PROGRAM KINOTEKE Rujan 2021.

SUBOTA / 18.09.

DJEVOJČICA

Petit Fille, 2020.
17:30 sati



Petit Fille, 2020. Sébastien Lifshitz, 85 min. FR/DK
Scenarij:
Sébastien Lifshitz
   Sedmogodišnja Sasha oduvijek je znala da je djevojčica, iako je rođena kao dječak. I dok se društvo ne odnosi prema njoj kao prema drugoj djeci njene dobi – u svakodnevici u školi, na satovima plesa ili rođendanskim proslavama – njezina brižna obitelj bori se kako bi se njezina različitost uvažila i prihvatila.
   „Djevojčica“ Sébastiena Lifshitza prikaz je bitke jedne obitelji protiv strogih društvenih normi koje okružuju temu roda. Duboko dirljivo. (Fabien Lemercier, Cineuropa)
Chicago IFF 2020. Nagrada Silver Hugo za najbolji dokumentarni film
Europske Filmske Nagrade 2020. Najbolji dokumentarni film
French Syndicate of Cinema Critics 2021. Najbolji francuski dokumentarni film
Ghent IFF 2020. Najbolji dokumentarni film
Seattle IFF 2020. Nagrada žirija
https://www.imdb.com/title/tt11753696/?ref_=fn_tt_tt_69

RESPECT

19:30 sati



Respect, 2021. Liesl Tommy, 145 min. US
Scenarij:
Tracey Scott Wilson
Uloge: Jennifer Hudson, Forest Whitaker, Tate Donovan, Mary J. Blige
      „Respect“ je biografska drama o jednoj od najvećih pjevačica i pijanistica svih vremena Arethi Franklin. R&B pjevačicu glumi Oscarovka Jennifer Hudson, koju je (svojevremeno) Aretha osobno izabrala za tu ulogu. Priča prati pjevačicu od njenih samih početaka u Detroitu kad je kao mala curica pjevala u crkvenom zboru kojeg je vodio njen otac, do superzvijezde i Kraljice Soula. Aretha je u svojoj dugoj karijeri imala preko sto pjesama na Billboardovoj top listi, uključujući dvadeset pjesama koje su bile na broju jedan R&B ljestvice. Osvojila je 18 Grammyija i bila je prva žena koja je ušla u Rock and Roll kuću slavnih.
   Arethina obrada hita Otisa Reddinga „Respect“, koja je postala zaštitna pjesma feminističkog pokreta, ustoličila ju je kao ikonu u borbi za ljudska i ženska prava. Bila je više od pjevačice i njezine pjesme su bile više od pjesama. Pjevala je na pogrebu za Dr. Martina Luthera Kinga te na tri inauguracije američkih predsjednika.

   Nastup Jennifer Hudson u glavnoj ulozi apso-lutno zaslužuje naše poštovanje. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
https://www.imdb.com/title/tt2452150/

PONEDJELJAK / 20.09.

KINOTEKA NA BAČVICAMA: VATRENE ULICE

Streets of Fire, 1984.
20:30 sati



Streets of Fire, 1984. Walter Hill
   AUTORSKI TIM: Lawrence Gordon i Joel Silver
(produkcija), Walter Hill (redatelj), Walter Hill i Larry Gross (scenarij), Andrew Laszlo (fotografija), James Coblentz, Freeman A. Davies i Michael Ripps (montaža), Ry Cooder (skladatelj), John Wallone (scenografija), Marilyn Vance (kostimografija), Michael Germain, Michael Mills (šminka)
   ULOGE: Michael Paré (Tom Cody), Diane Lane (Ellen Aim), Rick Moranis (Billy Fish), Amy Madigan (McCoy), Willem Dafoe (Raven Shaddock), Deborah Van Valkenburgh (Reva Cody), Richard Lawson (Officer Ed Price), Rick Rossovich (Officer Cooley), Bill Paxton (Clyde)
   Rock & roll bajka iz nekog drugog vremena i drugog prostora.
   Rock pjevačicu Ellen Aim tijekom koncerta otme banda na motorima, banda koju predvodi Raven Shaddock. Kad to spazi Reva Cody, koja je bila u publici, pozove brata Toma da se vrati u grad i krene u potragu za Ellen. Poznat policiji kao maloljetni delinkvent, Tom svojim povratkom odmah privlači pozornost. Uskoro mu se u potrazi pridruži bivša vojnikinja McCoy te Ellenin menadžer Billy Fishte: trojac kreće u daleki i mračni dio grada u kojem samuje zatočena Ellen…)
   U jednom davnom intervjuu, Walter Hill objasnio je kako samo porijeklo filma vuče korijene iz njegovih tinejdžerskih želja i preokupacija, točnije želje da napravi savršen film s referencama prema kojima još uvijek osjeća veliku naklonost: prilagođeni automobili, ljubljenje na kiši, neon, noćni vlakovi, brza potjera, tutnjava, rock zvijezde, motori, duhovitost u teškim situacijama, kožne jakne i pitanja časti ...

   Iako je film tijekom desetljeća stekao kultni status kod gledatelja diljem svijeta, uvelike je ostao u sjeni Hillovih „The Warriorsa“ koji je po atmosferi i glazbi, a u nekim dijelovima i u priči vrlo sličan „Vatrenim ulicama“. (Mislav / filmoviandserije.wordpress.com)
   Te davne 1984. godine Walter Hill je uz pomoć Larry Grossa, koji je pomogao oko scenarija, napravio možda najveći film žanra koji nikad nije saživio osim u rijetkim trenucima. Miješajući mjuzikl, akciju, „film noir“, dramu, pa i komediju, Walter Hill je ispričao priču za laku noć, ali ne djeci već rockerima. Stoga, ako film niste gledali, pogledajte ga. I pri tom nemojte upasti u zamku i tražiti u njemu ono što ne postoji, niti je ikome bila namjera da postoji.Uživajte u dobroj muzici, uživajte u jednoj od rijetkih rock & roll bajki ispričanih samo za rockere!  (Jerko Jakšić / music-lp-underground.com)
   Ako ste za modernu bajku, pogledajte film. Ako ste za modernu rock bajku, obavezno pogledajte film. Pametniji savjet od toga nemam. (deckardovkutak.wordpress.com)

https://www.imdb.com/title/tt0088194/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 21.09.

GRAD IZOBILJA

Fat City, 1972.
20:00 sati



50 GODINA KINOTEKE
Fat City, 1972. John Huston, 96 min. US
Scenarij:
Leonard Gardner prema vlastitom romanu
Uloge: Stacy Keach, Jeff Bridges, Susan Tyrrell
   Bivši boksački prvak Billy Tully živi u kalifornijskom gradu Stocktonu, gdje je odluči krenuti ispočetka. Godinu dana ranije napustila ga je supruga, zbog čega je izgubio meč u Panami, postao alkoholičar i zapao u siromaštvo. Dok za život zarađuje kao pomoćni poljoprivredni radnik i dok ga još uvijek privlači čašica, te dok održava burnu vezu s ogorčenom i emocionalnim problemima opterećenom Omom, Billy je odlučan da kroz ulogu mentora mlađem kolegi Ernieju Mungeru, 19-godišnjem početniku,  rehabilitira vlastitu boksačku karijeru. Mungera isprva pošalje nekadašnjem menadžeru i vlasniku boksačke dvorane Rubenu Luni, da bi ovaj ubrzo odlučio pomoći ne samo mladiću nego i Billyju. Luna će tako uz skrb o Mungeru pristati trenirati i Billyja, vjerujući da ga može vratiti na staze nekadašnjeg uspjeha.
   Iako smo se kroz godine imali priliku nagledati bezbroj priča o boksu i boksačima, "Fat City" ni izbliza nije jedna od onih rokijevskih priča o šampionima. Ovo je jedna od onih stvarnih, nimalo sentimentalnih i prilično iskrenih priča o dvojici tipova koji kao da su predodređeni na neuspjeh, a film dižu i kvalitetne glumačke izvedbe. (gambee82.blogspot.com)
   Naročito volim jedan od svojih posljednjih filmova: "Grad izobilja" (Fat City). U njemu je cijela moja mladost. Ista ona atmosfera, iste nade isti jad. "Grad izobilja" je film o boksačima, a ja sam također, u mladosti, bio boksač. Kakva su to bila vremena! (John Huston)

https://www.imdb.com/title/tt0068575/?ref_=fn_al_tt_1

U sklopu projekta "Aktiviraj se i kreni" organiziraju se besplatne filmske projekcije u splitskoj Urbanoj anglomeraciji. S klasičnim programom najprije se gostuje u Solinu, zatim u Klisu, pa preko Kaštela natrag u Solin. Slijede i dvije projekcije u ljetnom kinu Bačvice, a od listopada, zadnje dvije srijede rezervirane su za ovaj program u Kinoteci Zlatna vrata.

Hell in the Pacific, 1968. John Boorman
   AUTORSKI TIM: Reuben Bercovitch (producent), John Boorman (redatelj), Reuben Bercovitch, Alexander Jacobs, Eric Bercovici (scenarij), Conrad Hall (fotografija), Thomas Stanford (montaža), Lalo Schifrin (skladatelj), Anthony Pratt, Masao Yamazaki, Makoto Kikuchi (scenografija), Seth Banks, Shigeo Kobayashi (šminka)
   ULOGE: Lee Marvin (američki pilot), Toshirō Mifune (Tsuruhiko Kuroda)
   Udružite Lee Marvina s Toshirom Mifuneom, prekrasnim krajolicima (otoci Paulau) pod lakom rukom Johna Bormana i gledajte kako jednostavna priča prerasta u vizualnu gozbu.
   Tijekom Drugog svjetskog rata, negdje na bojištu Pacifika, na jednom malom nenastanjenom otoku u Tihom oceanu se nađu američki pilot i mornarički kapetan... oboje napušteni od svojih suboraca. Iako neprijateljski nastrojeni jedno prema drugome, moraju prestati s neprijateljstvom i surađivati ukoliko žele preživjeti i vratiti u civilizaciju. Ali, hoće li?
      Kad imaš dva velikana svjetskog glumišta drugi ti niti ne trebaju - Boorman još jednom pokazuje kako zna što radi (tj. što treba raditi) tijekom cijelog filma, a Marvin Lee i Toshiro Mifune (oboje aktivno sudjelovali u 2. svjetskom ratu; Marvin i ranjen i odlikovan) samo slijede njegove natuknice i ostalo prepuštaju svojoj bezprijekornoj glumačkoj prezentaciji. Sami kraj filma u suprotnosti je s izvornom vizijom redatelja Johna Boormana, u kojoj japanski časnik ljutito ubija dva japanskog vojnika koji su naišli na Amerikanca: producenti su promijenili kraj bez njegova znanja. Od tog filma John Boorman potpisao bi ugovor s kompanijom samo ukoliko bi zadržao kreativnu kontrolu nad cijelim projektom.
   Film je u cijelosti snimljen na otoku Palau u sjevernom Tihom oceanu, u blizini Filipina.
   Fascinantan Boorman. (Steve Crum Kansas City Kansan)
   Proteže li se rat na pojedinca? Obučeni da ubijaju ili će biti ubijeni, dva protivnika se suočavaju, svaki sa svojim strahom da će onaj drugi uspjeti. Zašto se nisu ubili kad su imali priliku? Možda zato što je čovjek društvena životinja i potrebno mu je društvo drugih. Da se poslužim klišejem - Nijedan čovjek nije otok. I na kraju izbija sukob. Ne zbog bilo kakve urođene razlike između dvojice muškaraca - već zbog načina na koji se definiraju na većoj sceni... Dva sjajna glumca, sjajan scenarij, velika tema. (Andybern / www.imdb.com)
   Fascinantno je vidjeti kako se dva velika glumca međusobno povezuju kao ljudska bića, iako se (verbalno) ne razumiju... Briljantno režirano na dva različita načina: prije svega vizualno, a zatim i  glumački, pritom nikada ne dopuštajući da glavne teme filma trpe. Bravo! (Jeff Coatney / www.imdb.com)

https://www.imdb.com/title/tt0063056/?ref_=tt_urv

SRIJEDA / 22.09.

RESPECT

19:30 sati



Respect, 2021. Liesl Tommy, 145 min. US
Scenarij:
Tracey Scott Wilson
Uloge: Jennifer Hudson, Forest Whitaker, Tate Donovan, Mary J. Blige
      „Respect“ je biografska drama o jednoj od najvećih pjevačica i pijanistica svih vremena Arethi Franklin. R&B pjevačicu glumi Oscarovka Jennifer Hudson, koju je (svojevremeno) Aretha osobno izabrala za tu ulogu. Priča prati pjevačicu od njenih samih početaka u Detroitu kad je kao mala curica pjevala u crkvenom zboru kojeg je vodio njen otac, do superzvijezde i Kraljice Soula. Aretha je u svojoj dugoj karijeri imala preko sto pjesama na Billboardovoj top listi, uključujući dvadeset pjesama koje su bile na broju jedan R&B ljestvice. Osvojila je 18 Grammyija i bila je prva žena koja je ušla u Rock and Roll kuću slavnih.
   Arethina obrada hita Otisa Reddinga „Respect“, koja je postala zaštitna pjesma feminističkog pokreta, ustoličila ju je kao ikonu u borbi za ljudska i ženska prava. Bila je više od pjevačice i njezine pjesme su bile više od pjesama. Pjevala je na pogrebu za Dr. Martina Luthera Kinga te na tri inauguracije američkih predsjednika.

   Nastup Jennifer Hudson u glavnoj ulozi apso-lutno zaslužuje naše poštovanje. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
https://www.imdb.com/title/tt2452150/

ČETVRTAK / 23.09.

CRNA KUTIJA

19:30 sati



Boîte noire, 2021. Yann Gozlan, 129 min. FR
Scenarij:
Yann Gozlan, Simon Moutaïrou, Nicolas Bouvet, Jérémie Guez
Uloge: Pierre Niney, Lou de Laâge, André Dussollie
   Što se dogodilo na letu Dubai-Pariz prije pada u Alpskom masivu? Greška u pilotiranju? Tehnički kvar? Teroristički čin? Što sve otkriva "crna kutija"? Tu su zabilježeni svi relevantni podaci o letu, ali i razgovori u pilotskoj kabini. A možda i nešto više od toga?
   Mathieu je talentirani mladi analitičar crne kutije u misiji riješavanja razloga smrtonosnog pada potpuno novog zrakoplova. Ipak, kad vlasti zatvore
slučaj, Mathieu se ne može oteti dojmu da s dokazima nešto nije u redu. Dok ponovno preslušava snimku, počinje otkrivati neke ozbiljno uznemirujuće detalje. Može li se snimka modificirati? Protiveći se naredbama svog šefa, Mathieu započinje vlastitu istragu - opsesivnu i
opasnu potragu za istinom koja će brzo ugroziti mnogo više od njegove karijere.
   Unatoč nekim klišejima i prečacima u scenariju, „Crna kutija“ je dobar triler koji jako dobro funkcionira, posebno zahvaljujući besprijekornom zvučnom djelu. Klaustrofobična i zaglušujuća atmosfera pojedinih scena daje zanimljiv karakter ovom filmu. (Maxime Durand/www.senscritique.com)
https://www.imdb.com/title/tt10341034/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 24.09.

CRNA KUTIJA

17:30 sati



Boîte noire, 2021. Yann Gozlan, 129 min. FR
Scenarij:
Yann Gozlan, Simon Moutaïrou, Nicolas Bouvet, Jérémie Guez
Uloge: Pierre Niney, Lou de Laâge, André Dussollie
   Što se dogodilo na letu Dubai-Pariz prije pada u Alpskom masivu? Greška u pilotiranju? Tehnički kvar? Teroristički čin? Što sve otkriva "crna kutija"? Tu su zabilježeni svi relevantni podaci o letu, ali i razgovori u pilotskoj kabini. A možda i nešto više od toga?
   Mathieu je talentirani mladi analitičar crne kutije u misiji riješavanja razloga smrtonosnog pada potpuno novog zrakoplova. Ipak, kad vlasti zatvore
slučaj, Mathieu se ne može oteti dojmu da s dokazima nešto nije u redu. Dok ponovno preslušava snimku, počinje otkrivati neke ozbiljno uznemirujuće detalje. Može li se snimka modificirati? Protiveći se naredbama svog šefa, Mathieu započinje vlastitu istragu - opsesivnu i
opasnu potragu za istinom koja će brzo ugroziti mnogo više od njegove karijere.
   Unatoč nekim klišejima i prečacima u scenariju, „Crna kutija“ je dobar triler koji jako dobro funkcionira, posebno zahvaljujući besprijekornom zvučnom djelu. Klaustrofobična i zaglušujuća atmosfera pojedinih scena daje zanimljiv karakter ovom filmu. (Maxime Durand/www.senscritique.com)
https://www.imdb.com/title/tt10341034/?ref_=nv_sr_srsg_0

DJEVOJČICA

Petit Fille, 2020.
20:00 sati



Petit Fille, 2020. Sébastien Lifshitz, 85 min. FR/DK
Scenarij:
Sébastien Lifshitz
   Sedmogodišnja Sasha oduvijek je znala da je djevojčica, iako je rođena kao dječak. I dok se društvo ne odnosi prema njoj kao prema drugoj djeci njene dobi – u svakodnevici u školi, na satovima plesa ili rođendanskim proslavama – njezina brižna obitelj bori se kako bi se njezina različitost uvažila i prihvatila.
   „Djevojčica“ Sébastiena Lifshitza prikaz je bitke jedne obitelji protiv strogih društvenih normi koje okružuju temu roda. Duboko dirljivo. (Fabien Lemercier, Cineuropa)
Chicago IFF 2020. Nagrada Silver Hugo za najbolji dokumentarni film
Europske Filmske Nagrade 2020. Najbolji dokumentarni film
French Syndicate of Cinema Critics 2021. Najbolji francuski dokumentarni film
Ghent IFF 2020. Najbolji dokumentarni film
Seattle IFF 2020. Nagrada žirija
https://www.imdb.com/title/tt11753696/?ref_=fn_tt_tt_69

SUBOTA / 25.09.

ČUDOVIŠTA IZ ORMARA

17:30 sati



(SUVREMENI) DISNEYEV KLASIK
Monsters, Inc., 2001. Pete Docter, David Silverman, Lee Unkrich, 92 min. US
Scenarij:
Andrew Stanton, Dan Gerson, Robert L. Baird, Rhett Reese, Jonathan Roberts
   Vrsni bauk Sulley i njegov entuzijastični asistent u strašenju Mike, rade u najvećoj tvornici zastrašivača u svijetu čudovišta. Glavni izvor energije u njihovu svijetu prikupljeni su krici ljudske djece. No čudovišta vjeruju da su djeca opasna i otrovna i smrtno se preplaše kada mala djevojčica zaluta u njihov svijet. Sulley i Mike nastoje je vratiti kući, ali putem se suoče s čudovišnom intrigom i urnebesnim nezgodama.
https://www.imdb.com/title/tt0198781/?ref_=nv_sr_srsg_0

CRNA KUTIJA

19:30 sati



Boîte noire, 2021. Yann Gozlan, 129 min. FR
Scenarij:
Yann Gozlan, Simon Moutaïrou, Nicolas Bouvet, Jérémie Guez
Uloge: Pierre Niney, Lou de Laâge, André Dussollie
   Što se dogodilo na letu Dubai-Pariz prije pada u Alpskom masivu? Greška u pilotiranju? Tehnički kvar? Teroristički čin? Što sve otkriva "crna kutija"? Tu su zabilježeni svi relevantni podaci o letu, ali i razgovori u pilotskoj kabini. A možda i nešto više od toga?
   Mathieu je talentirani mladi analitičar crne kutije u misiji riješavanja razloga smrtonosnog pada potpuno novog zrakoplova. Ipak, kad vlasti zatvore
slučaj, Mathieu se ne može oteti dojmu da s dokazima nešto nije u redu. Dok ponovno preslušava snimku, počinje otkrivati neke ozbiljno uznemirujuće detalje. Može li se snimka modificirati? Protiveći se naredbama svog šefa, Mathieu započinje vlastitu istragu - opsesivnu i
opasnu potragu za istinom koja će brzo ugroziti mnogo više od njegove karijere.
   Unatoč nekim klišejima i prečacima u scenariju, „Crna kutija“ je dobar triler koji jako dobro funkcionira, posebno zahvaljujući besprijekornom zvučnom djelu. Klaustrofobična i zaglušujuća atmosfera pojedinih scena daje zanimljiv karakter ovom filmu. (Maxime Durand/www.senscritique.com)
https://www.imdb.com/title/tt10341034/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 28.09.

POBUNA NA CAINEU

The Caine Mutiny, 1954.
20:00 sati



50 GODINA KINOTEKE
The Caine Mutiny, 1954. Edward Dmytryk, 125 min. US
Scenarij:
Stanley Roberts, uz suradnju Michaela Blankforta, prema romanu spomenutoga Hermana Wouka
Uloge: Humphrey Bogart, José Ferrer, Van Johnson, Fred MacMurray, Robert Francis, May Wynn, Tom Tully, E. G. Marshall, Lee Marvin, Arthur Franz, Warner Anderson, Claude Akins, Katherine Warren
   Ambiciozni Willie Keith, idealima vođen mladi mornarički časnik, nakon stjecanja diplome na Princetonu tijekom ratne 1943. raspoređen je na brod Caine, razarač i minolovac kojim zapovijeda iskusni poručnik Philip Francis Queeg. Nakon što brod dospije na pučinu, poručnik Keefer će prvi primijetiti iracionalno ponašanje izuzetno i često bezrazložno strogog Queega, neurotičnog čovjeka prijeke naravi. Nakon što u skorom naletu tajfuna Queeg potpuno podlegne panici, prvi časnik preuzima zapovjedništvo, a kao svog pomoćnika odabrat će upravo Willieja. Sve će ovo naposljetku dovesti do procesa pred vojnim sudom...
   Godine 1955. nominirana za sedam Oscara, izvrsna ratna sudska drama uglednog Edwarda Dmytryka izuzetno je uspjela adaptacija Hermana Wouka. Edward Dmytryk je snimio intrigantno djelo sugestivnog tjeskobnog ozračja, efektno profiliranih karaktera i njihovih složenih odnosa, izvrsne glazbe, dojmljive fotografije i odličnih nastupa glumačke postave.
   Neposredno nakon uspjeha "Unakrsne vatre" ime Edwarda Dmytryka našlo se pred Komitetom za antiameričku djelatnost s devet drugih koje je prijavio "kolega" s filma redatelj Sam Wood. Optužen za vrijeđanje Kongresa morao je napustiti SAD  i otići za Englesku. U Engleskoj je režirao tri filma među kojima i svoje najangažiranije i najkvalitetnije djelo „Daj nam danas“ kojeg do danas smatramo jedinim neorealističkim filmom izvan Italije. 1950. godine naređeno mu je da se vrati u SAD, zbog produženja pasoša kojom prilikom je osuđen s 1.000 dolara globe i 6 mjeseci zatvora na temelju ranijih optužbi. 1951. ponovo izlazi pred Komitet za antiameričku djelatnost gdje poriče svoje ranije stavove, a za uzvrat, potpisuje ugovor za režiranje filma "Pobuna na Caineu".
https://www.imdb.com/title/tt0046816/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 29.09.

AMELIE

20:00 sati



RENDEZ-VOUS AU CINEMA 2021.
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain, 2001. Jean-Pierre Jeunet, 122 min. FR
Scenarij
: Guillaume Laurant i Jean-Pierre Jeunet
Uloge: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, Rufus
   Oda ljepoti, jednostavnosti, iskrenosti i dobronamjernosti.
   Amelie je povučena pariška djevojka, konobarica s Monmartrea koja  živi u svom vlastitom svijetu. Traumatizirana je majčinom smrću, a s ocem je u mlakim odnosima. Oduševljava se raznim sitnicama, a jednog dana u stanu pronalazi staru kutiju sa suvenirima iz nečijeg djetinjstva. Oduševljena srećom koju je uzrokovala kad je vratila kutijicu njenom vlasniku Ameile postaje tajanstveni dobročinitelj usrećujući ljude u svojoj neposrednoj blizini ili ih pak kažnjavajući ukoliko su to zaslužili. Međutim, najmanje je u stanju pomoći samoj sebi...
   "Amelie" je dakle definitivno još jedan dragulj u kruni francuske kinematografije, jedine koja se u Europi, kako trenutno stvari stoje, može suprostaviti američkom filmskom imperijalizmu, no ono što je još važnije "Amelie" je originalno, inteligentno i izvanredno zabavno filmsko putovanje u svijet ljubavi i snova u kojem će većina gledatelja neizmjerno uživati. (dahh/popcorn.hr)
   Film je imao 5 nominacija za Oscara, uključujući i onu za najbolji strani film. Te godine Oscara je dobio BH film „Ničija zemlja“.
https://www.imdb.com/title/tt0211915/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.imdb.com/title/tt0211915/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 30.09.

SKAFANDER I LEPTIR

Le Scaphandre et le papillon, 2007.
20:00 sati



RENDEZ-VOUS AU CINEMA 2021.
Le Scaphandre et le papillon, 2007. Julian Schnabel, 112 min. FR
Scenarij:
Ronald Harwood, Jean-Dominique Bauby
Uloge: Mathieu Amalric, Emmanuelle Seigner, Marie-Josée
   Francuska biografska drama koja je snimljena prema knjizi Jean-Dominique Baubya, novinara i glavnog urednika magazina Elle.
   Jean-Do je naviknut na turbulentnost svog zabavnog života, ali nakon što doživi moždani udar ostat će potpuno paraliziran zbog LIS sindroma (Locked-in syndrome). Njegov mozak i dalje funkcionira normalno i Jean-Do je svjestan svega. Može čuti, osjećati i razmišljati kao zdrav čovjek, ali ne može govoriti niti napraviti pokret bilo kojeg dijela tijela osim lijevog oka. Oko postaje njegov jedini način komunikacije i interakcije sa ostatkom svijeta. Pomoću treptaja oka Jean-Do komunicira sa bolničkim osobljem i obitelji koja mu dolazi u posjet, a upravo pomoću treptaja lijevog oka Jean-Do je napisao knjigu prema kojoj je snimljen ovaj film.
   Schnabel je povukao hrabar potez kad je odlučio veći dio radnje snimiti iz subjektivne vizure. Ne samo da nam je tako omogućio da cijenimo način na koji je “leptir” Baubyjeve živahnosti uspio nadletjeti fizička ograničenja njegova “skafandera”. Omogućio nam je da cijenimo i vlastiti život koji, kakav jest da jest, ipak valja proživjeti. (Marko Njegić, SD)
https://www.imdb.com/title/tt0401383/?ref_=nv_sr_srsg_0

KINOTEKA NA BAČVICAMA: KINESKA ČETVRT

Chinatown, 1974.
20:30 sati



   U sklopu projekta "Aktiviraj se i kreni" organiziraju se besplatne filmske projekcije u splitskoj Urbanoj anglomeraciji. S klasičnim programom najprije se gostuje u Solinu, zatim u Klisu, pa preko Kaštela natrag u Solin. Slijede i dvije projekcije u ljetnom kinu Bačvice, a od listopada, zadnje dvije srijede rezervirane su za ovaj program u Kinoteci Zlatna vrata.

KINOTEKA NA BAČVICAMA
Chinatown, 1974. Roman Polański
   AUTORSKI TIM:
Robert Evans (producent), Roman Polanski (redatelj), Robert Towne, Roman Polanski (scenarij), John A. Alonzo (fotografija), Sam O'Steen (montaža), Jerry Goldsmith (skladatelj), Richard Sylbert (scenografija), Hank Edds, Lee Harman (šminka)
   ULOGE: Jack Nicholson (J. J. "Jake" Gittes), Faye Dunaway (Evelyn Cross Mulwray), John Huston (Noah Cross), Perry Lopez (Lou Escobar), John Hillerman (Russ Yelburton), Darrell Zwerling (Hollis I. Mulwray), Diane Ladd (Ida Sessions), Roy Jenson (Claude Mulvihill), Roman Polanski (Man with Knife), Burt Young (Curly), Joe Mantell (Lawrence Walsh)
   Forget it Jake... It's Chinatown. (Lawrence Walsh)
   Na vrata privatnog detektiva iz Los Angelesa, Jakea Gittesa, zakuca žena koja se predstavi kao gospođa Mulwray. Želi angažirati detektiva da istraži ljubavne afere njenog muža, inženjera Hollisa Mulwrayja. Jake ga prati, i fotografira ga s mladom djevojkom. Ubrzo nakon što je unajmljen, u njegovom se uredu pojavljuje prava gospođa Mulwray, Evelyn, i zaprijeti mu tužbom ako istog trenutka ne prestane s istragom. Stvari se dodatno zakompliciraju kad Hollisa nađu mrtvog. Jake, koji ne voli da od njega prave budalu, ustraje u daljnjem istraživanju dok se zastrašivanja i trupla gomilaju. To ga dovodi do tajkuna i glavnog negativca Noaha Crossa, te uvodi u katastrofu pohlepe, ubojstva i incesta na opasnim ulicama Los Angelesa tridesetih.
   Koliko god bio potresan i ciničan kao desetljeće koje ga je proizvelo, ovaj noir klasik visoko „iznad vode“ drže briljantni scenarij Roberta Townea, mirna ruka redatelja Romana Polanskog i divne izvedbe Jacka Nicholsona i Faye Dunaway. (kritičarski konsenzus / rotten tomatoes)
   Zanimljivo ostvarenje zasnovano na poetici, ugođaju i pripovjednim obrascima film noira, dojmljivo sugerira prošlost ugođajem prožetim fatalizmom i cinizmom. Tome pridonose glazba, fotografija s uporabom narančastoga filtera, scenografija te odmjereno maniristična gluma, a posebice je hvaljena i ritmična režija (npr. u prikazu uhođenja) s uočljivim elementima modernističkoga stila. Film je nominiran za 11 Oscara, a nagrađen je samo scenarist R. Towne. (HFL)
   Faye Dunaway, čija neurastenična pojava nije nikad bila bolje iskorištena, hladna je, elegantna Evelyn, čiji biljeg od rođenja - „greška u zjenici" - predstavlja srce tame ovog filma. Ona je predstavljena kao femme fatale iz visoke klase i doista njeni motivi pojačavaju prijetnju i opasnost dok i njena anksioznost i njena blještava scena zavođenja nisu najednom obasjani drugim svjetlom nakon najšokantnijeg od svih otkrića u „Kineskoj četvrti“. Ali još uvijek je to Nicholsonova predstava, a njegov fatalistički čar karizmu ciničnog, zajedljivog, impulzivnog poštenog njuškala ne kvari ni to što najveći dio vremena nosi flaster na nosu. (Aniko Imre / 1001 film koji morate pogledati prije nego umrete)
    Kao fan noir filmova, često stičem odbojnost prema novijim realizacijama koje uporno pokušavaju zamijeniti inteligenciju i napetu atmosferu s golotinjom i oštrim jezikom. Zaista je žalosno gledati kako se tim jefitnim trikovima pokušava zamijeniti fantastičan i uvek prepoznatljiv stil iz četrdesetih i pedesetih godina prošlog stoljeća. Takav slučaj nije sa “Chinatown”, svaki detalj izvanredno funkcionira i predstavlja hommage najboljim godinama žanra, zaista dostojna prezentacija, čak je i materijal i ton mračniji nego što bi bilo dozvoljeno u tim godinama. Ovaj film nije samo kopija stila i formule filmova iz nekog drugog (boljeg) doba, on sadrži i svoju originalnu notu, koju inteligentno sprovodi kroz koncept misterioznog detektivskog žanra. (kakavfilm.com)
   U drugoj polovici 60-ih godina mladi pisac Robert Towne u Hollywoodu je dobio svojevrsnu titulu "liječnika za scenarije", odnosno upravo je on pozivan kako bi doradio i dotjerao scenarije za brojne filmove. Tako mu je 1971. godine ponuđeno da napiše scenarij po slavnom Fitzgeraldovom "Velikom Gatsbyju", no on je ponudu vrijednu 175 tisuća dolara odbio te je od producenata tražio sedam puta manje, odnosno 25 tisuća dolara za razvoj svoje priče, priče kojoj je već tada dao radni naziv "Kineska četvrt". Priču je Towne smjestio u 1937. godinu, a u njeno središte smjestio je borbu za vjerojatno najosnoviji resurs - vodu i to u Los Angelesu, tada gradu u razvoju. Osnovna premisa ovdje je borba za javno dobro nasuprot pohlepe privatnika, a između dvije vatre nađe se privatni istražitelj Jake Gittes, koji razotkriva malverzacije bogatih oligarha i pionira razvoja Los Angelesa, te njihovu mrežu korupcije, prijevara i ubojstava. Još dok je pisao scenarij, Towne je u ulozi inspektora zamislio Jacka Nicholsona, a upravo preko Nicholsona scenarija se dokopao Polanski. U ovaj neo-noir Polanski je unio i evropskog štiha te je ponajprije zbog toga „Kineska četvrt“ prilično mračna i cinična, čemu je sigurno doprinijela i činjenica što sam Polanski i nije bio pretjerano oduševljen činjenicom da se po prvi puta mora vratiti u Los Angeles nakon što mu je "Obitelj" Charlesa Mansona ubila suprugu Sharon Tate. (gambee82.blogspot.com)

   Napomena 1: Film je inspiriran stvarnim događajima u vrijeme razmirica oko prava na vodu, kada se na početku 20. stoljeća u južnoj Kaliforniji pojavilo niz sporova o vodi i kad je Los Angeles osigurao prava na vodu u dolini Owens.
   Napomena 2: Snimio se nastavak, 1990. „Dva Jakea“, koji je napisao Towne, a režirao sam Nicholson. I taj je film dobro odglumljen, kompliciran i uglađen, ali mu nedostaje čarolije koja bi sve to ujedinila.
https://www.imdb.com/title/tt0071315/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) koja radi svaki dan od 17:00 sati (osim nedjelje).

Cijena ulaznica: 20,00 kn
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica (8 besplatnih projekcija, 50% popusta na ulaznice):
- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA