PROGRAM KINOTEKE Studeni 2022.

SRIJEDA / 02.11.

HELMUT NEWTON - PERVERZIJA I LJEPOTA

Helmut Newton: The Bad and the Beautiful, 2020.
17:30 sati



Helmut Newton: The Bad and the Beautiful, 2020. Gero von Boehm,  93 min. DE
    Ikona modne fotografije
.
    Jedan od najvećih majstora fotografije, Helmut Newton, proslavio se istražujući žensku formu, a njegov kultni status nastavio je živjeti dugo nakon njegove tragične smrti u prometnoj nesreći u Los Angelesu 2004. Newton je radio širom svijeta, od Singapura do Australije, od Pariza do Los Angelesa, no weimarska Njemačka ostala je vizualna okosnica njegova opusa. Newtonov jedinstven i začudan način prikazivanja žena oduvijek je dolazio s pitanjem: je li svoje subjekte osnaživao ili ih je predstavljao kao seksualne objekte? Kroz niz iskrenih razgovora s Grace Jones, Charlotte Rampling, Isabellom Rossellini, Annom Wintour, Claudiom Schiffer, Marianne Faithfull, Hannom Schygullom, Nadjom Auermann i Newtonovom suprugom June (odnosno fotografkinjom Alice Springs), ovaj dokumentarac govori o njegovoj ostavštini i pokušava odgovoriti na pitanja o temama koje se provlače kroz srž njegova životnog djela – stvaranje provokativnih i subverzivnih slika žena. Film također sadrži Newtonove kućne filmove, arhivske snimke (uključujući žustru raspravu sa Susan Sontag) te, naravno, gomile legendarnih Newtonovih fotografija. Rezultat: uzbudljivo zabavan prikaz kontroverznog genija.
   Fascinantan film. (Cath Clarke / Guardian)
   Dokumentarac Geroa von Boehma živopisni je, iako hagiografski uvid u karijeru najikonoklastičnijeg modnog fotografa 20. stoljeća. (Ryan Lattanzio / IndieWire)
   Zadivljujući dokumentarac, bogat i sadržajem i formom, uspijeva prikazati portret koji odražava razinu složenosti koja nadilazi ljepotu i perverziju, sve do zone u kojoj svatko od nas prosuđuje inspiraciju prema vlastitim posebnim standardima.(Cineuropa)

https://www.imdb.com/title/tt10370644/?ref_=fn_al_tt_1

VOJSKA SJENA

L'armée des ombres, 1969.
19:30 sati



JEAN-PIERRE MELVILLE 1917. - 1973.
L'armée des ombres, 1969., 145 min. FR/IT
Scenarij:
Jean Pierre Melville
Uloge: Lino Ventura, Simone Signoret, Jean-Pierre Cassel
   Adaptacija romana Josepha Kessela oslikava neglamurozan portret francuskog pokreta otpora tijekom Drugog Svjetskog rata. Philippa Gerbiera odao je doušnik i tako je dospio u zloglasni nacistički kamp. Premda Gerbier uspijeva pobjeći i pridružiti se pokretu otpora u okupiranom Marseillesu, osvetivši se pri tome doušniku koji ga je izdao, on potiho mora nastaviti beskonačnu bitku protiv nacista u napetoj, nepovjerljivoj i paranoičnoj atmosferi.
   Djelo književnika i novinara Josepha Kessela (1898.–1979.) “Vojska sjena” izdano u Alžiru 1943., izvan dohvata kolaboracionističke francuske vlade, fikcija je nastala nakon što je autor sastavio dokumentaciju koja obuhvaća mnoštvo realnih i preciznih situacija, za koje je autor čuo i koje je on naknadno presložio i književno uredio.
   Riječ je o jednoj o najdojmljivijih filmskih priča o pripadnicima francuskog Pokreta otpora, snimljenoj u matičnoj kinematografiji (točnije francusko-talijanskoj koprodukciji) koja se odlikuje gotovo dokumentarističkim prikazom životnih nedoumica i ilegalnog rada boraca protiv nacističke okupacije Francuske.
   Likovi pripadnika pokreta otpora srodni su onima gangstera iz drugih redateljevih filmova; i jedni i drugi pokušavaju stoičkim ritualima pronaći distancu od izvanjskog svijeta; i jedni i drugi slijede apstraktne kodove na čiju temeljnu neostvarivost i inherentno unutarnje proturječje redatelj neprestano upućuje usredotočavanjem na trenutke rasapa koji potom uvjetuju daljnju (neizbježno tragičnu) sudbinu likova, ponajprije na motiv neizbježne izdaje, pri čemu razloge postupaka likova ostavlja uglavnom nerazjašnjenima. (Bruno Kragić / HFL)
   Film koji treba vidjeti i uživati u njegovoj moralnoj veličini. (Andrew Sarris / Observer)
   Od prvog pogleda na njemačke vojnike koji gaze pored Slavoluka pobjede do postskriptuma koji opisuje sudbinu likova čija je moralna konfuzija previše stvarna, „Vojska sjena“ je film svog vremena - i našeg vremena. (Peter Travers / Rolling Stone)
   Za razliku od romantičnih slika boraca za slobodu koje su ovjekovječili popularni mediji, Melvilleov film lišen je obožavanja samodopadnih heroja. (Marjorie Baumgarten / Austin Chronicle)

https://www.imdb.com/title/tt0064040/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 03.11.

SIGURNO MJESTO

Sigurno mjesto, 2022.
17:30 sati



Sigurno mjesto, 2022. Juraj Lerotić, 102 min.
Scenarij:
Juraj Lerotić
Uloge: Juraj Lerotić, Snježana Sinovčić, Goran Marković
   Traumatski događaj – iznenadni pokušaj suicida – otvara procijep u svakodnevnom životu tročlane obitelji. Njihov život se mijenja iz temelja, kao da su uvučeni u rat nevidljiv svima ostalima. Radnja je reducirana na ono najakutnije, kratak vremenski period i situaciju koja se svodi na najvažnije – spasiti bližnjega.
   Ova potresna intimna drama, temeljena na osobnom iskustvu redatelja, hrvatski je kandidat za Oscara.
   Juraj Lerotić u “Sigurnom mjestu” razornu priču o samoubojstvu pripovijeda dostojanstveno i točno, opisujući zločinački nemar javnozdravstvene birokracije i traumu koju ona uzrokuje bližnjima, a uz to, možda i važnije, destigmatizirajući žrtve suicida na način koji ranije nismo vidjeli u hrvatskom filmu. (Alexandra Bogos / lupiga.com)
   U toj niski - kvalitetnih dugometražnih debija unutar hrvatske kinematografije - “Sigurno mjesto” je jedan od najboljih filmova, a svakako najhrabriji i najosobniji, bez presedana unutar hrvatske kinematografije. Splitski redatelj pretočio je bolnu tragediju vlastite obitelji u scenarij filma (samoubojstvo brata), a zakoračio je i ispred kamere svoga prvijenca i okušao se prvi put kao glumac, maksimalno otežavši sebi posao... Film zaslužuje sve nagrade i kandidaturu za Oscara. (Marko Njegić, SD)
   Scenarist, redatelj i glavni glumac Juraj Lerotić oslanja se na mučno osobno iskustvo u ovom izuzetno staloženom i dirljivom dugometražnom debiju. (Guy Lodge / Variety)

   Filmski festival u Locarnu 2022.  Najbolja režija, najbolji glumac (Goran Marković), najbolji debitantski dugometražni film
   Sarajevo Film Festival 2022. Srce Sarajeva za najbolji film; Srce Sarajeva za najboljeg glumca (Juraj Lerotić); nagrada CICAE, nagrada Cineuropa
https://www.imdb.com/title/tt21230074/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

ŽENA KRALJ

The Woman King, 2022.
20:00 sati



The Woman King, 2022. Gina Prince-Bythewood, 135 min. US
Scenarij:
Dana Stevens prema priči Marije Bello
Uloge: Viola Davis, Lashana Lynch, John Boyega, Hero Fiennes Tiffin, Maria Bello
   „Žena kralj” je fascinantna priča o Agojie, skupini ženskih ratnica koje su štitile Afričko kraljevstvo Dahomey u 19. stoljeću svojim vještinama i žestinom kakve svijet nikada nije vidio. Inspiriran istinitim događajima, „Žena kralj” prati emotivno epsko putovanje generalice Nanisca dok uvježbava sljedeću generaciju novakinja pripremajući ih za bitku protiv neprijatelja koji je odlučan u namjeri da uništi njihov način života. Za neke se stvari vrijedi boriti...
   Srećom, sve nedostatke u scenariju nadvladali su redateljica i njezina predana glumačka postava, u uzbudljivoj kinematografiji punoj amfetamina. (Kevin / Maher Times)
   Vrsta filma kakve više ne rade. (Donald Clarke / Irish Times)
   Sjajno provedeno vrijeme u kinu. Rijedak filmski događaj. (Rogan Graham / Little White Lies)
   Priče o herojstvu, odanosti, neumoljivim neprijateljima i epskim bitkama za pobjedu stare su koliko i Hollywood. „The Woman King“ ponovno čini žanr svježim. (Graeme Tuckett / Stuff.co.nz)

https://www.imdb.com/title/tt8093700/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 04.11.

RING OPSTANKA

Survivor / Harry Haft, 2021.
17:30 sati



Survivor / Harry Haft, 2021. Barry Levinson, 119 min. CA/HU/US
Scenarij:
Justine Juel Gillmer prema knjizi Alan Scott Hafta
Uloge: Ben Foster, Danny DeVito, Vicky Krieps, Peter Sarsgaard, Saro Emirze, Dar Zuzovsky, John Leguizamo
   Biografska priča o Harryu Haftu, boksaču motiviranog ljubavlju prema ženi da preživi nezamislive strahote njemačkih koncentracijskih logora. SS časnik prisiljava Harryja na borbe do smrti protiv kolega zatvorenika u jezivim gladijatorskim boksačkim mečevima. Harry uspijeva pobjeći i stiže u New York. Progonjen svojim sjećanjima i krivnjom zbog preživljavanja, ulazi u ring protiv boksačkih legendi, poput Rockyja Marciana, u nadi da će njegovo ime biti zapaženo kako bi ponovno pronašao svoju prvu ljubav.
   Zadivljujući nastup Bena Fostera u središnjoj ulozi dodatno uzdiže pristup „Ringu opstanka“ svojim teškim temama. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Ovo je izvrsno... Lijepo snimljeno i snažno odglumljeno. (Christy Lemire / FilmWeek)
   Osim jedinstvenosti priče koju priča, filmu još dvije stvari idu u prilog: Bena Fostera u glavnoj ulozi, te spoznaju o tome kako krivnja i trauma mogu dovesti osobu u crnu rupu samoprijezira. (Ty Burr / Burr's Watch List)
   “Ring opstanka” izgleda kao da je netko ubacio “Razjarenog bika” (ne “Rockyja”) u “Schindlerovu listu”. (Marko Njegić, SD
)
https://www.imdb.com/title/tt9242528/?ref_=nv_sr_srsg_0

SIGURNO MJESTO

Sigurno mjesto, 2022.
20:00 sati



Sigurno mjesto, 2022. Juraj Lerotić, 102 min.
Scenarij:
Juraj Lerotić
Uloge: Juraj Lerotić, Snježana Sinovčić, Goran Marković
   Traumatski događaj – iznenadni pokušaj suicida – otvara procijep u svakodnevnom životu tročlane obitelji. Njihov život se mijenja iz temelja, kao da su uvučeni u rat nevidljiv svima ostalima. Radnja je reducirana na ono najakutnije, kratak vremenski period i situaciju koja se svodi na najvažnije – spasiti bližnjega.
   Ova potresna intimna drama, temeljena na osobnom iskustvu redatelja, hrvatski je kandidat za Oscara.
   Juraj Lerotić u “Sigurnom mjestu” razornu priču o samoubojstvu pripovijeda dostojanstveno i točno, opisujući zločinački nemar javnozdravstvene birokracije i traumu koju ona uzrokuje bližnjima, a uz to, možda i važnije, destigmatizirajući žrtve suicida na način koji ranije nismo vidjeli u hrvatskom filmu. (Alexandra Bogos / lupiga.com)
   U toj niski - kvalitetnih dugometražnih debija unutar hrvatske kinematografije - “Sigurno mjesto” je jedan od najboljih filmova, a svakako najhrabriji i najosobniji, bez presedana unutar hrvatske kinematografije. Splitski redatelj pretočio je bolnu tragediju vlastite obitelji u scenarij filma (samoubojstvo brata), a zakoračio je i ispred kamere svoga prvijenca i okušao se prvi put kao glumac, maksimalno otežavši sebi posao... Film zaslužuje sve nagrade i kandidaturu za Oscara. (Marko Njegić, SD)
   Scenarist, redatelj i glavni glumac Juraj Lerotić oslanja se na mučno osobno iskustvo u ovom izuzetno staloženom i dirljivom dugometražnom debiju. (Guy Lodge / Variety)

   Filmski festival u Locarnu 2022.  Najbolja režija, najbolji glumac (Goran Marković), najbolji debitantski dugometražni film
   Sarajevo Film Festival 2022. Srce Sarajeva za najbolji film; Srce Sarajeva za najboljeg glumca (Juraj Lerotić); nagrada CICAE, nagrada Cineuropa
https://www.imdb.com/title/tt21230074/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

SUBOTA / 05.11.

ŽENA KRALJ

The Woman King, 2022.
17:30 sati



The Woman King, 2022. Gina Prince-Bythewood, 135 min. US
Scenarij:
Dana Stevens prema priči Marije Bello
Uloge: Viola Davis, Lashana Lynch, John Boyega, Hero Fiennes Tiffin, Maria Bello
   „Žena kralj” je fascinantna priča o Agojie, skupini ženskih ratnica koje su štitile Afričko kraljevstvo Dahomey u 19. stoljeću svojim vještinama i žestinom kakve svijet nikada nije vidio. Inspiriran istinitim događajima, „Žena kralj” prati emotivno epsko putovanje generalice Nanisca dok uvježbava sljedeću generaciju novakinja pripremajući ih za bitku protiv neprijatelja koji je odlučan u namjeri da uništi njihov način života. Za neke se stvari vrijedi boriti...
   Srećom, sve nedostatke u scenariju nadvladali su redateljica i njezina predana glumačka postava, u uzbudljivoj kinematografiji punoj amfetamina. (Kevin / Maher Times)
   Vrsta filma kakve više ne rade. (Donald Clarke / Irish Times)
   Sjajno provedeno vrijeme u kinu. Rijedak filmski događaj. (Rogan Graham / Little White Lies)
   Priče o herojstvu, odanosti, neumoljivim neprijateljima i epskim bitkama za pobjedu stare su koliko i Hollywood. „The Woman King“ ponovno čini žanr svježim. (Graeme Tuckett / Stuff.co.nz)

https://www.imdb.com/title/tt8093700/?ref_=fn_al_tt_1

RING OPSTANKA

Survivor / Harry Haft, 2021.
20:00 sati



Survivor / Harry Haft, 2021. Barry Levinson, 119 min. CA/HU/US
Scenarij:
Justine Juel Gillmer prema knjizi Alan Scott Hafta
Uloge: Ben Foster, Danny DeVito, Vicky Krieps, Peter Sarsgaard, Saro Emirze, Dar Zuzovsky, John Leguizamo
   Biografska priča o Harryu Haftu, boksaču motiviranog ljubavlju prema ženi da preživi nezamislive strahote njemačkih koncentracijskih logora. SS časnik prisiljava Harryja na borbe do smrti protiv kolega zatvorenika u jezivim gladijatorskim boksačkim mečevima. Harry uspijeva pobjeći i stiže u New York. Progonjen svojim sjećanjima i krivnjom zbog preživljavanja, ulazi u ring protiv boksačkih legendi, poput Rockyja Marciana, u nadi da će njegovo ime biti zapaženo kako bi ponovno pronašao svoju prvu ljubav.
   Zadivljujući nastup Bena Fostera u središnjoj ulozi dodatno uzdiže pristup „Ringu opstanka“ svojim teškim temama. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Ovo je izvrsno... Lijepo snimljeno i snažno odglumljeno. (Christy Lemire / FilmWeek)
   Osim jedinstvenosti priče koju priča, filmu još dvije stvari idu u prilog: Bena Fostera u glavnoj ulozi, te spoznaju o tome kako krivnja i trauma mogu dovesti osobu u crnu rupu samoprijezira. (Ty Burr / Burr's Watch List)
   “Ring opstanka” izgleda kao da je netko ubacio “Razjarenog bika” (ne “Rockyja”) u “Schindlerovu listu”. (Marko Njegić, SD
)
https://www.imdb.com/title/tt9242528/?ref_=nv_sr_srsg_0

PONEDJELJAK / 07.11.

IZGUBLJENE ILUZIJE

Illusions perdues / Lost Illusions, 2021.
19:00 sati



VUKOVAR SPLITU / PREMIJERNE PROJEKCIJE
Illusions perdues / Lost Illusions, 2021. Xavier Giannoli, 139 min.
Scenarij:
Xavier Giannoli u suradnji s Yves Stavrides, prema Balzacovom djelu „Illusions perdues"
Uloge: Benjamin Voisin, Vincent Lacoste, Cécile de France, Gérard Depardieu
   Godine 1821. Lucien de Rubempré stiže u Pariz kao senzitivan, ali idealizmom ispunjeni mladi pjesnik odlučan napisati roman koji će ga proslaviti. Međutim, umjesto toga, nađe se u svijetu novinarstva čiji utjecaj i doseg se iz dana u dan širi, a sve zbog tiskanih izdanja koja postaju sve popularnijima. Pod mentorstvom ciničnog urednika Étiennea Lousteaua, Lucien prihvaća pisati hvalisave kritike kazališnih predstava primajući pritom mito te postajući sve više poznat, a sve nauštrb vlastite savjesti.
   Ovo je sjajna filmska adaptacija jednog od najvećih Balzacovih romana koju redatelj Xavier Giannoli uobličava u modernu priču o korupciji usred rađanja onoga što se danas popularno naziva „lažnim vijestima“.
  Film  odaje počast svom klasičnom izvornom materijalu prekrasno odigranom dramom koja zaraznom energijom raspetljava zamršene teme. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Giannoli točno zna koje tipke treba pritisnuti i koliko dugo, i adaptaciju prašnjavog sveska pretvara u nešto iznimno zabavno. (Bilge Ebiri / New York Magazine)
https://www.imdb.com/title/tt10505316/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 08.11.

HELMUT NEWTON - PERVERZIJA I LJEPOTA

Helmut Newton: The Bad and the Beautiful, 2020.
17:30 sati



Helmut Newton: The Bad and the Beautiful, 2020. Gero von Boehm,  93 min. DE
    Ikona modne fotografije
.
    Jedan od najvećih majstora fotografije, Helmut Newton, proslavio se istražujući žensku formu, a njegov kultni status nastavio je živjeti dugo nakon njegove tragične smrti u prometnoj nesreći u Los Angelesu 2004. Newton je radio širom svijeta, od Singapura do Australije, od Pariza do Los Angelesa, no weimarska Njemačka ostala je vizualna okosnica njegova opusa. Newtonov jedinstven i začudan način prikazivanja žena oduvijek je dolazio s pitanjem: je li svoje subjekte osnaživao ili ih je predstavljao kao seksualne objekte? Kroz niz iskrenih razgovora s Grace Jones, Charlotte Rampling, Isabellom Rossellini, Annom Wintour, Claudiom Schiffer, Marianne Faithfull, Hannom Schygullom, Nadjom Auermann i Newtonovom suprugom June (odnosno fotografkinjom Alice Springs), ovaj dokumentarac govori o njegovoj ostavštini i pokušava odgovoriti na pitanja o temama koje se provlače kroz srž njegova životnog djela – stvaranje provokativnih i subverzivnih slika žena. Film također sadrži Newtonove kućne filmove, arhivske snimke (uključujući žustru raspravu sa Susan Sontag) te, naravno, gomile legendarnih Newtonovih fotografija. Rezultat: uzbudljivo zabavan prikaz kontroverznog genija.
   Fascinantan film. (Cath Clarke / Guardian)
   Dokumentarac Geroa von Boehma živopisni je, iako hagiografski uvid u karijeru najikonoklastičnijeg modnog fotografa 20. stoljeća. (Ryan Lattanzio / IndieWire)
   Zadivljujući dokumentarac, bogat i sadržajem i formom, uspijeva prikazati portret koji odražava razinu složenosti koja nadilazi ljepotu i perverziju, sve do zone u kojoj svatko od nas prosuđuje inspiraciju prema vlastitim posebnim standardima.(Cineuropa)

https://www.imdb.com/title/tt10370644/?ref_=fn_al_tt_1

AS U RUKAVU

The Card Counter, 2021.
20:00 sati



VUKOVAR SPLITU / PREMIJERNE PROJEKCIJE
The Card Counter, 2021. Paul Schrader, 111 min.
Scenarij:
Paul Schrader
Uloge: Oscar Isaac, Tiffany Haddish, Tye Sheridan, Willem Dafoe
   Novi film redatelja i scenarista Paula Schradera, scenarista kultnog „Taksista“ donosi nam priču o Williamu Tellu, kockaru i bivšem vojniku čiji je spartanski život po kockarnicama uzdrman kada upozna Cirka, ranjivog i ljutitog mladića koji ga zatraži pomoć kako bi izvršio svoj plan osvete nad umirovljenim generalom. Tell u svom odnosu s Cirkom vidi priliku za iskupljenjem. Poduprijeti misterioznom La Lindom koja financira njihov pothvat, Tell će uskoro povesti Cirka sa sobom na put od kockarnice do kockarnice sve dok ovaj neuobičajeni trojac ne dođe do svjetskog prvenstva u pokeru koji se održava u Las Vegasu. No, držati Cirka pod kontrolom pokazuje se nemogućim zadatkom što će Tella vratiti u tamu vlastite prošlosti…
   Vođen impresivnom izvedbom Oscara Isaaca, „The Card Counter“ još je jedno važno poglavlje u dugom istraživanju Paula Schradera o čovjekovoj moralnoj odgovornosti. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Jedan od najboljih filmova ove godine. (Richard Roeper / Chicago Sun-Times)
   Filmsko ostvarenje godine? Vjerojatno ne, ali nije ni daleko od takve laskave titule. (Ivica Petrinović / e-zadar)
   "As u rukavu" ima naizgled tipičnu premisu o kockaru/pokerašu željnom iskupljenja, ali je puno više od toga i pozicionira se kao jedan od najboljih uradaka u Schraderovu redateljskom opusu. (Marko Njegić, SD)
   Neugodan, meditativan film o krivnji, riziku, odmazdi i načinu na koji Amerika funkcionira. To je također izvanredan primjer glumačke moći Oscara Isaaca. (Esther Zuckerman / Thrillist)
   Ovo je moćan film. Zreo je, ima kontrolu, zna što želi reći i to govori i scenaristički i vizualno. (Ray Lobo / Battle Royale)

https://www.imdb.com/title/tt11196036/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 09.11.

KRIVOTVORITELJ

Der Passfalscher / The Forger, 2022.
17:30 sati



VUKOVAR SPLITU / PREMIJERNE PROJEKCIJE
Der Passfalscher / The Forger, 2022. Maggie Peren, 116 min. DE
Scenarij:
Maggie Peren
Uloge: Louis Hofmann, Jonathan Berlin, Luna Wedler
   U svojim ranim dvadesetima, Cioma Schönhaus želi otkriti život, ali ima nesreću zbog toga što živi kao Židov u Berlinu 40-ih godina. Budući se najbolja skrovišta nalaze tamo gdje se odvija i najviše pretraga, Ciomi se odluči skrivati u javnosti kako bi izbjegao deportaciju. Ubacuje se u noćni život grada, koristeći identitet marinca kojeg je sam stvorio. Tijekom dana krivotvori iskaznice koristeći kist, nešto tinte i svoju mirnu ruku te na taj način spašava mnoge živote. Njegov talent ga sve više dovodi u opasnost te u jednom trenutku za njega više nema sigurnog mjesta. Dok svi oko njega padaju u kandže Nacista, on će morati riskirati bijeg u posljednji trenutak kako bi pobjegao iz grada, ali i od svog lažnog identiteta; u džepu ima posljednju krivotvorenu iskaznicu na kojoj je, ovaj put, njegovo pravo ime.
   Temeljeno na istinitoj priči, redateljica i scenaristica Maggie Peren vjeruje u snagu filma i njegove poruke. Posebno se ističe uspješna glumačka postava s mladim glumcima Lunom Wedler, Jonathanom Berlinom i Louisom Hofmannom. Potonji je u ranijim djelima uspio uvjerljivo dočarati onu mješavinu kolebljive hrabrosti, nevinosti, pa i čistoće čak i u najmračnijim vremenima, što je nesumnjivo i ključ opstanka 21-godišnjeg krivotvoritelja kojega ovdje portretira. (Berlinale Press)
   Mislim da su se ljudi tako ponašali da bi preživjeli. (scenaristica i redateljica Maggie Peren)

  „Krivotvoritelj“ na trenutke izgleda kao luda priča. Možda zbog razigranog soundtracka ili zbog glavnog lika, ali prilično je neobičan za film koji se bavi Drugim svjetskim ratom. „Već sam bila uključena u film o Drugom svjetskom ratu – Napola: Elite für den Führer, 2004. -za koji sam napisala scenarij, i nisam se htjela vraćati u to vrijeme. Ali onda sam pročitala Ciominu knjigu. Bio je i ogroman članak u New York Timesu o njegovoj priči, zainteresirao se i Hollywood, ali mislim da im je bilo teško razumjeti tadašnji svakodnevni život u Njemačkoj. Nitko zapravo ne snima filmove o tome i smatrala sam da bi bilo dobro da ljudi vide kako je to zapravo bilo, pokušavati preživjeti tada. Cioma više nije živ, ali je bio tako divna osoba. (scenaristica i redateljica Maggie Peren)
https://www.imdb.com/title/tt15403362/?ref_=fn_al_tt_1

BOB POTPALJIVAČ

Bob le flambeur,
20:00 sati



JEAN-PIERRE MELVILLE 1917. - 1972.
Bob le flambeur, 1956. 98 min. FR
Scenarij:
Jean-Pierre Melville i Auguste Le Breton
Uloge: Roger Duchesne, Isabelle Corey, Daniel Cauchy, Guy Decomble
   Sredovječni kockar i kriminalac Bob ima novčanih neprilika i odluči, unatoč upozorenjima, opljačkati kockarnicu u Dauvilleu. Sve je detaljno isplanirano, međutim policija saznaje za planirani zločin.
    Smatra se prethodnikom francuskog Novog vala. „Bob le flambeur“ je nakon premijere izazvao oduševljenje kritičara okupljenih oko uticajnog časopisa Cahiers du cinema, pri čemu se posebno isticalo njegovo oslanjanje na ikonografiju američkog film noira, ali uz daleko “opušteniji” pristup radnji, likovima i atmosferi, kao i moderni stil zbog koga će Melville kasnije biti proglašen rodonačelnikom Novog vala.
   Teško je zamisliti Melvillea kao pripadnika neke druge filmske kulture nego francuske, jer je u svakom svom djelu, koliko god bio fasciniran američkim kriminalističkim filmom i njihovim film-noirom, davao svojeručni potpis praveći jedinstvene filmove koji su se na prvu okoristili tim američkim pristupom, ali su zato mirisali šarmom Evrope i izgledali sasvim drugačije.https://www.imdb.com/title/tt0047892/?ref_=fn_al_tt_1
   Ovaj film je kao staklena snježna kugla, prodrma te i kad se taj snijeg/dojmovi u kugli slegnu, opet imamo želju da taj snijeg/dojam prodrmamo i ponovno uživamo u uzbudljivosti pokretnih slika. (Adnan Pandur / filmske recenzije)
   Zanemareno remek-djelo. (Film4)
   Bob je savršeni junak Jean-Pierrea Melvillea. (Sarah Boslaugh / TheArtsStl)
   Bob je jedinstveni primjer Melvilleova stila, oboje proizvodi američke ikonografije, a opet ukorijenjen u francuskom misticizmu i poeziji. (Brian Eggert / Deep Focus)

https://www.imdb.com/title/tt0047892/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 10.11.

MAJSTORI OD ZANATA

Sis dies corrents / The Odd-Job Men, 2021.
17:30 sati



VUKOVAR SPLITU / PREMIJERNE PROJEKCIJE
Sis dies corrents / The Odd-Job Men, 2021. Neus Ballús, 85 min. ES
Scenarij:
Neus Ballús, Margarita Melgar
Uloge: Mohamed Mellali, Valero Escolar, Pep Sarrà, Paqui Becerra, Lucía Escolar, Pere Codorniu, Aina Rue Puigoriol, Gemma Rue Puigoriol, Oriol Cervera, Alessia Bofarul
   Moha, Valero i Pep radnici su u maloj vodovodnoj i električnoj tvrtki na periferiji Barcelone. Sramežljivi Moha na jednotjednom je probnom roku jer bi trebao zamijeniti Pepa, koji se sprema u mirovinu. I iako se Moha iznenađujuće dobro snalazi s kupcima, Valero negoduje i sumnja da je Moha kvalitetna zamjena Pepu. Možda tjedan dana i nije dovoljno da Valero pobijedi predrasude ili da stekne novog prijatelja, ali možda je dovoljno da otkrije da je nužno živjeti zajedno – jedan je to mali korak za vodoinstalatera, ali ogroman za čovječanstvo.
   Htjela sam napraviti nešto slično komediji, ali nisam se usudila to reći tijekom razvoja filma, jer tko zna što bi iz toga ispalo... Ali, namjera mi je bila koristiti hibridni žanr koji ne obuhvaća samo dramu, već i nadrealizam, nježnost i mnoge druge stvari. Htjela sam sve to ubaciti unutra, stvari koje vidimo svaki dan i na koje zapravo ne obraćamo puno pozornosti. Sve se temelji na pričama koje su mi ispričali i na likovima koje sam već poznavala, poput fotografa, psihoanalitičara i konobarice u baru: također, moj otac je vodoinstalater, što znači da sam imala puno priča pohranjenih u sjećanju. Anegdote sam posložila određenim redoslijedom kako bi film bio raznovrstan. (redateljica i ko-scenaristica Neus Ballús)
   Film je toliko pun plemenitosti, i sposoban je, kroz svoj humor i ljudskost, povezati se iskreno s publikom. (Beatriz Martínez / El Periódico de Catalunya)
   Film jednako dobro zamišljen kao i improviziran, konstruiran s toliko ljubavi prema priči koju priča da ne možemo a da ne padnemo na njegov golemi šarm i gracioznost. (Elsa Fernández-Santos / El Pais)
   Nećete se prestati smijati. (Kiko Vega / Espinof)

https://www.imdb.com/title/tt9310606/?ref_=fn_al_tt_1

TRI KATA

Tre piani / Three Floors, 2021.
20:00 sati



VUKOVAR SPLITU / PREMIJERNE PROJEKCIJE
Tre piani / Three Floors, 2021. Nani Moretti, 119 min.
Scenarij:
Nanni Moretti, Federica Pontremoli, Valia Santella
Uloge: Riccardo Scamarcio, Margherita Buy, Alba Rohrwacher, Adriano Giannini, Elena Lietti, Nanni Moretti, Denise Tantucci, Alessandro Sperduti, Anna Bonaiuto, Paolo Graziosi, Tommaso Ragno
   Serija događaja radikalno će promijeniti živote stanovnika u rimskoj stambenoj zgradi te otkriti njihove poteškoće s roditeljstvom, rodbinom ili susjedima u svijetu gdje je koegzistencija s drugima ispunjena strahom i prijezirom. I dok su muškarci zarobljeni u vlastitoj tvrdoglavosti, žene se svaka na svoj način pokušavaju uhvatiti u koštac sa svojim fragmentiranim životima kako bi konačno spoznale ljubav za koju su mislile da su je zauvijek izgubile...
  Trinaesti igrani film redatelja Nannija Morettija, „Tri kata“ prvi je film koji je rimski redatelj režirao ne polazeći od izvornih materijala. Zapravo, priča filma temelji se na istoimenom romanu izraelske spisateljice Eshkol Nevo u kojoj su protagonisti tri obitelji koje žive u buržujskoj zgradi u Tel Avivu, gdje naizgled vlada mir, ali gdje, iza vrata stanova, život stanara zasigurno nije miran, a njihovi će se životi ispreplesti na neočekivan način. „Tri kata“ imao je svjetsku premijeru na Filmskom festivalu u Cannesu 2021. gdje je, nakon projekcije, dobio 11-minutne ovacije.
   Kroz te obrate, koji ponegdje podsjećaju na TV drame, likovi uče. I, kao što smo oduvijek znali, sumnja i krivnja su loši suputnici: tek kad se potpuno prepustite, možete biti slobodni. (Shubhra Gupta Indian Express)
   "Tre Piani" je čisti Moretti, bez puno iznenađenja, ali uvijek nošen specifičnim filmskim stilom, tako prepoznatljivim, tako nesvrstanim. Ova mala Morettijeva glazba je tako posebna drama puna lakoće, ljudska dubina svirana u talijanskom stilu. (Fabrice Leclerc / Paris Match)

https://www.imdb.com/title/tt9110904/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 11.11.

MAJSTORI OD ZANATA

Sis dies corrents / The Odd-Job Men, 2021.
17:30 sati



VUKOVAR SPLITU / PREMIJERNE PROJEKCIJE
Sis dies corrents / The Odd-Job Men, 2021. Neus Ballús, 85 min. ES
Scenarij:
Neus Ballús, Margarita Melgar
Uloge: Mohamed Mellali, Valero Escolar, Pep Sarrà, Paqui Becerra, Lucía Escolar, Pere Codorniu, Aina Rue Puigoriol, Gemma Rue Puigoriol, Oriol Cervera, Alessia Bofarul
   Moha, Valero i Pep radnici su u maloj vodovodnoj i električnoj tvrtki na periferiji Barcelone. Sramežljivi Moha na jednotjednom je probnom roku jer bi trebao zamijeniti Pepa, koji se sprema u mirovinu. I iako se Moha iznenađujuće dobro snalazi s kupcima, Valero negoduje i sumnja da je Moha kvalitetna zamjena Pepu. Možda tjedan dana i nije dovoljno da Valero pobijedi predrasude ili da stekne novog prijatelja, ali možda je dovoljno da otkrije da je nužno živjeti zajedno – jedan je to mali korak za vodoinstalatera, ali ogroman za čovječanstvo.
   Htjela sam napraviti nešto slično komediji, ali nisam se usudila to reći tijekom razvoja filma, jer tko zna što bi iz toga ispalo... Ali, namjera mi je bila koristiti hibridni žanr koji ne obuhvaća samo dramu, već i nadrealizam, nježnost i mnoge druge stvari. Htjela sam sve to ubaciti unutra, stvari koje vidimo svaki dan i na koje zapravo ne obraćamo puno pozornosti. Sve se temelji na pričama koje su mi ispričali i na likovima koje sam već poznavala, poput fotografa, psihoanalitičara i konobarice u baru: također, moj otac je vodoinstalater, što znači da sam imala puno priča pohranjenih u sjećanju. Anegdote sam posložila određenim redoslijedom kako bi film bio raznovrstan. (redateljica i ko-scenaristica Neus Ballús)
   Film je toliko pun plemenitosti, i sposoban je, kroz svoj humor i ljudskost, povezati se iskreno s publikom. (Beatriz Martínez / El Periódico de Catalunya)
   Film jednako dobro zamišljen kao i improviziran, konstruiran s toliko ljubavi prema priči koju priča da ne možemo a da ne padnemo na njegov golemi šarm i gracioznost. (Elsa Fernández-Santos / El Pais)
   Nećete se prestati smijati. (Kiko Vega / Espinof)

https://www.imdb.com/title/tt9310606/?ref_=fn_al_tt_1

KAKO POBIJEDITI MUŠKARCE

Charming the Hearts of Men, 2021.
20:00 sati



VUKOVAR SPLITU / PREMIJERNE PROJEKCIJE
Charming the Hearts of Men, 2021. S.E. DeRose, 107 min.
Scenarij:
S.E. DeRose
Uloge: Kelsey Grammer, Anna Friel, Sean Astin
   Film „Kako pobijediti muškarce“ temeljen je na istinitoj priči iz šezdesetih godina u kojem je Grace Gordon, kći uglednog suca iz malog grada, nakon očeve smrti saznaje da je obiteljsko imanje pod ovrhom te da je obiteljsko bogatstvo nestalo. Grace je odlučna zaraditi vlastiti novac i spasiti obiteljsko imanje. U potrazi za poslom, Grace postaje svjesna teškog seksizma i rasizma koji su u tom vremenu prevladavali. Zatraži pomoć obiteljskog prijatelja koji je ujedno i kongresmen kako bi donio povijesne zakone i okončao diskriminaciju za sve ljude, bez obzira na njihov spol ili rasu.
   Drama smještena u 1960-e inspirirana istinitim događajima koja istražuje koliko su prava za žene uključena u Zakon o građanskim pravima SAD-a iz 1964. Priča se odvija i u pozadini pokreta za građanska prava, s jednim od suradnika Martina Luthera Kinga Jr. koji pokušava pridobiti potporu među južnjačkom crnačkom zajednicom.
   Debi SE DeRose žustro se bavi i seksizmom i rasizmom tog doba, iako pomalo hiroviti ton umanjuje ozbiljnost problema. (Emma Simmonds / Radio Times)
   U svakom slučaju, žene koje su mi se toliko sviđale završile su bolje nego što su počele, a ovo je vrlo privlačna povijesna drama. (Asia Frey / Lagniappe)

https://www.imdb.com/title/tt7868082/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 12.11.

KINO CIRKUS: FAKIRI

Fakirs, 2017.
17:30 sati



Fakirs, 2017. Xavi Domènech, 50 min. ES
   Portret prošlosti, sadašnjosti i budućnosti nekolicine privilegiranih koji su san iz djetinjstva pretvorili u stvarnost: zarađivati za život kao fakir.

 

TAJNA U NJIHOVIM OČIMA

El secreto de sus ojos, 2010.
20:00 sati



ŠPANJOLSKI TJEDAN:
El secreto de sus ojos, 2010. Juan José Campanella, 129 min. ARG/ES (Oscar za najbolji strani film)
Scenarij:
Eduardo Sacheri, Juan José Campanella prema romanu „La pregunta de sus ojos“ Eduarda Sacherija
Uloge: Ricardo Darín, Soledad Villamil, Pablo Rago
   Španjolski tjedan realiziran je uz pomoć Ureda za kulturu Veleposlanstva Kraljevine Španjolske u Hrvatskoj: riječ je o ciklusu ponajboljih španjolskih filmova posljednjeg desetljeća nagradjenih nacionalnom nagradom Goya iz fundusa Filmotece.
   Benjamín Espósito cijeli je život proveo radeći na sudu, a nakon odlaska u mirovinu odlučio je napisati roman temeljen na stvarnome događaju u čiju je istragu i sam bio uključen: slučaj silovanja i ubojstva mlade žene 1974. godine. Iako je njegov odjel već imao dva sumnjivca, on i kolega bili su uvjereni da je ubojica netko treći. Bile su to turbulentne godine u argentinskoj povijesti, a taj ga slučaj i dalje intrigira… Pisanje romana je prilika da ga opet istraži, razgovarajući s glavnim akterima i prateći stare tragove, koji bi mogli dovesti do novih otkrića.
   Film je osvojio Oscara kao najbolji strani flm, a taj Oscar za 'Tajnu u njihovim očima' tek je drugo prestižno priznanje Akademije za cijelu Južnu Ameriku - ikada!!!
   Nepredvidiva i bogata simbolikom, ova misterija argentinskog ubojstva opravdava svog Oscara zanosnom radnjom, sigurnom režijom Juana Josea Campanelle i očaravajućom glumačkom postavom. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Elegantna i inteligentna argentinska ponuda kojoj je suđeno da postane klasik svjetske kinematografije. (Clemmy Manzo / Little White Lies)
   Darínova izvedba vrhunska je lekcija minimalističke glume, vješto zaobilazeći klišeizirane romantične glavne uloge i dobrog momka u „križarskom pohodu“. (Maria M. Delgado / Sight & Sound)
   Argentinsko remek djelo - Campanella u njemu sjajno kombinira elemente različitih žanrova te besprijekorno pogađa pravi dramaturški trenutak za suspense, ljubavnu napetost, komiku te važna politička i društvena pitanja određenog vremena koja se kriju u pozadini. (Ana Srzić / Vijenac)
   Posrijedi je naslov koji u svojim okvirima sasvim dobro funkcionira te odaje redatelja koji je pažljivo promišljao nad vlastitim materijalom i načinima na koje bi ga mogao što je moguće prikladnije ostvariti u filmskom mediju. (Dejan Durić / filmovi.hr)

https://www.imdb.com/title/tt1305806/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 15.11.

MAJSTORI OD ZANATA

Sis dies corrents / The Odd-Job Men, 2021.
17:30 sati



VUKOVAR SPLITU / PREMIJERNE PROJEKCIJE
Sis dies corrents / The Odd-Job Men, 2021. Neus Ballús, 85 min. ES
Scenarij:
Neus Ballús, Margarita Melgar
Uloge: Mohamed Mellali, Valero Escolar, Pep Sarrà, Paqui Becerra, Lucía Escolar, Pere Codorniu, Aina Rue Puigoriol, Gemma Rue Puigoriol, Oriol Cervera, Alessia Bofarul
   Moha, Valero i Pep radnici su u maloj vodovodnoj i električnoj tvrtki na periferiji Barcelone. Sramežljivi Moha na jednotjednom je probnom roku jer bi trebao zamijeniti Pepa, koji se sprema u mirovinu. I iako se Moha iznenađujuće dobro snalazi s kupcima, Valero negoduje i sumnja da je Moha kvalitetna zamjena Pepu. Možda tjedan dana i nije dovoljno da Valero pobijedi predrasude ili da stekne novog prijatelja, ali možda je dovoljno da otkrije da je nužno živjeti zajedno – jedan je to mali korak za vodoinstalatera, ali ogroman za čovječanstvo.
   Htjela sam napraviti nešto slično komediji, ali nisam se usudila to reći tijekom razvoja filma, jer tko zna što bi iz toga ispalo... Ali, namjera mi je bila koristiti hibridni žanr koji ne obuhvaća samo dramu, već i nadrealizam, nježnost i mnoge druge stvari. Htjela sam sve to ubaciti unutra, stvari koje vidimo svaki dan i na koje zapravo ne obraćamo puno pozornosti. Sve se temelji na pričama koje su mi ispričali i na likovima koje sam već poznavala, poput fotografa, psihoanalitičara i konobarice u baru: također, moj otac je vodoinstalater, što znači da sam imala puno priča pohranjenih u sjećanju. Anegdote sam posložila određenim redoslijedom kako bi film bio raznovrstan. (redateljica i ko-scenaristica Neus Ballús)
   Film je toliko pun plemenitosti, i sposoban je, kroz svoj humor i ljudskost, povezati se iskreno s publikom. (Beatriz Martínez / El Periódico de Catalunya)
   Film jednako dobro zamišljen kao i improviziran, konstruiran s toliko ljubavi prema priči koju priča da ne možemo a da ne padnemo na njegov golemi šarm i gracioznost. (Elsa Fernández-Santos / El Pais)
   Nećete se prestati smijati. (Kiko Vega / Espinof)

https://www.imdb.com/title/tt9310606/?ref_=fn_al_tt_1

I KIŠA TAKOĐER

También la lluvia, 2010.
20:00 sati



ŠPANJOLSKI TJEDAN:
También la lluvia, 2010.  Icíar Bollaín, 103 min. ES/ME/FR (Berlin 2011. – Panorama / Nagrada publike)
Scenarij:
Paul Laverty
Uloge: Luis Tosar, Gael García Bernal, Raúl Arévalo, Karra Elejalde, Juan Carlos Aduviri, Carlos Santos
   Španjolski tjedan realiziran je uz pomoć Ureda za kulturu Veleposlanstva Kraljevine Španjolske u Hrvatskoj: riječ je o ciklusu ponajboljih španjolskih filmova posljednjeg desetljeća nagradjenih nacionalnom nagradom Goya iz fundusa Filmotece.
   Costa, filmski producent, i Sebastián, mladi redatelj idealista, rade zajedno na ambicioznom projektu koji će snimati u Boliviji. Film će se baviti dolaskom Španjolaca u Ameriku, ističući brutalnosti njihovih četa i hrabrost nekoliko članova Crkve koji su se riječima suočili s mačevima i lancima. No Costa i Sebastián ne mogu zamisliti da ih u Boliviji, gdje su odlučili postaviti svoj kinematografski Santo Domingo, čeka izazov koji će ih potresti do temelja. U konačnici, ovo je intrigantna drama o španjolskom imperijalizmu prikazanom kroz dva incidenta koja su vremenski razdvojena 500 godina.
   Na kraju je to priča o dvoje ljudi, posebno o producentu Costi koji prolazi osobno putovanje zrelosti i osobnog angažmana. (redatelj Icíar Bollaín)
   Autorski oštra, samokritična analiza medija u potrazi za poštenom i učinkovitom perspektivom povijesti. (Dave Calhoun / Time Out)
   Fascinantna priča o snimanju filma o kolonijalizmu, usporedan s modernom borbom domorodačkog naroda. (Rosa Parra / Latinx)
   Riječ je o dinamičnom i slojevitom filmu, obilježenom fluidnim pripovijedanjem i aktualnim temama koje su prikazane bez vrste besramnog ulagivanja koje tako često prati filmove o društvenom aktivizmu. (Mattie Lucas / Front Row)

https://www.imdb.com/title/tt1422032/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 16.11.

HELMUT NEWTON - PERVERZIJA I LJEPOTA

Helmut Newton: The Bad and the Beautiful, 2020.
17:30 sati



Helmut Newton: The Bad and the Beautiful, 2020. Gero von Boehm,  93 min. DE
    Ikona modne fotografije
.
    Jedan od najvećih majstora fotografije, Helmut Newton, proslavio se istražujući žensku formu, a njegov kultni status nastavio je živjeti dugo nakon njegove tragične smrti u prometnoj nesreći u Los Angelesu 2004. Newton je radio širom svijeta, od Singapura do Australije, od Pariza do Los Angelesa, no weimarska Njemačka ostala je vizualna okosnica njegova opusa. Newtonov jedinstven i začudan način prikazivanja žena oduvijek je dolazio s pitanjem: je li svoje subjekte osnaživao ili ih je predstavljao kao seksualne objekte? Kroz niz iskrenih razgovora s Grace Jones, Charlotte Rampling, Isabellom Rossellini, Annom Wintour, Claudiom Schiffer, Marianne Faithfull, Hannom Schygullom, Nadjom Auermann i Newtonovom suprugom June (odnosno fotografkinjom Alice Springs), ovaj dokumentarac govori o njegovoj ostavštini i pokušava odgovoriti na pitanja o temama koje se provlače kroz srž njegova životnog djela – stvaranje provokativnih i subverzivnih slika žena. Film također sadrži Newtonove kućne filmove, arhivske snimke (uključujući žustru raspravu sa Susan Sontag) te, naravno, gomile legendarnih Newtonovih fotografija. Rezultat: uzbudljivo zabavan prikaz kontroverznog genija.
   Fascinantan film. (Cath Clarke / Guardian)
   Dokumentarac Geroa von Boehma živopisni je, iako hagiografski uvid u karijeru najikonoklastičnijeg modnog fotografa 20. stoljeća. (Ryan Lattanzio / IndieWire)
   Zadivljujući dokumentarac, bogat i sadržajem i formom, uspijeva prikazati portret koji odražava razinu složenosti koja nadilazi ljepotu i perverziju, sve do zone u kojoj svatko od nas prosuđuje inspiraciju prema vlastitim posebnim standardima.(Cineuropa)

https://www.imdb.com/title/tt10370644/?ref_=fn_al_tt_1

PRIČA JEDNOG KINEZA

Un cuento chino, 2011.
20:00 sati



ŠPANJOLSKI TJEDAN:
Un cuento chino, 2011. Sebastián Borensztein, 93 min. (Goya 2011. – najbolji ibero-američki film)
Scenarij:
Sebastián Borensztein
Uloge: Ricardo Darín, Muriel Santa Ana, Ignacio Huang, Vivian El Jaber, Enric Cambray, Liliana Cuomo
   Španjolski tjedan realiziran je uz pomoć Ureda za kulturu Veleposlanstva Kraljevine Španjolske u Hrvatskoj: riječ je o ciklusu ponajboljih španjolskih filmova posljednjeg desetljeća nagradjenih nacionalnom nagradom Goya iz fundusa Filmotece.
   Roberto, povučeni vlasnik željezarije, uzme pod svoje Juna, Kineza koji je upravo stigao u Argentinu i ne zna ni riječ španjolskog. Tražeći izlaz iz ove besmislene situacije, Roberto će otkriti rješenje svoga dubljeg problema: samoće.
   Užitak od početka do kraja... osebujna komedija koja će, nadam se, prkositi amerikanizaciji. (Jim Schembri / 3AW)
   Film o represiji i ograničenjima koji svoj emocionalni raspon pažljivo drži pod kontrolom. (Philippa Hawker / The Age)
   Da se ne temelji na istinitoj priči, i dalje bi bila sjajna priča, ali stvarni život često uspijeva nadmašiti našu maštu kada je u pitanju ljudsko stanje. (Andrew L. Urban / Urban Cinefile)
   Apsurdnost života prekrasno je prikazana u ovom čudesno jednostavnom, ali složenom filmu iz Argentine u kojem se sudaraju sudbina i nesklad. Ništa nije onakvim kakvim se čini, ali sve je upravo onakvim kakvim se čini. (Louise Keller / Urban Cinefile)

https://www.imdb.com/title/tt1705786/?ref_=fn_al_tt_6

ČETVRTAK / 17.11.

ŽENA KRALJ

The Woman King, 2022.
17:30 sati



The Woman King, 2022. Gina Prince-Bythewood, 135 min. US
Scenarij:
Dana Stevens prema priči Marije Bello
Uloge: Viola Davis, Lashana Lynch, John Boyega, Hero Fiennes Tiffin, Maria Bello
   „Žena kralj” je fascinantna priča o Agojie, skupini ženskih ratnica koje su štitile Afričko kraljevstvo Dahomey u 19. stoljeću svojim vještinama i žestinom kakve svijet nikada nije vidio. Inspiriran istinitim događajima, „Žena kralj” prati emotivno epsko putovanje generalice Nanisca dok uvježbava sljedeću generaciju novakinja pripremajući ih za bitku protiv neprijatelja koji je odlučan u namjeri da uništi njihov način života. Za neke se stvari vrijedi boriti...
   Srećom, sve nedostatke u scenariju nadvladali su redateljica i njezina predana glumačka postava, u uzbudljivoj kinematografiji punoj amfetamina. (Kevin / Maher Times)
   Vrsta filma kakve više ne rade. (Donald Clarke / Irish Times)
   Sjajno provedeno vrijeme u kinu. Rijedak filmski događaj. (Rogan Graham / Little White Lies)
   Priče o herojstvu, odanosti, neumoljivim neprijateljima i epskim bitkama za pobjedu stare su koliko i Hollywood. „The Woman King“ ponovno čini žanr svježim. (Graeme Tuckett / Stuff.co.nz)

https://www.imdb.com/title/tt8093700/?ref_=fn_al_tt_1

ŽIVOT JE LAKŠI ZATVORENIH OČIJU

Vivir es fácil con ojos cerrados, 2013.
20:00 sati



ŠPANJOLSKI TJEDAN
Vivir es fácil con ojos cerrados, 2013. David Trueba, 108 min. (Goya 2014. – Najbolji film, režija, scenarij, glumac, glumica)
Scenarij:
David Trueba,
Uloge: Javier Cámara, Natalia de Molina, Francesc Colome
   Španjolski tjedan realiziran je uz pomoć Ureda za kulturu Veleposlanstva Kraljevine Španjolske u Hrvatskoj: riječ je o ciklusu ponajboljih španjolskih filmova posljednjeg desetljeća nagradjenih nacionalnom nagradom Goya iz fundusa Filmotece.
   Godina je 1966. Usamljeni profesor engleskog jezika Antonio zaluđeni je obožavatelj Beatlesa. Kad sazna da John Lennon dolazi u Almeriju na snimanje filma, Antonio sjeda u auto i kreće na put kako bi upoznao svog idola. Putem skuplja dvoje autostopera – trudnu djevojku Belén i tinejdžera Juanja koji je pobjegao od strogog oca.
   Film je inspiriran stvarnim događajima, a naslov je stih iz pjesme ‘Strawberry Fields Forever’ koju je Lennon napisao dok je u Almeriji snimao film ‘Kako sam dobio rat’.
   Ovaj mali dragulj nudi dražesnu evokaciju Španjolske, kao i dirljivu počast nezaboravnom trenutku u vremenima kada se činilo da Beatlesi nude potuno nove mogućnosti. (Stephen Farber / Hollywood Reporter)
   Suptilan u najistinitijem smislu. (Mick LaSalle / San Francisco Chronicle)
   Humorna drama zamišljena kao nostalgična posveta Beatlesima, ali i jednoj drukčijoj, zaboravljenoj Španjolskoj u kojoj se itekako mogu prepoznati sličnosti s današnjicom. (Marcella Jelić / filmovi.hr)
   Projekt koji je lako mogao biti opterećen nostalgijom ili pretjeranom odlučnošću, ali postoje velikodušnost i humor u izvedbama i režiji koji održavaju film laganim i poletnim. (Philippa Hawker / The Age)
   Film preuzima raspoloženje od svog junaka: nježan, dobro raspoložen i obojen melankolijom. Korak je lagan, ali Antonijeva ljubaznost otvorenog srca je toliko osvajačka i šarmantna da vam neće smetati vrijeme potrebno da stignete do odredišta. (Jason / Best Movie Talk)

https://www.imdb.com/title/tt2896036/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 19.11.

PRVACI

Campeones, 2018.
17:30 sati



ŠPANJOLSKI TJEDAN
Campeones, 2018. Javier Fesser, 124 min. (Goya 2019. Najbolji film)
Scenarij:
David Marques i Javier Fesser
Uloge: Javier Gutierrez, Juan Margallo, Jesus Vidal, Athenea Mata, Luisa Gavasa, Daniel Freire, Itziar Castro
   Španjolski tjedan realiziran je uz pomoć Ureda za kulturu Veleposlanstva Kraljevine Španjolske u Hrvatskoj: riječ je o ciklusu ponajboljih španjolskih filmova posljednjeg desetljeća nagradjenih nacionalnom nagradom Goya iz fundusa Filmotece.
      Kad pomoćni trener Estudiantesa pijan skrivi prometnu nesreću i kao kaznu dobije rad s ljudima s mentalnim poteškoćama misli da mu svijet srušio i da mora trenirati ljude koje ničemu ne može naučiti. Kako to obično biva s pretpostavkama, može ih objesiti mačku o rep, jer ispada da će oni koječemu naučiti njega, a pobjeđivanje nije ni blizu vrhu liste. (Film je inspiriran pričom o košarkaškom timu Aderes Burjassot, sastavljenom od osoba s intelektualnim teškoćama, koji su osvojili dvanaest španjolskih prvenstava između 1999. i 2014.)
   Ovo nije film kod kojeg treba ocjenjivati tehničke elemente (iako oni nisu loši) niti trošiti riječi na predvidljivu strukturu. Ovo je film nakon čijeg se gledanja osjećaš dobro jer, slično kao i kod „Forresta Gumpa”, shvatiš da je život puno više od suhe želje za uspjehom. Kad upoznaš sebe i shvatiš da se u današnjem tempu života jako rijetko gledaš u ogledalo napravio si prvi korak. Život je čupav i dlakav i u njemu netko mora i gubiti. “Šampioni” to znaju, pravi pobjednici su oduvijek svjesni toga. Zato neki iz četvrtog puta osvoje Wimbledon, primjerice. Ako ne pokušaš, nećeš ni uspjeti. Najlakše je naći izgovor. (Danijel Jedriško / Danči bira / ekranizacija.com)
   'Prvaci' nisu film koji će vam promijeniti život, ali ima prave ključeve da bude zabavan. (Mikel Zorrilla / Espinof)
   'Prvaci' ne samo da čine da se osjećate dobro, već vas pozivaju da vidite život na drugačiji način i da ga cijenite. (Juan Luis / Caviaro Espinof)
   Realan i emotivan portret našeg socijalnog invaliditeta. (Irene Crespo /  Cinemanía)

https://www.imdb.com/title/tt6793580/?ref_=nm_knf_t2

TAKSIST

Taxi Driver, 1976.
20:00 sati



Taxi Driver, 1976. Martin Scorsese, 114 min.
Scenarij:
Paul Schrader
Uloge: Robert De Niro, Jodie Foster, Cybill Shepherd, Harvey Keitel, Peter Boyle, Leonard Harris, Albert Brooks
   New York, Grad koji nikad ne spava, Big Apple, najevropskiji američki grad, Glavni grad svijeta itd... Svakako jedno od najzanimljivijih i najintrigantnijih urbanih lokacija i magično mjesto filmske kulture koje nam je podarilo tolike velikane i nezaboravne lokacije. Pradavne 1976., rođeni Njujorčanin Martin Scorsese snimio je veliki film koji nam je na vrlo osebujan, pomalo sirov, a definitivno nezaboravan način, s velikom predanošću, ali i frustracijom, približio grad koji jednostavno odiše nekom kultnom i specifičnom atmosferom.
   Travis Bickle je osamljeni i depresivni 26-godišnjak; u svojim kasnijim akcijama pokazuje da vjerojatno ima i nekih ozbiljnijih psihičkih problema (moguće je da ima PTSP budući da je služio kao marinac u Vijetnamu). U New Yorku se zapošljava kao taksist i radi prekovremeno budući da pati i od nesanice. Slobodno vrijeme provodi u pornografskim kinima ili lutajući gradom. Prostitutke, lopovi i narkomani koje susreće u siromašnim gradskim četvrtima u njemu izazivaju odvratnost i želju "za čišćenjem prljavštine ulica".
   Neki su kritičari izrazili zabrinutost zbog prisutnosti 12-godišnje Jodie Foster u sceni pucnjave. Jodie je izjavila kako je bila prisutna tijekom postavljanja specijalnih efekata korištenih tijekom scene; cijeli proces joj je objašnjen i demonstriran, korak po korak. Štoviše, rekla je Foster, bila je fascinirana i zabavljena pripremom koja se odvijala iza scene. Osim toga, prije nego što je dobila ulogu, Foster je bila podvrgnuta psihološkom testiranju, pohađajući sesije s psihijatrom s UCLA-e, kako bi se osiguralo da neće biti emocionalno oštećena svojom ulogom, u skladu sa zahtjevima kalifornijskog odbora za rad koji prati dobrobit djece na filmskim setovima. Dodatne brige oko Fosteričine dobi usredotočuju se na ulogu koju je igrala kao Iris, prostitutka. Godinama kasnije, priznala je koliko je bilo neugodno na setu. Scorsese nije znao kako pristupiti različitim scenama s glumicom i oslanjao se na Roberta De Nira da mladoj glumici prenese upute. Foster je često govorila kako joj je De Niro u tom trenutku postao mentor, navodeći da su na njezinu glumačku karijeru jako utjecali savjeti glumca tijekom snimanja.
   Film koji ljubitelji filma moraju pogledati, ovo remek-djelo Martina Scorsesea jednako je teško koliko i uvjerljivo, s Robertom De Nirom u svom najboljem izdanju. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Teško bi bilo zamisliti američki film koji je više u skladu s europskom "umjetničkom" tradicijom od ovog. (Dave Kehr / Chicago Reader )
   „Taksist” je filmsko remek-djelo i najbolja Scorseseova režija u karijeri. (David Gonzalez Reel Talk Inc.)
   Jedno od ključnih djela američkog filma 1970–ih, „Taksist“ je likovno-scenografski te dramaturški čvrsto lociran u New York, pa je kritika govorila o vrhunskom djelu »realistične« tendencije razdoblja. Film se odlikuje dojmljivom fotografijom i glazbom te preciznom modernističkom režijom, više usmjerenom na prikaz psihološke rastrzanosti junaka nego na neklasično izlaganje događaja te lišenom romantizacije nasilnoga gubitništva kriminalaca, a s iznimno dojmljivim vrhuncem u sceni krvave pucnjave kojom Bickle postaje svojevrstan američki junak. Scenarij Paula Schradera, nadahnut stvarnim pokušajem umorstva guvernera Alabame, također oslonjen i na Bressonova „Džepara“, Sartreovu „Mučninu“ i „Zapise iz podzemlja“ F. M. Dostojevskoga, razrađen je u potresan prikaz junakove neurotične postvijetnamske egzistencije, u interpretacijama uglavnom smještane u kontekst propasti kontrakulturnih pokreta iz 1960-ih te krize identiteta američkih muškarca. Komercijalno prilično uspješan, film je popraćen uglavnom pozitivnim kritikama, unatoč zamjerkama izrazitoj nasilnosti, utjecajima novoga vala te (osobito od strane marksističkih kritičara) ograničavanju velikih društvenih problema na perspektivu pojedinca. Nominiran za četiri Oscara (i za najbolji film), u Cannesu je osvojio Zlatnu palmu, označivši definitivnu redateljevu afirmaciju u svjetskim razmjerima. (HFL)
   „Taksist“ je jedan od rijetkih filmova za vrijeme kojeg imamo osjećaj kako se omotao oko nas, povukao nas u svoj svijet te svakom scenom i svakom izgovorenom rečenicom omogućio potpuno uživljavanje. Film koji je primijenio estetiku ružnog i prljavog na instituciju poput New Yorka i svojim hrabrim, beskompromisnim pristupom, kao i suptilnim prikazom razornih posljedica ratnog sukoba na psihu običnih ljudi (koja će do kraja biti razrađena u još jednoj De Nirovoj bravuri, „The Deer Hunteru“), istovremeno zapanjio i oduševio. Iako je Scorsesejevo djelo izgubilo od Stalloneovog „Rockyja“ u utrci za Oscarima, iako su De Niro i Jodie Foster također ostali praznih ruku, kod publike i kritičara ono će biti jedan od favorita 70-ih. Oni koji su navikli na nešto agresivnijeg i vulgarnijeg Scorsese će vjerojatno biti pomalo iznenađeni umjerenošću tempa, no rijetki u „Taksisti“ neće uživati. (Matej Lovrić, www.fak.hr)
   „Taksist“, nošen na ramenima nikad boljeg Roberta De Nira, divne Cybill Shepard i vrlo mlade ali iznenađujuće odlične Jodie Foster, označava prekretnicu u mome životu kad je u pitanju moje filmsko obrazovanje i stav prema filmovima. Zahvaljujući prekrasnom scenariju Paula Schradera, koji je iskoristio osjećaje otuđenja i samoće iz svog osobnog iskustva kako bi proizveo jedinstveno dirljivu priču smještenu u postvijetnamski period oporavljanja od traume u američkoj kulturi, Scorsesejev film uspijeva pokazati ono najbolje što filmovi mogu ponuditi. „Taksist“ je razlog zbog kojeg volimo filmove. „Taksist“ je razlog zbog kojeg filmovi postoje. (Sven Mikulec, www.fak.hr)

https://www.imdb.com/title/tt0075314/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

UTORAK / 22.11.

ŽENA KRALJ

The Woman King, 2022.
17:30 sati



The Woman King, 2022. Gina Prince-Bythewood, 135 min. US
Scenarij:
Dana Stevens prema priči Marije Bello
Uloge: Viola Davis, Lashana Lynch, John Boyega, Hero Fiennes Tiffin, Maria Bello
   „Žena kralj” je fascinantna priča o Agojie, skupini ženskih ratnica koje su štitile Afričko kraljevstvo Dahomey u 19. stoljeću svojim vještinama i žestinom kakve svijet nikada nije vidio. Inspiriran istinitim događajima, „Žena kralj” prati emotivno epsko putovanje generalice Nanisca dok uvježbava sljedeću generaciju novakinja pripremajući ih za bitku protiv neprijatelja koji je odlučan u namjeri da uništi njihov način života. Za neke se stvari vrijedi boriti...
   Srećom, sve nedostatke u scenariju nadvladali su redateljica i njezina predana glumačka postava, u uzbudljivoj kinematografiji punoj amfetamina. (Kevin / Maher Times)
   Vrsta filma kakve više ne rade. (Donald Clarke / Irish Times)
   Sjajno provedeno vrijeme u kinu. Rijedak filmski događaj. (Rogan Graham / Little White Lies)
   Priče o herojstvu, odanosti, neumoljivim neprijateljima i epskim bitkama za pobjedu stare su koliko i Hollywood. „The Woman King“ ponovno čini žanr svježim. (Graeme Tuckett / Stuff.co.nz)

https://www.imdb.com/title/tt8093700/?ref_=fn_al_tt_1

RING OPSTANKA

Survivor / Harry Haft, 2021.
20:00 sati



Survivor / Harry Haft, 2021. Barry Levinson, 119 min. CA/HU/US
Scenarij:
Justine Juel Gillmer prema knjizi Alan Scott Hafta
Uloge: Ben Foster, Danny DeVito, Vicky Krieps, Peter Sarsgaard, Saro Emirze, Dar Zuzovsky, John Leguizamo
   Biografska priča o Harryu Haftu, boksaču motiviranog ljubavlju prema ženi da preživi nezamislive strahote njemačkih koncentracijskih logora. SS časnik prisiljava Harryja na borbe do smrti protiv kolega zatvorenika u jezivim gladijatorskim boksačkim mečevima. Harry uspijeva pobjeći i stiže u New York. Progonjen svojim sjećanjima i krivnjom zbog preživljavanja, ulazi u ring protiv boksačkih legendi, poput Rockyja Marciana, u nadi da će njegovo ime biti zapaženo kako bi ponovno pronašao svoju prvu ljubav.
   Zadivljujući nastup Bena Fostera u središnjoj ulozi dodatno uzdiže pristup „Ringu opstanka“ svojim teškim temama. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Ovo je izvrsno... Lijepo snimljeno i snažno odglumljeno. (Christy Lemire / FilmWeek)
   Osim jedinstvenosti priče koju priča, filmu još dvije stvari idu u prilog: Bena Fostera u glavnoj ulozi, te spoznaju o tome kako krivnja i trauma mogu dovesti osobu u crnu rupu samoprijezira. (Ty Burr / Burr's Watch List)
   “Ring opstanka” izgleda kao da je netko ubacio “Razjarenog bika” (ne “Rockyja”) u “Schindlerovu listu”. (Marko Njegić, SD
)
https://www.imdb.com/title/tt9242528/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 23.11.

RING OPSTANKA

Survivor / Harry Haft, 2021.
17:30 sati



Survivor / Harry Haft, 2021. Barry Levinson, 119 min. CA/HU/US
Scenarij:
Justine Juel Gillmer prema knjizi Alan Scott Hafta
Uloge: Ben Foster, Danny DeVito, Vicky Krieps, Peter Sarsgaard, Saro Emirze, Dar Zuzovsky, John Leguizamo
   Biografska priča o Harryu Haftu, boksaču motiviranog ljubavlju prema ženi da preživi nezamislive strahote njemačkih koncentracijskih logora. SS časnik prisiljava Harryja na borbe do smrti protiv kolega zatvorenika u jezivim gladijatorskim boksačkim mečevima. Harry uspijeva pobjeći i stiže u New York. Progonjen svojim sjećanjima i krivnjom zbog preživljavanja, ulazi u ring protiv boksačkih legendi, poput Rockyja Marciana, u nadi da će njegovo ime biti zapaženo kako bi ponovno pronašao svoju prvu ljubav.
   Zadivljujući nastup Bena Fostera u središnjoj ulozi dodatno uzdiže pristup „Ringu opstanka“ svojim teškim temama. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Ovo je izvrsno... Lijepo snimljeno i snažno odglumljeno. (Christy Lemire / FilmWeek)
   Osim jedinstvenosti priče koju priča, filmu još dvije stvari idu u prilog: Bena Fostera u glavnoj ulozi, te spoznaju o tome kako krivnja i trauma mogu dovesti osobu u crnu rupu samoprijezira. (Ty Burr / Burr's Watch List)
   “Ring opstanka” izgleda kao da je netko ubacio “Razjarenog bika” (ne “Rockyja”) u “Schindlerovu listu”. (Marko Njegić, SD
)
https://www.imdb.com/title/tt9242528/?ref_=nv_sr_srsg_0

PECOROSSOVA MAJKA I NJEZINI DANI

Pekorosu no haha ni ai ni iku / Pecoross' Mother and Her Days, 2013.
20:00 sati



JAPANSKI CIKLUS:
Pekorosu no haha ni ai ni iku / Pecoross' Mother and Her Days, 2013. Azuma Morisaki, 113 min. JP
Scenarij:
Azuma Morisaki
Uloge: Ryo Kase, Naoto Takenaka, Mitsuko Baisho, Ryô Iwamatsu, Yôichi Nukumizu, Sahel Rosa, Kiwako Harada, Harue Akagi, Tengai Shibuya, Yûzô Imai, Hitomi Harukaze
   Japanski filmski ciklus održava se u suradnji s Veleposlanstvo Japana i Japanskom fondacijom.
   Japanski filmski veteran Asuma Morisaki adaptira manga esej Yujija Okanoa koji govori o neodlučnom sinu i njegovoj demencijom pogođenoj majci. Ovo je posljednji film koji je režirao 86-godišnji Asuma, a kojeg su suci i kritičari "Kinema Junpo" – najstarijeg japanskog filmskog časopisa, proglasili najboljim u 2013. godini.
   Razvedeni Yujichi zaposlen je u tvrtki za manga i glazbene proizvode. Kad njegova majka Mitsu oboli od demencije, nevoljko ju je smjestio u starački dom. Kako Mitsu sve više vremena provodi okružena neobičnim ljudima oko sebe, polako joj se vraćaju sjećanja i prisjeća se svoje prošlosti.
   Iskren film koji se realistično bavi pitanjem senilne demencije, ali završava jasnom notom optimizma. (Panos Kotzathanasis / easternKicks.com)
   Kad vas teme i likovi iz filma nastave „proganjati“, to je znak da je slika bila vrijedna gledanja. Kao Yuichi s Mitsue, budite strpljivi i upoznajte i osjetite ove likove, i nećete biti razočarani. „Pecorossova Majka i njezini dani“ je pametan, dirljiv, ozbiljan, zabavan, iskren i šarmantan prikaz obiteljskih odnosa…i još mnogo, mnogo više. (Emilie Leveau / filmdoo.com)

https://www.imdb.com/title/tt2210842/?ref_=nv_sr_srsg_0

ČETVRTAK / 24.11.

NAZOVI JANE

Call Jane, 2021.
17:30 sati



Call Jane, 2021. Phyllis Nagy, 121 min. US
Scenarij:
Hayley Schore, Roshan Sethi
Uloge: Elizabeth Banks, Sigourney Weaver, Chris Messina
   Chicago, 1968. Dok su grad i nacija na rubu nasilnog političkog preokreta, kućanica iz predgrađa Joy vodi običan život sa svojim mužem i kćeri. Kada Joyina trudnoća dovede do stanja opasnog po život, ona mora ići u medicinsku ustanovu koja joj ne želi pomoći. Njezino putovanje da pronađe rješenje za nemoguću situaciju vodi je do "Janes", tajne organizacije žena koje Joy pružaju sigurniju alternativu - i u tom procesu mijenjaju njezin život.
   Potpomognuta impresivnom glumačkom postavom, predvođenom Elizabeth Banks i Sigourney Weaver redateljica izvodi uzbudljivu priču, djelomično temeljenu na istinitim događajima koji okružuju Jane Collective, koji je omogućio tisuće pobačaja tijekom četverogodišnjeg razdoblja kroz njihovu prikrivenu i preciznu mobilizaciju. „Call Jane” postavlja hitna pitanja o sistemskim preprekama, stalnoj promjenjivoj prirodi politike i borbi žena da zadrže kontrolu nad svojim tijelima.
   Iako mu je fokus pomalo uzak, „Call Jane” je zabavna i dramatično učinkovita dramatizacija ključnog poglavlja američke povijesti. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Banks, nadarena i energična komična glumica čiji je dramski rad podcijenjen... unosi pravu količinu prkosa, topline, snage i iskre u svoju ulogu. Ne stoje svi dijelovi ovdje na svom mjestu, ali njezinu Jane vrijedi pogledati. (Adam Graham / Detroit News)
   „Call Jane“ nije zamišljen da bude politički gromobran pušten netom nakon povijesne odluke Vrhovnog suda, i to je možda najbolja stvar. (Al Shipley / Consequence)
   I provokativan i poticajan, ali nikad ne djeluje kao propovjednički. (Frank Wilkins)

https://www.imdb.com/title/tt7461272/?ref_=nv_sr_srsg_0

ODLETJELA GUMA

Soratobu taiya / Recall, 2016.
20:00 sati



JAPANSKI CIKLUS:
Soratobu taiya / Recall, 2016. Katsuhide Motoki, 120 min. JP
Scenarij:
Jun Ikeido, Tamio Hayashi
Uloge: Tomoya Nagase, Dean Fujioka, Issey Takahash
   Japanski filmski ciklus održava se u suradnji s Veleposlanstvo Japana i Japanskom fondacijom.
   Tokuro Akamatsu od oca je naslijedio transportnu firmu, a sa njom i brigu o svim zaposlenicima i, posljedično, njihovim obiteljima. Kada se dogodi prometna nezgoda u kojoj nastrada majka djeteta s kojim je bila u šetnji, nevolje se jedna za drugom nadvijaju nad tvrtkom. No kako je glavni krivac za nesreću proglašeno loše održavanje kamiona koje Tokuro odlučno odbija prihvatiti, a njihov glavni proizvođač – Hope Motors – ne želi isporučiti tražene testove svojih mašina na kojima su pronađena tvornička oštećenja, Akamatsu odlučuje povesti svoju istragu i time skinuti ljagu s imena firme. Paralelno s njim, istragu pokreće i šef odjela prodajnog sektora Hope Motorsa, Yuta Sawada, koji svoju inicijalnu sumnju s Tokurove prijave zbog zavjereničkog postupanja svojih nadređenih postupno prebacuje na vlastitu kompaniju.
   Nakon svojih pokušaja u samurajskoj komediji, Katsuhide Motoki napravio je potpuni zaokret svojim najnovijim filmom, koji se temelji na romanu Juna Ikeiba “Soratobu Taiya”, a vrti se oko “borbe” između srednjeg i velikog poduzeća.
   Katsuhide Motoki režira film koji je pun financijskih komentara, jer se priča bavi korupcijom, načinom na koji veliki konglomerati posluju, posebno u odnosu na manje korporacije, predrasudama i učinkom javnog mnijenja. Kroz sve navedeno, Motoki je predstavio niz vrijednosti koje su Japancima vrlo važne, a posebno integritet, upornost i lojalnost, kao i prednost vođenja male tvrtke, gdje radnici i uprava dijele veze vrlo slične onima obitelji. U konačnici je „Odletjela guma” je izvrstan film koji na vrlo zabavan način, kroz niz oštrih, ali prilično točnih komentara, uspijeva prikazati vrlo zanimljiv slučaj. (Panos Kotzathanasis / Asian Movie Pulse)
https://www.imdb.com/title/tt6622960/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 25.11.

NAZOVI JANE

Call Jane, 2021.
17:30 sati



Call Jane, 2021. Phyllis Nagy, 121 min. US
Scenarij:
Hayley Schore, Roshan Sethi
Uloge: Elizabeth Banks, Sigourney Weaver, Chris Messina
   Chicago, 1968. Dok su grad i nacija na rubu nasilnog političkog preokreta, kućanica iz predgrađa Joy vodi običan život sa svojim mužem i kćeri. Kada Joyina trudnoća dovede do stanja opasnog po život, ona mora ići u medicinsku ustanovu koja joj ne želi pomoći. Njezino putovanje da pronađe rješenje za nemoguću situaciju vodi je do "Janes", tajne organizacije žena koje Joy pružaju sigurniju alternativu - i u tom procesu mijenjaju njezin život.
   Potpomognuta impresivnom glumačkom postavom, predvođenom Elizabeth Banks i Sigourney Weaver redateljica izvodi uzbudljivu priču, djelomično temeljenu na istinitim događajima koji okružuju Jane Collective, koji je omogućio tisuće pobačaja tijekom četverogodišnjeg razdoblja kroz njihovu prikrivenu i preciznu mobilizaciju. „Call Jane” postavlja hitna pitanja o sistemskim preprekama, stalnoj promjenjivoj prirodi politike i borbi žena da zadrže kontrolu nad svojim tijelima.
   Iako mu je fokus pomalo uzak, „Call Jane” je zabavna i dramatično učinkovita dramatizacija ključnog poglavlja američke povijesti. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Banks, nadarena i energična komična glumica čiji je dramski rad podcijenjen... unosi pravu količinu prkosa, topline, snage i iskre u svoju ulogu. Ne stoje svi dijelovi ovdje na svom mjestu, ali njezinu Jane vrijedi pogledati. (Adam Graham / Detroit News)
   „Call Jane“ nije zamišljen da bude politički gromobran pušten netom nakon povijesne odluke Vrhovnog suda, i to je možda najbolja stvar. (Al Shipley / Consequence)
   I provokativan i poticajan, ali nikad ne djeluje kao propovjednički. (Frank Wilkins)

https://www.imdb.com/title/tt7461272/?ref_=nv_sr_srsg_0

SKITSKO JANJE

Hitsuji no ki / The Scythian Lamb, 2017.
20:00 sati



JAPANSKI CIKLUS:
Hitsuji no ki / The Scythian Lamb, 2017. Daihachi Yoshida, 126 min. JP
Scenarij:
Masahito Kagawa prema manga stripu „Hitsuji no Ki“ koji je napisao Tatsuhiko Yamagami, a ilustrirao Mikio Igarashi.
Uloge: Ryô Nishikido, Fumino Kimura, Kazuki Kitamura
   Japanski filmski ciklus održava se u suradnji s Veleposlanstvo Japana i Japanskom fondacijom.
   Kao dio vladinog programa borbe protiv smanjenja broja zatvorenika i depopulacije provincijskih dijelova Japana, u mirni lučki grad Uobuka biva 'prošvercano' šestoro ljudi kako bi započeli s procesom reintegracije u društvo. Za njegovu provedbu zadužen je gradski službenik Tsukisue  koji svakog ponaosob upoznaje sa svojim okruženjem i novim poslom kojim će zaslužiti pravo na potpunu slobodu. Da nešto s programom od samog početka nije u redu, Tsukisue počinje shvaćati kad sazna kako su odabranici s profilom 'niskog rizika' ustvari ljudi koji su počinili ubojstva, a nemir koji ga počinje obuzimati uskoro će se prenijeti i na zajednicu…
   Napet i dramatičan na trenutke, „Skitsko janje“ je zanimljiv triler. (Rob Schwartz / metropolisjapan.com)
   Scenarij Masahita Kagawe dobro je tempiran unatoč dugom trajanju, dok su tonske promjene u filmu majstorski orkestrirane kroz zanimljivu mješavinu mračnog humora, romantike i drame, uz neke adrenalinske trenutke koji kulminiraju uzbudljivim vrhuncem. Japanski pop idol Ryo Nishikido pruža uvjerljivu izvedbu kao marljivi gradski dužnosnik. (Jason Bechervaise / screendaily.com)
   „Skitsko janje” spora je i briljantno odigrana mješavina drame i trilera. Točnije, intrigantan film koji pronalazi pravu ravnotežu između elemenata drame i trilera te uvjerljivim likovima. Ljubitelji japanske kinematografije i mange, na kojoj se ovaj film temelji, svakako bi trebali pogledati ovaj dragulj. (Sebastian Kluth / eklablog.com)

https://www.imdb.com/title/tt6087562/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 26.11.

LEGO BATMAN FILM

The Lego Batman Movie, 2017.
17:30 sati



SUVREMENI ANIMIRANI KLASIK:
The Lego Batman Movie, 2017. Chris McKay, 104 min. US

   Od nemirnog duha zabave koji je stvorio svjetski fenomen, LEGO Film, samoproglašeni vođa - konačno je u svojoj avanturi na velikom ekranu! U Gothamu se događaju velike promjene i on želi spasiti grad od Jokerovog neprijateljskog preuzimanja. Kako bi uspio u tome možda će morati odustati od pomno stvarane reputacije usamljenog osvetnika i surađivati s drugima te možda, ali možda, uspjeti u svom naumu.
   "Lego Batman film“ nastavlja pobjednički niz svoje franšize s još jednom rundom vrtoglavo smiješnog—i prekrasno animiranog—kaosa prilagođenog obitelji. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Uspio je biti kreativan i zabavan, te poštovati izvorni materijal. U osnovi to je parodija svake verzije Batmana na televiziji ili u filmu i to radi odlično. Ako ste u potrazi za filmom koji je pun smijeha i zabavlja odrasle i djecu podjednako, ona je LEGO Batman Film je film za Vas. (Denis Nekić, recenzijefilmova.com.)
https://www.imdb.com/title/tt4116284/?ref_=fn_al_tt_1

DRHTI KOLIKO HOĆEŠ

Katte ni furuetero / Tremble All You Want, 2017.
20:00 sati



JAPANSKI CIKLUS:
Katte ni furuetero / Tremble All You Want, 2017. Akiko Ôku, 117 min. JP
Scenarij:
Akiko Ôku prema bestseleru Rise Wataye
Uloge: Mayu Matsuoka, Kanji Furutachi, Anna Ishibash
   Japanski filmski ciklus održava se u suradnji s Veleposlanstvo Japana i Japanskom fondacijom.
   Yoshika, 24-godišnja računovotkinja, još uvijek je pod dojmom neuzvraćene srednjoškolske ljubavi kojeg zove Ichi-Prvi. U međuvremenu, kolega s posla kojeg zove Ni-Drugi poziva je na spoj, no njihov odnos nikako da se odmakne od prvih dojmova. Nakon jedne kućanske nezgode koja je otrgne iz letargije, ona odluči da se pod svaku cijenu nađe s Ichijem pa organizira okupljanje školske generacije od kojih se Yoshike rijetko tko i sjeća, a Ichi joj ne može niti pogoditi ime pa ga odluči naprosto zaboraviti. Ni se pak pokaže dovoljno upornim i odlučnim da mu postane djevojka što Yoshiki imponira jer joj dotad to nitko nije predložio, no ona uporno sebe hrani fantazijom koja je spriječava da shvati što zaista želi a što ne.
   „Drhti koliko hoćeš“ je šarmantan film o djevojci koja pokušava pronaći svoj put s vrlo malo iskustva na polju ljubavi i života. Radi dobro i naporno, ali je sama većinu ostatka vremena, što je dovodi do pretjerane mašte, što može, ali i ne mora biti dobra stvar ovdje. Na kraju preuzima stvarni život u svoje ruke i čini stvari za koje malo tko ima hrabrosti na putu da pronađe svoje mjesto i tko bi zapravo mogla biti njezina ljubav. To je dobro napravljen film s dobrim izvedbama i vizualnim stilom koji savršeno odgovara priči i tonu. (Emilie Black / www.cinema-crazed.com)
https://www.imdb.com/title/tt6782708/?ref_=nv_sr_srsg_0

PONEDJELJAK / 28.11.

REVIJA UMAS-A 2022

Revija studentskih kratkih filmova Odsjeka za Film i video
19:00 sati



   Dobrodošli na 4. izdanje natjecateljske revije studentskih kratkih filmova Odsjeka za Film i video, Umjetničke akademije, Sveučilišta u Splitu! Ove godine imamo 10 filmova u konkurenciji, ukupnog trajanja 72 minute. Svi filmovi su snimljeni 2022. godine. Nakon projekcije filmova pobjednicima će biti dodijeljene glavna nagrada žirija i nagrada publike

Sjena (Marija Mratinić / 6min)
Konzerva (Josip Maleš / 6min)
Muke (Ema Carević / 3 min)
Dunbar (Titouan Vieillard / 12 min)
Mojmir (Deni Marinović / 8 min)
Klinka (Lora Cukrov / 6 min)
Incubus (Tomislav Miletić Rottoloni / 9 min)
Igračka (Lucija Vrkić / 3 min)
Priroda i društvo (Julio Juraga / 10 min)
Etos (Sara Todorović / 9 min)

UTORAK / 29.11.

SIGURNO MJESTO

Sigurno mjesto, 2022.
17:00 sati



Sigurno mjesto, 2022. Juraj Lerotić, 102 min.
Scenarij:
Juraj Lerotić
Uloge: Juraj Lerotić, Snježana Sinovčić, Goran Marković
   Traumatski događaj – iznenadni pokušaj suicida – otvara procijep u svakodnevnom životu tročlane obitelji. Njihov život se mijenja iz temelja, kao da su uvučeni u rat nevidljiv svima ostalima. Radnja je reducirana na ono najakutnije, kratak vremenski period i situaciju koja se svodi na najvažnije – spasiti bližnjega.
   Ova potresna intimna drama, temeljena na osobnom iskustvu redatelja, hrvatski je kandidat za Oscara.
   Juraj Lerotić u “Sigurnom mjestu” razornu priču o samoubojstvu pripovijeda dostojanstveno i točno, opisujući zločinački nemar javnozdravstvene birokracije i traumu koju ona uzrokuje bližnjima, a uz to, možda i važnije, destigmatizirajući žrtve suicida na način koji ranije nismo vidjeli u hrvatskom filmu. (Alexandra Bogos / lupiga.com)
   U toj niski - kvalitetnih dugometražnih debija unutar hrvatske kinematografije - “Sigurno mjesto” je jedan od najboljih filmova, a svakako najhrabriji i najosobniji, bez presedana unutar hrvatske kinematografije. Splitski redatelj pretočio je bolnu tragediju vlastite obitelji u scenarij filma (samoubojstvo brata), a zakoračio je i ispred kamere svoga prvijenca i okušao se prvi put kao glumac, maksimalno otežavši sebi posao... Film zaslužuje sve nagrade i kandidaturu za Oscara. (Marko Njegić, SD)
   Scenarist, redatelj i glavni glumac Juraj Lerotić oslanja se na mučno osobno iskustvo u ovom izuzetno staloženom i dirljivom dugometražnom debiju. (Guy Lodge / Variety)

   Filmski festival u Locarnu 2022.  Najbolja režija, najbolji glumac (Goran Marković), najbolji debitantski dugometražni film
   Sarajevo Film Festival 2022. Srce Sarajeva za najbolji film; Srce Sarajeva za najboljeg glumca (Juraj Lerotić); nagrada CICAE, nagrada Cineuropa
https://www.imdb.com/title/tt21230074/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

STRIC

Stric, 2022.
19:15 sati



PREMIJERA
Stric, 2022. Andrija Mardešić, David Kapac, 104 min.
Scenarij:
Andrija Mardešić, David Kapac
Uloge: Predrag Miki Manojlović, Ivana Roščić, Goran Bogdan, Roko Sikavica, Kaja Šišmanović
   Jugoslavija, kasne 1980-e. Obitelj dočekuje svog voljenog strica koji se iz Njemačke vraća kući za blagdane. Okupljena obitelj uživa u Božićnom ručku. Radosno druženje iznenada prekida zvonjava pametnog telefona. Ubrzo postaje jasno da nisu 1980-e, a čini se da nije ni vrijeme Božića. Osim svečane purice, nožem se može rezati i napetost.
   Ovo je vjerojatno najšokantniji i najoriginalniji hrvatski film snimljen zadnjih nekoliko godina. (Jurica Pavičić, JL)
   Ovakav film, mješavinu psihološkog trilera s elementima crne komedije, farse, drame pa i horora, hrvatska kinematografija još nije vidjela i netko bi ga lako mogao zamijeniti za grčki, austrijski, čak i američki spoj žanrovca i "art-house" festivalca. (Marko Njegić, SD)
   "Stric" je jedan od najintrigantnijih i najnepredvidljivijih novijih hrvatskih filmova. (Marko Njegić, SD)
   'Stric' je film u kojem od samog početka ništa nije normalno. Kada, nedugo nakon početka, shvatite o čemu se radi, svejedno se drž'te za sjedala jer nećete moći predvidjeti kamo će vas sve odvesti. (Zrinka Pavlić / T-portal)
   Od dosad prikazanih na festivalu ovo je najozbiljniji uradak. (Dražen Majić / istra24.com)
   „Stric“ nemilosrdno udara u stupove tradicionalnog društva: porodicu, naciju, državu, religiju. Film posebno ubitačno razara Božić kao obiteljsku svetkovinu; kićenje bora, puricu i kolače pretvara u brutalnu perverziju. U „Stricu“ nema ni trunke ljubavi, nade, vjere i bilo kakve utjehe. Film je šaka u glavu društvenom licemjeru, posebno tradicionalnom industrijskom kršćanstvu u kojem je forma potpuno izdominirala suštinu. Domoljublje i domovinska nostalgija u „Stricu“ su pretvoreni u dijasporski kič u kojem se djeci daruju puške, muškima šteka cigara, a ženama jeftin duty free parfemi. (Dražen Majić / istra24.com)

https://www.imdb.com/title/tt21113810/?ref_=fn_al_tt_1

STRIC

Stric, 2022.
21:30 sati



PREMIJERA
Stric, 2022. Andrija Mardešić, David Kapac, 104 min.
Scenarij:
Andrija Mardešić, David Kapac
Uloge: Predrag Miki Manojlović, Ivana Roščić, Goran Bogdan, Roko Sikavica, Kaja Šišmanović
   Jugoslavija, kasne 1980-e. Obitelj dočekuje svog voljenog strica koji se iz Njemačke vraća kući za blagdane. Okupljena obitelj uživa u Božićnom ručku. Radosno druženje iznenada prekida zvonjava pametnog telefona. Ubrzo postaje jasno da nisu 1980-e, a čini se da nije ni vrijeme Božića. Osim svečane purice, nožem se može rezati i napetost.
   Ovo je vjerojatno najšokantniji i najoriginalniji hrvatski film snimljen zadnjih nekoliko godina. (Jurica Pavičić, JL)
   Ovakav film, mješavinu psihološkog trilera s elementima crne komedije, farse, drame pa i horora, hrvatska kinematografija još nije vidjela i netko bi ga lako mogao zamijeniti za grčki, austrijski, čak i američki spoj žanrovca i "art-house" festivalca. (Marko Njegić, SD)
   "Stric" je jedan od najintrigantnijih i najnepredvidljivijih novijih hrvatskih filmova. (Marko Njegić, SD)
   'Stric' je film u kojem od samog početka ništa nije normalno. Kada, nedugo nakon početka, shvatite o čemu se radi, svejedno se drž'te za sjedala jer nećete moći predvidjeti kamo će vas sve odvesti. (Zrinka Pavlić / T-portal)
   Od dosad prikazanih na festivalu ovo je najozbiljniji uradak. (Dražen Majić / istra24.com)
   „Stric“ nemilosrdno udara u stupove tradicionalnog društva: porodicu, naciju, državu, religiju. Film posebno ubitačno razara Božić kao obiteljsku svetkovinu; kićenje bora, puricu i kolače pretvara u brutalnu perverziju. U „Stricu“ nema ni trunke ljubavi, nade, vjere i bilo kakve utjehe. Film je šaka u glavu društvenom licemjeru, posebno tradicionalnom industrijskom kršćanstvu u kojem je forma potpuno izdominirala suštinu. Domoljublje i domovinska nostalgija u „Stricu“ su pretvoreni u dijasporski kič u kojem se djeci daruju puške, muškima šteka cigara, a ženama jeftin duty free parfemi. (Dražen Majić / istra24.com)

https://www.imdb.com/title/tt21113810/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 30.11.

NAZOVI JANE

Call Jane, 2021.
17:30 sati



Call Jane, 2021. Phyllis Nagy, 121 min. US
Scenarij:
Hayley Schore, Roshan Sethi
Uloge: Elizabeth Banks, Sigourney Weaver, Chris Messina
   Chicago, 1968. Dok su grad i nacija na rubu nasilnog političkog preokreta, kućanica iz predgrađa Joy vodi običan život sa svojim mužem i kćeri. Kada Joyina trudnoća dovede do stanja opasnog po život, ona mora ići u medicinsku ustanovu koja joj ne želi pomoći. Njezino putovanje da pronađe rješenje za nemoguću situaciju vodi je do "Janes", tajne organizacije žena koje Joy pružaju sigurniju alternativu - i u tom procesu mijenjaju njezin život.
   Potpomognuta impresivnom glumačkom postavom, predvođenom Elizabeth Banks i Sigourney Weaver redateljica izvodi uzbudljivu priču, djelomično temeljenu na istinitim događajima koji okružuju Jane Collective, koji je omogućio tisuće pobačaja tijekom četverogodišnjeg razdoblja kroz njihovu prikrivenu i preciznu mobilizaciju. „Call Jane” postavlja hitna pitanja o sistemskim preprekama, stalnoj promjenjivoj prirodi politike i borbi žena da zadrže kontrolu nad svojim tijelima.
   Iako mu je fokus pomalo uzak, „Call Jane” je zabavna i dramatično učinkovita dramatizacija ključnog poglavlja američke povijesti. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Banks, nadarena i energična komična glumica čiji je dramski rad podcijenjen... unosi pravu količinu prkosa, topline, snage i iskre u svoju ulogu. Ne stoje svi dijelovi ovdje na svom mjestu, ali njezinu Jane vrijedi pogledati. (Adam Graham / Detroit News)
   „Call Jane“ nije zamišljen da bude politički gromobran pušten netom nakon povijesne odluke Vrhovnog suda, i to je možda najbolja stvar. (Al Shipley / Consequence)
   I provokativan i poticajan, ali nikad ne djeluje kao propovjednički. (Frank Wilkins)

https://www.imdb.com/title/tt7461272/?ref_=nv_sr_srsg_0

OPERACIJA MIRAZ

Za dvoma zaytsiamy, 1961.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS 2
Za dvoma zaytsiamy, 1961. Viktor Ivanov, 77 min.
Scenarij:
Viktor Ivanov prema istoimenoj drami Mihajla Staryckog
Uloge: Oleg Borisov, Margarita Krinicina, Natalija Naum
   Program su zajednički realizirali HAVC i Kino mreža, u suradnji s Dovženko centrom (Kijev, Ukrajina, https://dovzhenkocentre.org/en/about/). Naime, kako bismo podržali ukrajinske autore i filmske djelatnike u ovom užasnom trenutku za Ukrajinu i sve njene građane, odlučili smo prikazati mali izbor filmova bogate ukrajinske kinematografije.
   Kijev početkom 20. stoljeća. Svirid Petrovič nestašni je frizer sklon kocki, piću i ženama koji se nađe pred bankrotom i prisiljen je zatvoriti radnju. Kako bi se izvukao iz dugova, on se odluči oženiti neuglednom Pronjom Prokopivnom, kćerkom bogatog trgovca Prokipa Sviridoviča, za koju otac daje miraz od deset tisuća rubalja. Da bi si uobičajeno zakomplicirao život, Svirid se tijekom jedne šetnje s prijateljima zaljubi u Galju, Pronjinu sestričinu, čega on, naravno, nije svjestan.
   Iako su najznačajniji ukrajinski filmovi tijekom prošlog stoljeća usredotočeni na selo, „Operacija Miraz“ jedan je od rijetkih koji istražuje Kijev kao multikulturalni i višejezični urbani prostor. Radnja se odvija na prijelazu u 20. stoljeće i fokusira se na malograđanskog prevaranta koji se udvara dvjema ženama odjednom. Kijevljani obožavaju Ivanovljev film, a kip protagonista nalazi se čak i u centru Kijeva, gdje se neki parovi fotografiraju prije vjenčanja. Ipak, „Operacija Miraz“ više je popularno-kulturni fenomen nego djelo visoke kinematografske umjetnosti. (Joshua First / theatlantic.com.)
https://www.imdb.com/title/tt0055635/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn (2,65 €)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn (1,99 €) po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn (1,33 €) po osobi

Godišnja iskaznica
Cijena godišnje iskaznice za kinoteku iznosi:
200,00 kuna (26,54 €) - zaposlene osobe
150,00 kuna (19,91 €) - nezaposlene osobe, umirovljenici, studenti i đaci, uz predočenje dokaza o statusu za koji se koristi popust

Uz kupnju godišnje iskaznice ostvaruje se popust od 50% na kupnju ulaznica.

Iskaznicu može koristiti samo osoba na čije ime glasi.

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn (1,33 €) po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn (39,82 €) po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA