PROGRAM KINOTEKE Prosinac 2025.

SRIJEDA / 03.12.

FINALE DFF-A 2025 U SPLITU

18:00 sati



DFF NAJAVA I PROGRAM ZA 1. DAN (Ponedjeljak 1.12.)

Prva večer Dalmatia film festivala u kinoteci Zlatna vrata započinje s izborom studentskih filmova iz međunarodne konkurencije. Na rasporedu će biti 9 ostvarenja talentiranih mladih autora iz Kine, Irana, Srbije, SAD-a, Japana, Češke i BiH. Drugi večerašnji blok s početkom u 21 sat, posvećen je selekciji dokumentarnih filmova iz međunarodne konkurencije.

Ulaz na sve projekcije je slobodan, a ovo je večerašnji raspored i satnica:

 

STUDENTSKI FILMOVI – MEĐUNARODNA KONKURENCIJA

18:00 Assimilation (kratki igrani film, Kina)

18:25 Summer Triangle (kratki igrani film, Iran)

18:35 Rijeka (kratki igrani film, Srbija)

19:05 Winter Novelette (kratki igrani film, SAD)

19:25 Land Of The Dead Deer (kratki igrani film, Iran)

19:40 Domestic (kratki igrani film, Iran)

20:00 The Cat Ice (kratki igrani film, Japan / Kina)

20:20 The Kitchen (kratki igrani film, Češka)

20:35 Anatomija izgubljenog zvuka (kratki igrani film, BiH)

 

DOKUMENTARNI FILMOVI 1

21:00 Dinosaur Man (kratki dokumentarni film, Japan)

21:10 Zastava Brothers (kratki dokumentarni film, SAD)

21:35 The Garden of Delights (kratki dokumentarni film, Italija)

21:50 Free Words: A Poet From Gaza (kratki dokumentarni film, Egipat / Turska)

22:15 Find Yourself (kratki dokumentarni film, SAD / Hrvatska)

 

Informacije o svakom filmu možete pročitati na web stranici festivala:

https://www.dalmatia-filmfestival.com/program-split-2025/

 

DFF NAJAVA I PROGRAM ZA 2. DAN (Utorak 2.12.)

Druge večeri Dalmatia film festivala, možete pogledati tri filmska programa. Započinjemo s izborom animiranih filmova recentne produkcije, među kojima je šest vrlo zapaženih domaćih ostvarenja. Zatim slijedi blok eksperimentalnih filmova koji se ističu različitim pristupima, od apstrakcija i izrazite likovnosti, zanimljivih eksperimenata s filmskom vrpcom, do filmskih eseja I ostvarenja koja se na osebujan način poigravaju sa standardima narativnog filma. 

Posljednji blok je rezerviran za tri dokumentarna filma: “Nožarije” redatelja Igora Mokrovića, “Kad vrtim film” redateljice Ines Jokoš i “Seven Minutes” autorice Alessie Bottone, koji na vješt način kombinira nove materijale sa arhivskim snimkama Iz 50-tih i 60-tih godina, dajući im kroz naraciju sasvim novo značenje.

Ulaz na sve projekcije je slobodan.

 

ANIMIRANI FILMOVI

18:00   Crni dim predviđanja (kratki animirani film, Hrvatska)

18:10   Bez efekta (kratki animirani film, Hrvatska)

18:15   Penkala (kratki animirani film, Hrvatska)

18:20   Psihonauti (kratki animirani film, Hrvatska)

18:30   The Girl, The Boy and The Machine (kratki animirani film, Irska)

18:35   Dad in the Echo (kratki animirani film, Kina)

18:55   Swol (kratki animirani film, SAD)

19:00   A Distant Country (kratki animirani film, BiH)

19:05   Adaptacija 2.0 (kratki animirani film, Hrvatska)

19:10   Family Portrait (kratki animirani film, Hrvatska)

           

EKSPERIMENTALNI FILMOVI

19:30   U prašinu (kratki eksperimentalni film, Hrvatska)

19:35   The Chain of Time (kratki eksperimentalni film, Italija)

19:45   This Grey (kratki eksperimentalni film, UK)

19:50   Kruz’ (kratki eksperimentalni film, SAD)

20:10   Alisa u zemlji (kratki eksperimentalni film, Hrvatska)

20:20   A Film With Sound (take three) (kratki eksperimentalni film, SAD)

20:25   The Lovers of Avignon (kratki eksperimentalni film, Španjolska)

20:30   That Bolex Thing (kratki eksperimentalni film, SAD / Portugal)

20:35   And Then There Was Silence (kratki eksperimentalni film, Uzbekistan)

20:40   Red Emma (kratki eksperimentalni film, Francuska)

20:50   Money and Fascism (kratki eksperimentalni film, SAD)

           

DOKUMENTARNI FILMOVI 2

21:10   Nožarije (kratki dokumentarni film, Hrvatska)

21:30   Seven minutes (kratki dokumentarno-eksperimentalni film, Italija)

21:45   Kad vrtim film (kratki dokumentarni film, Hrvatska)

 

Informacije o svakom filmu možete pročitati na web stranici festivala:

https://www.dalmatia-filmfestival.com/program-split-2025/

 

ČETVRTAK / 04.12.

FINALE DFF-A 2025 U SPLITU

18:00 sati



DFF NAJAVA I PROGRAM ZA 1. DAN (Ponedjeljak 1.12.)

Prva večer Dalmatia film festivala u kinoteci Zlatna vrata započinje s izborom studentskih filmova iz međunarodne konkurencije. Na rasporedu će biti 9 ostvarenja talentiranih mladih autora iz Kine, Irana, Srbije, SAD-a, Japana, Češke i BiH. Drugi večerašnji blok s početkom u 21 sat, posvećen je selekciji dokumentarnih filmova iz međunarodne konkurencije.

Ulaz na sve projekcije je slobodan, a ovo je večerašnji raspored i satnica:

 

STUDENTSKI FILMOVI – MEĐUNARODNA KONKURENCIJA

18:00 Assimilation (kratki igrani film, Kina)

18:25 Summer Triangle (kratki igrani film, Iran)

18:35 Rijeka (kratki igrani film, Srbija)

19:05 Winter Novelette (kratki igrani film, SAD)

19:25 Land Of The Dead Deer (kratki igrani film, Iran)

19:40 Domestic (kratki igrani film, Iran)

20:00 The Cat Ice (kratki igrani film, Japan / Kina)

20:20 The Kitchen (kratki igrani film, Češka)

20:35 Anatomija izgubljenog zvuka (kratki igrani film, BiH)

 

DOKUMENTARNI FILMOVI 1

21:00 Dinosaur Man (kratki dokumentarni film, Japan)

21:10 Zastava Brothers (kratki dokumentarni film, SAD)

21:35 The Garden of Delights (kratki dokumentarni film, Italija)

21:50 Free Words: A Poet From Gaza (kratki dokumentarni film, Egipat / Turska)

22:15 Find Yourself (kratki dokumentarni film, SAD / Hrvatska)

 

Informacije o svakom filmu možete pročitati na web stranici festivala:

https://www.dalmatia-filmfestival.com/program-split-2025/

 

DFF NAJAVA I PROGRAM ZA 2. DAN (Utorak 2.12.)

Druge večeri Dalmatia film festivala, možete pogledati tri filmska programa. Započinjemo s izborom animiranih filmova recentne produkcije, među kojima je šest vrlo zapaženih domaćih ostvarenja. Zatim slijedi blok eksperimentalnih filmova koji se ističu različitim pristupima, od apstrakcija i izrazite likovnosti, zanimljivih eksperimenata s filmskom vrpcom, do filmskih eseja I ostvarenja koja se na osebujan način poigravaju sa standardima narativnog filma. 

Posljednji blok je rezerviran za tri dokumentarna filma: “Nožarije” redatelja Igora Mokrovića, “Kad vrtim film” redateljice Ines Jokoš i “Seven Minutes” autorice Alessie Bottone, koji na vješt način kombinira nove materijale sa arhivskim snimkama Iz 50-tih i 60-tih godina, dajući im kroz naraciju sasvim novo značenje.

Ulaz na sve projekcije je slobodan.

 

ANIMIRANI FILMOVI

18:00   Crni dim predviđanja (kratki animirani film, Hrvatska)

18:10   Bez efekta (kratki animirani film, Hrvatska)

18:15   Penkala (kratki animirani film, Hrvatska)

18:20   Psihonauti (kratki animirani film, Hrvatska)

18:30   The Girl, The Boy and The Machine (kratki animirani film, Irska)

18:35   Dad in the Echo (kratki animirani film, Kina)

18:55   Swol (kratki animirani film, SAD)

19:00   A Distant Country (kratki animirani film, BiH)

19:05   Adaptacija 2.0 (kratki animirani film, Hrvatska)

19:10   Family Portrait (kratki animirani film, Hrvatska)

           

EKSPERIMENTALNI FILMOVI

19:30   U prašinu (kratki eksperimentalni film, Hrvatska)

19:35   The Chain of Time (kratki eksperimentalni film, Italija)

19:45   This Grey (kratki eksperimentalni film, UK)

19:50   Kruz’ (kratki eksperimentalni film, SAD)

20:10   Alisa u zemlji (kratki eksperimentalni film, Hrvatska)

20:20   A Film With Sound (take three) (kratki eksperimentalni film, SAD)

20:25   The Lovers of Avignon (kratki eksperimentalni film, Španjolska)

20:30   That Bolex Thing (kratki eksperimentalni film, SAD / Portugal)

20:35   And Then There Was Silence (kratki eksperimentalni film, Uzbekistan)

20:40   Red Emma (kratki eksperimentalni film, Francuska)

20:50   Money and Fascism (kratki eksperimentalni film, SAD)

           

DOKUMENTARNI FILMOVI 2

21:10   Nožarije (kratki dokumentarni film, Hrvatska)

21:30   Seven minutes (kratki dokumentarno-eksperimentalni film, Italija)

21:45   Kad vrtim film (kratki dokumentarni film, Hrvatska)

 

Informacije o svakom filmu možete pročitati na web stranici festivala:

https://www.dalmatia-filmfestival.com/program-split-2025/

 

PETAK / 05.12.

BOG NEĆE POMOĆI

17:00 sati



Hana Jušić, 2025., Hrvatska, 135'

PSIHO

Psycho
20:00 sati



Alfred Hitchcock, 1960., SAD, 109'
Uloge: Anthony Perkins,Vera Miles,John Gavin, Martin Balsam, Janet Leigh

Vjerojatno najpoznatiji i najcitiraniji psihološki horor svih vremena, Psycho Alfreda Hitchcocka adaptacija je romana Roberta Blocha. Film predstavlja je frojdovsku studiju voajerizma, teme na koju se slavni redatelj vraćao više puta u svojoj bogatoj filmografiji, a koja je, kroz niz filmskih postupaka i metafora upravo u ovom filmu dovedena do savršenstva.

Film je šokirao publiku narativnim postupkom, najšokantniji dio kojeg je ubojstvo glavne zvijezde filma (u ikoničkojsceni pod tušem)čime su prekršena sva dotadašnja holywoodska pravila.

"Psiho" se bavio temama koje su u to vrijeme bile tabu, uključujući mentalnu bolest, transvestitizam i voajerizam. Anthony Perkins je u ulozi Normana Batesa stvorio arhetipskog, složenog i dirljivog psihopata, inspiriranog stvarnim serijskim ubojicom.

Snimljen gotovo nezavisno i s niskim budžetom, postigao je golem komercijalni uspjeh te demonstrirao moć autorske vizije nad studijskim sustavom. Njegov utjecaj se osjeća u modernom hororu, trilerima i televiziji.

Nominiran za četiri Oscara, među ostalim i u kategorijama najboljeg redatelja i sporedne ženske uloge, za koju je odlična Janet Leigh iste godine nominirana i za Zlatni globus.

SUBOTA / 06.12.

BOŽIĆNA MIŠOLOVKA

Mouse hunt for Christmas
16:00 sati



Gore Verbinski, 1997., US, 98'

Obitelj miševa zauzeta je pripremama za blagdane u svom ugodnom seoskom domu, no planove im poremeti dolazak ljudske obitelji. No, odlučni i domišljati miševi neće odustati od svog prostora bez borbe. Nizom pametnih trikova započinju drzak obračun koji će vas natjerati da navijate za ove nestašne ‘štetočine’ do kraja.

Inspirirana obiteljskim filmskim klasicima, ova je priča pravi blagdanski film za cijelu obitelj.

ANNIE HALL

18:00 sati



Woody Allen, 1977., US, 93'
Uloge: Woody Allen, Diane Keaton, Tony Roberts, Carol Keane, Paul Simon, Christopher Walken

Film "Annie Hall"ključno je djelone samo unutar opusa Woody Allena, već i žanra romantične komedije, kojoj je dalo intelektualnu, introspektivnu i autorefleksivnu dimenziju. Film prati kaotičan odnos neurotičnog komičara Alvyja Singera (Allen) i slobodoumne Annie Hall (Diane Keaton), bilježeći uspone i padove moderne ljubavi.

Nastao na razmeđi Allenove „smiješne“ i „ozbiljne“ faze, važnost ovog djela leži najviše u inovativnom narativnom stilu. Allen je hrabro koristio ne-linearnu strukturu, rušenje četvrtog zida (direktno obraćanje publici), podijeljeni ekran, animaciju i retrospekciju kako bi istražio način razmišljanja i funkcioniranja glavnog lika i propitivao složene psihološke motive. "Annie Hall" je stvorila arhetip intelektualnog, anksioznog Njujorčanina, a dijalozi su postali sinonim za duhovitu, filozofsku analizu odnosa.

Film "Annie Hall" (1977.) osvojio je brojne prestižne nagrade, a najznačajnije su:

Nagrade Oscar (Academy Awards) – 1978.

4 od 5 glavnih nominacija:

Najbolji film (Best Picture)

Najbolji redatelj (Best Director) – Woody Allen

Najbolja glavna glumica (Best Actress in a Leading Role) – Diane Keaton

Najbolji originalni scenarij (Best Original Screenplay) – Woody Allen i Marshall Brickman

Nagrade BAFTA (British Academy Film Awards)

Najbolji film

Najbolji redatelj – Woody Allen

Najbolja glavna glumica – Diane Keaton

Najbolji scenarij – Woody Allen i Marshall Brickman

Nagrade Zlatni globus (Golden Globe Awards)

Najbolja glumica u igranom filmu – mjuzikl ili komedija (Best Actress in a Motion Picture – Musical or Comedy) – Diane Keaton

Također je izabran za očuvanje u Nacionalnom filmskom registru Sjedinjenih Država 1992. godine.

HAMNET

19:45 sati



Chloé Zhao, 2025., US, 125'
Uloge: Jesse Buckley, Paul Mescal

Film "Hamnet" (koji je baziran na istoimenom romanu Maggie O'Farrell, a režira ga Oscarom nagrađena Chloé Zhao) nije klasična biografska priča o Williamu Shakespeareu. To je intimna i dirljiva drama o gubitku koja postavlja impresivnu, ali fiktivnu tezu: da je smrt Shakespeareovog jedanaestogodišnjeg sina, Hamneta bila katalizator za nastanak njegove najpoznatije tragedije, Hamleta.

Priča se uvelike fokusira na Shakespeareovu suprugu, Agnes Hathaway. Zhao, poznata po poetskim vizualima i sposobnosti da pejzaž i prostor pretvori u aktivni dio narativa i karakterizacije likova, Agnes uranja u prirodu, zelenilo, šumu, predstavljajući je kao biće zemlje i života, za razliku od Williama, koji je smješten u sobe, za stolove, u svratišta i zatvorene prostore. Povijesna činjenica smrti njihovog sina ovdje je uzeta kao pokretač jedne fiktivne, ali duboko ljudske priče o boli, stvaralaštvu i krhkim ljudskim odnosima.

"Hamnet" prikazuje najvećeg svjetskog dramatičara kao slomljenog oca čije je stvaralaštvo prožeto osobnom tragedijom. Film je hvaljen na festivalima, nagrađen je u Torontu, a kritičari ga vide kao jednog od najozbiljnijih kandidata za Oscara, posebno zbog emotivne snage i glumačkih izvedbi.

Nagrade i priznanja:

Glavna nagrada Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF):

Nagrada publike (People's Choice Award) – Ovo je jedna od najprestižnijih nagrada na festivalu i često se smatra snažnim predskazateljem uspjeha na dodjeli Oscara (ranije ju je dobio i Zhaoin film Nomadland).

Nagrada publike na Filmskom festivalu BFI London (BFI London Film Festival):

Nagrada publike za najbolji dugometražni film (Audience Award for Best Feature).

Nagrada Vanguard na Međunarodnom filmskom festivalu u Palm Springsu (PSIFF):

Vanguard Award – Nagrada je dodijeljena redateljici Chloé Zhao te glavnim glumcima Jessie Buckley (u ranijim izvještajima pogrešno navedena kao Saoirse Ronan) i Paulu Mescalu.

Mill Valley Film Festival Award (dodijeljena Jessie Buckley).

Best Gala Film na Međunarodnom filmskom festivalu u San Diegu.

UTORAK / 09.12.

KAKO JE OVDJE TAKO ZELENO?

17:30 sati



Nikola Ležaić, Srbija, Hrvatska, 2025., 114'

Nikola je nekoć snimao filmove, a danas je zaglavio u snimanju reklama. Kada dozna za mogućnost da konačno vrati kući posmrtne ostatke svoje bake, koja je tijekom rata bila prisiljena pobjeći iz Hrvatske u Srbiju, Nikola s ocem kreće na putovanje iz Beograda u Dalmaciju. Putem uči lekciju o roditeljstvu, obitelji i uspomenama koje ponekad nisu stvarne. Kako je ovdje tako zeleno melankolična je meditacija o zavičaju, identitetu i obitelji. Novi film redatelja Nikole Ležaića, poznatog po kultnom ostvarenju Tilva Roš (2010), premijerno je prikazan na Međunarodnom festivalu u Karlovym Varyma, a u Puli je u kategoriji manjinskih koprodukcija ovjenčan zlatnim arenama za najbolji film, mušku glumu i kameru.

Nikola Ležaić (Bor, 1981.) filmski je scenarist, redatelj i producent. Diplomirao je filmsku režiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu. Njegov redateljski debitantski film Tilva Roš jedan je od najcjenjenijih suvremenih srpskih filmova. Premijerno je prikazan u Sarajevu gdje je osvojio nagradu Srce Sarajeva, a međunarodnu premijeru imao je u Locarnu. Prikazan je na više od 40 svjetskih festivala i osvojio je više od 20 nagrada. Bio je nominiran za najbolji debitantski film na dodjeli nagrada EFA 2011. Godine 2014. producirao je film Neposlušni koji je premijerno prikazan na Festivalu u Sundanceu. Režirao je više od 200 glazbenih i reklamnih spotova. Kako je ovdje tako zeleno? njegov je drugi dugometražni film.

DJ AHMET

20:00 sati



Georgi M. Unkovski, 2025., MK, CZ, RS, HR, 97'
Uloge: Arif Jakup, Agush Agushev, Dora Akan Zlatanova, Aksel Mehmet, Selpin Kerim, Atila Klince

Premijerno prikazan na Filmskom festivalu Sundance, gdje je osvojio Posebnu nagradu žirija za kreativnu viziju i Nagradu publike, prvi dugometražni film Georgija M. Unkovskog govori o petnaestogodišnjem Ahmetu koji živi s ocem i bratom u malenom pastirskom makedonskom selu. Ljubav prema glazbi pruža mu bijeg od napornih i monotonih pastirskih obaveza, no svoju strast mora skrivati od strogog oca. Uz pomoć brata Naima, Ahmet odluči slijediti svoje glazbene ambicije kako bi zadivio Ayu, djevojku koja mu se sviđa, ali je već “obećana” drugome. Svoju će priliku dobiti na šumskom dance festivalu koji se sprema u njihovom selu, a koji će njihov ruralni krajolik transformirati u spektakl ritma, boja i pokreta. Dok pokušava pronaći vlastiti put, suočava se s očevim očekivanjima, pritiskom konzervativne zajednice te svojim prvim iskustvom ljubavi.

Glazbu za film potpisuje poznati hrvatski skladateljski duo, Alen i Nenad Sinkauz.

SRIJEDA / 10.12.

DJ AHMET

17:30 sati



Georgi M. Unkovski, 2025., MK, CZ, RS, HR, 97'
Uloge: Arif Jakup, Agush Agushev, Dora Akan Zlatanova, Aksel Mehmet, Selpin Kerim, Atila Klince

Premijerno prikazan na Filmskom festivalu Sundance, gdje je osvojio Posebnu nagradu žirija za kreativnu viziju i Nagradu publike, prvi dugometražni film Georgija M. Unkovskog govori o petnaestogodišnjem Ahmetu koji živi s ocem i bratom u malenom pastirskom makedonskom selu. Ljubav prema glazbi pruža mu bijeg od napornih i monotonih pastirskih obaveza, no svoju strast mora skrivati od strogog oca. Uz pomoć brata Naima, Ahmet odluči slijediti svoje glazbene ambicije kako bi zadivio Ayu, djevojku koja mu se sviđa, ali je već “obećana” drugome. Svoju će priliku dobiti na šumskom dance festivalu koji se sprema u njihovom selu, a koji će njihov ruralni krajolik transformirati u spektakl ritma, boja i pokreta. Dok pokušava pronaći vlastiti put, suočava se s očevim očekivanjima, pritiskom konzervativne zajednice te svojim prvim iskustvom ljubavi.

Glazbu za film potpisuje poznati hrvatski skladateljski duo, Alen i Nenad Sinkauz.

BUGONIA

19:45 sati



Jorgos Lanthimos, 2025. Irska, US, Južna Koreja, 120'
Uloge: Emma Stone, Jesse Plemons, Aidan Delbis, Stavros Halkias, Alicia Silverstone

Slobodna adaptacija korejske sci-fi komedije Save the Green Planet!svoj je naziv Bugonia dobila po mitu koji kaže da se pčele pojavljuju iz mrtvog goveda, odnosno iz načina na koji su ljudi, kroz mit, tumačili naizgled spontano obnavljanje pčelinjih zajednica i prirode općenito, u skladu s „božanskim redom“. U skladu s time, protagonist filma je pčelar, uvjeren da je trgovačko-farmaceutski konglomerat odgovoran za odumiranje njegovih pčela.

Sučeljavanje hladne, proračunate čelnice velike tvrtke (E. Stone), i društvenog marginalca i ekoterorista (J. Plemons) pretvara se u psihološki rat, u brutalnu, sarkastičnu društvenu kritiku. 

Film je dobitnik Venice Film Festival Green Drop Award, nagrade koja se dodjeljuje filmu koji se najuspješnije bavi temama ekologije, mira i kooperacije.

 

ČETVRTAK / 11.12.

JEDNA BITKA ZA DRUGOM

One Battle After Another
17:00 sati



Jedna bitka za drugom (One Battle After Another) - Paul Thomas Anderson, 2025., US, 170'
Uloge: Leonardo DiCaprio, Sean Penn, Benicio del Toro, Regina Hall, Teyana Taylor, Chase Infiniti

Novi film Paul Thomas Andersona (Magnolia, There Will Be Blood, Boogie Nights...) je subverzivna, duhovita i emocijama nabijena priča o revoluciji, obitelji i osobnom oslobođenju. Već sada se o njemu govori kao o najozbiljnijem kandidatu za Oscara u kategoriji najboljeg filma

Leonardo DiCaprio tumači lik Boba Fergusona, bivšeg revolucionara koji živi u stanju paranoje i izolacije, podnoseći jedino društvo svoje snalažljive, bistre kćerke. Kada nakon mnogo godina iz prošlosti izroni njegov zli neprijatelj (S. Penn), a kćerka mu nestane, bivši radikal kreće u očajničku potragu, okupjajući osebujno društvo za potporu, i vodeći istovremeno bitku sa posljedicama svoje burne prošlosti. Film je djelomično inspiriran kultnim romanom "Vineland" Thomasa Pynchona, a u njemu virtuozno koegzistiraju drama, komedija i akcija.   

HAMNET

20:00 sati



Chloé Zhao, 2025., US, 125'
Uloge: Jesse Buckley, Paul Mescal

Film "Hamnet" (koji je baziran na istoimenom romanu Maggie O'Farrell, a režira ga Oscarom nagrađena Chloé Zhao) nije klasična biografska priča o Williamu Shakespeareu. To je intimna i dirljiva drama o gubitku koja postavlja impresivnu, ali fiktivnu tezu: da je smrt Shakespeareovog jedanaestogodišnjeg sina, Hamneta bila katalizator za nastanak njegove najpoznatije tragedije, Hamleta.

Priča se uvelike fokusira na Shakespeareovu suprugu, Agnes Hathaway. Zhao, poznata po poetskim vizualima i sposobnosti da pejzaž i prostor pretvori u aktivni dio narativa i karakterizacije likova, Agnes uranja u prirodu, zelenilo, šumu, predstavljajući je kao biće zemlje i života, za razliku od Williama, koji je smješten u sobe, za stolove, u svratišta i zatvorene prostore. Povijesna činjenica smrti njihovog sina ovdje je uzeta kao pokretač jedne fiktivne, ali duboko ljudske priče o boli, stvaralaštvu i krhkim ljudskim odnosima.

"Hamnet" prikazuje najvećeg svjetskog dramatičara kao slomljenog oca čije je stvaralaštvo prožeto osobnom tragedijom. Film je hvaljen na festivalima, nagrađen je u Torontu, a kritičari ga vide kao jednog od najozbiljnijih kandidata za Oscara, posebno zbog emotivne snage i glumačkih izvedbi.

Nagrade i priznanja:

Glavna nagrada Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF):

Nagrada publike (People's Choice Award) – Ovo je jedna od najprestižnijih nagrada na festivalu i često se smatra snažnim predskazateljem uspjeha na dodjeli Oscara (ranije ju je dobio i Zhaoin film Nomadland).

Nagrada publike na Filmskom festivalu BFI London (BFI London Film Festival):

Nagrada publike za najbolji dugometražni film (Audience Award for Best Feature).

Nagrada Vanguard na Međunarodnom filmskom festivalu u Palm Springsu (PSIFF):

Vanguard Award – Nagrada je dodijeljena redateljici Chloé Zhao te glavnim glumcima Jessie Buckley (u ranijim izvještajima pogrešno navedena kao Saoirse Ronan) i Paulu Mescalu.

Mill Valley Film Festival Award (dodijeljena Jessie Buckley).

Best Gala Film na Međunarodnom filmskom festivalu u San Diegu.

PETAK / 12.12.

PRIČA O MOJOJ MAJCI

Ma mère, Dieu et Sylvie Vartan
16:00 sati



Ken Scott, 2025. FR, 112'
Uloge: Jonathan Cohen, Leïla Bekhti, Joséphine Japy

Roland Perez rođen je 1963. godine s deformiranim stopalom zbog kojeg nije mogao stajati. Ovaj je film nastao na osnovu njegove autobiografije. Autobiografije čovjeka koji hoda.

Naime, unatoč svim prognozama i pesimizmu, te nedaćama koje su za osobe s invaliditetom prije 50 godina bile veće nego danas, njegova majka Esther obećala mu je da će jednog dana hodati i imati normalan život. Od tog trenutka ona se u potpunosti posvetila tome da svoje obećanje ispuni. Frontovi su otvoreni na svim stranama. Medicina i molitva, alternativni čudotvorci i disciplina, muzika i socijalne službe, humor i suze, Esther ne diskriminira. Sve je na stolu.

Film prikazuje istinitu, humorističnu i duboko dirljivu priču koja govori o najvećoj mogućoj ljubavi – onoj majčinskoj.

Njegov originalni naslov – Moja majka, Bog i Sylvie Vartan – bolje oslikava duhovitost, originalnost i redoslijed prioriteta kojeg film utjelovljuje, nego hrvatski prijevod, a citat iz filma „Bog ne može biti svugdje, zato je stvorio majke“, u međuvremenu je postao viralan.

Film je bio najveći hit u francuskim kino dvoranama, nadigravši sve holywoodske blockbustere.

HAMNET

18:00 sati



Chloé Zhao, 2025., US, 125'
Uloge: Jesse Buckley, Paul Mescal

Film "Hamnet" (koji je baziran na istoimenom romanu Maggie O'Farrell, a režira ga Oscarom nagrađena Chloé Zhao) nije klasična biografska priča o Williamu Shakespeareu. To je intimna i dirljiva drama o gubitku koja postavlja impresivnu, ali fiktivnu tezu: da je smrt Shakespeareovog jedanaestogodišnjeg sina, Hamneta bila katalizator za nastanak njegove najpoznatije tragedije, Hamleta.

Priča se uvelike fokusira na Shakespeareovu suprugu, Agnes Hathaway. Zhao, poznata po poetskim vizualima i sposobnosti da pejzaž i prostor pretvori u aktivni dio narativa i karakterizacije likova, Agnes uranja u prirodu, zelenilo, šumu, predstavljajući je kao biće zemlje i života, za razliku od Williama, koji je smješten u sobe, za stolove, u svratišta i zatvorene prostore. Povijesna činjenica smrti njihovog sina ovdje je uzeta kao pokretač jedne fiktivne, ali duboko ljudske priče o boli, stvaralaštvu i krhkim ljudskim odnosima.

"Hamnet" prikazuje najvećeg svjetskog dramatičara kao slomljenog oca čije je stvaralaštvo prožeto osobnom tragedijom. Film je hvaljen na festivalima, nagrađen je u Torontu, a kritičari ga vide kao jednog od najozbiljnijih kandidata za Oscara, posebno zbog emotivne snage i glumačkih izvedbi.

Nagrade i priznanja:

Glavna nagrada Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF):

Nagrada publike (People's Choice Award) – Ovo je jedna od najprestižnijih nagrada na festivalu i često se smatra snažnim predskazateljem uspjeha na dodjeli Oscara (ranije ju je dobio i Zhaoin film Nomadland).

Nagrada publike na Filmskom festivalu BFI London (BFI London Film Festival):

Nagrada publike za najbolji dugometražni film (Audience Award for Best Feature).

Nagrada Vanguard na Međunarodnom filmskom festivalu u Palm Springsu (PSIFF):

Vanguard Award – Nagrada je dodijeljena redateljici Chloé Zhao te glavnim glumcima Jessie Buckley (u ranijim izvještajima pogrešno navedena kao Saoirse Ronan) i Paulu Mescalu.

Mill Valley Film Festival Award (dodijeljena Jessie Buckley).

Best Gala Film na Međunarodnom filmskom festivalu u San Diegu.

KRATAK SUSRET

Brief Encounter, 1945.
20:30 sati



Brief Encounter, David Lean, 1945., UK, 86'
Uloge: Celia Johnson, Trevor Howard

"Kratak susret" (Brief Encounter, 1945.) redatelja Davida Leana smatra se ne samo remek-djelom britanske kinematografije, već i temeljnim filmom koji je redefinirao prikaz romantične ljubavi i moralne suzdržanosti na filmu.

Priča je to o dvoje ljudi koji se slučajno sretnu na željezničkoj stanici i razviju strastvenu, ali postojano platonsku, zabranjenu vezu. Lean je majstorski prikazao unutarnji sukob i tjeskobu s kojom se bore, koristeći unutarnje monologe kao narativni alat koji publici pruža uvid u svu težinu moralne dileme. Vizualno, željeznička stanica služi kao metafora za sudbonosne susrete i odlaske. Ujedno je film proslavio među širokom publikomKlavirskikoncert br. 2 Sergeja Rahmanjinova, čija se glazba neraskidivo vezala uz temu zabranjene strasti.

Uvršten je u sve relevantneizbore najboljih filmova svih vremena, a inspirirao je cijeli niz  filmaša (najočitiji su primjeri, vjerojatno Raspoloženi za ljubav Wong Kar-waija i Izgubljeni u prijevodu Sofije Coppole) u prikazivanju tihe, ali razorne snage neispunjene ljubavi.

Film je 1946. bio nagrađen Zlatnom palmom na prvom Filmskom festivalu u Cannesu, Celia Johnson je bila nominirana za Oscara za najbolju glumicu, a u 2025. slavi 75. rođendan.

 

SUBOTA / 13.12.

TAFITI: AVANTURA U PUSTINJI

Tafiti – Ab durch die Wüste
16:00 sati



Nina Wels, 2025., DE, 81'

Kad mladi merkat Tafiti upozna divlju svinju Čupka odmah mu postaje jasno da njih dvojica neće moći postati prijatelji. „Merkati se drže svoje vrste“, oduvijek mu je govorio djed, budući je život u pustinji prepun opasnosti. No, kad Čupka napadne orao, upravo će Tafiti biti taj koji će mu priskočiti u pomoć. Očajnički u potrazi za novim prijateljem, simpatična i uvijek za igru spremna divlja svinja Čupko otpratit će Tafitija do njegove kuće te nenamjerno uzrokovati nesretan incident – Tafitijevog djeda ugrist će otrovna zmija, a jedino što ga može spasiti je mitski plavi pustinjski cvijet. Tafiti će se tako upustiti na opasno putovanje u potrazi za cvijetom, uvjeren da to mora učiniti sam. A na Čupku ostaje da mu dokaže da su avanture uvijek bolje uz prave prijatelje.

HAMNET

17:30 sati



Chloé Zhao, 2025., US, 125'
Uloge: Jesse Buckley, Paul Mescal

Film "Hamnet" (koji je baziran na istoimenom romanu Maggie O'Farrell, a režira ga Oscarom nagrađena Chloé Zhao) nije klasična biografska priča o Williamu Shakespeareu. To je intimna i dirljiva drama o gubitku koja postavlja impresivnu, ali fiktivnu tezu: da je smrt Shakespeareovog jedanaestogodišnjeg sina, Hamneta bila katalizator za nastanak njegove najpoznatije tragedije, Hamleta.

Priča se uvelike fokusira na Shakespeareovu suprugu, Agnes Hathaway. Zhao, poznata po poetskim vizualima i sposobnosti da pejzaž i prostor pretvori u aktivni dio narativa i karakterizacije likova, Agnes uranja u prirodu, zelenilo, šumu, predstavljajući je kao biće zemlje i života, za razliku od Williama, koji je smješten u sobe, za stolove, u svratišta i zatvorene prostore. Povijesna činjenica smrti njihovog sina ovdje je uzeta kao pokretač jedne fiktivne, ali duboko ljudske priče o boli, stvaralaštvu i krhkim ljudskim odnosima.

"Hamnet" prikazuje najvećeg svjetskog dramatičara kao slomljenog oca čije je stvaralaštvo prožeto osobnom tragedijom. Film je hvaljen na festivalima, nagrađen je u Torontu, a kritičari ga vide kao jednog od najozbiljnijih kandidata za Oscara, posebno zbog emotivne snage i glumačkih izvedbi.

Nagrade i priznanja:

Glavna nagrada Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF):

Nagrada publike (People's Choice Award) – Ovo je jedna od najprestižnijih nagrada na festivalu i često se smatra snažnim predskazateljem uspjeha na dodjeli Oscara (ranije ju je dobio i Zhaoin film Nomadland).

Nagrada publike na Filmskom festivalu BFI London (BFI London Film Festival):

Nagrada publike za najbolji dugometražni film (Audience Award for Best Feature).

Nagrada Vanguard na Međunarodnom filmskom festivalu u Palm Springsu (PSIFF):

Vanguard Award – Nagrada je dodijeljena redateljici Chloé Zhao te glavnim glumcima Jessie Buckley (u ranijim izvještajima pogrešno navedena kao Saoirse Ronan) i Paulu Mescalu.

Mill Valley Film Festival Award (dodijeljena Jessie Buckley).

Best Gala Film na Međunarodnom filmskom festivalu u San Diegu.

KINESKA ČETVRT

Chinatown
19:45 sati



Roman Polanski, 1974., US, 130'
Uloge: Jack Nicholson, Faye Dunaway, John Huston

"Kineska četvrt" (Chinatown) Romana Polanskog predstavlja ne samo vrhunac neo-noir žanra, već i jedan od najznačajnijih filmova američke kinematografije 70-ih. Njegova važnost leži u beskompromisnom rušenju mita o klasičnom happy endu i propitivanju teme sustavne korupcije.

Radnja se odvija u Los Angelesu 1937. godine, prati privatnog detektiva (Jack Nicholson), protagonista koji je postao referentna točka u krimi-žanru, upletenog u složenu mrežu prijevare i političke korupcije povezane s vodoopskrbom. Polanski majstorski koristi estetiku klasičnog noir-a (tajanstvene fatalne žene, ironičan detektiv, mračne tajne), ali je prebacuje ga u suvremeni, sarkastični, post-vijetnamski kontekst.

Film se bavi bremenitim temama koje su do tada rijetko bile obrađivane u mainstream Hollywoodu, posebno šokantnim motivom incesta. Završna rečenica filma ("Forget it, Jake. It's Chinatown.")postala je kulturna referenca, simbolizirajući ideju da su neke sile zla i korupcije toliko ukorijenjene da im se ne može pobjeći.

"Kineska četvrt" je dobila Oscara za najbolji originalni scenarij(Robert Towne) i ostaje ključna filmska studija o moći, korupciji i propasti američkog sna.

UTORAK / 16.12.

VUDE, TI SI POBIJEDIO!

17:30 sati



Senad Šahmanović, 2025., HR, ME, RS, 71'

Priča o usponu i padu Dušana Vukotića, jedinog jugoslavenskog Oskarovca na neobičan način odražava tragičnu sudbinu njegove multietničke zemlje. Kroz sjećanja njegove supruge, prijatelja i kolega, prodiremo u animirani i ljudski svijet umjetnika vizionara, koji stvara umjetnost u zemlji koja se polako raspadala zbog političkih i vjerskih pitanja.

Dušan Vukotić hrvatski je filmski redatelj, crtač, animator i karikaturist crnogorskoga podrijetla.

1956. među utemeljiteljima je Studija za crtani film Zagreb filma, u kojemu je djelovao kao redatelj (Cowboy Jimmy, nagrađen na festivalu u Berlinu, Čarobni zvuci i Abra Kadabra, svi 1957), zatim kao redatelj i scenarist u crtanim filmovima kojima se okrenuo modernističkoj animaciji (Osvetnik,Koncert za mašinsku pušku, oba 1958). Prvim potpuno autorskim crtanim filmom Piccolo (1959., nagrađen u Oberhausenu i Karlovym Varyma) – kao crtač, animator, redatelj i scenarist – radikalizirao je koncept »reducirane animacije« stilizirana, plošna crteža i modernističkih elipsi, a u korespondenciji s modernim sadržajnim slojem (otuđenje, kritika tehničke civilizacije, strah od atomske prijetnje); crtežom i scenografijama njegovi su filmovi dio tzv. slikarske struje Zagrebačke škole crtanoga filma koja je obilježila njezino prvo, najpoznatije razdoblje. Crtanim filmom Surogat (1961) postigao je najveći uspjeh u povijesti hrvatske kinematografije – nagradu Oscar za crtani film 1962., prvu ikada dodijeljenu neameričkomu animiranom filmu.

(Hrvatska enciklopedija)

KAKO JE OVDJE TAKO ZELENO?

20:00 sati



Nikola Ležaić, Srbija, Hrvatska, 2025., 114'

Nikola je nekoć snimao filmove, a danas je zaglavio u snimanju reklama. Kada dozna za mogućnost da konačno vrati kući posmrtne ostatke svoje bake, koja je tijekom rata bila prisiljena pobjeći iz Hrvatske u Srbiju, Nikola s ocem kreće na putovanje iz Beograda u Dalmaciju. Putem uči lekciju o roditeljstvu, obitelji i uspomenama koje ponekad nisu stvarne. Kako je ovdje tako zeleno melankolična je meditacija o zavičaju, identitetu i obitelji. Novi film redatelja Nikole Ležaića, poznatog po kultnom ostvarenju Tilva Roš (2010), premijerno je prikazan na Međunarodnom festivalu u Karlovym Varyma, a u Puli je u kategoriji manjinskih koprodukcija ovjenčan zlatnim arenama za najbolji film, mušku glumu i kameru.

Nikola Ležaić (Bor, 1981.) filmski je scenarist, redatelj i producent. Diplomirao je filmsku režiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu. Njegov redateljski debitantski film Tilva Roš jedan je od najcjenjenijih suvremenih srpskih filmova. Premijerno je prikazan u Sarajevu gdje je osvojio nagradu Srce Sarajeva, a međunarodnu premijeru imao je u Locarnu. Prikazan je na više od 40 svjetskih festivala i osvojio je više od 20 nagrada. Bio je nominiran za najbolji debitantski film na dodjeli nagrada EFA 2011. Godine 2014. producirao je film Neposlušni koji je premijerno prikazan na Festivalu u Sundanceu. Režirao je više od 200 glazbenih i reklamnih spotova. Kako je ovdje tako zeleno? njegov je drugi dugometražni film.

SRIJEDA / 17.12.

VJETRE PRIČAJ SAMNOM

17:30 sati



Stefan Đorđević, 2025., RS, SI, HR, 100'
Uloge: Stefan Đorđević, Negrica Đorđević, Boško Đorđević, Budimir Jovanović, Ljiljana Jovanović, Ana Petrović, Marina Davidović, Đorđe Davidović, Vidak Davidović, Milorad Mijailović, Igor Benčina, pas Lija

Dobitnik ovogodišnjeg Srca Sarajeva za najbolji film, Vjetre, pričaj sa mnom intimna je poetična dokudrama o životu, obitelji, gubitku i radosti u malenim trenucima. Prvi put nakon smrti majke, Stefan se vraća doma kako bi s obitelji proslavio bakin rođendan. Putem slučajno autom udari psa lutalicu te ga u naletu krivnje uzima sa sobom na jezero u obiteljsku kuću. Ondje namjerava snimiti film o svojoj majci. Povratak u rodno mjesto pokreće u njemu introspektivno putovanje. Nastao nakon smrti redateljeve majke, ovaj film vješto spaja fikciju i autobiografiju, stvarajući dirljivu meditaciju o moći filma i sjećanja, a u glavnim ulogama nastupaju sami članovi Đorđevićeve obitelji.

OTOCI

Island
19:30 sati



Otoci (Islands), Jan Ole Gerster, 2025., Njemačka, 123'
Uloge: Sam Riley, Stacy Martin, Jack Farthing, Dylan Torrell

Nekadašnji profesionalni tenisač Tom sada radi kao trener u ljetnom resortu na Kanarima, gdje usamljenost pokušava zatomiti alkoholom i prolaznim vezama. Kada u resort stigne naizgled savršen britanski par, Dave i Anne, sa svojim sinom Antonom, Tom osjeća neobjašnjivu povezanost, ali i instinktivno nepovjerenje, osobito nakon što Dave iznenada nestane. Uz suptilnu noir atmosferu pod španjolskim suncem, aluzije na ljubavni trokut i uznemirujuću dvosmislenost, film Otoci se smjestio između trilera Patricije Highsmith i Izazivača (Challengers). Film je premijerno prikazan na Berlinaleu. 

ČETVRTAK / 18.12.

OTOCI

Island
17:30 sati



Otoci (Islands), Jan Ole Gerster, 2025., Njemačka, 123'
Uloge: Sam Riley, Stacy Martin, Jack Farthing, Dylan Torrell

Nekadašnji profesionalni tenisač Tom sada radi kao trener u ljetnom resortu na Kanarima, gdje usamljenost pokušava zatomiti alkoholom i prolaznim vezama. Kada u resort stigne naizgled savršen britanski par, Dave i Anne, sa svojim sinom Antonom, Tom osjeća neobjašnjivu povezanost, ali i instinktivno nepovjerenje, osobito nakon što Dave iznenada nestane. Uz suptilnu noir atmosferu pod španjolskim suncem, aluzije na ljubavni trokut i uznemirujuću dvosmislenost, film Otoci se smjestio između trilera Patricije Highsmith i Izazivača (Challengers). Film je premijerno prikazan na Berlinaleu. 

OTAC, MAJKA, SESTRA, BRAT

Father, Mother, Sister, Brother
20:00 sati



Jim Jarmusch, 2025., FR, US, IT, DE, IE, 110'
Uloge: Tom Waits, Adam Driver, Mayim Bialik, Charlotte Rampling, Cate Blanchett, Vicky Krieps, Sarah Greene, Indya Moore, Luka Sabbat, Françoise Lebrun

Novo ostvarenje kultnog redatelja Jima Jarmuscha duhovit je obiteljski mozaik od tri priče smještene u trima različitim zemljama, i bavi se temama obitelji, starenja i teškim vezama između roditelja i njihove odrasle djece. Film prati djecu i njihove manje-više otuđene roditelje u SAD-u, Irskoj i Francuskoj. Jeff (Adam Driver) i njegova sestra Emily (Mayim Bialik) voze se u posjet ocu (Tom Waits) kojeg dugo nisu vidjeli. U raskošnom domu u Dublinu, majka (Charlotte Rampling) razgovara telefonom s terapeutkinjom dok iščekuje dolazak kćeri Timothee (Cate Blanchett) i Lilith (Vicky Krieps). Blizanci Billy (Luka Sabbat) i Skye (Indya Moore) zadnji put posjećuju stan svojih preminulih roditelja u Parizu. Ispripovijedan je u za Jarmuscha karakterističnoj maniri, uz atmosferičnu mješavinu humora i melankolije.

Dobitnik je Zlatnog lava, nagrade za najbolji film, ove godine Veneciji.

PETAK / 19.12.

OTAC, MAJKA, SESTRA, BRAT

Father, Mother, Sister, Brother
17:30 sati



Jim Jarmusch, 2025., FR, US, IT, DE, IE, 110'
Uloge: Tom Waits, Adam Driver, Mayim Bialik, Charlotte Rampling, Cate Blanchett, Vicky Krieps, Sarah Greene, Indya Moore, Luka Sabbat, Françoise Lebrun

Novo ostvarenje kultnog redatelja Jima Jarmuscha duhovit je obiteljski mozaik od tri priče smještene u trima različitim zemljama, i bavi se temama obitelji, starenja i teškim vezama između roditelja i njihove odrasle djece. Film prati djecu i njihove manje-više otuđene roditelje u SAD-u, Irskoj i Francuskoj. Jeff (Adam Driver) i njegova sestra Emily (Mayim Bialik) voze se u posjet ocu (Tom Waits) kojeg dugo nisu vidjeli. U raskošnom domu u Dublinu, majka (Charlotte Rampling) razgovara telefonom s terapeutkinjom dok iščekuje dolazak kćeri Timothee (Cate Blanchett) i Lilith (Vicky Krieps). Blizanci Billy (Luka Sabbat) i Skye (Indya Moore) zadnji put posjećuju stan svojih preminulih roditelja u Parizu. Ispripovijedan je u za Jarmuscha karakterističnoj maniri, uz atmosferičnu mješavinu humora i melankolije.

Dobitnik je Zlatnog lava, nagrade za najbolji film, ove godine Veneciji.

OTOCI

Island
19:45 sati



Otoci (Islands), Jan Ole Gerster, 2025., Njemačka, 123'
Uloge: Sam Riley, Stacy Martin, Jack Farthing, Dylan Torrell

Nekadašnji profesionalni tenisač Tom sada radi kao trener u ljetnom resortu na Kanarima, gdje usamljenost pokušava zatomiti alkoholom i prolaznim vezama. Kada u resort stigne naizgled savršen britanski par, Dave i Anne, sa svojim sinom Antonom, Tom osjeća neobjašnjivu povezanost, ali i instinktivno nepovjerenje, osobito nakon što Dave iznenada nestane. Uz suptilnu noir atmosferu pod španjolskim suncem, aluzije na ljubavni trokut i uznemirujuću dvosmislenost, film Otoci se smjestio između trilera Patricije Highsmith i Izazivača (Challengers). Film je premijerno prikazan na Berlinaleu. 

SUBOTA / 20.12.

DIVLJACI

Sauvages
16:00 sati



Claude Barras, Švicarska, Francuska, Belgija, 2024., 87'

Nova animirana avantura Claudea Barrasa (Moj život kao Tikvica) donosi dirljivu priču o dvoje djece i mladunčetu orangutana koji kreću u borbu za spas prašume Bornea. Keria živi s ocem na Borneu, na rubu džungle. Kada spasi malog orangutana Oshija, pridružuje se svom rođaku Selaïu u putovanju koje je vodi u srce šume i duhovni svijet nomadskog plemena Penan. Kada se njihov zeleni dom nađe u opasnosti od drvne korporacije, odlučni trojac udružit će se u borbi za spas džungle. Divljaci kroz oči mladih junaka otvaraju važne ekološke teme i potiču djecu i mlade na promišljanje o zaštiti prirode i važnosti očuvanja prašuma i njihovih stanovnika. Claude Barras (1973) švicarski je redatelj, producent i scenarist. Režirao je više kratkometražnih filmova, a velik međunarodni uspjeh postigao je s višestruko nagrađivanim cjelovečernjim animiranim filmom Moj život kao Tikvica (ZFF 2017.), ujedno nominiranim za Oscara i Zlatni globus.  Divljaci su njegovo drugo dugometražno ostvarenje, a film je premijerno prikazan u Cannesu.

Film je titlovan

OTAC, MAJKA, SESTRA, BRAT

Father, Mother, Sister, Brother
17:45 sati



Jim Jarmusch, 2025., FR, US, IT, DE, IE, 110'
Uloge: Tom Waits, Adam Driver, Mayim Bialik, Charlotte Rampling, Cate Blanchett, Vicky Krieps, Sarah Greene, Indya Moore, Luka Sabbat, Françoise Lebrun

Novo ostvarenje kultnog redatelja Jima Jarmuscha duhovit je obiteljski mozaik od tri priče smještene u trima različitim zemljama, i bavi se temama obitelji, starenja i teškim vezama između roditelja i njihove odrasle djece. Film prati djecu i njihove manje-više otuđene roditelje u SAD-u, Irskoj i Francuskoj. Jeff (Adam Driver) i njegova sestra Emily (Mayim Bialik) voze se u posjet ocu (Tom Waits) kojeg dugo nisu vidjeli. U raskošnom domu u Dublinu, majka (Charlotte Rampling) razgovara telefonom s terapeutkinjom dok iščekuje dolazak kćeri Timothee (Cate Blanchett) i Lilith (Vicky Krieps). Blizanci Billy (Luka Sabbat) i Skye (Indya Moore) zadnji put posjećuju stan svojih preminulih roditelja u Parizu. Ispripovijedan je u za Jarmuscha karakterističnoj maniri, uz atmosferičnu mješavinu humora i melankolije.

Dobitnik je Zlatnog lava, nagrade za najbolji film, ove godine Veneciji.

2001:ODISEJA U SVEMIRU

19:45 sati



Stanley Kubrick, 1968., US, UK, 140'
Uloge: Keir Dullea, Gary Lockwood, William Sylvester

Remek-djelo koje Stanleya Kubricka i danas je temelj rasprave inspiracija generacijama redatelja, filozofsko i kulturološko djelo koje se smatra jednim od najutjecajnijih i najboljih filmova svih vremena.

Važnost ovog filma može se promatrati kroz više faktora

On je, u vrijeme prije kompjutorski generiranih efekata, postavio nedostižne standarde za realističan prikaz svemira i futurističke tehnologije, što mu je donijelo iOscara za najbolje vizualne efekt

Potom, „Odiseja u svemiru“ se ne bavi samo svemirskim putovanjem i SF temama, već i evolucijom čovjeka, od pračovjeka do "zvjezdanog djeteta", propitujući smisao postojanja i dosege tehnologije, sa ikoničkim monolitom kao tajnovitim katalizatorom te evolucije.

Njegova narativna forma je inovativna, bez klasične strukture i uloge dijaloga, te koristi sliku i glazbuza prijenos emocija i ideja, čineći film alegorijskim, višeslojnim i otvorenim za interpretacije.

Prikaz superračunala HAL 9000 i njegovog sukoba s ljudskom posadom ostaje najpoznatija filmska studija o umjetnoj inteligenciji, njezinoj logici i pragmatici neproporcionalnoj ljudskoj, duboko utječući na SF žanr i generalno promišljanja o toj temi.

 

UTORAK / 23.12.

VJETRE PRIČAJ SAMNOM

17:30 sati



Stefan Đorđević, 2025., RS, SI, HR, 100'
Uloge: Stefan Đorđević, Negrica Đorđević, Boško Đorđević, Budimir Jovanović, Ljiljana Jovanović, Ana Petrović, Marina Davidović, Đorđe Davidović, Vidak Davidović, Milorad Mijailović, Igor Benčina, pas Lija

Dobitnik ovogodišnjeg Srca Sarajeva za najbolji film, Vjetre, pričaj sa mnom intimna je poetična dokudrama o životu, obitelji, gubitku i radosti u malenim trenucima. Prvi put nakon smrti majke, Stefan se vraća doma kako bi s obitelji proslavio bakin rođendan. Putem slučajno autom udari psa lutalicu te ga u naletu krivnje uzima sa sobom na jezero u obiteljsku kuću. Ondje namjerava snimiti film o svojoj majci. Povratak u rodno mjesto pokreće u njemu introspektivno putovanje. Nastao nakon smrti redateljeve majke, ovaj film vješto spaja fikciju i autobiografiju, stvarajući dirljivu meditaciju o moći filma i sjećanja, a u glavnim ulogama nastupaju sami članovi Đorđevićeve obitelji.

OTAC, MAJKA, SESTRA, BRAT

Father, Mother, Sister, Brother
20:00 sati



Jim Jarmusch, 2025., FR, US, IT, DE, IE, 110'
Uloge: Tom Waits, Adam Driver, Mayim Bialik, Charlotte Rampling, Cate Blanchett, Vicky Krieps, Sarah Greene, Indya Moore, Luka Sabbat, Françoise Lebrun

Novo ostvarenje kultnog redatelja Jima Jarmuscha duhovit je obiteljski mozaik od tri priče smještene u trima različitim zemljama, i bavi se temama obitelji, starenja i teškim vezama između roditelja i njihove odrasle djece. Film prati djecu i njihove manje-više otuđene roditelje u SAD-u, Irskoj i Francuskoj. Jeff (Adam Driver) i njegova sestra Emily (Mayim Bialik) voze se u posjet ocu (Tom Waits) kojeg dugo nisu vidjeli. U raskošnom domu u Dublinu, majka (Charlotte Rampling) razgovara telefonom s terapeutkinjom dok iščekuje dolazak kćeri Timothee (Cate Blanchett) i Lilith (Vicky Krieps). Blizanci Billy (Luka Sabbat) i Skye (Indya Moore) zadnji put posjećuju stan svojih preminulih roditelja u Parizu. Ispripovijedan je u za Jarmuscha karakterističnoj maniri, uz atmosferičnu mješavinu humora i melankolije.

Dobitnik je Zlatnog lava, nagrade za najbolji film, ove godine Veneciji.

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članska iskaznica Kinoteke

Članska iskaznica Kinoteke za godinu 2025., filmofilima će cijelu godinu osigurati besplatan ulaz na najbolje od našeg programa. U idućoj godini to će biti:

- Mjesečni tematski blokovi – svaki će mjesec imati svoju tematsku okosnicu, sa 4 do 8 odabranih filmova. Neki će put to biti autor, neki put žanr, neki put motiv, jezik, ili nacionalna kinematografija, ali uvijek će biti izbor najboljega što je iz tog tematskog okvira dostupno.

- Svi diskurzivni programi i programi s gostima – kad god u kinoteci imamo uz film zanimljivog gosta, bilo kao izbornika programa, bilo kao predavača, uvodničara ili autora, članska je karta sve što treba za ulaz
- Ostali posebni programi – filmska klasika, obljetnice, revije i ciklusi u suradnji sa kulturnim centrima i ambasadama

Svi za članove besplatni programi bit će jasno naznačeni u mjesečnom programu, kojega možete svaki mjesec dobiti e-mailom.

Cijena članske karte za 2025. je 40 €, odnosno 30 € za umirovljenike, đake i studente, što je 7, odnosno 8 puta manje nego što bi, otprilike, program koštao u redovnoj prodaji.

Prodaja kreće od 2. prosinca 2024., a rezervirati ih se može mailom na info@zlatnavrata.hr
Broj članskih iskaznice je ograničen.
Sve postojeće članske karte traju do isteka po istim uvjetima po kojima su i kupljene.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA