KRALJICA MARGOT

La Reine Margot, 1994.

(ZABORAVLJENI) KLASICI 90-TIH:
La Reine Margot, 1994. Patrice Chéreau, 162 min. FR/IT/DE
Scenarij:
Patrice Chereau & Daniele Thompson (po romanu Alexandrea Dumasa)
Uloge: Isabelle Adjani, Daniel Auteuil, Jean-Hugues Anglade, Vincent Perez, Virna Lisi, Dominique Blanc, Pascal Greggory, Claudio Amendola, Miguel Bose, Asia Argento, Julien Rassam, Thomas Kretschmann, Jean-Claude Brialy, Jean-Philippe Ecoffe
   Francuskom u drugoj polovici 16. stoljeća bjesni krvavi rat između katolika i protestanata, prekidan povremenim primirjima i sporazumima koji ne vrijede papira na kojemu su napisani. Najozbiljniji pokušaj nacionalnog pomirenja predstavlja vjenčanje katoličke princeze Margot i Henrija, protestantskog kralja Navarre. No, okrutna kraljica-majka Catarina di Medici nije oduševljena utjecajem koji vođa protestanata, admiral Coligny, ima na mladog kralja Charlesa IX, pa koristi njegovo prisutstvo na vjenčanju kako bi organizirala atentat. Atentat ne uspijeva te je u strahu od osvete nekoliko tisuća Colignyjevih pristaša Catarina prisiljena problem riješiti mnogo sirovijom akcijom koja će u povijesti ostati upamćena kao Bartolomejska noć.
   Nakon više tematski različitih izleta u film, ugledni kazališni redatelj Patrice Chéreau odlučio se na adaptaciju romana o Bartolomejskoj noći u jeku rata u Bosni i Hercegovini. Hoteći osnažiti implicitnu tezu o nesnošljivosti kao konstanti europske povijesti, uzeo je za skladatelja G. Bregovića, čija glazba za film (osim uvodnoga dalmatinskoga klapskog napjeva »Cesarica«) nema južnoslavenskih primjesa. Nastala u produkciji producenta mnogobrojnih kostimiranih spektakla Claude Berrija, „Kraljica Margot“ očekivana je kao raskošni spektakl. Film je, međutim, snimljen uglavnom u bliskim i krupnim planovima, asketske je scenografije, izrazito brutalan i sumoran, zbog čega je i kritiziran, iako je redatelj naglašavao svoju opredijeljenost istom redateljskom pristupu u režiji povijesnih kao i suvremenih djela. Unatoč podijeljenim mišljenjima, film je osvojio 5 Césara, V. Lisi nagradu u Cannesu, a utjecao je i na različite filmove (npr. Elizabeth Sh. Kapoora, 1998) i potaknuo mijene u žanru povijesnih spektakla. (Jurica Pavičić / HFL)
   Iako zvuk, scenografija, kostimi i fotografija „Kraljice Margot“ kolektivno zadivljuju, Chreau je fokus stavio na uloge dajući glumačkom ansamblu dovoljno slobode. (Aaron Cutler / Village Voice)
   Model uzdignute, zapaljive povijesti. (Robert Abele / Los Angeles Times)
   Saga o bankrotu i krvi koja je jednako snažna i provokativna danas kao što je bila kad je prvi put objavljena. (Peter Sobczynski / RogerEbert.com)
    Isabelle Adjani u ulozi Margot je figura emocionalne i moralne složenosti, ponekad agresivne i naizgled bezobzirne u ostvarivanju svojih romantičnih i seksualnih interesa, a ponekad lukave i pronicljive balansirajući u sukobu dviju strana. (Scott Tobias / The Dissolve)
   Elegantna kostimirana drama sa značajnim povijesnim kontekstom rekonstruirana kao sapunica seksualnih osvajanja skrivena zaraćenim vjerskim režimima. Kraljica Margot blista u kinu. (Nikola Bell / IONCINEMA.com)

https://www.imdb.com/title/tt0110963/?ref_=fn_al_tt_1

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA