PROGRAM KINOTEKE Listopad 2021.

PETAK / 22.10.

OKUS GLADI

A Taste of Hunger / Smagen af sult, 2021.
17:30 sati



A Taste of Hunger / Smagen af sult, 2021. Christoffer Boe, 104 min. DK
Scenarij:
Christoffer Boe, Tobias Lindholm
Uloge: Katrine Greis-Rosenthal, Nikolaj Coster-Waldau, Flora Augusta
   Vrhunska hrana pretenciozna je stvar koja se više odnosi na ego kuhara nego na zadovoljavanje potrošača.     
   Dobrodošli u Malus, novu zvijezdu na danskom kulinarskom nebu. Vode ga Maggie i Carsten. Ona je antropologinja specijalizirana za hranu te stvara nevjerojatnu atmosferu restorana. On je proslavljeni chef koji stvara magiju u kuhinji. Zajedno, čine nepobjedivi par na gastronomskoj sceni Danske. Vole se, imaju dvoje prekrasne djece i vlasnici su jednog od najpopularnijih prehrambenih hramova u Kopenhagenu. Žele sve i imaju sve. Skoro. Prestižnu Michelin zvjezdicu tek trebaju dobiti i par je spreman žrtvovati sve kako bi ostvarili svoje snove. U neumornom lovu na ultimativno priznanje zaboravili su da je najbolji obrok u životu onaj koji dijele zajedno.
   Volite li autentične romantične drame, bez velikih turbulencija i s dobrim interpretacijama, moglo bi se reći da je „Okus gladi“ vaš film. Možda nećete vidjeti ništa novo, ali moći ćete se poistovjetiti s protagonistima. Kao i s temom obiteljskog i profesionalnog (po)mirenja. (Laura Tabuyo Acosta / cinemagavia.es)
   Kulinarski užitci vizualno začinjavaju priču, a paleta boja s kojom se redatelj poigrava, osobito u zatvorenom prostoru, daje cijeloj koncepciji toplu teksturu. (Eduardo Casanova / EC Críticas)
   Zanimljiva ideja korištenja umijeće kuhanja kao alegorije za obiteljsku dramu. (Johan Dilling Holst / kulturbunkeren.dk)
   Nikolaj Coster-Waldau je izvrstan u svom povratku na dansko tržište, no film počiva na plećima Katrine Greis-Rosenthal. Maggie je složen lik, uhvaćena između samouvjerene ambicije i upitne ranjivosti. Snaga i krhkost. Uloga u kojoj daje sve od sebe. (Niels Jakob Kyhl Jørgensen / www.ekkofilm.dk)

https://www.imdb.com/title/tt11188560/?ref_=ttexrv_exrv_tt

AGENT KRTICA

El agente topo, 2020.
20:00 sati



El agente topo, 2020. Maite Alberdi, 90 min. NL/DE/US/CH/ES
Scenarij:
Maite Alberdi
   Kad se obitelj žene, koja boravi u domu za umirovljenike, zabrine za njezinu dobrobit, privatni istražitelj Rómulo angažira Sergia da krene na tajni zadatak kao novi štićenik doma. No Sergio je 83-godišnjak, a ne Agent 007 i nije prirodno nadaren za detektiva. Prva prepreka mu je sva silna tehnologija – kamera u kemijskoj olovci, pametni telefoni i drugi uređaji koji će mu biti potrebni kako bi prikupio dokaze i izvijestio Rómula. Situacija postaje još složenija jer Sergio, koji je odnedavno udovac, ne uspijeva zadržati emocionalnu distancu potrebnu za izvršavanje zadatka u ulozi krtice i sve se više veže uz nekoliko drugih štićenika.
   Najtopliji špijunski film ikada snimljen...divan. (Indiewire)
   Šarmantan...ovaj duhovit dokumentarac privući će publiku svojom toplinom, ljudskošću i tihim suosjećanjem. (Screen)
   Savršen! (The Playlist)
   Neočekivani miljenik publike. (The Indiewire)
   "Agent krtica” u samo sat i pol vremena natjerat će vas da se valjate od smijeha i neutješno plačete, a zatim ćete se uhvatiti s telefonom u ruci kako zovete svoje bake, djedove ili roditelje. (Večernji list)

   Oscar 2021. / Nominacija za Oscara za najbolji dugometražni dokumentarni film
   Cinema Eye Honors Awards 2021. / Cinema Eye Honors Award
   Nagrada Nacionalnog odbora za recenziju filmova 2021. / NBR Award
   San Sebastián International Film Festival 2020. / Nagrada publike za najbolji evropski film
https://www.imdb.com/title/tt11394298/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 23.10.

POSLJEDNJI DVOBOJ

The Last Duel, 2021.
17:00 sati



The Last Duel, 2021. Ridley Scott, 152 min. UK/US
Scenarij:
Nicole Holofcener, Ben Affleck i Matt Damon prema romanu Erica Jagera „The Last Duel: A True Story of Trial by Combat in Medieval France“ (roman se kritički bavi društvenim normama i posljedicama koje čekaju sve one koji se usude suprotstaviti Crkvi i plemstvu, a u vremenu kada žene nisu imale nikakva prava i kada su figurirale isključivo kao supruge i majke)
Uloge: Matt Damon, Adam Driver, Jodie Comer, Ben Affleck, Harriet Walter, Nathaniel Parker, Sam Hazeldine, Michael McElhatton, Alex Lawther, Marton Csokas, Željko Ivanek
   Zanosna priča o izdaji i osveti smještena u Francusku, u 14. stoljeće, premijerno je prikazana na Venecijanskom filmskom festivalu.
   Smještena usred Stogodišnjeg rata, ova provokativna povijesna drama istražuje sveprisutnu snagu muškaraca, krhkost pravde i snagu te hrabrost jedne žene spremne da stoji samostalno u službi istine. Na temelju stvarnih događaja film razotkriva dvoboj između Jeana de Carrougesa i Jacquesa Le Grisa, dva prijatelja koji su postali ogorčeni suparnici. Carrouges je cijenjeni vitez poznat po svojoj hrabrosti i vještini na bojnom polju, a Le Gris je normanski štitonoša. Kad Carrougesovu suprugu Marguerite „napadne“ Le Gris, on poriče optužbe, ali ona odbija šutjeti, istupajući  i optužujući svog napadača, što je akt hrabrosti i prkosa koji njen život dovodi u opasnost. Nakon javnog suđenja, francuski kralj Charles VI proglasio je dvoboj do smrti, što je bio posljednji legalni dvoboj u povijesti Francuske (onaj koji ostane živ, u očima Boga je pobjednik, dok žena, ako njen suprug strada u dvoboju, treba biti spaljena na lomači zbog toga što je lažno optužila „nevinog“ čovjeka). Priča o “sudu pred Bogom” u duelu na smrt, koji se odvio 29. prosinca 1386. godine, dan danas očarava Francuze i povjesničare u naizgled beskrajnoj raspravi o nevinosti i krivnji protagonista.
   Kad sam prvi put čuo za ovaj dvoboj u srednjovjekovnoj Francuskoj, znao sam da će to biti snažan film. A kad sam saznao da scenarij pišu Matt Damon, Ben Affleck i Nicole Holofcener, nije bilo šanse da će ga režirati nitko drugi osim mene. Bila je to prilika da iskoristim temu, točnije povijesne epove koje volim, ali s temama hrabrosti i prijevare. Ovo je priča o prijateljstvu i bračnoj zajednici koji su uništeni kao posljedica jednog posebno okrutnog i nečasnog čina, ali to je i priča o hrabrosti jedne žene da progovori. To je i djelo koje potiče na razmišljanje, a na to sam posebno ponosan. (Ridley Scott)
   "Posljednji dvoboj" otkriva se kao nešto prerijetko na sadašnjem holivudskom polju: inteligentan i doista odvažan film. (Ben Croll / IndieWire)
   Jodie Comer blista u povijesnom epu Ridleyja Scotta. (James Mottram / gamesradar)
   „The Last Duel” je neka vrsta srednjevjekovne #Metoo priče o seksualnom zlostavljanju i uznemiravanju žena od strane moćnika, koje valjda postoji od pamtivijeka. (www.klix.ba)

https://www.imdb.com/title/tt4244994/?ref_=fn_al_tt_1

OKUS GLADI

A Taste of Hunger / Smagen af sult, 2021.
20:00 sati



A Taste of Hunger / Smagen af sult, 2021. Christoffer Boe, 104 min. DK
Scenarij:
Christoffer Boe, Tobias Lindholm
Uloge: Katrine Greis-Rosenthal, Nikolaj Coster-Waldau, Flora Augusta
   Vrhunska hrana pretenciozna je stvar koja se više odnosi na ego kuhara nego na zadovoljavanje potrošača.     
   Dobrodošli u Malus, novu zvijezdu na danskom kulinarskom nebu. Vode ga Maggie i Carsten. Ona je antropologinja specijalizirana za hranu te stvara nevjerojatnu atmosferu restorana. On je proslavljeni chef koji stvara magiju u kuhinji. Zajedno, čine nepobjedivi par na gastronomskoj sceni Danske. Vole se, imaju dvoje prekrasne djece i vlasnici su jednog od najpopularnijih prehrambenih hramova u Kopenhagenu. Žele sve i imaju sve. Skoro. Prestižnu Michelin zvjezdicu tek trebaju dobiti i par je spreman žrtvovati sve kako bi ostvarili svoje snove. U neumornom lovu na ultimativno priznanje zaboravili su da je najbolji obrok u životu onaj koji dijele zajedno.
   Volite li autentične romantične drame, bez velikih turbulencija i s dobrim interpretacijama, moglo bi se reći da je „Okus gladi“ vaš film. Možda nećete vidjeti ništa novo, ali moći ćete se poistovjetiti s protagonistima. Kao i s temom obiteljskog i profesionalnog (po)mirenja. (Laura Tabuyo Acosta / cinemagavia.es)
   Kulinarski užitci vizualno začinjavaju priču, a paleta boja s kojom se redatelj poigrava, osobito u zatvorenom prostoru, daje cijeloj koncepciji toplu teksturu. (Eduardo Casanova / EC Críticas)
   Zanimljiva ideja korištenja umijeće kuhanja kao alegorije za obiteljsku dramu. (Johan Dilling Holst / kulturbunkeren.dk)
   Nikolaj Coster-Waldau je izvrstan u svom povratku na dansko tržište, no film počiva na plećima Katrine Greis-Rosenthal. Maggie je složen lik, uhvaćena između samouvjerene ambicije i upitne ranjivosti. Snaga i krhkost. Uloga u kojoj daje sve od sebe. (Niels Jakob Kyhl Jørgensen / www.ekkofilm.dk)

https://www.imdb.com/title/tt11188560/?ref_=ttexrv_exrv_tt

PONEDJELJAK / 25.10.

FABIAN ILI O PROPASTI

Fabian oder der Gang vor die Hunde, 2021.
19:00 sati



BERLINALE SPECIAL 2021.
Program je realiziran u suradnji s Goethe Institutom.
Fabian oder der Gang vor die Hunde, 2021. Dominik Graf, 176 min. DE
Scenarij:
Dominik Graf i Constantin Lieb prema romanu Ericha Kästnera  „Fabian – Die Geschichte eines Moralisten“
Uloge: Tom Schilling, Saskia Rosendahl, Albrecht Schuch
   U Berlinu 1931. germanist i tekstopisac Jakob Fabian danju radi u marketingu cigaretske tvrtke, dok noću, s kolegom Labudeom obilazi pubove, javne kuće i umjetničke ateljee sve nesigurnijeg berlinskog podzemlja. Bezbrižan život dvojice mladića sve je više ugrožen od podijeljenog društva i nailazećeg nacionalsocijalizma.
   Film je premijerno prikazan na 71. Berlinskom filmskom festivalu 2021., a u godišnjim njemačkim nagradama imao je čak deset nominacija u različitim kategorijama.
Nuremberg Film Festival 2021. Najbolji film
https://www.imdb.com/title/tt13846414/?ref_=nv_sr_srsg_0

   Izvući iz sjene i snimiti film prema tužnoj autobiografskoj knjizi Ericha Kästnera „Fabian“, jednom od najvažnijih romana Weimarske Republike, velik je izazov, unatoč svim paralelama s prokletom današnjicom. Dominik Graf vrhunski svladava taj zadatak: njegov stil do u tančine naglašava ono bitno, istovremeno je ravnodušno okretan, a opet šutljivo melankoličan – film podsjeća na disko-kuglu koja se okreće polako, prikazujući propast sna o sreći... (goethe institut / press)

   Erich Kästners tieftraurigen autobiografischen „Fabian“ – einen der bedeutendsten Romane der Weimarer Republik – aus seinem Schattendasein zu holen, ist bei allen Parallelen zum vermaledeiten Heute eine Herausforderung. Dominik Graf meistert sie kongenial: spitzfindig pointiert sein Stil, kaltschnäuzig flott, und doch von schweigsamer Melancholie. Ein Film wie eine Diskokugel, die sich langsam dreht, über den Zerfall des Traums vom Glück. (goethe institut / press)

UTORAK / 26.10.

PLAVI ANĐEO

20:00 sati



50 GODINA KINOTEKE
Der blaue Engel, 1930. Josef von Sternberg, 104 min. DE
Scenarij:
Carl Zuckmayer i Karl Vollmöller po romanu Heinricha Manna
Uloge: Emil Jannings, Marlene Dietrich, Kurt Gerron, Rosa Valetti, Hans Albers, Reinhold Bernt, Eduard von Winterstein
   Ja sam od glave do pete za ljubav. (Marlene Dietrich)
   Gimnazijski profesor Immanuel Rath kod jednog svog učenika otkriva fotografiju frivolne Lole. Odlazi u varijete u kojem je nastupala, zatičući je u negližeu u njezinoj garderobi. I, naravno, podliježe njezinim čarima.
   „Plavi anđeo“ je postavio mjerila prema kojima su se snimali kasniji filmovi. To je prvi njemački zvučni film, prvi film u kojem se mogao čuti jedan jazz band, tada superpopularni Weintraubs Synkopators. Film se pojavio istodobno na dva jezika i predstavio novu filmsku divu Marlene Dietrich. „Plavi anđeo“ se i danas smatra remek-djelom filmske umjetnosti. Za ulogu Lole bile su predviđene druge tada poznate glumice, ali je scenarist, nakon što je u nekom kazalištu vidio nepoznatu Marlene Dietrich, bio uvjeren da je ona - ona prava. Dobila je ulogu i honorar od 20.000 maraka plus 5.000 maraka za englesko izdanje filma koje je snimano paralelno i u kojem je Dietrich svoj budući veliki hit 'Falling in Love again' otpjevala na engleskom. Njezin filmski partner, tada velika zvijezda Emil Jannings, za ulogu profesora Ratha dobio je 200.000 maraka i nije krio da mu se Marlene uopće nije sviđala.
   Sternberg film lišava narativnosti, pa čak i većeg kretanja u kadru; glumu i montažu potčinjava statičnosti dekora, osvjetljenju i fotografiji. Njegov poznati "sfumato" kao da obavija velom fatalizma ljudske sudbine. Po tome je Sternberg izraziti predstavnik njemačkog filma dvadesetih i tridesetih godina. Njegov prvi zvučni film i ujedno njegov najveći uspjeh, "Plavi anđeo", snimljen u Njemačkoj, odražava sve ove karakteristike stila. S Marlenom Dietrich, fatalnom junakinjom filma, snimio je Sternberg još dosta filmova, ali su svi "opterećeni" sjećanjem na nezaboravnog "Plavog anđela“. (Svemir Pavić)
   Najpoznatiji Sternbergov film bio je "Plavi anđeo" (Der blaue Engel), snimljen 1930. godine prema romanu njemačkog književnika Heinricha Manna. Uspjehu filma pridonijela je naročito gluma poznatog kazališnog glumca Emila Janningsa, koji je igrao profesora koji se zaljubljuje u kavansku pjevačicu i gubi svoje građansko dostojanstvo. All uspjeh je predstavljalo i otkriće mlade glumice Marlene Dietrich, koja je stvorila nezaboravni lik privlačne kabaretske djevojke. To je u stvari psihološka komorna drama, karakteristična za njemačku literaturu, kazalište i film toga doba. Joseph von Sternberg snimio je zatim u Hollywoodu još nekoliko filmova, ali ni jedan nije dosegao britku ironiju, kabaretsku lepršavost i ženstvenost glavnog lika koji bi postao simboličan poput "Plavog anđela", pa ni nova ekranizacija "Plavog anđela", uza sve tehničke prednosti, nije postigla originalnost i umjetničku vrijednost prvog filma s Marlenom Dietrich. (Vedran Gligo)
   Josef von Sternberg prečesto je podređen mističnosti Marlene Dietrich i publicitetu koji je okruživao Plavog anđela, prikrivajuć značajnije zasluge ne samo njihovih ostalih djela, već i Sternbergove karijere u cjelini. (Andrew Sarris)
   "Plavi anđeo" zauvijek će imati mjesto u povijesti filma kao film koji je Marlene Dietrich doveo do međunarodne slave. (Roger Ebert)

https://www.imdb.com/title/tt0020697/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 27.10.

MUŠKARAC IZ SNOVA

Ich bin dein Mensch, 2021.
20:00 sati



BERLINALE SPECIAL 2021.
Program je realiziran u suradnji s Goethe Institutom.
Ich bin dein Mensch, 2021. Maria Schrader, 105 min. DE
Scenarij:
Jan Schomburg i Maria Schrader prema kratkoj priči Emme Braslavsky
Uloge: Maren Eggert, Dan Stevens, Sandra Hüller, Hans Löw
   Alma je znanstvenica zaposlena u slavnom muzeju Pergamon u Berlinu. Kako bi dobila novac za istraživanje za svoje studije, prihvaća sudjelovati u neobičnom eksperimentu. Tri će tjedna živjeti s humanoidnim robotom čija je umjetna inteligencija dizajnirana po uzoru na Alminog savršenog životnog partnera. Tu u priču ulazi Tom, stroj u (zgodnom) ljudskom obliku, kreiran kako bi usrećio Almu. Ono što slijedi je tragikomična priča koja istražuje pitanja ljubavi, žudnje te svega onoga što nas čini ljudskim bićima.
   Zaista mi se svidio ovaj film. Smiješan, brz, pametan dijalog (cijelo se kino grohotom smijalo), sjajna strukturirana priča koja se proteže kroz cijeli film, uz iznimnu zabavu. (jc/imdb.com)
   Savršen film o savršenstvima i nesavršenostima ljudske prirode. (thebeachlife/imdb.com)

   Berlin International Film Festival 2021. Najbolja glumica (Maren Eggert)
https://www.imdb.com/title/tt13087796/?ref_=fn_al_tt_1

   Višestruko talentirana Maria Schrader, glumica nagrađena Srebrnim medvjedom i uspješna redateljica, istoimenu priču Emme Braslavsky obogaćuje sugestivnom snagom filma. Istančanim osjećajem za pravu glumačku ekipu i kemiju između glumaca, na zanimljiv način na scenu postavlja nejednake protagoniste, čime dobiva izuzetno produktivno polje za istraživanje ugodnog i jezivog između analize i osjećaja. Ispostavlja se na posljetku da poezija ipak može koristiti lijevu hemisferu mozga, koja je uglavnom odgovorna za logiku. (goethe institut / press)

   Multitalent Maria Schrader, mit dem Silbernen Bären ausgezeichnete Schauspielerin und erfolgreiche Regisseurin, lädt die gleichnamige Erzählung von Emma Braslavsky mit der Suggestivkraft des Kinos auf. Mit feinem Gespür für die richtige Besetzung und die Chemie zwischen zwei Schauspieler*innen setzt sie das ungleiche Protagonist*innenpaar unterhaltsam in Szene. Ein äußerst ergiebiges Forschungsfeld zur Untersuchung des wohligen wie gruseligen Schauderns zwischen Analyse und Gefühl. Am Ende zeigt sich: Die Poesie weiß sich auch der überwiegend für Logik zuständigen linken Gehirnhälfte zu bedienen. (goethe institut / press)

ČETVRTAK / 28.10.

CURVEBALL

Curveball, 2020.
20:00 sati



BERLINALE SPECIAL 2021.
Program je realiziran u suradnji s Goethe Institutom.
Curveball, 2020. Johannes Naber, 108 min. DE
Scenarij:
Oliver Keidel i Johannes Naber
Uloge: Sebastian Blomberg, Franziska Brandmeier, Jeff Burrell, Dar Salim, Virginia Kull
   Unatoč nedostatku dokaza, njemački stručnjak za biološko oružje vjeruje da Saddam Hussein proizvodi oružje za masovno uništenje. Tema je sigurnosno zatvorena sve dok jedan irački inženjer ne zatraži azil.
   Politička satira zasnovana na istinitim događajima koji su doveli do bombardiranja Bagdada 2003., unatoč tome što nikada nije pronađeno oružje za uništavanje niti je postojala vjerodostojna veza između napada Iraka i Al-Qaide na Svjetski trgovački centar. Satira također preispituje i njemačku (su)odgovornost u cijelom slučaju.
   Film je premijerno prikazan na 70. Berlinskom filmskom festivalu.
   2014. godine Matthias Bittner snimio je Emmyjem nagrađeni dokementarac  „Krieg der Lügen / War of Lies„ o Rafidu Alwanu. Film ima mračan, ozbiljan pogled na ono što je motiviralo ovog bivšeg iračkog kemijskog inženjera da „trguje“ s njemačkim vlastima pričom o oružju za masovno uništenje. U zamjenu za evropsku putovnicu, smještaj i skromne prihode, Alwan je vlastima dao točno ono što su htjeli - iskonstruiranu priču koja postaje stvarnost, a laž istina. Istina koja pokreće lanac događaja koji će uzdrmati globalni politički poredak. Cijeli slučaj vođen je pod kodnim imenom „Curveball“, a iz svega 6 godina kasnije J. Naber snima istoimeni igrani film.
   Zabavan film o duboko obeshrabrujućem razdoblju novije povijesti. (Wendy Ide / Screen International)
   Groteskna, ponekad čak i nadrealna, istinita priča o tome kako je irački rat započet samo na temelju lažnih obavještajnih podataka i umiješanosti njemačke vlade / njemačke tajne službe. (www.arrimedia.de)

https://www.imdb.com/title/tt10051088/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 29.10.

KRVOPIJE

Blutsauger, 2021.
17:30 sati



BERLINALE SPECIAL 2021.
Program je realiziran u suradnji s Goethe Institutom.
Blutsauger, 2021. Julian Radlmaier, 125 min. DE
Scenarij:
Julian Radlmaier
Uloge: Aleksandre Koberidze, Lilith Stangenberg, Alexander Herbst
   Kolovoz 1928. -  dok radnici i poljoprivrednici traže odgovore na neke tajanstvene znakove ugriza vampira, samozvani barun ulazi u život šarmantne nasljednice, gospođice Flambow-Jansen, kao i u njezinu luksuznu rezidenciju na Baltiku. Kako se ispostavilo, on je zapravo varalica, prisiljen pobjeći iz Sovjetskog Saveza zbog političkog incidenta u kojem su sudjelovali Sergej Eisenstein (!?) i sam Staljin.
   Film „Krvopije“, s podnaslovom „marksistička vampirska komedija“ premijerno je prikazan na  71. Berlinskom filmskom festivalu. 2021. na Moskovskom festivalu osvojio je nagradu žirija.
   U teoriji, koncept mješavine političke farse s romantičnom komedijom i elementima simboličkog horora zvuči dobro, ali je zapravo zahtjevan i traži majstora od redatelja. Primjera radi, čak je i majstor političke farse Armando Iannucci u svom viđenju brutalnih komunističkih praksi u filmu „Smrt Staljina“ (The Death of Stalin,2017.) zaigrao samo na jednu kartu i pogodio u centar. Radlmaier takav majstor ipak nije, premda ima „žicu“ za političke dekonstrukcije i akrobacije. (Marko Stojiljković / www.xxzmagazin.com)
   Komedija koja vam dozvoljava lutanje i uživanje. Koketira s marksizmom, ali ne s namjerom preobraćanja, već s detaljnim preispitivanjem. (Blickpunkt Film)
   Neobična baltička romansa, izgubljena u vremenima između Drakule i kritike kapitalizma. (Uncut)
   Formalistička komedija koja doslovno uzima marksističku metaforu kapitalista kao krvopija. (Radio
Eins)
https://www.imdb.com/title/tt11261296/?ref_=nv_sr_srsg_0

DOM

Home, 2020.
20:00 sati



BERLINALE SPECIAL 2021.
Program je realiziran u suradnji s Goethe Institutom.
Home, 2020. Franka Potente, 100 min. DE
Scenarij:
Franka Potente
Uloge: Jake McLaughlin, Kathy Bates, Aisling Franciosi, Derek Richardson, James Jordan, Lil Rel Howery, Stephen Root
   Debitantski dugometražni debi vodeće njemačke glumice Franke Potente (Run Lola Run) fokusiran je na resocijalizaciju mladog prijestupnika Marvina Hacksa koji je netom izišao iz zatvora. U slijepim predrasudama provincijske Amerike morat će se izboriti za normalnost i prihvaćanje, te posložiti djeliće svog života u zajednici koja ga se sada kloni. Zajednici koja je jedini dom koji ima.
   Riječ je o ljudima koji nemaju luksuz izgraditi fasadu oko sebe. (Franka Potente)
   Za Marvina je drugačije iskustvo nego za mene. On ima samo jednu referentnu točku i pokušava pokupiti krhotine nakon 17 godina. Ali shvaća da ne može. Vraća se i vidi da je mnogo toga poznato, ali i puno nepoznato. Isto se osjećam i kad odem u Njemačku. Moj njemački dom prvenstveno je nostalgičan dom u kojem žive moje uspomene i gdje također imam puno inspiracije. Zato je to veliki dio mene. Ali, Los Angeles je moj trenutni dom. To je mjesto gdje mogu rasti, griješiti i učiniti svijet malo više onakvim kakav mi se sviđa. (Franka Potente)
   U ovoj priči o usamljeniku koji „jaše“ u neprijateljski grad (u kojem svi poznaju svakoga i ništa se ne zaboravlja ) i suočava se s pravdom, dašak je klasičnog vesterna. (www.hollywoodreporter.com)
   Tiho, mirno i dostojanstveno. (Screen Daily)

https://www.imdb.com/title/tt10353704/?ref_=nm_flmg_dr_1

SUBOTA / 30.10.

HERKUL

Hercules, 1997.
17:30 sati



(SUVREMENI) DISNEYEV KLASIK
Hercules, 1997. Ron Clements, John Musker, 93 min. US
Scenarij:
Ron Clements, John Musker, Don McEnery, Bob Shaw, Irene Mecchi, Kaan Kalyon, Kelly Wightman, Randy Cartwright, John Ramirez, Jeff Snow, Vance Gerry, Kirk Hanson, Tamara Lusher, Francis Glebas, Mark Kennedy, Bruce Morris, Don Dougherty, Thom Enriquez
   Više od čovjeka, manje od boga. Sve što ste ikad čuli o najsnažnijem junaku u povijesti samo je mit. Ili nije!?
Disneyevom trideset i petom cjelovečernjem animiranom filmu u fokusu je lik iz grčke mitologije – Herkul, snažni Zeusov sin, koji je otet s planine Olimp i odgojen kao polučovjek/polubog. Naoružan samo velikom snagom i vjernim letećim konjem Pegazom, zgodan gladijator mora dokazati da je zaslužio povratak na svoje mjesto na planini Olimp. Nizom pustolovina, otkriva da se pravi junak ne mjeri po tome koliko je jak, nego po tome kolika je snaga njegova srca.
https://www.imdb.com/title/tt0119282/?ref_=fn_al_tt_1

ZAJEDLJIVI SUSJED

Nebenan, 2021.
20:00 sati



BERLINALE SPECIAL 2021.
Program je realiziran u suradnji s Goethe Institutom.
Nebenan, 2021. Daniel Brühl, 92 min. DE
Scenarij:
Daniel Kehlmann
Uloge: Daniel Brühl, Peter Kurth, Rike Eckermann, Aenne Schwarz
   Berlin, okrug Prenzlauer Berg. Nakon što ovaj ljetni dan završi, ništa više neće biti isto. Jedina je stvar u tome što Daniel još uvijek to ne zna. Protagonist ove tragikomične priče je bezazlen jednako kao što je naučen na uspjeh. Njegov stan je stiliziran baš kao i njegova supruga, a dadilja njihovu djecu ima pod čvrstom kontrolom. Sve funkcionira savršeno, a on je spreman zaputiti se na audiciju gdje ovog proslavljenog njemačko-španjolskog glumca čeka uloga u novom superjunačkom filmu. Svrativši u bar na uglu Daniel susreće Brunu. Upravo je Bruno dugo vremena čekao na njihov susret. Jer došlo je vrijeme za osvetu, a upravo je Daniel njegova primarna met
   Od prve scene nadalje, redateljski debi Daniela Brühla je čvrsto postavljena, briljantno odigrana komedija koja je formalno ujednačena jednostavnim, ali dosljednim stilskim sredstvima. Film se bavi i društveno relevantnim temama, koje humorom osvjetljava iz drugačije perspektive. Zajedno s Peterom Kurthom kao kolegom, Brühl preuzima glavnu ulogu u filmu koju do kraja utjelovljuje s velikom samoironijom. (Terese Vene / www.kino-zeit.de)
   Lijepa priča, sjajna gluma. Ako ste Berlinčanin/ka, uživat ćete. Bravo Daniel Bruhl. (criquebeuf / imdb.com)
   Znali smo da je Brühl odličan glumac, a čini se i da će biti jako dobar redatelj. (kosmasp / imdb.com)

https://www.imdb.com/title/tt11080676/?ref_=fn_al_tt_2

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica (8 besplatnih projekcija, 50% popusta na ulaznice):
- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA