PRIJE SVEGA MILES
Miles Ahead, 2015. Don Cheadle, 100 min. US
Biografska priča "Miles Ahead" prvi je redateljski projekt glumca Dona Cheadlea, koji je u filmu utjelovio i samog Milesa Davisa, legendarnog jazz trubača... "Miles Ahead", premijerno prikazan na New York Film Festivalu 2015., uvodi nas u dinamičan svijet jednog od najeminentnijih jazz glazbenika svih vremena, trubača Milesa Davisa. Osim što je preuzeo redateljsku palicu, Cheadle se u filmu pojavljuje u glavnoj ulozi, a društvo u avanturama, utjerivanjima dugova kod izdavačkih kuća i pokušaju oživljavanja karijere će mu praviti Ewan McGregor u ulozi novinara za časopis Rolling Stone. Radnja filma vodi nas u New York 1979. godine, odnosno vrijeme nakon Milesova petogodišnjeg "perioda tišine", kada upoznaje ljubav svog života, Frances Taylor (Emayatzy Corinealdi).
Pomalo nestvaran audiovizualni koktel sastavljen od fragmenata Milesova stvarnog i/ili zamišljenog života (prati njegovo teško razdoblje kad je zbog ovisnosti o narkoticima i bolnog razvoda napravio pauzu od glazbe od pet godina), začinjen je domišljatim izborom njegove glazbe koja se savršeno stapa sa slikom, od revolucionarne modalno jazzerske „So What" u samom uvodu filma kada Davis u naletu bijesa izvrijeđa radijskog voditelja i kaže mu da ne priča gluposti, do razigrane "Seven Steps To Heaven", divljeg funka u "Black Satin" ili prigušenog, jazzy flamenca koji donosi "Solea", no bez (namjerno?) „Kind of Blue", najhvaljenijeg i komercijalno najuspješnijeg djela u karijeri velikog Milesa... (VFF Press)
Sredinom '70-ih godina prošlog stoljeća najveći jazz trubač svih vremena, Miles Davis, bio je olupina od čovjeka. Fizički i mentalno načet, s teretom neuspjelog braka i ovisnosti o narkoticima, Miles je napravio za njega nezapamćenu pauzu od dugih 5 godina. Upravo tim iznimno teškim periodom bavi se i film "Miles Ahead" čijoj je gradnji fabule pristupano baš onako kako bi i trebalo – raštrkano, ludo i neopterećeno pravocrtnošću. Samo tako može se barem pokušati proniknuti u nutrinu ovog misterioznog velikana i shvatiti filozofiju jazza, odnosno 'socijalne glazbe' (naziv koji je Davisu bio puno draži)... (www.muzika.hr)
Film „Miles Ahead“ nije samo o glazbi, već je riječ o tome što svi proživljavamo barem jednom u životu - propituje tko smo doista, što imamo za reći i kako ćemo to reći. Kako ćemo na kraju biti definirani i tko o tome odlučuje... (VFF)
Ako Cheadle negde uspijeva, onda je to kao glumac. Njegov portret Milesa Davisa nije samo imitacija, iako ga skida fenomenalno, od glasa, preko govorne sheme, fraza i uzrečica do držanja. Ponavljam, to možda nije biografski istinit Miles Davis, ali Cheadleova interpretacija njega kao umjetnika u krizi i narkomana je ne samo legitimna, nego i na mjestu... (Marko Stojiljković / Film na dan)
http://www.imdb.com/title/tt0790770/