PROGRAM KINOTEKE Kolovoz 2022.

UTORAK / 02.08.

Witches from Eastwick, 1987. George Miller, 118 min. US
Scenarij:
Michael Cristofer prema romanu "The Witches of Eastwick" Johna Updikea
Uloge: Jack Nicholson, Cher, Susan Sarandon, Michelle Pfeiffer, Veronica Cartwright
 
   Ne mislim da su muškarci odgovor na sve. (Alex / Cher)
   Zašto onda uvijek na kraju pričamo o njima? (Jane / Susan Sarandon)

   U Eastwick stiže ekscentrični Daryl Van Horne (jedna od najboljih uloga u karijeri velikog Jacka Nicholsona), hedonist koji ruši sve konvencije i unosi nemir u provincijski, do tada i dosadni gradić. Nemir koji privlači Alexandru, Jane i Suki koje ne mogu odoljeti šarmu, ali i različitosti novog stanovnika Eastwicka. No, nakon što dijabolični Van Horne iznevjeri njihova očekivanja slijedi osveta.
   „Vještice“ iz Eastwicka snimljene su na originalan način i svoju klasičnu temu iznijele su zabavno i upečatljivo, zbog čega se i njima vrlo rado vraćamo.  (www.teklic.hr)
   Hollywood ovdje čini sve što je potrebno, uključujući i (slobodniju) obradu originalne knjige Johna Updikea kako bi nam pružio jednu blistavu priču o vješticama punu iznenađenja. (Washington Post)
   Uloga za koju je rođen Jack Nicholson. (Chicago Sun Times)
   Film s tri glavne ženske uloge kojima muškarac ipak nekako krade fokus. Ta vrsta kontradiktornosti ono je što čini „Vještice iz Eastwicka“ tako provokativnim filmom 30 godina nakon što je postao hit na blagajnama, a posebno sada, kada postoji toliko javnih rasprava o borbama žena da se istaknu u društvu u kojem muškarci imaju većinu moći. (Jen Chaney / www.vulture.com)
   Johnu Updikeu vjerojatno nije bilo drago kada je vidio što su scenarist Michael Cristofer i redatelj George Miller napravili njegovoj knjizi... ali ovaj film je još BOLJI zbog toga što su oni učinili! Ludujući između scena lagane fantazije, sveobuhvatnog horora i ekstremnih događaja, film je divlje maštovit i užasno zabavan. S Jackom Nicholsonom kao samim vragom, stvari jednostavno ne mogu biti bolje od toga! Zapravo, cijela glumačka ekipa je vrlo dobro odabrana, sa sjajnim izvedbama. (G-man / imdb)

   Bilo mi je fascinantno, zabavno i na trenutke lijepo. (Scott Ross / News & Observer)
https://www.imdb.com/title/tt0094332/?ref_=nv_sr_srsg_7

 

UTORAK / 09.08.

Il Postino, 1997. Michael Radford, 108 min. IT/FR/BE
Scenarij:
Anna Pavignano, Michael Radford, Furio Scarpelli, Giacomo Scarpelli, Massimo Troisi prema priči Furija i Giacoma Scarpellija (priča prema romanu "Ardiente Paciencia" Antonija Skármete)
Uloge: Massimo Troisi, Philippe Noiret, Maria Grazia Cucinotta

   Poezija ne pripada onima koji je pišu; pripada onima kojima je potrebna. (Mario Ruoppolo / Massimo Troisi)

   Radnja filma se temelji na anegdoti iz života poznatog čileanskog pjesnika i nobelovca Pabla Nerude. Zbog svojih komunističkih uvjerenja dotični je često bio prisiljen na progonstvo i u jednom planinskom selu se sprijateljio s usamljenim poštarom. O tome prijateljstvu je 1983. u Čileu snimljen film u režiji Antonija Skármete. Massimo Troisi otkupio je filmska prava, a u ovom slučaju priča je premještena u Italiju s početka 50-ih godina.
   Mario Ruoppolo, sin je ribara na jednom malom talijanskom otoku, koji se često prehladi na moru i ne može nastaviti obiteljsku tradiciju. Od besposlice ga spašava lokalni poštar, kojemu je potreban netko da odnosi gomile pošte za usamljenog čileanskog prognanika Nerudu, kojega obožavaju žene. Mario se s vremenom sprijateljuje sa svojim jedinim mušterijom, i kroz razgovore s njim otkriva vlastiti pjesnički talent. Njega će koristiti kada se bude zaljubio u seosku konobaricu Beatrice, ali će mu sreća biti kratka vijeka.
   Romantika, prekrasne riječi i ljepota Italije. (Scott G. Mignola / Common Sense Media)
   Prekrasno djelo koje poštuje riječi, metafore i inspiraciju. Oda poeziji, gracioznosti i jednostavnosti. (Jan Marc M / rotten tomatoes)
   Gledajući „Poštara“, pogotovo smrtno bolesnog Troisija kojemu je vještim Radfordovim kadriranjem sakriveno pravo stanje zdravlja, kritičaru je teško o tom filmu suditi uobičajenim kriterijima. Nije jednostavno naći mane filmu za kojeg je jedan od glumaca doslovno žrtvovao vlastiti život. Ali, ma kako taj zadatak bio nezahvalan, to se i ne može izbjeći. Doduše, Radford, koji se u lingvističkoj noćnoj mori „Poštara“ (engleski, talijanski, francuski, španjolski) našao kao riba u vodi, uistinu jest vješt režiser. I glumci su odlični - od Troisija koji skromnim gestama i patničkim izrazom lica daje jednu od nezaboravnih kreacija, preko uvijek pouzdanog francuskog glumca Noireta do cijelog niza lokalnih talijanskih snaga (i, naravno, zamamne južnjačke ljepotice Marie Grazie Cucinotte). Kadriranje je također izvrsno, ali se već u sceni gledanja filmskih žurnala vidi kako je sa "zeligiranjem" novosnimljenog materijala Radford mogao biti blizu savršenstva. Ipak, najveći nedostatak filma jest njegov kraj, koji uznemirujuće korespondira s pravom tragedijom iza kamera, a koji je mogao biti lišen nepotrebnih ilustracija. Ipak, „Poštar“ je jedan duboko human, pošten i nadasve romantičan film, koji u nekoliko riječi ili kadrova reći više nego prosječan holivudski film u dva sata. (Dragan Antulov / purger.com)
   „Il Postino“ dirljivo istražuje teme ljubavi i prijateljstva kroz osjetljivo prikazane - i lijepo odglumljene - odnose u Italiji 1950-ih. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Strast za izgovorene riječi, metafore, citati, parafraze, plima i oseka rime, ljepota oceana, velika žrtva velikog umjetnika - predstavljam vam jednostavnu priču o prijateljstvu. (Milos Itić / www.filmovipreporuke.com)
   Massimo Troisi je jedan od najvećih Italijanskih komičara. Komičar inteligencije, komičar intelekta i komičar osjećanja koji je odbijao govoriti talijanski. Koristio je svoj maternji, napoletanski, ne dijalekt, već jezik. Kroz svakodnevne situacije, kopao je po duši gledatelja i prenosio im jednostavnost običnog čovjeka, s dozom komedije svojstvene besmrtnim tragičarima i dramaturzima. Um i pamet običnog čovjeka, jezik i ekspresionizam s prljavih napuljskih kamenih pločnika gdje se pljuje, rađa, igra nogomet i umire. Njegova komedija je lišena licemjernosti i uštogljenosti falšeg „visokog“ društva. „Il Postino“ je njegov posljednji film i jedini koji ima nominaciju za oscara. (www.hellycherry.com)

https://www.imdb.com/title/tt0110877/?ref_=fn_al_tt_1

 

UTORAK / 16.08.

KINOTEKA NA BAČVICAMA: OPASNO MORE

Dead Calm, 1989.
21:00 sati



Dead Calm, 1989. Phillip Noyce, 95 min. AUS
Scenarij:
Terry Hayes po romanu "Dead Calm" Charlesa Williamsa
Uloge: Nicole Kidman, Sam Neill, Billy Zane
   Pomažući brodolomcu na morskoj pučini bračni par učini kobnu pogrešku...
   John Ingram i njegova supruga Rae uživaju ploveći po Tihom oceanu. Njihovu plovidbu iznenada prekida Hughie, jedini preživjeli na oštećenom brodu. Skeptičan, John ne vjeruje sasvim u njegovu priču. Odlazi istražiti brod, i otkriva pravu istinu. Nakon što Hughie saznaje gdje je John, preuzima kontrolu nad njihovom jedrilicom ali i nad njegovom suprugom Rae.
   Izvanredan proboj za Nicole Kidman, koja daje ovom feminističkom trileru sve što zaslužuje, i više od toga. (Josh Larsen / LarsenOnFilm)
   Iako nije uvijek posve vjerodostojan (u odnosu na roman), „Dead Calm“ je izvrsno produciran i inventivno režiran. (Variety)
   Znači, Australija, more, tri lika, dosta dobre stare napetosti – znaju ti australci kako se neke stvare rade. Nije ni čudo što ih svako malo Hollywood lovi i mami da pređu kod njih. Još da im ostavi kreativnost. (deckardovkutak.wordpress.com)
   U cijelom filmu Nicole Kidman je izvrsna i liku Rae daje pravu upornost i energiju. (David Stratton /  Variety)
   Noyceova režija impresivno se kreće od senzualne nježnosti (između muža i žene) do horora koji vas drži na rubu sjedala. (Desson Howe / The Washington Post)

   Film se temelji na romanu Charlesa Williamsa iz 1963. godine, koji je prvi za ekranizacijupripremao  Orson Welles. Ali, snimanje je prekinuto 1970. godine, a definitivno je projekt „The Deep“ napušten 1973. smrću glavnog protagonista Laurencea Harveyja.
https://www.imdb.com/title/tt0097162/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 23.08.

KINOTEKA NA BAČVICAMA: DODIR ZLA

Touch of Evil, 1958.
21:00 sati



Touch of Evil, 1958. Orson Welles, 111 min. US
Scenarij:
Orson Welles prema romanu "Badge of Evil" Whita Mastersona
Uloge: Charlton Heston, Janet Leigh, Orson Welles, Joseph Calleia, Akim Tamiroff, Marlene Dietrich, Zsa Zsa Gabor
   U kompleksnom istraživanju lika i moralnosti, Orson Welles glumi rasističkog kapetana Hanka Quinlana, grotesknu, problematičnu i moćnu figuru koja vodi svoj mali grad na američkoj granici prema svojoj verziji zakona. Quinlanova brutalnost i vulgarnost sušta su suprotnost idealizmu i plejboj izgledu Charltona Hestona kao Mikea Vargasa, meksičkog detektiva koji pokušava ukloniti Grandija, opasnog narko bossa.
   U početku „dočekan na nož“ od starne filmskih kritičara, „Dodir zla“ stekao je popularnost među europskom publikom i osvojio glavne nagrade na Svjetskom filmskom festivalu u Bruxellesu 1958. godine. Tijekom 1970-ih njegova je reputacija obnovljena i sada se naširoko smatra jednim od najboljih Wellesovih filmova i jednim od najboljih noir filmova klasične ere.
   Umjetnički inovativan i emocionalno privlačan, klasični noir Orsona Wellesa vizualna je poslastica, ali i mračni, zlokobni triler. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Wellesov redateljski povratak u Hollywood - nakon 10 godina - jedan je od posljednjih dragulja klasičnog noir razdoblja od 40-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća. (V.Ž.)
   Gospodin Welles je briljantna vreća trikova. (Howard Thompson / The New York Times)
   Jedan od najboljih film noira uopće u kojem posebice fascinira uvodna sekvenca, ali i lik šerifa kojeg sam Welles tumači dojmljivo kao čovjeka većeg od života. (Tomislav Kurelec)
   Ugledni kritičar Roger Ebert 1998. je dodao „Dodir zla“ na svoj popis omiljenih filmova. Pohvalio je glavne i sporedne glumce te ustvrdio da fototografija "nije samo razmetanje", već je korištena za dodavanje dubine složenoj radnji prikazivanjem međuljudskih veza i "zarobljavanjem [likova] u istim kadrovima". Ebert je također nagađao da je Wellesova uloga polu-autobiografska, demonstrirajući opsesivnu želju za kontrolom koja je vjerojatno paralelna s Wellesovim životom i karijerom.
   Počelo je s probama. Probali smo dva tjedna prije snimanja, što je bilo neobično. Prepisali smo većinu dijaloga, svi mi, što je također bilo neobično, a g. Welles je želio čuti naše sugestije. U konačnici, sve je prštalo od kreativnosti i energije, a gospodin Welles želio je iskoristiti svaki trenutak. Učinio je da osjećate aktivno uključeni u prekrasan događaj koji se događao pred vašim očima. (Janet Leigh)

https://www.imdb.com/title/tt0052311/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 30.08.

KINOTEKA NA BAČVICAMA: RED ROCK WEST

Red Rock West, 1993.
21:00 sati



Red Rock West, 1993. John Dahl, 98 min. US
Scenarij:
John Dahl, Rick Dahl
Uloge: Nicolas Cage, Dennis Hopper, Lara Flynn Boyle, Timothy Carhart, J. T. Walsh
   Mike je bivši marinac koji tumara Wyomingom trošeći posljednje zalihe u očajničkom pokušaju da se dočepa posla. Kada ga u gradiću Red Rock vlasnik bara zamijeni za izvjesnog Lylea, tipa iz Teksasa kojega treba radi nekog posla, on prihvaća taj poklon sudbine. Naravno ne sluti da je to samo početak niza iznenadnih obrata i situacija u kojima će mu život stalno visiti o koncu.
   „Red Rock West“ je skriveni neo-noir dragulj s nekoliko divnih pukotina na površini – i prilika da vidite Laru Flynn Boyle, Nicolasa Cagea, Dennisa Hoppera i JT Walsha u sjajnim izdanjima s početka (njihovih) slavnih 90-tih. (rotten tomatoes / konsenzus kritičara)
   Blago koje čeka da bude otkriveno. (Richard Harrington / The Washington Post)
   Strašno ugodan, pametno odglumljeni triler. (Caryn James / The New York Times)
   Pored izvrsnog scenarija i izvrsne režije valja pohvaliti i odlične glumce. Uz hladnu Laru Flynn Boyle i bedasto-poštenog Cagea valja pohvaliti izvanrednog Dennisa Hoppera koji je dao jedan dosta složen lik, sasvim različit od uobičajenih psihopata i zlikovaca kakvima je obilovala njegova karijera. Za njim ništa ne zaostaje ni epizodist J.T. Walsh, kojeg dosada nismo imali prilike prečesto zapažati, ali koji je u „Red Rock Westu“ dokazao i da drugoligaši imaju svoje svijetle trenutke. Ukratko, „Red Rock West“ je ne samo dobar film, nego film koji odskače u svemu ne samo od prosjeka, nego i od prve lige naše video-ponude. Riječ je o gotovo savršenom ostvarenju kojeg ne samo svaki filmofil, nego i svatko željan zabave jednostavno mora pogledati. (Dragan Antulov, 1995. www,purger.com)
   U neka davna vremena Dahl je snimao filmove, odlične filmove. Jedan od njih je film noir “Red Rock West”. Mračan i nasilan, ispunjen crnim humorom “Red Rock West” pripada skupini filmova u kojima je Cage ostvario najbolja glumačka izdanja. Uz Cagea izvrstan je i Dennis Hopper kao i fatalna Lara Flynn Boyle. (Tihomir Polančec, goodtalking.hr)
   Biser iz ranih 90-tih koji je nekako ostao po strani. Neo noir triler s elementima vesterna, jednostavne priče s par twistova, s Nicolasom Cageom u najboljim godinama, majstorski režiran, predivne fotografije i upečatljive glazbe. (warhead, bug.hr)
   “Red Rock West” inteligentan je, emotivan i vrlo okrutan triler sa čvrstom moralnom vertikalom dobra i zla, naivnosti i izopačenosti ljudske naravi, te strukturom prevara i obrata sazdanih u najboljoj tradiciji klasičnoga filma noira. (Jure Pepur, kinoljubac.com)

https://www.imdb.com/title/tt0105226/

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn (2,65 €)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn (1,99 €) po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn (1,33 €) po osobi

Godišnja iskaznica
Cijena godišnje iskaznice za kinoteku iznosi:
200,00 kuna (26,54 €) - zaposlene osobe
150,00 kuna (19,91 €) - nezaposlene osobe, umirovljenici, studenti i đaci, uz predočenje dokaza o statusu za koji se koristi popust

Uz kupnju godišnje iskaznice ostvaruje se popust od 50% na kupnju ulaznica.

Iskaznicu može koristiti samo osoba na čije ime glasi.

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn (1,33 €) po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn (39,82 €) po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA