NOĆ NA ZEMLJI

Night on Earth, 1991.

NAJBOLJE OD JARMUSCHA
Nemam nikakve želje snimati filmove za neku specifičnu publiku. Želim raditi filmove koji pričaju priče, nepredvidljive i bez ikakve manipulacije. (Jim Jarmusch)

Night on Earth, 1991. Jim Jarmusch, 129 min.
Scenarij:
Jim Jarmusch
Uloge: Gena Rowlands, Winona Ryder, Armin Mueller-Stahl, Giancarlo Esposito, Rosie Perez, Isaach De Bankolé, Béatrice Dalle, Roberto Benigni
   Omnibus od pet priča čije se radnje događaju u taksiju, ali u različitim svjetskim gradovima. Ljudi različitog karaktera, zanimanja i namjera sjedaju u taksi te, vozeći se, kroz konverzaciju otkrivaju dio sebe dok kadrovima prolaze gradske vedute, avenije, ulice, svjetleće reklame... Razgovori između taksi vozača i putnika o bitnim i nebitnim stvarima odvijaju se na različitim jezicima u pet svjetskih metropola: Los Angelesu, New Yorku, Parizu, Rimu i Helsinkiju. I dok je u Los Angelesu večer tek pala, u Helsinkiju već stiže zora.
   „Noć na zemlji“ završni je film prve faze opusa Jima Jarmuscha, nakon koje će se upustiti u eksperimentiranje žanrovima vesterna, gangsterskog filma i trilera. Film je to u kojem se eksplicitno dovodi u središte jedan od njegovih omiljenih motiva – komunikacija, odnosno problemi u komunikaciji, na individualnoj i kolektivnoj razini. (Tuškanac)
   Iako će možda trebati neko vrijeme da shvatite Jarmuschovu suštinu, držite se; do trenutka kad Tom Waits „zareži“ svoj lijepi, završni valcer preko špice, Jarmusch nam je pokazao trenutke koje većina filmaša uopće ne primjećuje. (Geoff Andrew / Time Out)
   Zabavan, prodoran, šaljiv i tužan film. (Malcolm Johnson / Hartford Courant)
   Jim Jarmusch razumije ljudska bića. Kako ja to vidim, proživio je svoj život promatrajući ih; zauvijek fasciniran stvarima koje govore, načinima na koji se kreću i kako razmišljaju. Rođeni filmaš; svoj opći interes za čovječanstvo donosi na ekran s puno strasti. To je ono što radi od "Stranger Than Paradise" i "Mystery Train"; i to je ono što on radi u "Noći na zemlji", mom osobnom favoritu ovog redatelja. (Ryan M / rotten tomattoes)

https://www.imdb.com/title/tt0102536/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.jutarnji.hr/kultura/film-i-televizija/zasto-je-tako-vazan-tip-koji-u-zivotu-nije-snimio-niti-jedan-posteni-hit-4437489

JIM JARMUSCH Kad je sredinom i u drugoj polovici 80-ih buknuo novi val američkih nezavisnih autora predvođen braćom Coen, Spikeom Leejem, Gusom Van Santom i Stevenom Soderberghom, a dijelom scene postao je i po godinama i stažu stariji David Lynch, svima je bilo jasno da je inicijalni plamen zapalio Newyorčanin iz Ohia Jim Jarmusch. Kroz čitave 80-e Jarmusch je ostao najkultnijim autorom svjetskog filma, znatno utječući na jednog od vodećih europskih art-autora Akija Kaurismäkija, a 90-e su potvrdile njegovu jedinstvenost. Dok su svi ostali nezavisnjaci odlučili oploditi u međuvremenu formirani marketinški brand nezavisnog filma novcem hollywoodskih majora, Jarmusch je kao usamljeni vitez ustrajao na specifičnoj poetici ekscentrične, apsurdistički pomaknute americane čiji su zaštitni znakovi otuđeni i često letargični (anti)junaci koji gotovo redovno nekamo putuju i u čijim životima pop-kultura obično ima znatnu ulogu, potom reducirana dramaturgija s tzv. minus postupcima (posebno uočljivima u metažanrovskim intervencijama), nesporazumi u jezičnoj komunikaciji i jezične igre kao ishodište komičnog, te oprečna recepcija Amerike ovisna i o medijski stvorenoj slici o njoj. (Damir Radić / nacional.hr)

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA