PROGRAM KINOTEKE Travanj 2024.

UTORAK / 23.04.

PRISCILLA

Priscilla, 2023.
17:00 sati




Priscilla, 2023. Sofia Coppola, 113 min. US/IT
Scenarij:
Sofia Coppola prema memoarima „Elvis and Me“  Priscille Presley
Uloge: Caillee Spaeny, Jacob Elordi, Ari Cohen
   Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi, čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda, u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjivi, najbolji prijatelj.
   Kroz Priscilline oči, scenaristica i redateljica Sofia Coppola predstavlja nam do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita kroz odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova u ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi. „Priscilla“ je premijerno prikazana na 80. Venecijanskom filmskom festivalu.
   Sofia Coppola nježno, ali bistro gleda na često otrovnu mješavinu prve ljubavi i slave. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Srcedrapajuće putovanje u mračno srce slavnih i Sofijin najbolji film još od „Izgubljenih u prijevodu“. (Marlow Stern / Rolling Stone)
   Sofijino filmsko stvaralaštvo ima toliko odvažnosti, rizika i strogosti. Neka vas ne zavara prividna mekoća njene vizije ili nježnost njezina pogleda, Sofija jednostavno režira da bi pokazala oštrinu. (redateljica Jane Campion)
   Coppola pronalazi način da to ispriča bez senzacionalizma ili otvorenog osuđivanja. (Mark Kermode / Kermode i Mayo's Take)
   Kao Priscilla, Cailee Spaeny bez napora prelazi svoje putovanje od adolescencije razrogačenih očiju do razočarane mlade žene. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)

https://www.imdb.com/title/tt22041854/?ref_=fn_al_tt_1

CANTEBURYSKE PRIČE

I racconti di Canterbury / The Canterbury Tales, 1972.
19:30 sati



FILM I GRAD: gost Ronald Panza
I racconti di Canterbury / The Canterbury Tales, 1972. Pier Paolo Passolini, 111 min. IT
Scenarij:
Pier Paolo Passolini prema istoimenom djelu Geoffreya Chaucera
Uloge: Hugh Griffith, Laura Betti, Ninetto Davoli, Franco Citti, Josephine Chaplin. Alan Webb, Pier Paolo Pasolini
   U srednjovjekovnoj Engleskoj tijekom 14. stoljeća skupina hodočasnika putuje u svetište u Canterburyju. Među njima je i pisac Geoffrey Chaucer, koji bilježi priče koje tijekom putovanja pripovijedaju hodočasnici. Njihove pripovijesti variraju od satiričnog preko fantastičnog i grotesknog do duhovitog sadržaja…
   Zlatni medvjed za najbolji film na Berlinskom filmskom festivalu 1972. godine.
   Izuzetno maštovit film pun vesele blasfemije, uokviren prikazom samoga autora Chaucera: od priče o plemiću koji oslijepi kada oženi puno mlađu i promiskuitetnu ženu do priče o putu u pakao koji je naseljen fratrima i demonima u jednoj od najskandaloznijih filmskih sekvencija u povijesti. (ZFF)
   Riječ je o jednom od Pasolinijevih najznačajnijih i najuspjelijih filmova, djelo u kojem eksplicitno prepričavajući Chaucerov predložak odlazi u smjeru razuzdanog ekspresionizma, i koje se može interpretirati i kao kritika krutih općeprihvaćenih pogleda na seksualnost i seksualnih normi podjednako u Chaucerovo kao i u Pasolinijevo vrijeme. (HFS)
   Za razliku od Italije iz Pasolinijeva „Dekamerona“, Engleska iz „Canterburyjskih priča“ mnogo je oštrija u odnosu prema porocima svih vrsta. (Leo Goldsmith / notcoming.com)

https://www.imdb.com/title/tt0067647/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 24.04.

DEMON SLAYER

Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024.
17:30 sati



Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024. Haruo Sotozaki, 104 min. JP
Scenarij:
osoblje animacijskog studija Ufotablea
   „Demon Slayer…“ temeljen je na djelovima "Swordsmith Villagea" i "Hashira Traininga" iz manga serije „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba“ iz 2016.–20., autora Koyoharua Gotougea. Sadrži 11. epizodu Swordsmith Village poglavlja, uključujući završnicu nemilosrdne bitke između Tanjiro i Upper Four, Hantengu i trijumf Nezuko protiv sunca, sada prvi put u kinima. Slijedi 1. epizoda „Hashira Training“ poglavlja koja prati početak obuke Hashira kao pripremu za nadolazeću konačnu bitku protiv Muzan Kibutsujia.
   Montažni dio je nevjerojatan, izbor glazbe vratio je neka sjećanja, i sve u svemu, to je zadovoljavajući rad koji nas definitivno tjera da želimo više sadržaja „Demon Slayera“. (Arthur S. Poe  / Fiction Horizon)
   Avantura koja se razvija, odnosi među likovima, ljepota koja ispunjava (nekoliko) trenutaka predaha i kinematografska snaga u svakoj od njezinih borbi, pretvaraju se u fascinantnu filmsku energiju. (Martín Fernández / CruzLa Nación)
   Umjetnost u pokretu, puna krvi, suza i neodlučnosti, jer sirova ljudskost, humor i grubost čine ovu seriju tako dobrom. (Sherin Nicole / RIOTUS)
   Blistav i uzbudljiv spektakl koji publiku ostavlja gladnom za još. (Avi Offer / NYC Movie Guru)

https://www.imdb.com/title/tt30395619/?ref_=fn_al_tt_1

MRAČNI PROLAZ

Dark Passage, 1947.
20:00 sati



BACALL100
Dark Passage, 1947. Delmer Daves, 106 min. US
Scenarij:
Delmer Daves (prema romanu Davida Goodisa)
Uloge: Humphrey Bogart, Lauren Bacall, Bruce Bennett, Agnes Moorehead, Tom D'Andre
   Sredovječni Vincent Parry, osuđenik za ubojstvo supruge, bježi iz zloglasnog zatvora San Quentin. U bijegu mu pomaže mlada Irene Jansen, koja mu ponudi sklonište u svom stanu u San Franciscu priopćivši mu da je pratila njegovo suđenje i da vjeruje u njegovu nevinost. Parry nakon nekog vremena napušta Irenin stan i uzima taksi, a taksist, koji ga je prepoznao ali mu je naklonjen, daje mu informaciju o plastičnom kirurgu koji mu može operirati lice i učiniti ga neprepoznatljivim za policijske progonitelje…
   „Mračni prolaz“ predstavlja nezaobilazan izbor za ljubitelje američkog žanrovskog filma klasičnog hollywoodskog razdoblja. (HFS)
   Kada Bogart konačno dođe pred kameru, čini se neuobičajeno suzdržan. Međutim, raspoloženje njegove izvedbe donekle je kompenzirano onim gospođice Bacall, koja stvara prilično veliki pritisak kao oštrooka djevojka koja zna što želi. (Bosley Crowther  / The New York Times)
   Ono što počinje kao triler na putu se prebacuje u opuštenu, psihološku dramu, ali se na vrijeme oporavlja. (Variety)
   Napravljen na vrhuncu ere film noira, izvrstan je primjer žanra i nudi romantiku kao dodatak. (reelsf.com)  
   Iako je odnos Bogarta i Bacall ovdje stavljen u drugi plan, vrije poput romansi u njihova prva dva filma... (Nathanael Hood / Retro set)
   Prva trećina filma ispričana je u prvom licu i samo glasom. Uzimajući u obzir da je u glavnoj ulozi čovjek koji je vjerojatno bio najveća zvijezda u to vrijeme, ovo je čudan izbor! Međutim, dobro je izveden i daje filmu nešto jedinstveno. (slig001 / letterbox)

https://www.imdb.com/title/tt0039302/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 25.04.

DJEČAK I ČAPLJA

Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023.
17:30 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
BAFTA 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
ZLATNI GLOBUS 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023. Hayao Miyazaki, 124 min. JP
Scenarij:
Hayao Miyazaki
   Priča prati dječaka Mahita tijekom rata na Pacifiku… Seli se na selo nakon majčine smrti, otkriva napušteni toranj u blizini svog novog doma i ulazi u fantastičan svijet sa sivom čapljom koja govori. Dok kreće na epsko putovanje s čapljom kao vodičem, Mahito mora otkriti tajne ovoga svijeta i istinu o sebi.
   „Dječak i čaplja“ najskuplji je film ikada snimljen u Japanu. Scenarij se uvelike oslanja na Miyazakijevo djetinjstvo i istražuje teme odrastanja i suočavanja sa svijetom obilježenim sukobima i gubicima.  
   Ako je ovo doista Miyazakijeva posljednja riječ, onda je vrijedan njegove ostavštine. (Clarisse Loughrey / Independent)
   Miyazaki ne dolazi s moralističkim odgovorima na pitanje kako živjeti i suočiti se s problemima, već nas ostavlja s mnoštvom pitanja i promišljanja. (Gisela Savdie / El Heraldo)
   „Dječak i čaplja“ je umjetničko djelo. (Danny Leigh / Financial Times)
   "Dječak i čaplja“ još jedno je Miyazakijevo remek-djelo, koji duboko istražuje teme što potiču na razmišljanje kroz prekrasni animirani objektiv. (konsenzus kritičara / Rotten Tomatoes)
    Miyazakijeva vjera u dječji potencijal da nadmaše prethodne generacije pod izazovnim okolnostima, prikazana je u japanskom naslovu filma, koji djeci nudi izbor između ponavljanja kaosa prošlog rata u Japanu ili traženja boljeg puta, i tako pokazuje "kontinuirani optimizam" koji služi kao "najveći testament" redateljeve mašte. (Japan Times)
   Film, otvoren za različite interpretacije, u osnovi prenosi otpornost u suočavanju sa sukobima i tugom, dok se zalaže za njegovanje smislenih prijateljstava i pouzdanih saveza, u konačnici promičući napredak i potičući "humanost i razumijevanje svijeta“. (Hollywood Reporter)
   Film je vrhunac Miyazakijeve karijere i zahtijeva višestruko gledanje kako bi se u potpunosti apsorbirao nepokolebljivi ritam pripovijesti i bogata tapiserija slika. (Caryn James / BBC)
   Vizualno dojmljiv film koji ima puno toga za reći o životu, smrti, ljubavi i stvaranju. (Sebastian Zavala Kahn / Cinencuentro)

https://www.imdb.com/title/tt6587046/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_1_nm_6_q_The%2520Boy%2520And%2520The%2520Heron

DEMON SLAYER

Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024.
20:00 sati



Demon Slayer: To the Hashira Training / Kimetsu no Yaiba Kizuna no Kiseki, Soshite Hashira Geiko e, 2024. Haruo Sotozaki, 104 min. JP
Scenarij:
osoblje animacijskog studija Ufotablea
   „Demon Slayer…“ temeljen je na djelovima "Swordsmith Villagea" i "Hashira Traininga" iz manga serije „Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba“ iz 2016.–20., autora Koyoharua Gotougea. Sadrži 11. epizodu Swordsmith Village poglavlja, uključujući završnicu nemilosrdne bitke između Tanjiro i Upper Four, Hantengu i trijumf Nezuko protiv sunca, sada prvi put u kinima. Slijedi 1. epizoda „Hashira Training“ poglavlja koja prati početak obuke Hashira kao pripremu za nadolazeću konačnu bitku protiv Muzan Kibutsujia.
   Montažni dio je nevjerojatan, izbor glazbe vratio je neka sjećanja, i sve u svemu, to je zadovoljavajući rad koji nas definitivno tjera da želimo više sadržaja „Demon Slayera“. (Arthur S. Poe  / Fiction Horizon)
   Avantura koja se razvija, odnosi među likovima, ljepota koja ispunjava (nekoliko) trenutaka predaha i kinematografska snaga u svakoj od njezinih borbi, pretvaraju se u fascinantnu filmsku energiju. (Martín Fernández / CruzLa Nación)
   Umjetnost u pokretu, puna krvi, suza i neodlučnosti, jer sirova ljudskost, humor i grubost čine ovu seriju tako dobrom. (Sherin Nicole / RIOTUS)
   Blistav i uzbudljiv spektakl koji publiku ostavlja gladnom za još. (Avi Offer / NYC Movie Guru)

https://www.imdb.com/title/tt30395619/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 26.04.

SCENARIJ IZ SNOVA

Dream Scenario, 2023.
17:30 sati



Dream Scenario, 2023. Kristoffer Borgli, 102 min. US
Scenarij:
Kristoffer Borgli
Uloge: Nicolas Cage, Lily Bird, Julianne Nicholson, Michael Cera, Tim Meadows, Dylan Gelula, Dylan Baker
   Život nesretnog obiteljskog čovjeka Paula Matthewsa u potpunosti se preokrene nakon što ga milijuni stranaca odjednom započnu viđati u svojim snovima. Međutim, nakon što im se snovi s Paulom ubrzo počinju pretvarati u prave noćne more, naš junak će morati pronaći način kako se nositi s novostečenom slavom u ovoj potpuno otkačenoj i neumorno zabavnoj komediji scenarista i redatelja Kristoffera …
   „Dream Scenario“ je vrhunac karijere Nicolasa Cagea i ostavite razmišljanje o svemu što ima za reći o nestalnim hirovima pop kulture. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Ugodan i pametan film o neobičnom iskustvu slave. (Peter Bradshaw / The Guardian)
   Promišljeno, smiješno i pravovremeno, satirično raščlanjivanje „cancel culture“ u kojoj živimo, uzdignuta Cageovom izvedbom. (Stephen Romei / Australian)
   Ovo je odvažan projekt ne zbog svoje lude premise, već zbog gotovo savršenog seciranja društva opsjednutog slavom nepoznatih ljudi. (Randy Meeks / Espinof)

https://www.imdb.com/title/tt21942866/?ref_=fn_al_tt_1

DJEČAK I ČAPLJA

Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023.
19:30 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
BAFTA 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
ZLATNI GLOBUS 2024. NAJBOLJI ANIMIRANI FILM
Kimitachi wa dô ikiru ka / The Boy And The Heron, 2023. Hayao Miyazaki, 124 min. JP
Scenarij:
Hayao Miyazaki
   Priča prati dječaka Mahita tijekom rata na Pacifiku… Seli se na selo nakon majčine smrti, otkriva napušteni toranj u blizini svog novog doma i ulazi u fantastičan svijet sa sivom čapljom koja govori. Dok kreće na epsko putovanje s čapljom kao vodičem, Mahito mora otkriti tajne ovoga svijeta i istinu o sebi.
   „Dječak i čaplja“ najskuplji je film ikada snimljen u Japanu. Scenarij se uvelike oslanja na Miyazakijevo djetinjstvo i istražuje teme odrastanja i suočavanja sa svijetom obilježenim sukobima i gubicima.  
   Ako je ovo doista Miyazakijeva posljednja riječ, onda je vrijedan njegove ostavštine. (Clarisse Loughrey / Independent)
   Miyazaki ne dolazi s moralističkim odgovorima na pitanje kako živjeti i suočiti se s problemima, već nas ostavlja s mnoštvom pitanja i promišljanja. (Gisela Savdie / El Heraldo)
   „Dječak i čaplja“ je umjetničko djelo. (Danny Leigh / Financial Times)
   "Dječak i čaplja“ još jedno je Miyazakijevo remek-djelo, koji duboko istražuje teme što potiču na razmišljanje kroz prekrasni animirani objektiv. (konsenzus kritičara / Rotten Tomatoes)
    Miyazakijeva vjera u dječji potencijal da nadmaše prethodne generacije pod izazovnim okolnostima, prikazana je u japanskom naslovu filma, koji djeci nudi izbor između ponavljanja kaosa prošlog rata u Japanu ili traženja boljeg puta, i tako pokazuje "kontinuirani optimizam" koji služi kao "najveći testament" redateljeve mašte. (Japan Times)
   Film, otvoren za različite interpretacije, u osnovi prenosi otpornost u suočavanju sa sukobima i tugom, dok se zalaže za njegovanje smislenih prijateljstava i pouzdanih saveza, u konačnici promičući napredak i potičući "humanost i razumijevanje svijeta“. (Hollywood Reporter)
   Film je vrhunac Miyazakijeve karijere i zahtijeva višestruko gledanje kako bi se u potpunosti apsorbirao nepokolebljivi ritam pripovijesti i bogata tapiserija slika. (Caryn James / BBC)
   Vizualno dojmljiv film koji ima puno toga za reći o životu, smrti, ljubavi i stvaranju. (Sebastian Zavala Kahn / Cinencuentro)

https://www.imdb.com/title/tt6587046/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_1_nm_6_q_The%2520Boy%2520And%2520The%2520Heron

SUBOTA / 27.04.

PRISCILLA

Priscilla, 2023.
17:30 sati




Priscilla, 2023. Sofia Coppola, 113 min. US/IT
Scenarij:
Sofia Coppola prema memoarima „Elvis and Me“  Priscille Presley
Uloge: Caillee Spaeny, Jacob Elordi, Ari Cohen
   Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi, čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda, u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjivi, najbolji prijatelj.
   Kroz Priscilline oči, scenaristica i redateljica Sofia Coppola predstavlja nam do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita kroz odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova u ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi. „Priscilla“ je premijerno prikazana na 80. Venecijanskom filmskom festivalu.
   Sofia Coppola nježno, ali bistro gleda na često otrovnu mješavinu prve ljubavi i slave. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Srcedrapajuće putovanje u mračno srce slavnih i Sofijin najbolji film još od „Izgubljenih u prijevodu“. (Marlow Stern / Rolling Stone)
   Sofijino filmsko stvaralaštvo ima toliko odvažnosti, rizika i strogosti. Neka vas ne zavara prividna mekoća njene vizije ili nježnost njezina pogleda, Sofija jednostavno režira da bi pokazala oštrinu. (redateljica Jane Campion)
   Coppola pronalazi način da to ispriča bez senzacionalizma ili otvorenog osuđivanja. (Mark Kermode / Kermode i Mayo's Take)
   Kao Priscilla, Cailee Spaeny bez napora prelazi svoje putovanje od adolescencije razrogačenih očiju do razočarane mlade žene. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)

https://www.imdb.com/title/tt22041854/?ref_=fn_al_tt_1

SCENARIJ IZ SNOVA

Dream Scenario, 2023.
20:00 sati



Dream Scenario, 2023. Kristoffer Borgli, 102 min. US
Scenarij:
Kristoffer Borgli
Uloge: Nicolas Cage, Lily Bird, Julianne Nicholson, Michael Cera, Tim Meadows, Dylan Gelula, Dylan Baker
   Život nesretnog obiteljskog čovjeka Paula Matthewsa u potpunosti se preokrene nakon što ga milijuni stranaca odjednom započnu viđati u svojim snovima. Međutim, nakon što im se snovi s Paulom ubrzo počinju pretvarati u prave noćne more, naš junak će morati pronaći način kako se nositi s novostečenom slavom u ovoj potpuno otkačenoj i neumorno zabavnoj komediji scenarista i redatelja Kristoffera …
   „Dream Scenario“ je vrhunac karijere Nicolasa Cagea i ostavite razmišljanje o svemu što ima za reći o nestalnim hirovima pop kulture. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Ugodan i pametan film o neobičnom iskustvu slave. (Peter Bradshaw / The Guardian)
   Promišljeno, smiješno i pravovremeno, satirično raščlanjivanje „cancel culture“ u kojoj živimo, uzdignuta Cageovom izvedbom. (Stephen Romei / Australian)
   Ovo je odvažan projekt ne zbog svoje lude premise, već zbog gotovo savršenog seciranja društva opsjednutog slavom nepoznatih ljudi. (Randy Meeks / Espinof)

https://www.imdb.com/title/tt21942866/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 30.04.

20 DANA U MARIUPOLJU

20 днів у Маріупол / 20 Days in Mariupol, 2023.
17:30 sati



OSCAR 2024. NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM
20 днів у Маріупол / 20 Days in Mariupol, 2023. Mstyslav Chernov, 94 min. UKR

   AP-ova skupina ukrajinskih novinara, zatočenih u opkoljenom Mariupolju, bori se kako bi nastavila svoj rad na dokumentiranju strahota ruske invazije. Kao jedini međunarodni izvjestitelji koji su ostali u gradu, snimili su ono što su kasnije postale ključne slika rata: djeca koja umiru, masovne grobnice, bombardiranje rodilišta i još mnogo toga.
   Nakon gotovo desetljeća izvještavanja za Associated Press o međunarodnim sukobima, uključujući i rusko-ukrajinski rat, „Dvadeset dana u Mariupolju“ prvi je dokumentarni film Mstyslava Černova. Film se temelji na Černovljevim dnevnim vijestima i osobnim snimkama vlastite zemlje u ratu. Nudi živopisan, potresan prikaz civila zarobljenih u opsadi, kao i uvid u to kako je to izvještavati iz zone sukoba i utjecaj takvog novinarstva širom svijeta.
   Chernov i njegova mala ekipa riskirali su svoje živote kako bi snimili uništenje Mariupolja. Rezultati otkrivaju besmislenu okrutnost koja dolazi s ratom općenito, a posebno s ovim sukobom. Zašto je ovaj film neophodan trebalo bi biti jasno. (Tim MillerCape / Cod Wave Magazine)
   Ovaj film je užasan, bolan, čisti primjer objektivnosti; šokantno je grafički. To bi trebalo učiti u svakoj novinarskoj školi, gledati u svakom dnevnom boravku. (Camilla Long / Times UK)
   „20 dana u Mariupolju“ nudi iscrpljujući, ali vitalan pogled na razorni učinak rata. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Nesmiljen i zaista važan dokumentarac koji nas uvlači u žestoki napad Rusije na grad čije je ime postalo sinonim za nehumanost ovog rata. (The New York Times)
   ''20 Days in Mariupol'' je uznemirujući kolaž patnje i apsurda. Bilo da govorim o beživotnim tijelima djece i staraca, životinjski impuls preživljavanja i haračenja po napuštenim trgovinama ili ruske propagande koji se uz toliko užasa usuđuju lagati kako je sve viđeno tek obična inscenirana izmišljotina. Ako je toga i bilo, a lako i jest, nije u konačnici niti bitno. Bitno je da su oni koji donose odluke krvožedne kreature koje kao i uvijek gledaju isključivo svoje interese, a obični, mali ljudi u jednom trenu gube sve što su marljivo gradili cijele svoje živote. Za razliku od prošlogodišnje, usudit ću se reći, propagande od filma zvane ''Navalny'', ovaj dokumentarni film svakako zaslužuje pozornost i priznanja, koliko god njegovo gledanje bilo nepodnošljivo mučno. (Ivica perinović / ezadar.net)
   Vitalna je važnost ratnih dopisnika, njihove hrabrosti i domišljatosti koju moraju posjedovati da bi radili u takvim uvjetima. (Frank Scheck / The Hollywood Reporter)
   Ovo je poruka iz pakla na zemlji. Njegova fragmentirana, kaotična, neprecizna priroda je otkrivenje. (Matt Zoller Seitz / RogerEbert.com)

https://www.imdb.com/title/tt24082438/?ref_=fn_al_tt_1

BIJELA SEZONA SUŠE

A Dry White Season, 1989.
19:30 sati



A Dry White Season, 1989. Euzhan Palcy, 107 min. US
Scenarij:
Euzhan Palcy i Colin Welland po romanu Andréa Brinka
Uloge: Marlon Brando, Susan Sarandon, Donald Sutherland, Jürgen Prochnow, David de Keyser, Stella Dickin, Rowen Elmes, Susannah Harker, Leonard Maguire, Zakes Mokae, Thoko Ntshinga, Winston Ntshona, Janet Suzman, Gerard Thoolen, Andrew Whaley,  
   Ben Du Toit, profesor povijesti, uglavnom ignorira probleme apartheida u Južnoj Africi sve dok ne otkrije da je sina njegova vrtlara u školi ubio korumpirani policajac Stolz. Du Toit nagovara odvjetnika za ljudska prava, Iana McKenzieja (Marlon Brando u svom prvom filmu nakon 1980., nominiran za Oscara) da pokuša pokrenuti slučaj protiv Stolza. Tijekom suđenja Du Toitova transformacija u zagovornika pravde toliko je predana da ga udaljava od obitelji.
   Roman „Bijela sezona suše“ je od povijesne važnosti za Južnu Afriku, ali i za cijelu našu civilizaciju jer izražava oštru kritiku politike apartheida i getoizacije uopće, tim više što roman predstavlja svjetskoj javnosti tamošnja neljudska zbivanja u svoj svojoj brutalnosti i apsurdnosti. (u izdanju Hum naklade roman je objavljen 2007. u Hrvatskoj)
   Film je objavljen u vrijeme kada je Južna Afrika prolazila kroz velike političke nemire i redovite demonstracije. Sam film je u početku bio zabranjen od strane južnoafričkih cenzora, koji su rekli da bi mogao naštetiti pokušajima predsjednika FW de Klerka da reformira apartheid. Zabrana je kasnije ukinuta u rujnu 1989. i film je prikazan na Weekly Mail Film Festivalu u Johannesburgu. S ovom hrabrom dramom, snimljenom na vrhuncu pokreta protiv apartheida, redateljica Euzhan Palcy (porijeklom s Martiniquea, studirala u Parizu pod mentorskom paskom velikog Francoisa Truffauta) iznijela je razornu optužnicu protiv južnoafričke rasističke vlade - i usput ušla u povijest, postavši prva crna žena koja je režirala film holivudskog studija. Iako je film sniman u Zimbabveu, Palcy je tajno otputovala u Soweto kako bi istražila detalje. Glavne afrikanske uloge u filmu tumače holivudske zvijezde: Sutherland, Sarandon i, nakon desetljeća duge stanke, Brando koji izlazi iz mirovine. Ali Palcy je odredila da crne likove moraju tumačiti crni Južnoafrikanci, a ne Afroamerikanci. “Morali smo dati tim ljudima glas. Zapamtite, dok snimam taj film, Nelson Mandela je još uvijek u zatvoru, a Specijalni ogranak (Klerkove) policije je ubijao ljude kao muhe. Bila sam spremna snimiti taj film pod svaku cijenu.”
   „Bijela sezona suše“ politički je film koji tuguje za Južnom Afrikom pripovijedajući o zvjerstvima apartheida. Film se fokusira na transformiranog bijelog protagonista - tihog JužnoAfrikanca koji se „budi“ iz svog samozadovoljstva te otkriva kako je biti nemoćan u policijskoj državi. (Rita Kempley / WP)
   Efektan, emotivan, ljutit, suptilan film. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)
   Palcyjin osobni osjećaj bijesa toliko je jak da na kraju pretvara film u oštru optužbu apartheida. (Kathleen Carroll / New York Daily News)
   Brando je apsolutno briljantan. (Hal Lipper / Tampa Bay Times)
   Svoju "poruku" ispunjava time što je izvrstan film. Biti razoran je jedna stvar; biti relevantan je nešto drugo. A „Bijela sezona suše“ to jest. (Rick Chatenever / Santa Cruz Sentinel)
   „Bijela sezona suše“ pucanj je ravno među oči južnoafričkom apartheidu. On je triler, ali je i edukacija. (Patrick Taggart / Austin Statesman)

   https://www.imdb.com/title/tt0097243/?ref_=fn_al_tt_1

   NAPOMENA: U ovom terminu najavljen je (u katalogu) film "Hrabri" (The Brave, 1997.), mračni neo-western, redateljski debi Johnnyja Deppa. Nažalost, nismo uspjeli osigurati prikazivačka prava, pa se ispričavamo vjernoj publici. Žao je i nama zbog toga, jer "Hrabri" nisu nikada prikazani u domaćim kinima.

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).

Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.

Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA