KINOTEKA NA BAČVICAMA: PARIZ TEKSAS

Paris Texas, 1984.

Cannes 1994. ZLATNA PALMA
Paris Texas, 1984. Wim Wenders
Scenarij:
L. M. Kit Carson, Sam Shepard
Uloge: Harry Dean Stanton, Nastassja Kinski, Dean Stockwell, Aurore Clément, Hunter Carson
   Nekonvencionalni film ceste, prati Travisa koji jednog vrelog dana iz Meksika odluta u Texas. Travis ništa ne govori, a čini se i da je uveliko izgubio pamćenje. Ali vođen je željom da ponovo pronađe svoju obitelj: mladu suprugu Jane, čiji život je zbog patološke ljubomore naizgled doveo u opasnost, i sedmogodišnjeg sina Huntera. Travisa su četiri godine smatrali mrtvim. Njegov brat Walt leti iz Los Angelesa do Texasa kako bi svog izgubljenog brata vratio kući. Walt i supruga su postali Hunterovi skrbnici i sada im je izuzetno teško odreći se uloge njegovih roditelja, naročito nakon što saznaju da ga Travis želi povesti sa sobom u potragu za Jane. O Jane ne znaju ništa osim da vjerovatno živi u Houstonu...
   Wim Wenders pravi vizualno intrigantne filmove, pri čemu je do gledatelja hoće li ih shvatiti previše provokativnim ili jednostavno takvima, kakvi jesu, no „Paris, Texas“ je definitivno film koji je krcat krajnje jednostavnim no fenomenalnim radom kamere. Bogatstva je napretek i u pustinji i bilo gdje drugdje, ako čovjek ima oči koje žele to primjetiti. Za mnoge spor u radnji i na momente prilično škrt na dijalozima (ne posve, naravno), ovaj film suncem, prašinom i jednostavnim dodirom točkice jarke boje na pozadini tek naoko bezličnih setova postiže fantastičan efekt. „Paris, Texas“ vjerojatno je jedna od jačih obiteljskih drama osamdesetih godina, sposobnih da rasture srce uz vrlo malo napora, ne zahtijevajući od gledatelja ništa do li želje za upijanjem okoliša, nevjerojatno jednostavno ocrtanih, no svejedno složenih likova, svo vrijeme uokvirenih prekrasnom glazbom, koju je složio veliki Ry Cooder. (Vanja, www.fak.hr)
   Mračan opis zemlje u kojoj ljudi poput Travisa i Jane ne mogu pustiti korijene, priča o velikoj, moćnoj i bogatoj državi u kojoj mali ljudi mogu postati očajno izgubljeni. (Newsweek)
   Istinit, dubok i briljantan film. (Roger Ebert)
   Wendersov klasik ostaje upamćen kao vizuelno snažno ostvarenje; kao emotivan, dubok i višeslojan film posvećen sanjarima. Ovo djelo govori o ljubavi, patnji, nadama, iznevjerenim očekivanjima, praštanju i samoći. „Paris, Texas“ je sam Život. (Uroš Popović, P.U.L.S.E.)
   Izvrsna psihološka, egzistencijalna romantična drama redatelja Wima Wendersa, antologijsko je ostvarenje i prema mnogima njegov najbolji film, ili barem onaj koji se u konkurenciji s također remek-djelom „Nebo nad Berlinom“ nadmeće za titulu najboljeg. (Josip Grozdanić / HFS)

https://www.imdb.com/title/tt0087884/?ref_=fn_al_tt_1

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA