinematografska snaga u svakoj od njezinih borbi, pretvaraju se u fascinantnu filmsku energiju. (Martín Fernández / CruzLa Nación)
   Umjetnost u pokretu, puna krvi, suza i neodlučnosti, jer sirova ljudskost, humor i grubost čine ovu seriju tako dobrom. (Sherin Nicole / RIOTUS)
   Blistav i uzbudljiv spektakl koji publiku ostavlja gladnom za još. (Avi Offer / NYC Movie Guru)

https://www.imdb.com/title/tt30395619/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 26.04.

SCENARIJ IZ SNOVA

Dream Scenario, 2023.
17:30 sati



Dream Scenario, 2023. Kristoffer Borgli, 102 min. US
Scenarij:
Kristoffer Borgli
Uloge: Nicolas Cage, Lily Bird, Julianne Nicholson, Michael Cera, Tim Meadows, Dylan Gelula, Dylan Baker
   Život nesretnog obiteljskog čovjeka Paula Matthewsa u potpunosti se preokrene nakon što ga milijuni stranaca odjednom započnu viđati u svojim snovima. Međutim, nakon što im se snovi s Paulom ubrzo počinju pretvarati u prave noćne more, naš junak će morati pronaći način kako se nositi s novostečenom slavom u ovoj potpuno otkačenoj i neumorno zabavnoj komediji scenarista i redatelja Kristoffera …
   „Dream Scenario“ je vrhunac karijere Nicolasa Cagea i ostavite razmišljanje o svemu što ima za reći o nestalnim hirovima pop kulture. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Ugodan i pametan film o neobičnom iskustvu slave. (Peter Bradshaw / The Guardian)
   Promišljeno, smiješno i pravovremeno, satirično raščlanjivanje „cancel culture“ u kojoj živimo, uzdignuta Cageovom izvedbom. (Stephen Romei / Australian)
   Ovo je odvažan projekt ne zbog svoje lude premise, već zbog gotovo savršenog seciranja društva opsjednutog slavom nepoznatih ljudi. (Randy Meeks / Espinof)

https://www.imdb.com/title/tt21942866/?ref_=fn_al_tt_1

DJEČAK I ČAPLJA

Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023.
19:30 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
BAFTA 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
ZLATNI GLOBUS 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023. Hayao Miyazaki, 124 min. JP
Scenarij:
Hayao Miyazaki
   Priča prati dječaka Mahita tijekom rata na Pacifiku… Seli se na selo nakon majčine smrti, otkriva napušteni toranj u blizini svog novog doma i ulazi u fantastičan svijet sa sivom čapljom koja govori. Dok kreće na epsko putovanje s čapljom kao vodičem, Mahito mora otkriti tajne ovoga svijeta i istinu o sebi.
   „Dječak i čaplja“ najskuplji je film ikada snimljen u Japanu. Scenarij se uvelike oslanja na Miyazakijevo djetinjstvo i istražuje teme odrastanja i suočavanja sa svijetom obilježenim sukobima i gubicima.  
   Ako je ovo doista Miyazakijeva posljednja riječ, onda je vrijedan njegove ostavštine. (Clarisse Loughrey / Independent)
   Miyazaki ne dolazi s moralističkim odgovorima na pitanje kako živjeti i suočiti se s problemima, već nas ostavlja s mnoštvom pitanja i promišljanja. (Gisela Savdie / El Heraldo)
   „Dječak i čaplja“ je umjetničko djelo. (Danny Leigh / Financial Times)
   "Dječak i čaplja“ još jedno je Miyazakijevo remek-djelo, koji duboko istražuje teme što potiču na razmišljanje kroz prekrasni animirani objektiv. (konsenzus kritičara / Rotten Tomatoes)
    Miyazakijeva vjera u dječji potencijal da nadmaše prethodne generacije pod izazovnim okolnostima, prikazana je u japanskom naslovu filma, koji djeci nudi izbor između ponavljanja kaosa prošlog rata u Japanu ili traženja boljeg puta, i tako pokazuje "kontinuirani optimizam" koji služi kao "najveći testament" redateljeve mašte. (Japan Times)
   Film, otvoren za različite interpretacije, u osnovi prenosi otpornost u suočavanju sa sukobima i tugom, dok se zalaže za njegovanje smislenih prijateljstava i pouzdanih saveza, u konačnici promičući napredak i potičući "humanost i razumijevanje svijeta“. (Hollywood Reporter)
   Film je vrhunac Miyazakijeve karijere i zahtijeva višestruko gledanje kako bi se u potpunosti apsorbirao nepokolebljivi ritam pripovijesti i bogata tapiserija slika. (Caryn James / BBC)
   Vizualno dojmljiv film koji ima puno toga za reći o životu, smrti, ljubavi i stvaranju. (Sebastian Zavala Kahn / Cinencuentro)

https://www.imdb.com/title/tt6587046/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_1_nm_6_q_The%2520Boy%2520And%2520The%2520Heron

SUBOTA / 27.04.

PRISCILLA

Priscilla, 2023.
17:30 sati




Priscilla, 2023. Sofia Coppola, 113 min. US/IT
Scenarij:
Sofia Coppola prema memoarima „Elvis and Me“  Priscille Presley
Uloge: Caillee Spaeny, Jacob Elordi, Ari Cohen
   Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi, čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda, u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjivi, najbolji prijatelj.
   Kroz Priscilline oči, scenaristica i redateljica Sofia Coppola predstavlja nam do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita kroz odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova u ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi. „Priscilla“ je premijerno prikazana na 80. Venecijanskom filmskom festivalu.
   Sofia Coppola nježno, ali bistro gleda na često otrovnu mješavinu prve ljubavi i slave. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Srcedrapajuće putovanje u mračno srce slavnih i Sofijin najbolji film još od „Izgubljenih u prijevodu“. (Marlow Stern / Rolling Stone)
   Sofijino filmsko stvaralaštvo ima toliko odvažnosti, rizika i strogosti. Neka vas ne zavara prividna mekoća njene vizije ili nježnost njezina pogleda, Sofija jednostavno režira da bi pokazala oštrinu. (redateljica Jane Campion)
   Coppola pronalazi način da to ispriča bez senzacionalizma ili otvorenog osuđivanja. (Mark Kermode / Kermode i Mayo's Take)
   Kao Priscilla, Cailee Spaeny bez napora prelazi svoje putovanje od adolescencije razrogačenih očiju do razočarane mlade žene. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)

https://www.imdb.com/title/tt22041854/?ref_=fn_al_tt_1

SCENARIJ IZ SNOVA

Dream Scenario, 2023.
20:00 sati



Dream Scenario, 2023. Kristoffer Borgli, 102 min. US
Scenarij:
Kristoffer Borgli
Uloge: Nicolas Cage, Lily Bird, Julianne Nicholson, Michael Cera, Tim Meadows, Dylan Gelula, Dylan Baker
   Život nesretnog obiteljskog čovjeka Paula Matthewsa u potpunosti se preokrene nakon što ga milijuni stranaca odjednom započnu viđati u svojim snovima. Međutim, nakon što im se snovi s Paulom ubrzo počinju pretvarati u prave noćne more, naš junak će morati pronaći način kako se nositi s novostečenom slavom u ovoj potpuno otkačenoj i neumorno zabavnoj komediji scenarista i redatelja Kristoffera …
   „Dream Scenario“ je vrhunac karijere Nicolasa Cagea i ostavite razmišljanje o svemu što ima za reći o nestalnim hirovima pop kulture. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Ugodan i pametan film o neobičnom iskustvu slave. (Peter Bradshaw / The Guardian)
   Promišljeno, smiješno i pravovremeno, satirično raščlanjivanje „cancel culture“ u kojoj živimo, uzdignuta Cageovom izvedbom. (Stephen Romei / Australian)
   Ovo je odvažan projekt ne zbog svoje lude premise, već zbog gotovo savršenog seciranja društva opsjednutog slavom nepoznatih ljudi. (Randy Meeks / Espinof)

https://www.imdb.com/title/tt21942866/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 30.04.

20 DANA U MARIUPOLJU

20 днів у Маріупол / 20 Days in Mariupol, 2023.
17:30 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM
20 днів у Маріупол / 20 Days in Mariupol, 2023. Mstyslav Chernov, 94 min. UKR

   AP-ova skupina ukrajinskih novinara, zatočenih u opkoljenom Mariupolju, bori se kako bi nastavila svoj rad na dokumentiranju strahota ruske invazije. Kao jedini međunarodni izvjestitelji koji su ostali u gradu, snimili su ono što su kasnije postale ključne slika rata: djeca koja umiru, masovne grobnice, bombardiranje rodilišta i još mnogo toga.
   Nakon gotovo desetljeća izvještavanja za Associated Press o međunarodnim sukobima, uključujući i rusko-ukrajinski rat, „Dvadeset dana u Mariupolju“ prvi je dokumentarni film Mstyslava Černova. Film se temelji na Černovljevim dnevnim vijestima i osobnim snimkama vlastite zemlje u ratu. Nudi živopisan, potresan prikaz civila zarobljenih u opsadi, kao i uvid u to kako je to izvještavati iz zone sukoba i utjecaj takvog novinarstva širom svijeta.
   Chernov i njegova mala ekipa riskirali su svoje živote kako bi snimili uništenje Mariupolja. Rezultati otkrivaju besmislenu okrutnost koja dolazi s ratom općenito, a posebno s ovim sukobom. Zašto je ovaj film neophodan trebalo bi biti jasno. (Tim MillerCape / Cod Wave Magazine)
   Ovaj film je užasan, bolan, čisti primjer objektivnosti; šokantno je grafički. To bi trebalo učiti u svakoj novinarskoj školi, gledati u svakom dnevnom boravku. (Camilla Long / Times UK)
   „20 dana u Mariupolju“ nudi iscrpljujući, ali vitalan pogled na razorni učinak rata. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Nesmiljen i zaista važan dokumentarac koji nas uvlači u žestoki napad Rusije na grad čije je ime postalo sinonim za nehumanost ovog rata. (The New York Times)
   ''20 Days in Mariupol'' je uznemirujući kolaž patnje i apsurda. Bilo da govorim o beživotnim tijelima djece i staraca, životinjski impuls preživljavanja i haračenja po napuštenim trgovinama ili ruske propagande koji se uz toliko užasa usuđuju lagati kako je sve viđeno tek obična inscenirana izmišljotina. Ako je toga i bilo, a lako i jest, nije u konačnici niti bitno. Bitno je da su oni koji donose odluke krvožedne kreature koje kao i uvijek gledaju isključivo svoje interese, a obični, mali ljudi u jednom trenu gube sve što su marljivo gradili cijele svoje živote. Za razliku od prošlogodišnje, usudit ću se reći, propagande od filma zvane ''Navalny'', ovaj dokumentarni film svakako zaslužuje pozornost i priznanja, koliko god njegovo gledanje bilo nepodnošljivo mučno. (Ivica perinović / ezadar.net)
   Vitalna je važnost ratnih dopisnika, njihove hrabrosti i domišljatosti koju moraju posjedovati da bi radili u takvim uvjetima. (Frank Scheck / The Hollywood Reporter)
   Ovo je poruka iz pakla na zemlji. Njegova fragmentirana, kaotična, neprecizna priroda je otkrivenje. (Matt Zoller Seitz / RogerEbert.com)

https://www.imdb.com/title/tt24082438/?ref_=fn_al_tt_1

BIJELA SEZONA SUŠE

A Dry White Season, 1989.
19:30 sati



A Dry White Season, 1989. Euzhan Palcy, 107 min. US
Scenarij:
Euzhan Palcy i Colin Welland po romanu Andréa Brinka
Uloge: Marlon Brando, Susan Sarandon, Donald Sutherland, Jürgen Prochnow, David de Keyser, Stella Dickin, Rowen Elmes, Susannah Harker, Leonard Maguire, Zakes Mokae, Thoko Ntshinga, Winston Ntshona, Janet Suzman, Gerard Thoolen, Andrew Whaley,  
   Ben Du Toit, profesor povijesti, uglavnom ignorira probleme apartheida u Južnoj Africi sve dok ne otkrije da je sina njegova vrtlara u školi ubio korumpirani policajac Stolz. Du Toit nagovara odvjetnika za ljudska prava, Iana McKenzieja (Marlon Brando u svom prvom filmu nakon 1980., nominiran za Oscara) da pokuša pokrenuti slučaj protiv Stolza. Tijekom suđenja Du Toitova transformacija u zagovornika pravde toliko je predana da ga udaljava od obitelji.
   Roman „Bijela sezona suše“ je od povijesne važnosti za Južnu Afriku, ali i za cijelu našu civilizaciju jer izražava oštru kritiku politike apartheida i getoizacije uopće, tim više što roman predstavlja svjetskoj javnosti tamošnja neljudska zbivanja u svoj svojoj brutalnosti i apsurdnosti. (u izdanju Hum naklade roman je objavljen 2007. u Hrvatskoj)
   Film je objavljen u vrijeme kada je Južna Afrika prolazila kroz velike političke nemire i redovite demonstracije. Sam film je u početku bio zabranjen od strane južnoafričkih cenzora, koji su rekli da bi mogao naštetiti pokušajima predsjednika FW de Klerka da reformira apartheid. Zabrana je kasnije ukinuta u rujnu 1989. i film je prikazan na Weekly Mail Film Festivalu u Johannesburgu. S ovom hrabrom dramom, snimljenom na vrhuncu pokreta protiv apartheida, redateljica Euzhan Palcy (porijeklom s Martiniquea, studirala u Parizu pod mentorskom paskom velikog Francoisa Truffauta) iznijela je razornu optužnicu protiv južnoafričke rasističke vlade - i usput ušla u povijest, postavši prva crna žena koja je režirala film holivudskog studija. Iako je film sniman u Zimbabveu, Palcy je tajno otputovala u Soweto kako bi istražila detalje. Glavne afrikanske uloge u filmu tumače holivudske zvijezde: Sutherland, Sarandon i, nakon desetljeća duge stanke, Brando koji izlazi iz mirovine. Ali Palcy je odredila da crne likove moraju tumačiti crni Južnoafrikanci, a ne Afroamerikanci. “Morali smo dati tim ljudima glas. Zapamtite, dok snimam taj film, Nelson Mandela je još uvijek u zatvoru, a Specijalni ogranak (Klerkove) policije je ubijao ljude kao muhe. Bila sam spremna snimiti taj film pod svaku cijenu.”
   „Bijela sezona suše“ politički je film koji tuguje za Južnom Afrikom pripovijedajući o zvjerstvima apartheida. Film se fokusira na transformiranog bijelog protagonista - tihog JužnoAfrikanca koji se „budi“ iz svog samozadovoljstva te otkriva kako je biti nemoćan u policijskoj državi. (Rita Kempley / WP)
   Efektan, emotivan, ljutit, suptilan film. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)
   Palcyjin osobni osjećaj bijesa toliko je jak da na kraju pretvara film u oštru optužbu apartheida. (Kathleen Carroll / New York Daily News)
   Brando je apsolutno briljantan. (Hal Lipper / Tampa Bay Times)
   Svoju "poruku" ispunjava time što je izvrstan film. Biti razoran je jedna stvar; biti relevantan je nešto drugo. A „Bijela sezona suše“ to jest. (Rick Chatenever / Santa Cruz Sentinel)
   „Bijela sezona suše“ pucanj je ravno među oči južnoafričkom apartheidu. On je triler, ali je i edukacija. (Patrick Taggart / Austin Statesman)

   https://www.imdb.com/title/tt0097243/?ref_=fn_al_tt_1

   NAPOMENA: U ovom terminu najavljen je (u katalogu) film "Hrabri" (The Brave, 1997.), mračni neo-western, redateljski debi Johnnyja Deppa. Nažalost, nismo uspjeli osigurati prikazivačka prava, pa se ispričavamo vjernoj publici. Žao je i nama zbog toga, jer "Hrabri" nisu nikada prikazani u domaćim kinima.

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).

Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.

Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA