PROGRAM KINOTEKE Lipanj 2022.

SRIJEDA / 01.06.

MA MA

Ma Ma, 2015.
17:30 sati



Ma Ma, 2015. Julio Medem, 111 min. ES/FR
Scenarij:
Julio Medem
Uloge: Penélope Cruz, Luis Tosar, Asier Etxeandia
   Magda je mlada žena, supruga i majka kojoj ne ide najbolje u braku. No jednog će se dana susresti s opakom dijagnozom raka dojke. Slijedi ustrajna borba tijekom koje će Magda upoznati divnog muškarca, a sinu nastojati usaditi životne vrijednosti. Uskoro će se naći pred zidom ali i mogućnošću da ponovno postane majka. Odlučit će zadržati dijete pod svaku cijenu.
   Bez Penélope Cruz ovaj film možda ne bi bio toliko dobar. Ali, s njezinom prisutnošću, svjetluca i treperi. (Peter Bradshaw / Guardian)
   Iako je melodramatični ton sputan Medeminovom strogom estetikom, još uvijek u filmu postoji dovoljno emocionalne snage da zadovolji ležernu publiku u arthouseu koja ovog ljeta traži alternativu. (Shane Slater / AwardsCircuit.com)
   Postoje kritičari i gledatelji koji su kritizirali film zbog melodramatičnosti. Ja bih se suprotstavio tome, jer ako ste imali nesreću da vas pogodi ozbiljna bolest ili ako ste izgubili voljenu osobu zbog bolesti, onda vrlo dobro znate da je cijela stvar tragična. I tužna i sentimentalna. Ovaj film nije ništa sentimentalniji ili tragičniji od smrti ili gubitka nekoga koga volite. Ako želite nesentimentalni pogled na tešku bolest, idite na WebMd. Želite iskren prikaz žene koja se mora pomiriti sa svojom smrtnošću? Onda pogledajte ovaj film. (tj-15499 / imdb.com)
   Reakcija na film Julia Medema može biti različita – od nepromišljenog divljenja do pristranog ogorčenja. I da, vjerojatno će vas natjerati da razmišljate o stvarno važnim stvarima i - posebno - pokušavate razumjeti tuđe stajalište. (Olena Rubashevska / KinoUkraine.com)

https://www.imdb.com/title/tt3480886/?ref_=nv_sr_srsg_0

DANGUBE

I Vitteloni, 1953.
20:00 sati



PROPUŠTENI FELLINI
I Vitteloni, 1953. 112 min.
Scenarij:
Federico Fellini, Ennio Flaiano, Tullio Pinelli
Uloge: Alberto Sordi, Franco Fabrizi, Franco Interlenghi, Leonora Ruffo
   Nekolicina prijatelja živi dokoličarskim životom u malom primorskome gradiću. Bez ikakva cilja u životu, dane provode zabavljajući se, pijući i 'loveći' žene. Kada djevojka jednog od njih ostane trudna, vlastiti ga otac natjera da je oženi. Nakon vjenčanja i rođenja djeteta, on nastavlja po starom riskirajući uništenje vlastite obitelji. Jedini od prijatelja koji odluči zatražiti više od života je Moraldo, svojevrsni Fellinijev alter-ego.
   „Dangube“, uz jak autobiografski moment, smatraju se prekretnicom i najznačajnijom evolucijskom stepenicom kasnijih Fellinijevih radova. Njime je započela karijera Alberta Sordija, jednog od najznačajnijih i i najpopularnijih komičara poslijeratne Italije. Opisana kao „putujuća produkcija“, snimanje je bilo skrojena po mjeri Sordijevog rasporeda kazališnih nastupa tako da su ga Fellini i njegova trupa slijedili – iz grada u grad, duž cijele Italije. Radeći tijekom tih šest mjeseci s raznim snimateljima, Fellini je razvio dominantni stil kamere baziran na sporim i pratećim kadrovima koji „podudaraju s ravnodušnim i besciljnim životima“ likova. 1953. na festivalu u Veneciji  nagrađen je Srebrnim lavom te par godina kasnije nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg izvornog scenarija. „Dangube“ su prvi Fellinijev film koji je distribuiran u inozemstvu.
   Remek djelo. Njegov utjecaj se može vidjeti posvuda... (Ernesto Diezmartinez / Cine Vértigo)
   Film je bitan zbog brojnih inteligentnih trenutaka, zvučnog prikaza provincijskog života i zato što je to drugi film mladog redatelja koji očito ima značajan talent... . Talijanska filmska industrija sada ima novog redatelja i onoga koji svoje osobne ideje stavlja ispred bilo koje uobičajene tradicije obrta. (Mario Gromo / La Stampa)
   Intenzivna ljudska i poetska atmosfera potpuno otuđena od provincijalizma okruženja ... Fellini ima nešto za reći i to kaže s oštrim osjećajem zapažanja ... Uz to, Fellini ima čaroban dodir. (Francesco Callari / Gazzetta del Lunedi)
   S iznenađujućim i učinkovitim osjećajem za kinematografiju, Fellini svojim likovima daruje jednostavan i stvaran život. (André Martin / Les Cahiers du Cinéma)
   „Dangube“ nam nude rijetku priliku svjedočiti kako filmaš postaje majstor filma, kao i rođenju važne veze sa skladateljem Ninom Rotom. (Eleanor Ringel Cater / Atlanta Journal-Constitution)

   * U temeljnom je značenju “vitellone” vrsta goveda, točnije rečeno junac, no nakon filma Federica Fellinija riječi je pridodano još jedno  značenje koje potječe iz abruškog dijalekta – “vitellone” postaje i ostarjeli mladić, besposleni probisvijet koji nema i ne želi imati neku posebnu preokupaciju u životu.
https://www.imdb.com/title/tt0046521/?ref_=nm_flmg_wr_30

ČETVRTAK / 02.06.

LUZZU

Luzzu, 2021.
17:30 sati




Luzzu, 2021. Alex Camilleri, 94 min. M/US
Scenarij:
Alex Camilleri
Uloge: Jesmark Scicluna, Marlene Schranz, David Scicluna
   Jesmark je mladi malteški ribar koji uzdržava obitelj ribolovom drvenim brodom naslijeđenim od oca. Sve manji ulovi, nametnute zakonske restrikcije i kompetitivno ribarsko tržište dovode ga do financijske krize koju produbljuju neočekivani izdaci za zdravlje novorođenog sina. Očajnički želeći financijski osigurati obitelji, Jesmark ulazi u svijet ilegalnog ribolova okrećući leđa generacijama ribarske tradicije.
   „Luzzu” je prvi malteški film ikada prikazan na platnu velikog festivala, Sundance Film Festivala, a glavnu ulogu tumači naturščik Jesmark Scicluna koji je za svoju impresivnu glumačku izvedbu nagrađen u Sundanceu.
   U isto vrijeme filmičan i dokumentarističan, realističan i simboličan, "Luzzu" je rijetko human i emotivan festivalski film u kojem se priča razvija životnom prirodnošću zahvaljujući spontanoj režiji i glumi. (Marko Njegić, SD)
   Alex Camilleri i snimatelj Léo Lefevre bilježe umiruću umjetnost malteškog ribolova s iskrenošću, znatiželjom i realizmom. (Valerie Complex /Hollywood Daily)
   Gorka promjena vremena, progresivni gubitak tradicije i bijesni kapitalizam u dehumanizirajućem ozračju koje nikoga neće ostaviti ravnodušnim. (Filipe Freitas / Always Good Movies)

* luzzu – tradicionalna malteška brodica
https://www.imdb.com/title/tt11379584/

EVA

Eva, 2018.
20:00 sati



ISABELLE HUPPERT/50 GLUMAČKIH GODINA
Eva, 2018. Benoît Jacquot, 100 min. FR / BE
Scenarij:
Gilles Taurand i Benoît Jacquot po romanu Jamesa Hadleya Chasea iz 1945.
Uloge: Isabelle Huppert, Gaspard Ulliel, Julia Roy
   Bertrand, zgodan mladić, nalazi starijeg pisca mrtvog u svojoj kadi i krade rukopis njegove netom završene drame. Prodaje ga izdavaču kao vlastito djelo. I djelo i navodni autor uvelike impresioniraju pomoćnicu izdavača Caroline. Uskoro je Bertrand pod pritiskom pisanja novog djela, pa se povlači u planinsku kolibu. Tamo upoznaje Eve, misterioznu stariju ženu koja ga potpuno fascinira. Opsjednut zagonetnim likom i stvarima koje mu ona govori, Bertrand najavi  izdavaču da će ona biti tema njegovog sljedećeg rada. Caroline, osjetivši da je Bertrand izbjegava, krišom se pojavljuje u planinskoj kući i pronalazi Evu…
   Prva ekranizacija Chaseova romana urađena je 1962. godine u režiji Josepha Loseya s Jeanne Moreau , Stanleyjem Bakerom i Virnom Lisi u glavnim ulogama. Nova verzija premijeru je imala na 68. međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu.
   Mnogi su autori na sličan način oblikovali Huppert kroz njezinu opsežnu filmografiju, a „Eva“ je još jedan egzotični dokaz njezinih sposobnosti. (Nicholas Bell / IONCINEMA.com)
   Nitko ne tumači tajanstvene, fatalne žene poput Isabelle Huppert. (Jonathan Romney / Screen International)
   Svidio mi se način na koji je ova priča napisana. Igricama između imaginarnog i stvarnog, između laži i emocija, kao i pitanju dobne razlike pristupa se suptilno. Naravno, nije sve objašnjeno i razjašnjeno, ali isto se događa u životu, pogotovo u odnosima među ljudima koji imaju štošta skrivati. (dromasca / imdb.com)

https://www.imdb.com/title/tt6414890/?ref_=fn_tt_tt_15

PETAK / 03.06.

RUPA

Il Buco, 2021.
17:30 sati



Il Buco, 2021. Michelangelo Frammartino, 93 min. IT/DE/FR
Scenarij:
Michelangelo Frammartino, Giovanna Giuliani
Uloge: Paolo Cossi, Jacopo Elia, Denise Trombin, Nicola Lanza, Antonio Lanza, Leonardo Larocca, Claudia Candusso, Mila Costi, Carlos Jose Crespo
   Tijekom ekonomskog booma 1960-ih na bogatom sjeveru Italije gradi se najviša europska zgrada. Na drugom kraju zemlje mladi speleolozi istražuju najdublju europsku spilju u zabačenoj i netaknutoj Kalabriji. Prvi put dosegnuto je dno ponora Bifurto, koje se nalazi 700 m ispod Zemlje, i njegova tiha crnoća. Stanovnici malenog susjednog sela ne osvrću se na pothvat ovih uljeza, no itekako ih primjećuje stari pastir u ravnici Pollino čiji se samotnjački život počinje isprepletati s putovanjem koje poduzima grupa istraživača.
    Frammartinov treći film „Rupa” snimljen je u južnoj Italiji, na granici susjednih regija Kalabrija i Basilicata koje ga i dalje nadahnjuju i gdje su snimljena sva njegova prethodna djela. Poput antropologa Frammartino zahvaća nepoznate dubine života i prirode te oživljava zaboravljene tradicije kroz film kao mistično iskustvo. Djelo je to organske ljepote – gotovo bez riječi.(na filmskom festivalu u Veneciji dobio je posebno priznanje žirija)
     ...veliki film o Mediteranu: o prostoru koji je - baš kao i u Frammantinovom filmu- rastrzan pokušajima i (ne)uspjesima modernizacije. (Jurica Pavičić, JL)
   "Rupa" je film o vremenu i njegovu neumitnom prolasku, početku i kraju nečega, uključujući spokojan način života i život sam. (Marko Njegić, SD)
   Frammantinov film naoko se bavi jednom davnom i zapravo ne-tako-izuzetnom speleološkom ekspedicijom. No - u zbilji se bavi zapravo nečim kudikamo krupnijim, nečim što i nas dodiruje kao društvo. "Il buco" je film o paralelnim društvima: onima usisanim u modernizaciju i onima koje je ona zaobišla. (Jurica Pavičić, JL)
   „ll Buco” je vizualno čudo koje potvrđuje staru izreku o tome da slika vrijedi tisuću riječi. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   „ll Buco” dokazuje da kino još uvijek ima sposobnost zapanjiti na vrlo nevin, dječji način kao medij u kojem svjetlo osvjetljava crni ekran stvarajući ljepotu. (Lee Marshall / Screen International)

https://www.imdb.com/title/tt11012320/?ref_=nv_sr_srsg_0

LUZZU

Luzzu, 2021.
20:00 sati




Luzzu, 2021. Alex Camilleri, 94 min. M/US
Scenarij:
Alex Camilleri
Uloge: Jesmark Scicluna, Marlene Schranz, David Scicluna
   Jesmark je mladi malteški ribar koji uzdržava obitelj ribolovom drvenim brodom naslijeđenim od oca. Sve manji ulovi, nametnute zakonske restrikcije i kompetitivno ribarsko tržište dovode ga do financijske krize koju produbljuju neočekivani izdaci za zdravlje novorođenog sina. Očajnički želeći financijski osigurati obitelji, Jesmark ulazi u svijet ilegalnog ribolova okrećući leđa generacijama ribarske tradicije.
   „Luzzu” je prvi malteški film ikada prikazan na platnu velikog festivala, Sundance Film Festivala, a glavnu ulogu tumači naturščik Jesmark Scicluna koji je za svoju impresivnu glumačku izvedbu nagrađen u Sundanceu.
   U isto vrijeme filmičan i dokumentarističan, realističan i simboličan, "Luzzu" je rijetko human i emotivan festivalski film u kojem se priča razvija životnom prirodnošću zahvaljujući spontanoj režiji i glumi. (Marko Njegić, SD)
   Alex Camilleri i snimatelj Léo Lefevre bilježe umiruću umjetnost malteškog ribolova s iskrenošću, znatiželjom i realizmom. (Valerie Complex /Hollywood Daily)
   Gorka promjena vremena, progresivni gubitak tradicije i bijesni kapitalizam u dehumanizirajućem ozračju koje nikoga neće ostaviti ravnodušnim. (Filipe Freitas / Always Good Movies)

* luzzu – tradicionalna malteška brodica
https://www.imdb.com/title/tt11379584/

SUBOTA / 04.06.

OSOBNA STVAR

Una questione privata, 2017.
17:30 sati



Una questione privata, 2017. Paolo Taviani, 84 min. IT
Scenarij:
Paolo i Vittorio Taviani po romanu Beppea Fenoglioa iz 1963.
Uloge: Luca Marinelli, Lorenzo Richelmy, Valentina Belle
   Ljeto je 1943. godine, Piedmont u Italiji. Milton voli Fuliju koja se poigrava s njegovom ljubavlju; jedino što ona voli su dubine njegovih misli i pisma koja joj piše. Godinu dana kasnije Milton se pridružio Pokretu otpora te se bori uz bok s drugim partizanima. U jednom razgovoru on otkriva da je Fulvija potajno zaljubljena u njegovog prijatelja Giorgija, također partizana. U pokušaju da dobije pojašnjenje od Giorgia, Milton kreće na putovanje kroz zeleni i magloviti krajolik Langhea koje je također putovanje znanja: o njemu samome, o ljudskoj duši i o besmislenom barbarstvu rata.
   Film je premijerno prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu.
   Paolo i Vittorio Taviani hvataju se u koštac s jednim od "svetih tekstova" talijanske književnosti, "Privatnom stvari" Beppea Fenoglia , s autorskim duhom koji proizlazi iz dugotrajne filmske borbenosti i dubokog poznavanja Drugoga svjetskog rata i partizanske borbe. (Paole Caselle / mymovies.it)
   Braća Taviani pokazuju da još uvijek znaju (uvjerljivo) ispričati priču o ratu, njegove intimne i univerzalne porive. (Raffaele Meale / quinlan.it)
   To nije klasična ljubavna priča, nije jednostavan film o ratu, to je priča o neizvjesnosti i potrazi za istinom u neprijateljskom okruženju. (Giada Aversa / www.ecodelcinema.com)

https://www.imdb.com/title/tt5952238/?ref_=nv_sr_srsg_0

RUPA

Il Buco, 2021.
20:00 sati



Il Buco, 2021. Michelangelo Frammartino, 93 min. IT/DE/FR
Scenarij:
Michelangelo Frammartino, Giovanna Giuliani
Uloge: Paolo Cossi, Jacopo Elia, Denise Trombin, Nicola Lanza, Antonio Lanza, Leonardo Larocca, Claudia Candusso, Mila Costi, Carlos Jose Crespo
   Tijekom ekonomskog booma 1960-ih na bogatom sjeveru Italije gradi se najviša europska zgrada. Na drugom kraju zemlje mladi speleolozi istražuju najdublju europsku spilju u zabačenoj i netaknutoj Kalabriji. Prvi put dosegnuto je dno ponora Bifurto, koje se nalazi 700 m ispod Zemlje, i njegova tiha crnoća. Stanovnici malenog susjednog sela ne osvrću se na pothvat ovih uljeza, no itekako ih primjećuje stari pastir u ravnici Pollino čiji se samotnjački život počinje isprepletati s putovanjem koje poduzima grupa istraživača.
    Frammartinov treći film „Rupa” snimljen je u južnoj Italiji, na granici susjednih regija Kalabrija i Basilicata koje ga i dalje nadahnjuju i gdje su snimljena sva njegova prethodna djela. Poput antropologa Frammartino zahvaća nepoznate dubine života i prirode te oživljava zaboravljene tradicije kroz film kao mistično iskustvo. Djelo je to organske ljepote – gotovo bez riječi.(na filmskom festivalu u Veneciji dobio je posebno priznanje žirija)
     ...veliki film o Mediteranu: o prostoru koji je - baš kao i u Frammantinovom filmu- rastrzan pokušajima i (ne)uspjesima modernizacije. (Jurica Pavičić, JL)
   "Rupa" je film o vremenu i njegovu neumitnom prolasku, početku i kraju nečega, uključujući spokojan način života i život sam. (Marko Njegić, SD)
   Frammantinov film naoko se bavi jednom davnom i zapravo ne-tako-izuzetnom speleološkom ekspedicijom. No - u zbilji se bavi zapravo nečim kudikamo krupnijim, nečim što i nas dodiruje kao društvo. "Il buco" je film o paralelnim društvima: onima usisanim u modernizaciju i onima koje je ona zaobišla. (Jurica Pavičić, JL)
   „ll Buco” je vizualno čudo koje potvrđuje staru izreku o tome da slika vrijedi tisuću riječi. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   „ll Buco” dokazuje da kino još uvijek ima sposobnost zapanjiti na vrlo nevin, dječji način kao medij u kojem svjetlo osvjetljava crni ekran stvarajući ljepotu. (Lee Marshall / Screen International)

https://www.imdb.com/title/tt11012320/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 07.06.

MA MA

Ma Ma, 2015.
17:30 sati



Ma Ma, 2015. Julio Medem, 111 min. ES/FR
Scenarij:
Julio Medem
Uloge: Penélope Cruz, Luis Tosar, Asier Etxeandia
   Magda je mlada žena, supruga i majka kojoj ne ide najbolje u braku. No jednog će se dana susresti s opakom dijagnozom raka dojke. Slijedi ustrajna borba tijekom koje će Magda upoznati divnog muškarca, a sinu nastojati usaditi životne vrijednosti. Uskoro će se naći pred zidom ali i mogućnošću da ponovno postane majka. Odlučit će zadržati dijete pod svaku cijenu.
   Bez Penélope Cruz ovaj film možda ne bi bio toliko dobar. Ali, s njezinom prisutnošću, svjetluca i treperi. (Peter Bradshaw / Guardian)
   Iako je melodramatični ton sputan Medeminovom strogom estetikom, još uvijek u filmu postoji dovoljno emocionalne snage da zadovolji ležernu publiku u arthouseu koja ovog ljeta traži alternativu. (Shane Slater / AwardsCircuit.com)
   Postoje kritičari i gledatelji koji su kritizirali film zbog melodramatičnosti. Ja bih se suprotstavio tome, jer ako ste imali nesreću da vas pogodi ozbiljna bolest ili ako ste izgubili voljenu osobu zbog bolesti, onda vrlo dobro znate da je cijela stvar tragična. I tužna i sentimentalna. Ovaj film nije ništa sentimentalniji ili tragičniji od smrti ili gubitka nekoga koga volite. Ako želite nesentimentalni pogled na tešku bolest, idite na WebMd. Želite iskren prikaz žene koja se mora pomiriti sa svojom smrtnošću? Onda pogledajte ovaj film. (tj-15499 / imdb.com)
   Reakcija na film Julia Medema može biti različita – od nepromišljenog divljenja do pristranog ogorčenja. I da, vjerojatno će vas natjerati da razmišljate o stvarno važnim stvarima i - posebno - pokušavate razumjeti tuđe stajalište. (Olena Rubashevska / KinoUkraine.com)

https://www.imdb.com/title/tt3480886/?ref_=nv_sr_srsg_0

HAPPY END

Happy End, 2017.
20:00 sati



ISABELLE HUPPERT/50 GLUMAČKIH GODINA

Happy End, 2017. Michael Haneke, 107 min. FR/DE/A
Scenarij:
Michael Haneke
Uloge: Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant, Mathieu Kassovitz, Franz Rogowski
   Drama čija se priča vrti oko bogate obitelji Laurent koja vodi uspješnu građevinsku kompaniju, koju je osnovao sada senilna glava obitelji George. Posao vodi hladna kćerka Anne, koja gubi strpljenje sa svojim odraslim ali nemarnim sinom Pierreom. Annin brat Thomas provodi većinu svog vremena brinući se za svoje poslove i žonglirajući s ljubavnim aferama, dok njegova otuđena 13-godišnja kćerka Eve gleda s gađenjem na te nezadovoljne ljude oko sebe.
   „Happy End” ne pripada Hanekeovim najboljim radovima, ali ipak uspijeva natjerati publiku da se suoči - i s nelagodom razmotri - tamnu stranu ljudske prirode. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Prikaz životnog perioda jedne izvana uglancane, a iznutra nepovezane i raspadnute imućne obitelji time postaje sam sebi svrhom, čineći nam da poželimo osjetiti makar i tračak topline, kako bi barem nama bilo stalo, kada već rijetko kome na ekranu je. Ovako nam nema druge nego zadovoljiti se hladnoćom koju nam Hanekeov uradak tako bezobzirno i bez pitanja zrcali. Sviđa li vam se to kao ideja ili ne, odlučite za sebe – jer o tome će uvelike ovisiti vaš doživljaj „Sretnog kraja”. (Koraljka Suton / arteist.hr)
   Hanekeov film doista ostavlja dojam bilježnice s idejama, niske intrigantnih zamisli koje su s naporom povezane u cjelinu. Haneke zbilja dugo nije snimio manje dobar film. No - gunđanja ipak jesu pomalo pretjerana: “Happy End” uz sve mane vrijedi gledanja. (Nenad Polimac, JL)

http://www.imdb.com/title/tt5304464/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 08.06.

OSOBNA STVAR

Una questione privata, 2017.
17:30 sati



Una questione privata, 2017. Paolo Taviani, 84 min. IT
Scenarij:
Paolo i Vittorio Taviani po romanu Beppea Fenoglioa iz 1963.
Uloge: Luca Marinelli, Lorenzo Richelmy, Valentina Belle
   Ljeto je 1943. godine, Piedmont u Italiji. Milton voli Fuliju koja se poigrava s njegovom ljubavlju; jedino što ona voli su dubine njegovih misli i pisma koja joj piše. Godinu dana kasnije Milton se pridružio Pokretu otpora te se bori uz bok s drugim partizanima. U jednom razgovoru on otkriva da je Fulvija potajno zaljubljena u njegovog prijatelja Giorgija, također partizana. U pokušaju da dobije pojašnjenje od Giorgia, Milton kreće na putovanje kroz zeleni i magloviti krajolik Langhea koje je također putovanje znanja: o njemu samome, o ljudskoj duši i o besmislenom barbarstvu rata.
   Film je premijerno prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu.
   Paolo i Vittorio Taviani hvataju se u koštac s jednim od "svetih tekstova" talijanske književnosti, "Privatnom stvari" Beppea Fenoglia , s autorskim duhom koji proizlazi iz dugotrajne filmske borbenosti i dubokog poznavanja Drugoga svjetskog rata i partizanske borbe. (Paole Caselle / mymovies.it)
   Braća Taviani pokazuju da još uvijek znaju (uvjerljivo) ispričati priču o ratu, njegove intimne i univerzalne porive. (Raffaele Meale / quinlan.it)
   To nije klasična ljubavna priča, nije jednostavan film o ratu, to je priča o neizvjesnosti i potrazi za istinom u neprijateljskom okruženju. (Giada Aversa / www.ecodelcinema.com)

https://www.imdb.com/title/tt5952238/?ref_=nv_sr_srsg_0

OSAM I POL

8 1/2, 1963.
20:00 sati



PROPUŠTENI FELLINI
8 1, 1963. 132 min. IT
Scenarij:
Federico Fellini, Ennio Flaiano, Tulio Pinelli, Brunello Rondi
Glazba: Nino Rota
Uloge: Marcello Mastroianni, Claudia Cardinale, Anouk Aimee, Sandra Milo
   Slavni redatelj Guido Anselmi budi se nakon tjeskobna, klaustrofobična i akrofobična sna. Oporavlja se pred snimanje novoga filma, projekta koji ga ispunjava potpunom nesigurnošću. I dok teku završne pripreme za realizaciju filma o čijem sadržaju još uvijek dvoji, njegovo stanje pogoršavaju nerazriješeni odnosi sa ženama – suprugom Luisom i ljubavnicom Carlom. Producenti ga požuruju, kritičari ispunjavaju sumnjama, novinari su sve nasrtljiviji, pa se njegov doživljaj stvarnosti sve više prepleće sa snovima i vizijama, a sadašnjost s prošlošću...
   2 osvojena Oscara (najbolji strani film, kostimi) i 3 nominacije (najbolja scenografija, režija, scenarij)
   Originalan, složeno strukturiran, izražajno vrlo bogat, s autorovim specifičnim darom zapažanja, film je bio gotovo aklamacijski prihvaćen, posebno stoga jer je u razdoblju trijumfa autorskog filma upozorio na mogućnosti autorova izravnijeg komuniciranja s publikom i u mediju igr. filma; Fellini je tim djelom postao »redatelj superzvijezda... (Ante Peterlić, HFL)
   Federico Fellini je bio tako nevjerojatno kreativan da je, kada je postao mentalno blokiran, pretvorio tu svoju unutrašnju borbu u fenomenalno remek-djelo samoanalize… Nakon “Slatkog života” (1960.), Fellini nije znao što učiniti sljedeće. Stekao je uspjeh, slavu i reputaciju o kojoj je sanjao, a to ga je prestrašilo. Njegov um je bio tornado vlastite sumnje u sebe, ambicije, izgorijevanja i krivnje, te je pao u dubine za svoj sljedeći film, koji je obilježio tranziciju prema neobičnim, apstraktnim prizorima…Kroz Guida, Fellini je prepoznao gorku istinu o čovječanstvu; nakon dostizanja nekog potpunog ispunjenja – bilo to romantične ili poslovne prirode – pohlepni um čovjeka samo traži još više. Bio je to genij Fellinija da uhvati unutrašnju borbu za našu meditaciju i zabavu... (Phil Villarreal, Arizona Daily Star)
   Nekako, ovaj film je više od zastarjele krize umjetnika koji kontemplira. To je više o nesposobnosti svih nas da pronađemo smisao u našim životima, stavimo ga u kontekst i dođemo sa nečim značajnim... (Desson Thompson, San Francisco Cronicle)
   „8 1” je najbolji film ikada snimljen o snimanju filma… Vidio sam ga više puta, a moja naklonost za film samo raste. On čini ono što je nemoguće; Fellini je čarobnjak koji razgovara, otkriva, objašnjava i razrađuje svoje trikove, dok nas istodobno još uvijek zavarava s njima. Pravi se da ne zna što želi ili kako da to ostvari, a film dokazuje da točno zna... (Roger Ebert, Chicago Sun)

http://www.imdb.com/title/tt0056801/?ref_=nv_sr_1

ČETVRTAK / 09.06.

RUPA

Il Buco, 2021.
17:30 sati



Il Buco, 2021. Michelangelo Frammartino, 93 min. IT/DE/FR
Scenarij:
Michelangelo Frammartino, Giovanna Giuliani
Uloge: Paolo Cossi, Jacopo Elia, Denise Trombin, Nicola Lanza, Antonio Lanza, Leonardo Larocca, Claudia Candusso, Mila Costi, Carlos Jose Crespo
   Tijekom ekonomskog booma 1960-ih na bogatom sjeveru Italije gradi se najviša europska zgrada. Na drugom kraju zemlje mladi speleolozi istražuju najdublju europsku spilju u zabačenoj i netaknutoj Kalabriji. Prvi put dosegnuto je dno ponora Bifurto, koje se nalazi 700 m ispod Zemlje, i njegova tiha crnoća. Stanovnici malenog susjednog sela ne osvrću se na pothvat ovih uljeza, no itekako ih primjećuje stari pastir u ravnici Pollino čiji se samotnjački život počinje isprepletati s putovanjem koje poduzima grupa istraživača.
    Frammartinov treći film „Rupa” snimljen je u južnoj Italiji, na granici susjednih regija Kalabrija i Basilicata koje ga i dalje nadahnjuju i gdje su snimljena sva njegova prethodna djela. Poput antropologa Frammartino zahvaća nepoznate dubine života i prirode te oživljava zaboravljene tradicije kroz film kao mistično iskustvo. Djelo je to organske ljepote – gotovo bez riječi.(na filmskom festivalu u Veneciji dobio je posebno priznanje žirija)
     ...veliki film o Mediteranu: o prostoru koji je - baš kao i u Frammantinovom filmu- rastrzan pokušajima i (ne)uspjesima modernizacije. (Jurica Pavičić, JL)
   "Rupa" je film o vremenu i njegovu neumitnom prolasku, početku i kraju nečega, uključujući spokojan način života i život sam. (Marko Njegić, SD)
   Frammantinov film naoko se bavi jednom davnom i zapravo ne-tako-izuzetnom speleološkom ekspedicijom. No - u zbilji se bavi zapravo nečim kudikamo krupnijim, nečim što i nas dodiruje kao društvo. "Il buco" je film o paralelnim društvima: onima usisanim u modernizaciju i onima koje je ona zaobišla. (Jurica Pavičić, JL)
   „ll Buco” je vizualno čudo koje potvrđuje staru izreku o tome da slika vrijedi tisuću riječi. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   „ll Buco” dokazuje da kino još uvijek ima sposobnost zapanjiti na vrlo nevin, dječji način kao medij u kojem svjetlo osvjetljava crni ekran stvarajući ljepotu. (Lee Marshall / Screen International)

https://www.imdb.com/title/tt11012320/?ref_=nv_sr_srsg_0

NESTANAK ELEANOR RIGBY

The Disappearance of Eleanor Rigby: Them, 2014.
20:00 sati



ISABELLE HUPPERT/50 GLUMAČKIH GODINA
The Disappearance of Eleanor Rigby: Them, 2014. Ned Benson, 123 min. US
Scenarij:
Ned Benson
Uloge: Jessica Chastain, James McAvoy, Bill Hader, Jess Weixler, Viola Davis, Isabelle Huppert , Ciaran Hinds, William Hurt
   Priča prati ljubavni par Eleanor i Conor koji pokušavaju prebroditi gubitak djeteta i pronaći ljubav koju su nekada imali. Kako to vidi On, a kako Ona i kako se to reflektira na Njih.
    Predstavljanje filma započet ćemo zanimljivošću koja je izrodila (ovu) završnu verziju filma. Redatelj i scenarist filma, Ned Benson, snimao je film iz dva dijela, vođen idejom prikaza ljubavne priče iz dva kuta, Njegovog (Him) i Njenog (Her). Ta dva filma su doživjela svoje premijere na filmskom festivalu u Torontu 2013. i pritom nagrađeni dobrim kritikama. Godinu dana kasnije, Benson je odlučio ponovno montirati film (čini se na nagovor producenata, danas zloglasne braće Weinstein) i prikazati ljubavnu priču na konvencionalan način, kao Njihovu (Them). Taj, uvjetno rečeno, završni proizvod, premijerno je prikazan na filmskom festivalu u Cannesu, čime je mladi redatelj postao jedan od rijetkih (ako ne i jedini) koji je jedan snimljeni materijal pretvorio u tri vrsna filma. Svakako, treba mu se priznati hrabrost i sposobnost da izvede jedan kompleksan i zahtijevan projekt o raspadu jedne veze.
   U eri u kojoj se čini da mainstream tisak ne brine ni o čemu osim o filmovima koji prikazuju superheroje, čudovišta, robote i priče o "prestižu" koje mame Oscara, "The Disappearance of Eleanor Rigby: Them" su dobrodošla stvar. Inteligentan je i zreo, a glavna glumačka postava izvrsna je. (Matt Zoller Seitz / rogerebert.com)
   Originalno razmišljanje o ljubavi i gubitku. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)

https://www.imdb.com/title/tt3729920/

PETAK / 10.06.

LUZZU

Luzzu, 2021.
17:30 sati




Luzzu, 2021. Alex Camilleri, 94 min. M/US
Scenarij:
Alex Camilleri
Uloge: Jesmark Scicluna, Marlene Schranz, David Scicluna
   Jesmark je mladi malteški ribar koji uzdržava obitelj ribolovom drvenim brodom naslijeđenim od oca. Sve manji ulovi, nametnute zakonske restrikcije i kompetitivno ribarsko tržište dovode ga do financijske krize koju produbljuju neočekivani izdaci za zdravlje novorođenog sina. Očajnički želeći financijski osigurati obitelji, Jesmark ulazi u svijet ilegalnog ribolova okrećući leđa generacijama ribarske tradicije.
   „Luzzu” je prvi malteški film ikada prikazan na platnu velikog festivala, Sundance Film Festivala, a glavnu ulogu tumači naturščik Jesmark Scicluna koji je za svoju impresivnu glumačku izvedbu nagrađen u Sundanceu.
   U isto vrijeme filmičan i dokumentarističan, realističan i simboličan, "Luzzu" je rijetko human i emotivan festivalski film u kojem se priča razvija životnom prirodnošću zahvaljujući spontanoj režiji i glumi. (Marko Njegić, SD)
   Alex Camilleri i snimatelj Léo Lefevre bilježe umiruću umjetnost malteškog ribolova s iskrenošću, znatiželjom i realizmom. (Valerie Complex /Hollywood Daily)
   Gorka promjena vremena, progresivni gubitak tradicije i bijesni kapitalizam u dehumanizirajućem ozračju koje nikoga neće ostaviti ravnodušnim. (Filipe Freitas / Always Good Movies)

* luzzu – tradicionalna malteška brodica
https://www.imdb.com/title/tt11379584/

MA MA

Ma Ma, 2015.
20:00 sati



Ma Ma, 2015. Julio Medem, 111 min. ES/FR
Scenarij:
Julio Medem
Uloge: Penélope Cruz, Luis Tosar, Asier Etxeandia
   Magda je mlada žena, supruga i majka kojoj ne ide najbolje u braku. No jednog će se dana susresti s opakom dijagnozom raka dojke. Slijedi ustrajna borba tijekom koje će Magda upoznati divnog muškarca, a sinu nastojati usaditi životne vrijednosti. Uskoro će se naći pred zidom ali i mogućnošću da ponovno postane majka. Odlučit će zadržati dijete pod svaku cijenu.
   Bez Penélope Cruz ovaj film možda ne bi bio toliko dobar. Ali, s njezinom prisutnošću, svjetluca i treperi. (Peter Bradshaw / Guardian)
   Iako je melodramatični ton sputan Medeminovom strogom estetikom, još uvijek u filmu postoji dovoljno emocionalne snage da zadovolji ležernu publiku u arthouseu koja ovog ljeta traži alternativu. (Shane Slater / AwardsCircuit.com)
   Postoje kritičari i gledatelji koji su kritizirali film zbog melodramatičnosti. Ja bih se suprotstavio tome, jer ako ste imali nesreću da vas pogodi ozbiljna bolest ili ako ste izgubili voljenu osobu zbog bolesti, onda vrlo dobro znate da je cijela stvar tragična. I tužna i sentimentalna. Ovaj film nije ništa sentimentalniji ili tragičniji od smrti ili gubitka nekoga koga volite. Ako želite nesentimentalni pogled na tešku bolest, idite na WebMd. Želite iskren prikaz žene koja se mora pomiriti sa svojom smrtnošću? Onda pogledajte ovaj film. (tj-15499 / imdb.com)
   Reakcija na film Julia Medema može biti različita – od nepromišljenog divljenja do pristranog ogorčenja. I da, vjerojatno će vas natjerati da razmišljate o stvarno važnim stvarima i - posebno - pokušavate razumjeti tuđe stajalište. (Olena Rubashevska / KinoUkraine.com)

https://www.imdb.com/title/tt3480886/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 11.06.

SIMPSONS

The Simpsons Movie, 2007.
17:30 sati



(SUVREMENI) ANIMIRANI KLASIK:
The Simpsons Movie, 2007. David Silverman, 87 min. US
Scenarij:
James L. Brooks, Matt Groening, Al Jean, Ian Maxtone-Graham, George Meyer, David Mirkin, Mike Reiss, Mike Scully, Matt Selman, John Swartzwelder, Jon Vitti
   Idiličan život obitelji Simpson u mirnom gradiću Springfield prekinut je nakon što, zbog Homerove nepromišljenosti, grad postaje toliko zagađen da predsjednik odlučuje cijeli grad izolirati pomoću ogromnog balona, a građani Springfielda krivnju svaljuju na Simpsone. Dolaze im pred kuću i tu započinje nova avantura obitelji Simpson...
   Radikalan i jednostavan u isto vrijeme, subverzivan i dobrodušan. (Roger Ebert)
   Ako je svaka epizoda „Simpsona” proslava, što mi pokušavamo napraviti, onda je ovaj film kao jedno veliko slavlje. To je način odavanja počasti animatorima, dopuštajući im da se stvarno razbacuju idejama. To je i način odavanja počasti piscima, jer smo uspjeli dobiti sve najbolje pisce koji su do sada radili na Simpsonima. (Matt Groening)
   „Simpsoni” su se uvijek dičili sitnim i brzim štosovima koji su se osvještavali na gotovo nesvjesnoj razini, njihovi „vicevi“ su uvijek bili krajnje suptilni čak i kada su prštali pretjerivanjem i skoro zahodskim humorom, uvijek smo mogli pronaći nebrojene razine duhovitosti, a reminiscencije i poveznice s kulturnim nasljeđem. (popcorn.hr)
   „The Simpsons Movie” sadrži srdačan smijeh, zajedljivu satiru i iskren prikaz američke obitelji zbog čega je serija tako popularna. I može se pohvaliti glatkijom animacijom i uglađenijim pisanjem koji podsjeća na dane slave same serije. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)

https://www.imdb.com/title/tt0462538/?ref_=nv_sr_srsg_0

OSOBNA STVAR

Una questione privata, 2017.
20:00 sati



Una questione privata, 2017. Paolo Taviani, 84 min. IT
Scenarij:
Paolo i Vittorio Taviani po romanu Beppea Fenoglioa iz 1963.
Uloge: Luca Marinelli, Lorenzo Richelmy, Valentina Belle
   Ljeto je 1943. godine, Piedmont u Italiji. Milton voli Fuliju koja se poigrava s njegovom ljubavlju; jedino što ona voli su dubine njegovih misli i pisma koja joj piše. Godinu dana kasnije Milton se pridružio Pokretu otpora te se bori uz bok s drugim partizanima. U jednom razgovoru on otkriva da je Fulvija potajno zaljubljena u njegovog prijatelja Giorgija, također partizana. U pokušaju da dobije pojašnjenje od Giorgia, Milton kreće na putovanje kroz zeleni i magloviti krajolik Langhea koje je također putovanje znanja: o njemu samome, o ljudskoj duši i o besmislenom barbarstvu rata.
   Film je premijerno prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu.
   Paolo i Vittorio Taviani hvataju se u koštac s jednim od "svetih tekstova" talijanske književnosti, "Privatnom stvari" Beppea Fenoglia , s autorskim duhom koji proizlazi iz dugotrajne filmske borbenosti i dubokog poznavanja Drugoga svjetskog rata i partizanske borbe. (Paole Caselle / mymovies.it)
   Braća Taviani pokazuju da još uvijek znaju (uvjerljivo) ispričati priču o ratu, njegove intimne i univerzalne porive. (Raffaele Meale / quinlan.it)
   To nije klasična ljubavna priča, nije jednostavan film o ratu, to je priča o neizvjesnosti i potrazi za istinom u neprijateljskom okruženju. (Giada Aversa / www.ecodelcinema.com)

https://www.imdb.com/title/tt5952238/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 14.06.

MA MA

Ma Ma, 2015.
17:30 sati



Ma Ma, 2015. Julio Medem, 111 min. ES/FR
Scenarij:
Julio Medem
Uloge: Penélope Cruz, Luis Tosar, Asier Etxeandia
   Magda je mlada žena, supruga i majka kojoj ne ide najbolje u braku. No jednog će se dana susresti s opakom dijagnozom raka dojke. Slijedi ustrajna borba tijekom koje će Magda upoznati divnog muškarca, a sinu nastojati usaditi životne vrijednosti. Uskoro će se naći pred zidom ali i mogućnošću da ponovno postane majka. Odlučit će zadržati dijete pod svaku cijenu.
   Bez Penélope Cruz ovaj film možda ne bi bio toliko dobar. Ali, s njezinom prisutnošću, svjetluca i treperi. (Peter Bradshaw / Guardian)
   Iako je melodramatični ton sputan Medeminovom strogom estetikom, još uvijek u filmu postoji dovoljno emocionalne snage da zadovolji ležernu publiku u arthouseu koja ovog ljeta traži alternativu. (Shane Slater / AwardsCircuit.com)
   Postoje kritičari i gledatelji koji su kritizirali film zbog melodramatičnosti. Ja bih se suprotstavio tome, jer ako ste imali nesreću da vas pogodi ozbiljna bolest ili ako ste izgubili voljenu osobu zbog bolesti, onda vrlo dobro znate da je cijela stvar tragična. I tužna i sentimentalna. Ovaj film nije ništa sentimentalniji ili tragičniji od smrti ili gubitka nekoga koga volite. Ako želite nesentimentalni pogled na tešku bolest, idite na WebMd. Želite iskren prikaz žene koja se mora pomiriti sa svojom smrtnošću? Onda pogledajte ovaj film. (tj-15499 / imdb.com)
   Reakcija na film Julia Medema može biti različita – od nepromišljenog divljenja do pristranog ogorčenja. I da, vjerojatno će vas natjerati da razmišljate o stvarno važnim stvarima i - posebno - pokušavate razumjeti tuđe stajalište. (Olena Rubashevska / KinoUkraine.com)

https://www.imdb.com/title/tt3480886/?ref_=nv_sr_srsg_0

FRANKIE

Frankie, 2019
19:00 sati



ISABELLE HUPPERT/50 GLUMAČKIH GODINA:
Frankie, 2019. Ira Sachs, 100 min. FR/PO
Scenarij:
Ira Sachs i Mauricio Zacharias
Uloge: Isabelle Huppert, Brendan Gleeson, Greg Kinnear, Marisa Tomei, Jérémie Renie
   Françoise Crémont, Frankie, poznatoj francuskoj glumici, ostaje samo nekoliko mjeseci života. Odlučuje posljednji godišnji odmor provesti sa svojom velikom obitelji u portugalskoj Sintri. Okupljanje je njezin pokušaj da se oprosti od svojih najmilijih i da pomogne svima u povezivanju labavih odnosa uzrokovanih ljubavnim, bračnim i novčanim problemima. (film je premijerno prikazan na filmskom festivalu u Cannesu)
   „Frankie“ je simfonija svjetla i boje, izražajnosti u gesti i govoru. (Jason Adams / My New Plaid Pants)
   Još jedan skromni dragulj ko-scenarista i redatelja Ire Sachsa. (Dan Bayer / Next Best Picture)
   “Frankie” velikodušno hvali neustrašivu ženu koja živi zaključno poglavlje svog života u svijetu koji se mijenja... Ovo možda i nije najbolji od filmova Ire Sachs i kao da se osjeća pomalo izvan svoje zone udobnosti. Ipak, bilo je veliko zadovoljstvo biti u društvu “Frankieja”, filma nakon kojeg se osjećate ugodno, kao kad provedete lijeno sunčano poslijepodne čitajući na plaži. (Tomris Laffly / rogerebert.com)

https://www.imdb.com/title/tt8019694/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 15.06.

LUZZU

Luzzu, 2021.
17:30 sati




Luzzu, 2021. Alex Camilleri, 94 min. M/US
Scenarij:
Alex Camilleri
Uloge: Jesmark Scicluna, Marlene Schranz, David Scicluna
   Jesmark je mladi malteški ribar koji uzdržava obitelj ribolovom drvenim brodom naslijeđenim od oca. Sve manji ulovi, nametnute zakonske restrikcije i kompetitivno ribarsko tržište dovode ga do financijske krize koju produbljuju neočekivani izdaci za zdravlje novorođenog sina. Očajnički želeći financijski osigurati obitelji, Jesmark ulazi u svijet ilegalnog ribolova okrećući leđa generacijama ribarske tradicije.
   „Luzzu” je prvi malteški film ikada prikazan na platnu velikog festivala, Sundance Film Festivala, a glavnu ulogu tumači naturščik Jesmark Scicluna koji je za svoju impresivnu glumačku izvedbu nagrađen u Sundanceu.
   U isto vrijeme filmičan i dokumentarističan, realističan i simboličan, "Luzzu" je rijetko human i emotivan festivalski film u kojem se priča razvija životnom prirodnošću zahvaljujući spontanoj režiji i glumi. (Marko Njegić, SD)
   Alex Camilleri i snimatelj Léo Lefevre bilježe umiruću umjetnost malteškog ribolova s iskrenošću, znatiželjom i realizmom. (Valerie Complex /Hollywood Daily)
   Gorka promjena vremena, progresivni gubitak tradicije i bijesni kapitalizam u dehumanizirajućem ozračju koje nikoga neće ostaviti ravnodušnim. (Filipe Freitas / Always Good Movies)

* luzzu – tradicionalna malteška brodica
https://www.imdb.com/title/tt11379584/

GIULIETTA I DUHOVI

Giulietta degli spiriti, 1965.
19:00 sati



PROPUŠTENI FELLINI:
Giulietta degli spiriti, 1965. 132 min.
Scenarij:
Federico Fellini, Tullio Pinelli, Ennio Flaiano, Brunello Rondi
Uloge: Giulietta Masina, Sandra Milo, Mario Pisu
   Iako na prvi pogled ima sve, muža, kuću uz more i novčanu stabilnost, Giulietta nije nimalo sretna. Majka i sestre je zasjenjuju, a suprug je zanemaruje i vara. Sve to je odvodi u svijet mašte, tj. u nemogućnost da pronađe samu sebe.
   Fellinijev prvi film u boji, naglašavajući njome fantastičnost i oniričnost opsesija glavne junakinje, željne proniknuti u izvornost vlastitog bića. Godine 1965. Prikazan je u konkurenciji festivala u Veneciji, godinu kasnije nagrađen Zlatnim globusom u kategoriji najboljeg filma s neengleskog govornog područja te 1967. nominiran za dva Oscara.
   Ono što je mogla biti gola priča, po unutarnjim crtama, postaje u Fellinijevim rukama fantazmagorija oblika i boja koja objektivizira misli, sjećanja, snove i vizije karaktera. (Leo Pestelli / La Stampa)
   Ovo je vrhunsko kino... Kreće se slobodno i značajno u vremenu i prostoru, u mašti i sjećanju. (Gordon Gow / Films and Filming)
   Zahvaljujući boji koja naglašava simboličko i antinaturalističko istraživanje, Fellini više ne sputava svoje maštovite instinkte. Od svih putovanja u sjećanja koje je napravio tijekom svoje karijere, ovo je jedino koje pokušava istražiti svijet ženskog protagonista. (Gian Piero Brunetta / 100 godina talijanske kinematografije)
   Zanimljiv i zbunjujući, intrigantan film. (Kim Newman / Empire Magazine)

https://www.imdb.com/title/tt0059229/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 17.06.

15. FMFS: BACI SE NA POD

Baci se na pod, 2022.
19:00 sati



Baci se na pod, 2022. Nina Violić, 76 min. HR
Scenarij:
Nina Violić
Uloge: Nina Violić, Goran Bogdan, Lee Delong, Bruno Frketić Bajić
   Posljednje trenutke pred konačan raspad braka pratimo iz perspektive žene, muža i njihovog šestogodišnjeg djeteta. Kroz različite poglede svakog člana obitelji saznajemo više o varljivoj stvarnosti koja je dovela do kraja ljubavi i dovodimo u pitanje početnu procjenu njihovih karaktera.
   Redateljski debi glumice Nine Violić na Festivalu mediteranskog filma Split ima svoju svjetsku premijeru.
https://www.imdb.com/title/tt14749018/?ref_=nv_sr_srsg_0
https://www.fmfs.hr

SUBOTA / 18.06.

15. FMFS: HUDIN SALON

Huda's Salon, 2021
19:00 sati



Huda's Salon, 2021. Hany Abu-Assad, 91 min. PS/EG
Scenarij:
Hany Abu-Assad
Uloge: Ali Suliman, Maisa Abd Elhadi, Mohamed Farouk
   Palestinka Reem mlada je majka udana za ljubomornog muškarca prema kojem osjeća sve manje povjerenja i ljubavi. Tijekom posjete frizerskom salonu u Betlehemu, vlasnica salona Huda omamljuje i fotografira Reem u kontroverznoj pozi, ucjenjujući je da postane agentica okupatorske tajne službe. Šokirana Reem bježi iz salona, no nakon Hudinog uhićenja i otkrivanja zbirke fotografija bezimenih regrutiranih žena, započinje borba obiju žena za slobodom...
   Palestinski redatelj Hany Abu-Asad, poznat po nagrađivanim i za Oscar nominiranim filmovima „Omar“ i „Paradise Now“, donosi napeti feministički triler čija je radnja inspirirana stvarnim događajima.
https://www.imdb.com/title/tt11897340/?ref_=nm_flmg_dr_4
https://www.fmfs.hr

NEDJELJA / 19.06.

15. FMFS: PIGGY

Piggy, 2021.
19:00 sati



Piggy, 2021. Carlota Pereda, 90 min. ES
Scenarij
: Carlota Pereda
Uloge: Carmen Machi,  Claudia Salas, Pilar Castro
   Vruće je ljeto u ruralnoj Španjolskoj. Srednjoškolka Sara opterećena je neprestanim maltretiranjem od strane vršnjaka, a kao autsajder se osjeća i kod kuće, zbog čega je često zatvorena u vlastiti svijet, slušalicama na ušima zaglušujući napornu okolinu. Jednoga dana, Sarinu svakodnevnu rutinu kupanja na lokalnom bazenu narušava prisutnost tajanstvenog stranca i napad zlostavljanja od strane triju školskih poznanica. No, u čudnom preokretu sudbine, Sara na putu kući pronalazi svoje zlostavljačice u situaciji u kojoj im jedino ona može pomoći...
   Napeta kombinacija trilera i drame s elementima horora adaptacija je nagrađivanog kratkometražnog filma, premijerno prikazana na ovogodišnjem Sundance Film Festivalu.
https://www.imdb.com/title/tt10399608/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.fmfs.hr

PONEDJELJAK / 20.06.

15. FMFS: IZMEĐU DVA SVITANJA

Iki Safak Arasinda, 2021.
19:00 sati



Iki Safak Arasinda, 2021. Selman Nacar, 91 min. TR
Scenarij:
Selman Nacar
Uloge: Mucahit Kocak, Nezaket Erden, Ünal Silver
   Kadir i njegova obitelj vlasnici su tvornice tekstila. Nakon što se jedan od radnika teško ozlijedi na radnom mjestu, u obitelji nastaje panika radi straha od tužbe. Dok obitelj čini sve kako bi se ogradila od odgovornosti, Kadir je prisiljen donijeti moralnu odluku koja će radikalno utjecati na njegovu budućnost i na život obitelji ozlijeđenog radnika.
   Snažan debitantski film turskog redatelja Selmana Nacara bavi se klasnim pitanjem, radništvom, te moralnim dilemama i odgovornošću onih u poziciji moći. Premijerno prikazivanje je imao na filmskom festivalu u San Sebastianu.
https://www.imdb.com/title/tt11771704/?ref_=nm_flmg_dr_1
https://www.fmfs.hr

UTORAK / 21.06.

15. FMFS: ŽIVOT MI DOBRO PRISTAJE

La vie me va bien, 2021.
19:00 sati



La vie me va bien, 2021. Al Hadi Ulad-Mohand, 89 min. MA
Scenarij:
Al Hadi Ulad-Mohand
Uloge: Samir Guesmi, Lubna Azabal, Sayyid El Alami
   Fouad živi u priobalnom gradiću na sjeveru Maroka sa ženom i troje djece. Jedini je zaposlenik lokalne pošte, a u slobodno vrijeme drži satove španjolskog jezika. Uvijek veseo i razigran, dobra je duša obitelji i mjesta u kojem živi. Nakon što mu otkriju neurološku bolest, za Fouada i njegovu obitelj započinje novo životno poglavlje. Unatoč trudu da zadrže dotadašnji životni ritam, dolazi do sve većih promjena u obiteljskoj dinamici, a dok se Fouad postupno gubi, članovi obitelji polako pronalaze sebe...
   U svom hrabrom dugometražnom prvijencu, redatelj Al Hadi Ulad-Mohand priča svoju osobnu priču na iskren, nježan i topao način, sa prekrasnim marokanskim krajolicima i pitoresknim gradićem Asilahom kao kulisom.
https://www.imdb.com/title/tt11656564/?ref_=nm_flmg_dr_1
https://www.fmfs.hr

SRIJEDA / 22.06.

15. FMFS: NA SVADBENI DAN

Wesele, 2021.
19:00 sati



Wesele, 2021. Wojciech Smarzowski, 132 min. PL
Scenarij:
Wojciech Smarzowski
Uloge: Robert Wieckiewicz, Michalina Labacz, Agata Kulesza
   U malom selu na sjeveroistoku Poljske priprema se svadba. Neposredno pred početak slavlja, u obiteljski dom mladenke dolaze dva Izraelca i njezinom senilnom djedu Antoniju donose odlikovanje 'Pravednik među narodima' za spašavanje Židova od holokausta tijekom Drugog svjetskog rata. Antonijev sin na nepozvane goste gleda neprijateljski i odlikovanje skriva od sumještana. Kako svadbeni dan odmiče, otkriva se sve više detalja priče iza Antonijevog odlikovanja…
   Film kontroverznog poljskog redatelja Wojciecha Smarzowskog svjetsku je premijeru imao na Tallinn Black Nights Film Festivalu.
https://www.imdb.com/title/tt12869276/?ref_=nm_flmg_wr_1
https://www.fmfs.hr

ČETVRTAK / 23.06.

15. FMFS: MAMA MUU SE VRAĆA KUĆI (SINKRONIZIRANO)

Mamma Mu hittar hem, 2021.
17:00 sati



Mamma Mu hittar hem, 2021. Christian Ryltenius, Tomas Tivemark, 65 min. SE
   Mama Muu je cijeli svoj život provela na istoj farmi, okruženoj prostranim zelenim poljima i punoj životinjskih prijatelja. Kada jednoga dana farmu posjeti roda koja je proputovala čitav svijet, Mama Muu se počinje pitati kako može biti sigurna da je farma na kojoj živi njezin pravi dom? Što ako negdje drugdje na ovom velikom svijetu postoji neko bolje mjesto za nju? Dok joj prijateljica Vrana pokušava dokazati da trava nije zelenija drugdje, znatiželja Mame Muu raste i tjera je na put u nepoznato...
    Topla obiteljska priča predivne animacije odgovara na pitanje što je to dom i pokazuje da se ponekad potrebno izgubiti kako bi se pronašao put kući.
https://www.imdb.com/title/tt10039364/?ref_=nm_flmg_dr_1
https://www.fmfs.hr

15. FMFS: TIHA ZEMLJA

Cicha ziemia, 2021.
19:00 sati



Cicha ziemia, 2021. Agnieszka Woszczynska, 113 min. PL/IT
Scenarij:
Piotr Litwin i Aga Woszczynska
Uloge: Dobromir Dymecki, Agnieszka Zulewska, Jean-Marc Barr
   Naizgled savršen bračni par unajmljuje kuću za odmor na sunčanom talijanskom otoku. Sliku idealnih praznika uskoro im narušava spoznaja da bazen u kući nije funkcionalan. Ne mareći za otočku nestašicu vode ni činjenicu da je kuća smještena uz more, inzistiraju na tome da se bazen popravi. Neplanirana prisutnost stranca u kući počinje im narušavati osjećaj sigurnosti te potiče niz događaja zbog kojih instiktivno i iracionalno kreću prema najmračnijem kutku svog odnosa.
   Film je svjetsku premijeru imao na ovogodišnjem Toronto Film Festivalu.
https://www.imdb.com/title/tt15211080/?ref_=nm_flmg_dr_1
https://www.fmfs.hr

PETAK / 24.06.

15. FMFS: KRALJICA KOMEDIJE

Comedy Queen, 2022.
17:00 sati



Comedy Queen, 2022. Sanna Lenken, 93 min. SE
Scenarij:
Linn Gottfridsson po romanu Jenny Jägerfeld
Uloge: Jasmin Ashkani, Tyra Askerlund, Nick Basiri
   Sasha ima 13 godina i želi postati stand-up komičarka. Želja joj je nasmijavati ljude, a posebno svog oca koji plače pod tušem kada misli da ga nitko ne čuje. Ono što Sasha ne želi je postati kao svoja majka. Za to je čak napisala i posebni tajni popis: prestati čitati knjige, izbjegavati kućne ljubimce, obrijati kosu. Dok je neke stvari s popisa jednostavno izvršiti, plan joj remeti poklon koji dobiva za rođendan: preslatki mali psić…
   Film u režiji Sanne Lenken, poznatoj po nagrađivanom dječjem filmu Moja sestra mršavica, premijerno je prikazan u programu Generation Kplus filmskog festivala u Berlinu, gdje je i nagrađen Kristalnim medvjedom za najbolji film.
https://www.imdb.com/title/tt15255958/?ref_=nm_knf_t3
https://www.fmfs.hr

15. FMFS: AMERICA LATINA

19:00 sati



America Latina, 2021. Damiano & Fabio D’innocenzo, 90 min. IT
Scenarij:
Damiano & Fabio D’innocenzo
Uloge: Elio Germano, Astrid Casali, Sara Ciocca
   Masimo Sisti je u životu postigao sve što je mogao poželjeti: vlasnik je prekrasne vile na mirnoj lokaciji, vodi uspješnu privatnu stomatološku ordinaciju i, najvažnije od svega, ima obitelj koju voli. Supruga Alessandra i kćeri Laura i Ilenia njegova su najveća sreća. Međutim, jednoga proljetnog dana, naizgled istog kao i svakog drugog, Masimo silazi u podrum i ostaje šokiran onime što je zatekao…
   Mračni psihološki triler koji donose braća D'Innocenzo, redateljski duo splitskoj publici poznat po filmu Mračne priče prikazanom na 13. FMFS-u, cijenjenom talijanskom glumcu Eliju Germanu dao je još jednu priliku za zablistati u glavnoj ulozi.
https://www.imdb.com/title/tt13932304/?ref_=nv_sr_srsg_0
https://www.fmfs.hr

SUBOTA / 25.06.

15. FMFS: DRAGA BUDUĆA DJECO

Dear Future Children, 2021.
17:00 sati



Dear Future Children, 2021. Franz Böhm, 106 min. DE/GB
   Dokumentrani film prati tri mlade aktivistice na prosvjedima u Hong Kongu, Čileu i Ugandi. Pepper se bori za demokraciju u Hong Kongu, Rayen u Čileu diže glas protiv rastuće socijalne nejednakosti, a Hilda zbog devastirajućih posljedica klimatskih promjena u Ugandi prosvjeduje pozivajući vladajuće na hitno djelovanje. Svjesne minimalnih izgleda da samostalno naprave direktne promjene za budućnost, i suočene s negativnim posljedicama aktivističkog djelovanja na svoje privatne živote, ove tri mlade žene daju odgovor na pitanje zašto se nastavljaju boriti.
   Impresivni dokumentarac o aktivizmu mladih debitantski je film mladog njemačkog redatelja Franza Böhma.
https://www.imdb.com/title/tt11191356/?ref_=fn_al_nm_1a
https://www.fmfs.hr

15. FMFS: CLARA SOLA

Clara Sola, 2021.
19:00 sati



Clara Sola, 2021. Nathalie Álvarez Mesén, 106 min. CO/SE
Scenarij:
Maria Camila Arias i Nathalie Álvarez Mesén
Uloge: Wendy Chinchilla Araya, Ana Julia Porras Espinoza, Daniel Castaneda Rincón
   40-godišnja Clara živi u kostarikanskom selu u kojem je smatraju povezanom s Bogom i nadarenom iscjeliteljskim moćima. Clara radom kao iscjeliteljica uzdržava svoju obitelj, sumještanima nudi utjehu i nadu, dok vlastiti mir pokušava pronaći u prirodi. Čitav život sputana majčinom represivnom skrbi te religijskim i društvenim konvencijama, Clara nakon upoznavanja novog mladića svoje nećakinje počinje osjećati snažnu privlačnost i mijenjati se. Dotad nepoznate emocije postepeno je osnažuju i vode ka oslobođenju od nametnute uloge svetice…
   Impresivna izvedba Wendy Chinchille Araya u glavnoj ulozi nosi ovu snažnu dramu smještenu u egzotični krajolik zelene Kostarike. Film je premijerno prikazan na Cannes Film Festivalu.
   https://www.imdb.com/title/tt12637442/?ref_=fn_al_tt_1
   https://www.fmfs.hr

UTORAK / 28.06.

PRIČA O MOJOJ ŽENI

The Story of My Wife / A Feleségem Története, 2021.
17:00 sati



The Story of My Wife / A Feleségem Története, 2021. Ildikó Enyedi, 169 min. HUN
Scenarij:
Ildikó Enyedi po romanu Milana Fusta
Uloge: Lea Seydoux, Louis Garrel, Gijs Naber, Luna Wedler
   Romantična drama „Priča o mojoj ženi“ grandiozna je adaptacija istoimenog romana autora Milana Fusta iz 1942. godine.
   Sama priča, varijacija na legendu o Letećem Holandezu, radnjom je smještena u dvadesete godine prošlog stoljeća. U njoj se brodski kapetan Jakop Storr u lokalnom kafiću s prijateljem okladi da će oženiti prvu ženu koja će ući u bar… a tada ulazi mlada Lizzy.
   Fustov roman prvi put je objavljen u Mađarskoj 1942. godine (u RH je objavljen 1961. U prijevodu Kalmana Mesarića), ali je na engleski preveden tek krajem osamdesetih, kada je postao književnom senzacijom. Film je režirala mađarska redateljica Ildikó Enyedi čiji je prethodni film „Tijelo i duša“ pobijedio na filmskom festivalu u Berlinu. Ovo joj je prvi film na engleskom jeziku i premijerno je prikazan na festivalu u Cannesu.
   Adaptacija napravljena s velikom pažnjom, ogromnim poštovanjem i poniznošću. (Vigh Martin / filmtett.ro)
   „Priča o mojoj ženi” gledljiva je i dirljiva unatoč svim svojim nedostacima. (Carson / Timar Clapper)
   Léa Seydoux zaokuplja našu pažnju kao njegova supruga, zaintrigiravši nas čak i kada priča gubi nit. (Frank J. Avella / Edge Media Network)
   Predivan film o ljubavi, ljubomori i filozofiji. (tothgergo / imdb.com)

https://www.imdb.com/title/tt8205028/?ref_=fn_al_tt_1

FELLINI: JA SAM ROĐENI LAŽOV

Fellini: Sono un gran bugiardo, 2002.
20:00 sati



PROPUŠTENI FELLINI:
Fellini: Sono un gran bugiardo, 2002. Damian Pettigrew, 101 min. FR / IT / UK
Scenarij
: Damian Pettigrew, Olivier Gal
   Temeljen na nizu intervjua s Damianom Pettigrewom na temu umjetnika i stvaralaštva godinu dana prije Fellinijeve smrti - "najduži i najdetaljniji razgovor ikad snimljen o mojoj osobnoj viziji" prema Felliniju - ovaj zabavni, jedinstveni portret istražuje mitski redateljski svijet. Od Federicovog djetinjstva do njegovog posljednjeg filma, Damian Pettigrew prati majstorovu karijeru, misli i proturječnosti koje mu je ispričao sam Fellini, njegovi prijatelji, glumci i tehničari. Fascinantno putovanje isprekidano filmskim isječcima i zapanjujućim, do sada neviđenim privatnim arhivskim snimkama: scene iz njegovih filmova koje su ostavljene na podu montaže, dosad neobjavljene scene sa snimanja filma, privatni 8 mm, arhive, te ulomci nedavno restauriranih filmova.
   Pogled na Fellinijev kreativni proces. U opsežnim intervjuima, Fellini govori o pozadini svojih filmova, a zatim raspravlja o tome kako radi i kako stvara. Nekoliko suradnika svjedoči o radu s Fellinijem. Tu su i arhivske snimke Fellinija na setu, izrezane i nikad viđene scene iz najpoznatijih filmova - njegovi setovi i njegovi filmovi stvaraju slike koje izgledaju kao stvarnost, ali nisu; vidimo razlike i rezultate. (mymovies.it)
   Maestrove priče isprepletene su s pričama suradnika. Među nemontiranim scenama preuzetim iz njegovih remek-djela, Fellini otkriva da je prije svega bio talentirani "lažljivac". Dokumentarni filmovi ovakvog tipa znaju biti razočaranja, uglavnom se sastoje od više ili manje zanimljivih i pretpostavljenih anegdota iza kulisa. Pettigrew izbjegava zamku pozivajući birane svjedoke (Benigni, ali prije svega Stamp i Sutherland) i govoreći jednom ne toliko o "javnoj osobi" talijanske kinematografije, već o teoretičaru i umjetniku. Rezultat je neobičan, gdje je pridjev lažljivac ekvivalent za stvaralac. O svjetovima, o slikama, o viziji kina kao pedantne i kontinuirane kreacije u kojoj genij mora odgovarati organizaciji. I na kraju postoji prava nostalgija. (iiczagabria.esteri.it)   
   Fellini sjedi u stolici i tiho priča o svom životnom djelu. On je sve ono što osobe u profesionalnom svetom poslu kao što su svećenici, biskupi, rabini i ostali, pokušavaju biti, a nikada nisu... istinski pun ljubavi, ljubazan, nježan. Divnu Fellinijevu naraciju pomažu Donald Sutherland, Terrance Stamp, snimatelji, pisci, tehničari i naravno isječci iz filmova. Ako se smatrate filmofilom NE PROPUSTITE! (stuhh2001 / imdb.com)

https://www.imdb.com/title/tt0314062/?ref_=fn_al_tt_1

 

SRIJEDA / 29.06.

RUPA

Il Buco, 2021.
17:30 sati



Il Buco, 2021. Michelangelo Frammartino, 93 min. IT/DE/FR
Scenarij:
Michelangelo Frammartino, Giovanna Giuliani
Uloge: Paolo Cossi, Jacopo Elia, Denise Trombin, Nicola Lanza, Antonio Lanza, Leonardo Larocca, Claudia Candusso, Mila Costi, Carlos Jose Crespo
   Tijekom ekonomskog booma 1960-ih na bogatom sjeveru Italije gradi se najviša europska zgrada. Na drugom kraju zemlje mladi speleolozi istražuju najdublju europsku spilju u zabačenoj i netaknutoj Kalabriji. Prvi put dosegnuto je dno ponora Bifurto, koje se nalazi 700 m ispod Zemlje, i njegova tiha crnoća. Stanovnici malenog susjednog sela ne osvrću se na pothvat ovih uljeza, no itekako ih primjećuje stari pastir u ravnici Pollino čiji se samotnjački život počinje isprepletati s putovanjem koje poduzima grupa istraživača.
    Frammartinov treći film „Rupa” snimljen je u južnoj Italiji, na granici susjednih regija Kalabrija i Basilicata koje ga i dalje nadahnjuju i gdje su snimljena sva njegova prethodna djela. Poput antropologa Frammartino zahvaća nepoznate dubine života i prirode te oživljava zaboravljene tradicije kroz film kao mistično iskustvo. Djelo je to organske ljepote – gotovo bez riječi.(na filmskom festivalu u Veneciji dobio je posebno priznanje žirija)
     ...veliki film o Mediteranu: o prostoru koji je - baš kao i u Frammantinovom filmu- rastrzan pokušajima i (ne)uspjesima modernizacije. (Jurica Pavičić, JL)
   "Rupa" je film o vremenu i njegovu neumitnom prolasku, početku i kraju nečega, uključujući spokojan način života i život sam. (Marko Njegić, SD)
   Frammantinov film naoko se bavi jednom davnom i zapravo ne-tako-izuzetnom speleološkom ekspedicijom. No - u zbilji se bavi zapravo nečim kudikamo krupnijim, nečim što i nas dodiruje kao društvo. "Il buco" je film o paralelnim društvima: onima usisanim u modernizaciju i onima koje je ona zaobišla. (Jurica Pavičić, JL)
   „ll Buco” je vizualno čudo koje potvrđuje staru izreku o tome da slika vrijedi tisuću riječi. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   „ll Buco” dokazuje da kino još uvijek ima sposobnost zapanjiti na vrlo nevin, dječji način kao medij u kojem svjetlo osvjetljava crni ekran stvarajući ljepotu. (Lee Marshall / Screen International)

https://www.imdb.com/title/tt11012320/?ref_=nv_sr_srsg_0

GLAS S MJESECA

La voce della luna, 1990.
20:00 sati



PROPUŠTENI FELLINI:
La voce della luna, 1990. 115 min.
Scenarij:
Federico Fellini, Ermanno Cavazzoni, Tullio Pinelli prema romanu „Il poema dei lunatici” Ermana Cavazzonija
Uloge: Roberto Benigni, Paolo Villaggio, Nadia Ottaviani, Marisa Tomasi
   Ako bi  svi malo utihnuli, možda bismo nešto i razumjeli. (završna misao posljednjeg Fellinijevog filma 'La voce della luna', iz 1990.)
   Posljednji film redatelja svojevrsni je povratak kući, smješten u Emiliju-Romagnu, regiju iz koje Fellini potiče. Dvojica velikih talijanskih komičara, Roberto Benigni i Paolo Villaggio, predvode ovu fantaziju koja spaja niz nadrealnih i bizarnih scenarija. Benignijev Ivo upravo je pušten iz duševne bolnice, ali još uvijek čuje proganjajuće glasove. Villaggiov Adolfo nestabilni je bivši župan opsjednut teorijama zavjere. Obje „lude“ lutaju naokolo i susreću se s daleko luđim situacijama u filmu koji donosi prodornu kritiku masovne kulture i suvremenog života.
  Potrošačko društvo kritizirano u „La Dolce Vita” preselilo se u predgrađa gdje nekomunikacija, sebičnost, voajerizam i duhovno siromaštvo karakteriziraju kaos postojanja masovnih medija. Tri godine prije nego što je umro od srčanog udara u 73. godini, Fellini pokreće energičan napad na medijske mogule - poput Silvija Berlusconija - i pandemoniju suvremenog društva sugerirajući bijeg u tišinu kao sredstvo za izlječenje psihe.
   Ako se „Glas s mjeseca” previše predvidivo poigrava s fellinijevskim pojmovima, veličanstvenost filma leži u kolebljivim molbama i stavovima iza zavjese spektakla od čega se Fellini nikada nije odmakao. (Nicholas Bell / IONCINEMA.com)
  Jedan od najboljih Fellinijevih filmova i jedan od najpodcijenjenijih filmova. Remek-djelo koje zadržava sve odlike maestrove karijere. (rockisforever / imdb.com)

https://www.imdb.com/title/tt0098606/?ref_=nv_sr_srsg_0

ČETVRTAK / 30.06.

PRIČA O MOJOJ ŽENI

The Story of My Wife / A Feleségem Története, 2021.
17:00 sati



The Story of My Wife / A Feleségem Története, 2021. Ildikó Enyedi, 169 min. HUN
Scenarij:
Ildikó Enyedi po romanu Milana Fusta
Uloge: Lea Seydoux, Louis Garrel, Gijs Naber, Luna Wedler
   Romantična drama „Priča o mojoj ženi“ grandiozna je adaptacija istoimenog romana autora Milana Fusta iz 1942. godine.
   Sama priča, varijacija na legendu o Letećem Holandezu, radnjom je smještena u dvadesete godine prošlog stoljeća. U njoj se brodski kapetan Jakop Storr u lokalnom kafiću s prijateljem okladi da će oženiti prvu ženu koja će ući u bar… a tada ulazi mlada Lizzy.
   Fustov roman prvi put je objavljen u Mađarskoj 1942. godine (u RH je objavljen 1961. U prijevodu Kalmana Mesarića), ali je na engleski preveden tek krajem osamdesetih, kada je postao književnom senzacijom. Film je režirala mađarska redateljica Ildikó Enyedi čiji je prethodni film „Tijelo i duša“ pobijedio na filmskom festivalu u Berlinu. Ovo joj je prvi film na engleskom jeziku i premijerno je prikazan na festivalu u Cannesu.
   Adaptacija napravljena s velikom pažnjom, ogromnim poštovanjem i poniznošću. (Vigh Martin / filmtett.ro)
   „Priča o mojoj ženi” gledljiva je i dirljiva unatoč svim svojim nedostacima. (Carson / Timar Clapper)
   Léa Seydoux zaokuplja našu pažnju kao njegova supruga, zaintrigiravši nas čak i kada priča gubi nit. (Frank J. Avella / Edge Media Network)
   Predivan film o ljubavi, ljubomori i filozofiji. (tothgergo / imdb.com)

https://www.imdb.com/title/tt8205028/?ref_=fn_al_tt_1

IN MEMORIAM VANGELIS: VATRENE KOČIJE

Chariots of Fire, 1981.
20:00 sati



Chariots of Fire, 1981. Hugh Hudson, 124 min. UK
Scenarij:
Colin Welland
Uloge: Ben Cross, Ian Charleson, Nicholas Farrell
   Dobitnik četiri Oscara, uključujući i onaj za najbolji film, pripovijeda istinitu priču o dvojici britanskih sprintera koji se natječu za zlatnu medalju na Olimpijskim igrama u Parizu 1924. godine. Harold Abrahams, sportaš židovskog podrijetla, trči kako bi nadjačao predrasude i postigao osobnu slavu; njegov rival, Eric Liddell, pobožan Škot koji vjeruje da trčanjem može najbolje odati počast Bogu te odbija nastupati nedjeljom.
   Film nostalgije utemeljen na istinitim sportskim događajima, čiji je značajan međunarodni komercijalni i kritičarski uspjeh jedan od vrhunaca kratkotrajnog preporoda britanske produkcije 1980-ihPrvi igrani film H. Hudsona lirskog je ugođaja, vizualno uglađen i s dinamičnim scenama priprema i utrka u kojima je stupnjevanje emocionalnog intenziteta postignuto upotrebom usporenog (i zaustavljenog) pokreta te Vangelisove elektrononske glazbe koja je postala uzorom za uglazbljivanje sentimentalnih prikaza herojskih pothvata. Odbacujući patetično rodoljublje, film upućuje na slojevitije osobne motive koji potiču natjecanje te slavi individualnost i ljudski duh, ali i britansku tradiciju, a uvjerljivosti cjeline pridonijele su i glumačke karakterizacije. (D.Primorac / HFL)
      U vremenu kada su testovi na droge i sintetička vlakna zamijenili naklonost i moral, priča o dvoje trkača koji se međusobno natječu na Olimpijskim igrama 1924. ima jednostavnu, nesmanjenu snagu. Od početne scene blijedih mladića koji jure bosi po plaži, puni nade i ushićenja, podržani Vangelisovom sada poznatom himnom, film je krajnje uvjerljiv. (Kate Muir / The Times)

https://www.imdb.com/title/tt0082158/?ref_=fn_al_tt_1
https://mixer.hr/glazba/mixmusic/in-memoriam-vangelis-pionir-new-age-elektronike-i-filmskih-scoreova-koji-je-radio-razliku/
https://www.muzika.hr/vangelis/

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn (2,65 €)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn (1,99 €) po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn (1,33 €) po osobi

Godišnja iskaznica
Cijena godišnje iskaznice za kinoteku iznosi:
200,00 kuna (26,54 €) - zaposlene osobe
150,00 kuna (19,91 €) - nezaposlene osobe, umirovljenici, studenti i đaci, uz predočenje dokaza o statusu za koji se koristi popust

Uz kupnju godišnje iskaznice ostvaruje se popust od 50% na kupnju ulaznica.

Iskaznicu može koristiti samo osoba na čije ime glasi.

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn (1,33 €) po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn (39,82 €) po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA