KINOTEKA NA BAČVICAMA: NEBO NAD BERLINOM

Der Himmel über Berlin, 1987.

Der Himmel über Berlin, 1987. Wim Wenders, 130 min. / uz potporu Goethe Instituta
Scenarij
: Wim Wenders, Peter Handke
Uloge: Bruno Ganz, Solveig Dommartin, Otto Sander, Curt Bois, Peter Falk, Beatrice Mankowski, Lajos Kovacs, Laurent Petitgand
Glazba: Jürgen Knieper, Laurent Petitgand, Nick Cave & the Bad Seeds, Laurie Anderson, Crime & the City Solution, Tuxedomoon
   Berlin je ispunjen anđelima koji slušaju misli smrtnikai pokušavaju ih utješiti. Jedan od njih, Damiel, poželi postati čovjek nakon što se zaljubio u prelijepu Marion, umjetnicu na trapezu...
   Kultno Wendersovo ostvarenje, nagrađivano na mnogim festivalima. Između ostalih, na festivalu u Cannesu 1987. godine Wenders je nagrađen kao najbolji redatelj.
   Središnja je tema filma iskupljenje kroz osjećanje i prihvaćanje fizičkog i materijalnog. Anđeoska se vizija opetovano eksplicitno ili posredno izjednačuje s filmom, paratekstualno u posveti „bivšim anđelima“ Truffautu, Ozuu i Tarkovskom, metaforički u imenu Cirkusa Alekan u kojemu Marion „leti“ umjetnim krilima, fabularno kroz lik glumca Petera Falka kao još jednoga nekadašnjeg anđela, te zadaćom anđela da strukturiraju i interpretiraju pojavnost bilježenjem i prenošenjem koje ne može promijeniti zbilju, ali može pružiti utjehu. Iznimno pokretna kamera Hentija Alekana, već od uvodne sekvence panorame Berlina, prikazuje likove i grad kako ih vidi promatrač koji nije sputan ograničenjima vremena i prostora, koji ima uvid u „bit“ stvari, ali ne sudjeluje u zbivanjima. Složene aluzivne i intertekstualne veze koje film uspostavlja oblikovnim postupcima – npr. uporaba kolor i crno-bijele fotografije upućuje na „Pitanje života i smrti“ i „Nostalgiju“, snimci biblioteke na „Sve pamćenje“ svijeta A. Resnaisa (1956), prikaz Berlina na „Simfoniju velegrada“, pojavljivanje Damiela u Marioninu snu na ulogu Bruna Ganza u „Markizi O“, mizanscenska rješenja koja likove i okolinu postavljaju u krhko ravnovjesje na Ozuovu poetiku, Alekanova snimateljska poetika na njegov rad u „Ljepotici i zvijeri“ – na fabularnoj se razini odabirom gradske biblioteke za anđeosku »centralu« i likom vječnog pripovjedača Homera izravno povezuju s ulogom jezika u pamćenju. Izrazito stilizirani dijalozi poetizacijom svakodnevne verbalne komunikacije iskupljuju riječi i metafore, kao što poetska vizija kamere simboličkim tumačenjem prikazanoga iskupljuje banalnost i efemernost postojanja. (T. Brlek/HFL)
   „Nebo nad Berlinom“ je veoma daleko od plitke romantične pričice o susretu anđela i smrtnice koju dobijemo u samom sinopsisu. U pitanju je film o promatranju, o sposobnosti boljeg razumijevanja i sagledavanja svijeta gledajući i slušajući sve što se dešava oko nas. (Arman Fatić, www.ziher.hr)

https://www.imdb.com/title/tt0093191/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

RIJEČ JE O RADNOM TERMINU / UVIJEK POSTOJI MOGUĆNOST KIŠE I ODGODE PROJEKCIJE.

https://www.kinomediteran.hr/gradovi/split-ljetno-kino-bacvice/

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA